EDR RM pakken 2022

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7c »

Hej
Oplæget til RM mødet 2022 er nu lagt på edr.dk !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Og tak for, at du henleder opmærksomheden på Mappen.
https://usercontent.one/wp/www.edr.dk/w ... 1667436611

En mappe, der i den grad fortjener at blive læst, da den er fyldt med velskrevne beretninger, og iøvrigt med oplysninger, der i den grad ikke er afskrækkende for endnu et års indbetaling af kontingentet.
Og traditionen tro, er der det vanlige flueknepperi omkring vedtægterne således, at repræsentantskabsmedlemmerne kan gøre sig fortjent til et godt traktement. Både god arbejdslyst og velbekomme herfra.

Nu får vi så se om den nuværende hovedbestyrelse bliver helt eller delvis genvalgt. Jeg vil derfor benytte lejligheden til at anbefale det nye Repræsentantskab at genvælge både Formanden og OZ5WU. Derudover så jeg meget gerne, at OZ1FF og OZ0J blev valgt, hvis det da har deres interesse. Og mon ikke, at det er på tide at få valgt en kvinde ind i hovedbestyrelsen. Håber, at OZ9LO er interesseret og på tidspunket for RM22 er løsrevet fra den lønnede stilling som forretningsfører. Så er der kun to pladser tilbage og mon ikke, at man kunne skele lidt mere til dåbsattesterne og ikke så meget på medlemsnumrenes rangorden således, at der kunne komme yngre kræfter til.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz1iky »

Ohøj Mester Allan

Jeg hæfter mig nu ved en del andre ting, også...

Eksempelvis undrer mig en del af "Vedtægtsændingsforslagene" - bare lidt?
Men jeg er måske skadet lidt fra min, heldigvis, fortid i EDR's RM?
(så er der jo heldigvis ingen der kan stævne mig længere for retskrav og velfærdstab på den baggrund ??)

Specielt hæfter jeg mig ved den der 2022.09? "standardiseringsarbejdsgrupper" ?
Nogen som savner et "Fede-ben" som vi i gamle dage på produktions-gulvets skifteholdsarbejde ville have sagt?
Den slags ligger jo i helt faste "EU-rammer" efterhånden? Men bevares, hvis den Nordiske samarbejde i NRAU ikke er godt nok længere?

Der er selvfølgelig flere kommentarer til pakken, men den her kunne jeg ikke lige fordøje så let?
Og jeg havde kun begrebet "Fede-ben" på nethinden efter endt læsning?

Og jeg er også lidt bange for at hvis ikke dette RM tager sig sammen, så hænger den der med
"Den Årlige Spise-Billet og Guldøls klubben" desværre ved, som fjer og tjære i Lucky Luke tegneserien?

VY 73 til den som er værdig der til, andre må nøjes med den tomme fornemmelse..

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7xf »

Uha dada, Kenneth

Hele to gange og det lige efter hinanden benytter du ordet: "heldigvis". Når jeg sammenkæder det med "fortid i EDRs RM, kommer jeg til det resultat, at det bekommer dig vel ikke at være en del af RM med mulighed for mere. Rationalet syntes i hvert tilfælde at være til stede. Eller er det?, som Peter Viggo fra Forsvarsakademiet glemte at stille sig selv hele tiden i forbindelse med en nylig og igangværende krigs begyndelse i Europa. Han søgte rationalet og fandt det ikke, og det var egentlig hans styrke i sin analyse, da han søvndrukken en tidlig morgen måtte indrømme, at han havde taget fejl.
Måske, der set udefra slet ikke ligger et rationale bag stævningen. Kunne det medvirke til et ændret syn på din tilgang til et hverv i repræsentantskabet med mulighed for mere. Det ville jeg egentlig håbe.
Da du sprang bomben på det meget brugte markeds forum for år tilbage, tog du og de andre bag ikke fejl. Det var den rigtige vej for foreningen at gå, og vi er i dag tættere på end før bomben faldt. Foreningen er i dag lidt mere end et bladhus, men endnu er der ingen, som har taget mod til sig og inviteret lokalforeningernes for- og næstformænd til samling et passende sted i Odense. Jeg så gerne, at dit navn stod under invitationen om to år.

2022.09? "standardiseringsarbejdsgrupper" og "Fede-ben", siger jo også en del om, at du ikke har mistet kampgejsten helt, og du fatter jo stadig ironien i mit skriveri og giver igen af samme skuffe. Så måske er der stadig en lille rets af kriger tilbage. Det håber jeg da.
Håbet bliver da også hurtigt afløst af glæde, når du skriver: "at hvis ikke dette RM tager sig sammen". Men et er håb, et andet tro og et tredie viden. Kærligheden er der heller ingen tvivl om!

vy 73 til de værdsatte med mulighed for flere
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz1iky »

Ohøj Mester Allan

Tjah ..
Måske, der set udefra slet ikke ligger et rationale bag stævningen. Kunne det medvirke til et ændret syn på din tilgang til et hverv i repræsentantskabet med mulighed for mere. Det ville jeg egentlig håbe.
Nej, det kan være at man udefra, eller grundet manglende 'Intelligence', ikke kan se det.
Men nu er der jo nogen som, i modsætning til andre, virkelig har arbejdet de rigtige steder...

Og derfor, din næste med også i den samling;
Da du sprang bomben på det meget brugte markeds forum for år tilbage, tog du og de andre bag ikke fejl. Det var den rigtige vej for foreningen at gå, og vi er i dag tættere på end før bomben faldt. Foreningen er i dag lidt mere end et bladhus, men endnu er der ingen, som har taget mod til sig og inviteret lokalforeningernes for- og næstformænd til samling et passende sted i Odense. Jeg så gerne, at dit navn stod under invitationen om to år.
Om 2 år, så er jeg ikke formand for DDXG mere. Faktisk allerede fra Juni 2023 ...
For så er de nødt til at gå direkte efter mig denne gang. Og så er jeg ikke bundet af at skulle "Opføre mig pænt".

Så kan jeg gøre tingene på den måde jeg i sin tid har lært det. At føre kampen til ende, uden at skulle tage hensyn.
For så er det opgaven, målet og dens løsning der står øverst- uden hensyntagen til "Misforstået Pæn Opførsel"...

VY 73 til dem som har den nødvendige hæderlighed til at modtage en velment hilsen

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7xf »

Hej Kenneth

Fra den allerøverste hylde har jeg fundet denne frem:

https://www.youtube.com/watch?v=QUdeg25VQKI

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz1iky »

LIKE !

VY 73, men kun til dem der er berettiget

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz1iky »

Ohøj alle sammen. Og specielt til Mester Allan, OZ7XF.

Det undrer mig at ingen spørger hvorfor jeg kalder dig Mester?
Men dem om det, de kommer måske på det på et tidspunkt ...

...en lille rest kriger tilbage? En gang Kampsoldat, altid Kampsoldat!

Jeg kom til at læse lidt mere i RM 2022 pakken.
Specielt set i lyset af at det jo er om en uge det løber af stablen.

Og der var da også endnu et par ting som fangede min opmærksomhed.
Jeg håber da at RM'erne har læst godt og grundigt på lektierne til på lørdag?
Ellers må vi andre jo hjælpe dem lidt på vej.

Men nu hvor de har fået "Spise-billetten" tilsendt, sker der jo nok ikke så meget mere?
Eller gør der?

Er der nogen som for eksempel, på side 17 (18) , har læst formanden for Informationsudvalgets beretning - hvis man da kan kalde det en beretning?
"Udvalgets medlemmer har i det seneste år været fuldt optaget af andre vigtige opgaver i EDR. Derfor er der intet at berette. "
Det må da siges at være lidt af en beretning, huuh?
Jeg ved ikke om jeg skal gå i detaljer med den afsindigt svære og lange beretning fra formanden for Informationsudvalget, eller om jeg bare skal lade den stå - sådan helt selvindlysende og selvforklarende? I mangel af lyst til at få min aften ødelagt, så tror jeg bare vi lader den stå, ret ikke-selvforklarende og ikke-selvindlysende.

Lige efter den kommer der endnu en beretning, som jeg faktisk synes fortjener at blive fremhævet positivt. Og jeg mener at mange burde læse den et par gange. Og så ellers se at følge den opfordring. Her tænker jeg specielt på "Et alvorsord" og "Og flere alvorsord". "Bladet" er blevet godt, "Bladet" har løsrevet sig og fortjener måske en anden og mere positiv opmærksomhed end den her:
OZ 2015 08 medium.JPG
Men i første omgang nok om Beretningerne.
Der er jo også et par forslag som skal behandles. Både til - endnu en gang at tærske i vedtægter - vedtægtsændringer, og så et enkelt forslag som ser ok ud. Så lad os kikke på 2 af dem, og et forslag til et udvalg. En "Tænketank".

2022.02 på side 28 i RM 2022 pakken. Fra medlemspublikation til Medlemskommunikation !
HURRA! ENDELIG!
Moderne tider er endelig nået helt ind i EDR. Helt ind i det inderste. Ikke mere Propagandistiske indtryk fra HB og RM møderne med kraftig slagside i holdninger og prægning af den stakkels intetanende. Kun den rene og ægte kommunikation, referater som alle er enige om. Ikke nogen "tredjeparts indlæg fra tredjemand" med forkert parfume-duft. Og endelig er det RM'erne som skal tage stilling til papir eller ikke-papir. Mere af den slags, endelig skal de tage stilling til noget væsentligt.

MEN - så i 2022.03 går det så galt igen?
Her synes jeg lige at OZ bliver til et Propaganda tidsskrift igen? Det får pludseligt en central rolle og styrer datoer og andet for et valg til EDR's øverste, og som nogen ville sige, ufortjente, forsamling; Repræsentantskabet. Man tilpasser valgreglerne til OZ's produktionsterminer!! Som en person der er blevet døbt "Hyleren fra Vejle Badehotel" ville sige nu, YES - nu har OZ endelig fået magten over RM - jeg vandt til sidst.

Hrmm?
Men lad os se hvor det ender henne? Vi har stadig en gravsten stående, uden slut dato på, hvis det skulle vise sig at blive aktuelt. Men jeg tvivler på at "Hyler fra Vejle Badehotel" har vundet andet end manglende respekt om sin person.

Nå, så var der den med udvalget "Tænketank" på side 32. 2022.06.
Som udgangspunkt har jeg ingen problemer med Jan OZ3QY's forslag.
Det er prisværdigt og et eller andet sted måske en ret god ide. Etablerer en tænketank med det formål at formulere en politik for EDR's overordnede udvikling. Det kan man vel ikke være imod?

Det er altid godt at have nogen til at tænke dybe og gode tanker om fremtiden. Men jeg er bange for at han søger deltagerne i et helt forkert forum. Sammensættes af medlemmer fra EDR's Repræsentantskab i en "Tænketank"? Hvordan skal "Tordenskjolds Soldater" tænke nye tanker, når det man ser ude omkring er en plads på en taburet til en årlig spisebillet og en gudøl? Ja den klistre desværre stadigvæk på EDR's Repræsentantskab. Og ser man på hvem der sådan lige var til ATF (Amatør Træf Fyn, skulle nogen være i tvivl) her i søndags, så kan det jo ikke undre nogen - desværre. Der var i alt tilfælde laaangt i mellem både gamle, genvalgte, og så nyvalgte Repræsentantskabsmedlemmer.
Bevares, der er enkelte i EDR's Repræsnentantskab som gør en stor indsats. Men deres "med-kombetanters" (andre Repræsentantskabsmedlemmer) indsats kan ligge på et meget lille knappenålshoved.

Så hvis Jan OZ3QY's eller gode ide og intension skal bære frugt, så skal han måske se lidt mere på hans "Rekrutteringsstrategi" ?

Nå, nok om det, jeg har en del slik og andet som skal fordøjes, da jeg ikke fik min helt egen "Ulve-time" i går aftes, fredag, med Disney-Show og alt det der....

Og her lidt underholdning til jer andre;
https://www.youtube.com/watch?v=P2qhRnxFCeU
https://www.youtube.com/watch?v=8z8yaRT-sOg
https://www.youtube.com/watch?v=bNowU63PF5E
https://www.youtube.com/watch?v=hT_nvWreIhg
https://www.youtube.com/watch?v=ObntvRcKMrE
https://www.youtube.com/watch?v=TlBIa8z_Mts
https://www.youtube.com/watch?v=rfCOVAW4pmw
https://www.youtube.com/watch?v=pO1HC8pHZw0
https://www.youtube.com/watch?v=VqhCQZaH4Vs
https://www.youtube.com/watch?v=PXQh9jTwwoA

Der er lidt for en hver smag, og til lidt længere tid.
Og så kan man jo tænke lidt over mit musikvalg...

VY 73, men kun til dem som er værdige der til at modtage en ægte 73

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7xf »

Halløj Kenneth

Jeg tror, at det er vigtigt, at den kommende hovedbestyrelse, hvem det så end måtte blive, ikke bliver for menighedsrådsagtige. Altså en bitte gruppe, der i bedste fald virker ved, at ingen udover dem selv lægger mærke til dem.
Jeg ser stadig ingen mulighed for, at medlemsmøderne i regionerne kan styrkes. Der ligger et langt større potentiale i lokalafdelingerne.

Åh, det dersens Mesterbegreb, er jo blot opstået i forbindelse med en mindre fejltagelse her på dette forum. Egentlig ikke noget, jeg hæftede mig særligt ved.
Et eller andet sted mener jeg at kunne finde såvel eksamenspapirer og sønæringsbevis på, at jeg er maskinmester. Fra samme dunkle periode af mit liv kan jeg sikkert også finde papirer på alle mine andre uddannelser og udnævnelser. Dog et papir kan jeg ikke finde, men det er mere fordi, jeg aldrig har modtaget det. Det drejer sig om bevis på den morseprøve, som jeg bestod og som var et af adgangskravene for tildeling af radioamatørlicens, som det var og hed, dengang.
Jeg går forøvrigt ikke ret højt op i diverse certifikater, uddannelser og udnævnelser. Jeg plejer at se på den måde, at det ikke nytter at stå på land med et frisvømmerbevis og se en anden drukne. Omvendt har jeg oplevet en, der på ingen måde havde nogen som helst vandfølelse, kaste sig i bølgerne, og så måtte vi have ham op også.

Den er svær for mig at komme uden om:
https://www.youtube.com/watch?v=KR9-l6h2Ys8

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7c »

Hej til jer begge !

Sikke en optimisme ?

Ja vedtægterne skal have en tur mere i vaskemaskinen.
Ikke med tiltag om at klard melde ud at web siden er vore eneste nyheds medie
også det billigste, også krydret med at forum aldrig blive slettet nå webmasters humør går amok.
Det er jo tydeligt at det nok ikke bliver et godt sted at dele teknik eller andet,
ihertfald ikke fær der sikkerhed for at det bliver slettet.

Nu må vi jo se om der bliver tage nye tekniske tiltag, som tilbage til lydfiler evt. internet video fra møder ?

Og så til lidt musak, fra 2 Danske gutter der gå kan finde tagtstavene frem !

https://www.youtube.com/watch?v=5gIpFRQP2-Q

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Fuldt forståeligt, at du vil slå på tromme for din sag. Men er det ikke lidt overdrevet, at trække på Safir Duo´s kompetencer, når en lille bliktromme kan være nok:
https://www.youtube.com/shorts/d6FG2mwxp8I

vy 73 med piber, horn og trommer i bagagen
OZ7XF, Allan
PA5DD
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons jan 27, 2016 14:12

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af PA5DD »

Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz4zat »

Som jeg har forstået det, vil EDR endnu engang skifte hjemmesideteknik ?

Og som tidligere: slette alt eksisterende indhold. Det medfører at man mere og mere mister tiltroen til foretagendet; hver gang webmaster skiftes ud, er det helt forfra, for det eksisterende SKAL åbenbart kasseres.

I stedet har man overladt det hele til Brugtgrej og facebook - så meget, at selv trofaste EDR-veteraner som Sven Lundbech besvarer tekniske spørgsmål på BG.
Vel ud fra det faktum, at foreningen EDR bestræber sig på at gøre edr.dk irrelevant for alle andre end en snæver, snæver kreds.

Så lidt, så lidt forandret i forhold til Flemming Hessels indædte kampe for at holde EDR borte fra internettet ...i dag gøres det ved jævnligt at skifte platform og dermed kassere alt hvad forgængerne måtte have lagt af arbejde.
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7c »

Hej


HMMMMMMMMMMMMMMMMM ?

Måske skulle vi lige tage en dans mere med takt og tone ?
Drums and muzak

https://www.youtube.com/watch?v=UQn-7GCh2r0

https://www.youtube.com/watch?v=St6jyEFe5WM

73 Boye
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af Rimax_15 »

Slette hjemmesiden
Det er også set i et par andre radioklubbers sider.
Noget mærkeligt noget at gøre.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Besvar