"Personsag" i HB 19/9-2022

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7xf »

DR Flemming

Jeg har egentlig meget svært ved, at se, at der kan komme noget fornuftigt ud af hele din anstrengelse med denne sag, når du ikke er villig til at fortsætte dialogen.

At du er raget uklar med OZ5WU er der måske ikke noget at sige til, hvis vi skruer tiden tilbage. Men når det kommer til din klage, så falder mine tanker på et lille gruk af Piet Hein:

"Den, som kun
tar Spøg for Spøg
og Alvor kun alvorligt
han og hun
har faktisk fattet
begge Dele daarligt."

Skal I forliges og ikke kriges kræver det en del af jer begge. Rationalet for fred syntes at irres en del ved at indgive en klage.
Jeg kunne ikke desto mindre finde to spor i klagen, der kunne anvendes til en fornuftig dialog, men du har ligesom afskrevet dig din deltagelse ved at lukke ned. Det, syntes jeg, er ærgerligt. For de to spor vedrører os alle, ikke kun dig og Michael.

I din fremlæggelse af klagen på EDRs forum kommer du med en efterskrift og i den skriver du bl.a:
Jeg har taget HBs afgørelse til efterretning, og accepterer, at HB ikke vil tage stilling til OZ5WUs udtalelser.

Jeg ønsker ikke at påføre EDR strid og ballade; men beder hver enkelt selv vurdere, om man med den slags ageren er værdig til at sidde i EDRs ledelse.
Her hæfter jeg mig ved dit sprogbrug. Det at tage til efterretning, og så alligevel ikke at gøre det.
Tage til efterretning

Noget andet, der springer mig i øjnene er: "at HB ikke vil tage stilling til OZ5WUs udtalelser.". Det mener jeg er er fordrejning af det som HB skriver:
"HB ønsker ikke at besvare spørgsmålet, da dette ikke er en debat i EDR-regis og dermed uden for HB’s indflydelse.".

Videre skriver du, at du ikke ønsker at påføre EDR strid og ballade, hvorefter du opfordrer masserne til at vurdere. Det er dog lidt uklart om det kun er Michaels handling, eller det er hele HB, som du er efter.

DR Flemming. Overordnet set må din klage ses som et forsøg på at give Michael mundkurv på eller fjerne ham helt fra EDR. Ret beset er det lige modsat det, der er faldet dom i, når det drejer sig om dem, der taler folkets sag, vores politikere. Der fandt retten anledning til at give udtryk for, at vore politikere måtte anses for at have en udvidet ytringsfrihed for at kunne debattere de svære emner.
Jeg ville forfærdeligt gerne have hørt om, der var noget du havde fortrudt eller ville have gjort anderledes, men det kan jo ikke lade sig gøre nu. Derfor kan vi ikke komme videre af det spor. Hele denne sag vil derfor overgå til historien som uafsluttet. Om den på et tidspunkt vil dukke op igen, det vil jeg tro, og sikkert også, når man mindst venter det.

Da jeg næsten startede med et gruk af Piet Hein, så hvorfor ikke også afslutte med et:

"At appellére
til Fornuften
er Verdens største
Slag i Luften"

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af OZ1FF »

Dr Om Allan, OZ7XF

Ud over at dyrke amatørradio, så ynder jeg også at lytte til faldstammer, nedløbsrør og vandrør m.v. Her kan man nogen gange høre ret så interessante ting. Forrige mandag var jeg til områdemøde på Klokkestøbervej, hvor min øresnegl via behørig forstærkning opfangede en kendt og normalt ret så højlydt stemme forkynde, at vedkommende, såfremt en navngiven person blev valgt til HB på repræsentantskabsmødet 19. november, ville melde sig ud af foreningen.

Skulle dette ske, så er vi nogle, som får god tid, da vi ikke mere behøver at bruge tid på at følge og kommentere denne persons klagesange og brok over at EDR ikke mere er, som det var engang i vedkommendes velmagtsdage.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7xf »

Hej Kjeld, OZ1FF

Mon ikke, at der bliver rift om pladserne på lægterne ved dette års RM, men endnu ses ikke salget af billetterne annonceret hos de gense billetbureauer. Måske det kan skyldes, at madplanerne ikke er faldet på plads endnu.
For mit vedkommende planlægger jeg et par medtagne makrelmadder, hvis makrel i tomat overhovedet er til at få fat på så kort tid efter Folketingsvalget.
Jeg mener, at jeg på et tidspunkt har opfordret dig til at optræde med Røget Bakskuld for ligesom at pisse territoriet af. De slår jo de færøske specialiteter med flere meter, hvis der skulle dukke en færing op med en ræstfisk i baglommen.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7c »

Hej

jeg håber vikelig at denne gang at HB+RM tager sig sammen og ordner 8XW
one time for all, og give ham sparket ud af EDR !
Nu er gået ca 5-6 år siden 2017 og.
Hans meninger har ikke forandret sig de sidste mange år ?
B.la. at lukke HQ Odense, det kan klares på hans skrivebord m.m.

Vi behøver lidt musak: https://www.youtube.com/watch?v=t99KH0TR-J4
til opmuntning
73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Det kommer ikke til at ske. Det ville nemlig kræve, at denne paragraf i vedtægterne kunne tages i anvendelse:
"§ 16. Eksklusion
Såfremt et medlem groft tilsidesætter foreningens vedtægter eller handler til skade for EDR,
kan repræsentantskabet efter indstilling fra hovedbestyrelsen ekskludere medlemmet.
Medlemmet har høringsret. Vedtagelse af eksklusion kræver 2/3 flertal."
og selv om indgivelsen af klagen kan syntes skadende, er den det kun for samarbejdet og er ikke en større trussel mod foreningen.
Og gå år tilbage er der ingen mening i, da den første eksklusionssag endte som den gjorde.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Ja tak for ordende, men før EDR kommer af med 8XW er der ikke
nogen fremtid i det.

Jeg tror at RM/HB er moden til at tage den op for 2 gang.

Ja der sikkert stadig noge der støtter ham, jeg tror godt jeg kan finde 2 her på sjælland
der har været i RM i mange år også i 2017

Og med 2 gange har han ikke mange forsøg til tilbage, det her er ikke en kat med 9 liv !

Han fik en medajle for god tro tjenste det har han ikke overholdt og bare
dyrket sin hobby som radioamatør

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "Personsag" i HB 19/9-2022

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Eksklusion vil være en gal vej at gå. Lige så gal, som den isolationspolitik, der praktiseres af landet retter. Så hellere den grønlandske metode, hvor man i sin tid gav den, der stjal en pølse, en pølsevogn som indtægtskilde. Jeg har dog ingen idé om, hvorledes Pølsemarie fik sin vogn på havnen i Holsteinsborg, men på skiltet på den stod: "Maries Pølser - ens i begge ender". Rygtet gik dog på, at det ikke var derfor, at hun omtaltes som Pølsemarie.

Valget er overstået, stemmerne talt op. OZ8XW kom ikke i Repræsentantskabet og har således ikke mulighed for mere af den vej. Vi får så se om han viser sig på lægterne til RM for at snuse til lidt savsmuld.
Uklart er også om han vil prøve igen at stille op til valg af repræsentantskabsmedlemmer, men mon ikke.
Nogen bliver sgu nødt til at give ham en kage, som han ikke så let glemmer. F.eks en citronmåne.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar