EDR RM pakken 2022

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye mf

Lyt i de næsten 15 minutter den tager. Ret simpel, prøv selv:
https://www.youtube.com/watch?v=O0TQiVL9zN4

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Alle Sammen

Er der i øvrigt nogen som har hørt mere til "resultaterne" af RM 2022 ?
Ja, jeg ved godt at det var i lørdags - og at en del af dem som formodentlig er havnet i HB er Erhvervsaktive.

Men set i forhold til en kommende fornyelse (eller ikke) af medlemskabet, så er jeg da lidt spændt ...

VY 73, men kun til dem som fortjener det og ikke lider "velfærdstab" uden.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af OZ1FF »

Mojn Kenneth

Formanden blev genvalgt uden modkandidater.

HB: 5WU, 7ABM, 1HPS, 6TW, 1ETP, 0J, suppleanter 1AA, 1JEE, 8BLR.

Revisorer: 9VA, 1ACB, suppleant 1CWP.

Alt sammen uden gevær, som vores sydlige naboer siger.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7xf »

Pænt Goddag og Tak for informationen, Kjeld

Så får vi se, hvordan de får formeret sig i de forskellige roller.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af OZ0J »

i første omgang skal i hvert fald en af de erhvervsaktive forsøge at finde tid til HB også. Det kan blive en større kabale, der nok ikke går op.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7xf »

Hej Jørgen

Plads til en smuttur til en fjerntliggende provins i det nordlige og til en bondegårdsferie på Bornholm må du ikke glemme at planlægge med. Der er sikkert også mange koraløer, der trænger til at få din antenne op.
Du kan lige så godt begynde at vænne dig til, at jo ældre du bliver, jo mere travlt får du. Og den dag du skipper erhvervslivet helt, går det helt galt, og du vil kunne se tilbage på, at det var der, du kunne slappe mest af.
Nyd de sidste år inden, at du modtager et brev fra kommunen med lykønskningen om, at du er blevet stemmeberettiget til Ældrerådet. Hvis man så samtidig blev meddelt skattefri, så man havde råd til de mange gøremål som pensionist, var der noget at råbe hurra for.

vy 73 og tillykke med posten i HB. Det glæder mig virkeligt.
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: tors nov 24, 2022 5:15 Og den dag du skipper erhvervslivet helt, går det helt galt
Nej den dag skal jeg for alvor lufte antennerne på et koralrev el.l.
oz7xf skrev: tors nov 24, 2022 5:15 Hvis man så samtidig blev meddelt skattefri, så man havde råd til de mange gøremål som pensionist, var der noget at råbe hurra for.
I så fald lever jeg vist i det forkerte land :D
oz7xf skrev: tors nov 24, 2022 5:15 vy 73 og tillykke med posten i HB. Det glæder mig virkeligt.
Tak der var ikke så mange modkandidater - desværre. Og RM er informeret om min indsats i HB - eller måske mangel på samme.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7c »

Hej

Referat af RM mødet er nu på EDR's webpage

https://usercontent.one/wp/www.edr.dk/w ... 1667436611

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7xf »

hej Boye og tak for info.

Det bliver spændende at se, hvornår fejlen bliver opdaget og en ny rev. bliver udsendt.

vy 73 til dem med fejl
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: fre dec 02, 2022 14:28 Referat af RM mødet er nu på EDR's webpage
Det er ikke det rigtige, der er kommet et par rettelser sidenhen
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: lør dec 03, 2022 8:54 Det er ikke det rigtige, der er kommet et par rettelser sidenhen
dr Jørgen mf.

Jeg kan ikke tro, at der kan komme rettelser til det beslutningsreferat, som Boye så venligt linker til, men jeg så gerne, at sekretæren udgiver en revision, hvor han selv optræder som deltager ved mødet, som vel er forudsætningen for udarbejdelsen af § 5, stk.1 "det korte beslutningsreferat", som udgives umiddelbart efter mødets afslutning.
Det endelige referat, det, der omtales i § 5, stk. 2 til stk. 6, kan meget vel være lang tid undervejs, da det skal cirkuleres rundt til mødedeltagerne for bemærkninger.
Skulle der indtræffe det nærmest umulige, at ingen kan huske, hvad der foregik under mødet, kan man jo altid udgive den i § 5, stk 3 omtalte digitale optagelse. Jeg vil mene, at tiden nærmer sig for en sådan offentliggørelse.

På sigt, hvilket vil sige indenfor denne valgperiode, kunne jeg forestille mig, at hovedbestyrelsen tager på sommertogt ind i foreningens vedtægter, udarbejder forslag til helt nye vedtægter, hvor repræsentantskabet er afskaffet og valg til hovedbestyrelsen foregår direkte af medlemmerne. Forslaget, som så fremlægges ved efterårsmanøvren i repræsentantskabet, kan således få virkning ved valget 2024.

vy 73, helt uden omsvøb eller begrænsninger.
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: søn dec 11, 2022 4:14 Jeg kan ikke tro, at der kan komme rettelser til det beslutningsreferat, som Boye så venligt linker til, men jeg så gerne, at sekretæren udgiver en revision, hvor han selv optræder som deltager ved mødet, som vel er forudsætningen for udarbejdelsen af § 5, stk.1 "det korte beslutningsreferat", som udgives umiddelbart efter mødets afslutning.
Jeg ved, at der er kommet en revision bl.a. omkring, hvem der deltog. Hvorfor det ikke er offentliggjort endnu, ved jeg ikke.
oz7xf skrev: søn dec 11, 2022 4:14 På sigt, hvilket vil sige indenfor denne valgperiode, kunne jeg forestille mig, at hovedbestyrelsen tager på sommertogt ind i foreningens vedtægter, udarbejder forslag til helt nye vedtægter, hvor repræsentantskabet er afskaffet og valg til hovedbestyrelsen foregår direkte af medlemmerne. Forslaget, som så fremlægges ved efterårsmanøvren i repræsentantskabet, kan således få virkning ved valget 2024.
Det står jo medlemmerne frit for at komme med et færdigt sæt vedtægter lige til at stemme om. Jeg vil påstå, at hovedbestyrelsen har andet at lave end at rette vedtægter hele tiden.
Allan du kan jo starte med at finde nogle ligesindede og så lave en revision af vedtægterne til næste RM. Det er jo kutyme at rette vedtægter ved næsten hvert RM :mrgreen:

Min sparsomme tid til arbejde i HB bliver i hvert fald ikke til vedtægtsændringer.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7c »

Hej

HMMMMMMMMMMMMMMMM

Dette viser jo tydeligt at EDR ikke er en moderne orgisation !

Skrifilig referat der ikke er rigtigt ? Vedr udfra et dårlig referant.
Man burde have afstemt det efter hver pkt. så det ikke skal have en omgang mere !
Det giver mere grund til den digitale vej lydfil m.m. med det er jo lige blevet nedstæmt af RM !

Og nu vi taler om nyt HB ? Men formanden og andre fra HB kan ikke genvælges hvis de ikke er en del af
deltager i RM med stammeret naturligvis ?
Så indgård de ikke i RM kan defor ikke vælges !

Alle andre indefor sport bruger de moderne midler til dokumentation, men ikke EDR.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: søn dec 11, 2022 20:13
Og nu vi taler om nyt HB ? Men formanden og andre fra HB kan ikke genvælges hvis de ikke er en del af
deltager i RM med stammeret naturligvis ?
Så indgård de ikke i RM kan defor ikke vælges !
Hej Boye.
Dit ovenstående udsagn er ikke korrekt. Du skal nemlig være opmærksom på, at der for hovedbestyrelsesmedlemmer og formand skelnes mellem deres valgår og ikke valgår. Der fremgår lidt længere nede i vedtægterne end den paragraf, du har anvendt til dit udsagn.
At foreningers vedtægter ret ofte er juridiske plimsollere, er der ikke noget nyt i. Men et er søkort at forstå, et andet skib at føre, skrev Holberg engang:
Den politiske kandestøber

Med hensyn til moderne foreningsførelse har du til dels ret. Der er meget, der er gammeldags. Det skyldes de ca. 30 års foreningsmæssige stilstand, hvor man sågar i perioden accepterede medlemstilbagegang i lighed med søsterorganisationen i Tyskland, og det til trods for, at amatørradioen på ingen måde har været under afvikling.
At sekretærmusen har travlt for tiden er der ikke så meget at sige til. En del af travlheden var varslet for måneder siden og skyldes omlægninger af forskellige styreredskaber, hvoraf WEB-Shoppen kun er det ene. Der mener jeg, at man godt kan tillade sig at være en del langmodig, også set fra det perspektiv som et langt arbejdsliv har givet de fleste; at arbejdskraften flytter sig derhen, hvor det er morsomt og udfordrende at være.
Hm, Nu fik jeg nævnt WEB-Shoppen, og så må jeg samtidig nævne, at den ikke er i brand. Der kan stadig handles ved hjælp af den procedure, der fremgår af hjemmesiden. Så alle julegaverne kan man sagtens nå at bestille.
Med til fornyelse af værktøjerne hører også økonomiske værktøjer, og i den forbindelse, vil jeg tro, at OZ0J deler lidt af sine erfaringer. Og det tager selvfølgelig også tid.

Så samlet set, Boye. Det går ret godt for foreningen.
Du skal også bemærke, at Formanden her for nylig var ret hurtigt ude at slukke en ildløs på det meget brugte markeds forum:
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=94499

Til en forandring kommer her en dans om kærlighed og ondskab:
https://www.dr.dk/drtv/program/svanesoe ... ter_355283

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR RM pakken 2022

Indlæg af oz7c »

Hej Allan

Jeg er ikke så sikker på fremtiden i EDR , moderne midler er vist ikke noget ledelsen går ind for ?
1 skridt frem og 3 tilbage.

Men et godt slagsmål mellem 2 og flere kendte fra dyreverden er måske OK !
https://www.google.com/search?client=fi ... qyziA30whE

God Jul
73 Boye
Besvar