EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: lør jan 14, 2023 6:39 Jeg har endnu 2 dage til at beslutte mig for betaling for et år til.
Hvis EDR fortsat skal gøre et stykke arbejde på at bibeholde vores frekvenser internationalt, så skal man bakke op om foreningen. Her gælder Ellemanns citat fra 1992 ikke
If you can't join them, beat them
Det må i stedet være
Sammen er vi bedst
hvem der så har sagt det.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: søn jan 15, 2023 17:10 Hvis EDR fortsat skal gøre et stykke arbejde på at bibeholde vores frekvenser internationalt, så skal man bakke op om foreningen.

Det har jeg nu aldrig været i tvivl om og det er da også en af de mange årsager til, at jeg om lidt indbetaler 785,00 kr.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej

Ja spørsmålet om stadig ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
Der er vist ikke sket noget ? siden nytår.

Der siker ikke aktivitet før november før RM !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Noget fungerer, og det fungerer godt. Men når det kommer til foreningsdrift er det så som så. Det, tror jeg, kan tilskrives vedtagelse af en tænketank, der skal fungere uafhængigt af hovedbestyrelsen, hvilket jeg ser som en mistillidserklæring allerede inden hovedbestyrelsen var valgt.
Det er svært at spå om fremtiden, men måske, at man skulle gå forbi den stedlige bookmaker og spille på, hvor mange måneder man kan møde dette på foreningens hjemmeside:
Screenshot 2023-02-21 at 14-12-19 web shop midlertidigt lukket - Experimenterende Danske Radioamatører.png
Kan man ikke gøre det bedre, er det bedste at melde ud, at en sådan WEB-Shop og forresten hele hjemmesiden kan man ikke magte, hvorfor den lukkes.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Uvist af hvilken årsag fremtoner nu på foreningens hjemmeside et referat fra HB mødet 9/1 d.å.

Det viser sig, at det referat også dækker et HB møde 23/1 s.å.

Der er adskillige spændende ting i opmarch, så jeg vil ikke her benytte lejligheden til at pensle noget ud derfra.
Så, nej, der er ingen der sover der. Men, hvor kunne det være befriende, hvis kaptajnen meddelte hele besætningen og passagererne, at skibet skal sejle med masten nedad eller, hvad vej kursen er sat, idet øjeblik problemerne erkendes.

vy 73
oz7xf, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: ons feb 22, 2023 11:30 Uvist af hvilken årsag fremtoner nu på foreningens hjemmeside et referat fra HB mødet 9/1 d.å.
Det byder så, at sekretæren har fundet lidt fritid til at færdiggøre referat.
oz7xf skrev: ons feb 22, 2023 11:30 Det viser sig, at det referat også dækker et HB møde 23/1 s.å.
I stedet for kun at være på dette forum, så kunne man se lidt længere ud i horisonten og fx klikke på https://www.edr.dk/events/hb-moede-paa-teams-7/

Og den flittige læser af EDRs kalender (de er vist ikke i denne tråd), vil konstatere, at HB også holdte møde 20/2 jf. https://www.edr.dk/events/hb-moede-paa-teams-8/ Jeg var med, så derfor ved jeg, at det har fundet sted :mrgreen:

Og I kan jo passende sætte X i kalender for næste møde og hente dagsorden. Mødedato findes på https://www.edr.dk/events/hb-moede-paa-teams-9/
oz7xf skrev: ons feb 22, 2023 11:30 Men, hvor kunne det være befriende, hvis kaptajnen meddelte hele besætningen og passagererne, at skibet skal sejle med masten nedad eller, hvad vej kursen er sat, idet øjeblik problemerne erkendes.
Det er stadig tilladt at sende en e-mail til "kaptajnen" eller resten af hovedbestyrelsen. E-mail adressen er stadig [email protected] (det er kaptajnen) og [email protected] (det er besætningen). I kan jo passende komme med jeres bud på noget hjælp - altså udover at hænge andre ud 40 cm fra skærmen. Det er også stadig tilladt at skrive en artikel til OZ. Der er endda et honorar for indsatsen.

Jeg må desværre konstatere, at også denne tråd efterhånden kun består af gamle mænd i ternede skjorter. Jeg vil da overveje, om jeg fortsat vil være med her, med det niveau, som visse brugere her lægger for dagen.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: ons feb 22, 2023 18:35 Det byder så, at sekretæren har fundet lidt fritid til at færdiggøre referat.
Jeg tolker det, som sammenlægningen af de to refererede møder.

Det er for så vidt udmærket, at kalenderen er opdateret, men stedet, hvor man søger viden om HB-møder, dagsordener og referater er her:
https://www.edr.dk/bestyrelsesmoede-referater/
og dér var teksten ikke ændret.

Jeg har bemærket, at det ikke er første gang, at referater sammenlægges, og at teksten ikke ændres før udgivelsen af det sammenlagte referat.
Jeg vil ikke gå ind i, hvorledes Sekretæren administrerer sin fritid. Jeg forholder mig heller ikke til, hvem, der har ansvaret for opdatering af teksterne på siden for referaterne andet end, at det tager sekunder at ændre.
Er der nogen, der er presset i tid må man følgelig ændre sine procedure og gøre ting simplere. Der er intet nyt i, at dagsordenen ikke kan afvikles over et møde. Det er nærmere reglen end undtagelsen. Derfor kunne indkaldelsen og dennes annoncering været indrettet som en møderække, hvorved forretningsordenen velsagtens ville være overholdt:
§ 5. Referater
Referater fra HB-møder udformes som beslutningsreferater. Efter behandling af et punkt på dagsordenen, gennemgås og godkendes referatet for det pågældende punkt, inden næste punkt kan behandles. Det endelige referat fremsendes til HB og repræsentantskabet. Referatet uden personsager offentliggøres på den åbne del af EDRs hjemmeside, senest 4 dage efter afholdt møde.
Stk. 2. Et kort resumé af hovedbestyrelsesmøder offentliggøres på EDRs hjemmeside som nyheds notits og på EDRs sociale platforme, senest 4 dage efter afholdt møde.
Stk. 3. Ved elektronisk sagsbehandling, sendes sagen til repræsentantskabet til orientering. Når sagen er færdigbehandlet, sendes HBs beslutning til repræsentantskabet til orientering. Derefter offentliggøres forslaget sammen med HBs beslutning som et samlet sagsdokument på
EDRs hjemmeside og der skrives en kort nyheds notits på EDR.dk
Det drejer sig også om at forventningsafstemme, og der er i den forbindelse mulighed for at ændre forretningsordenen.
OZ0J skrev: ons feb 22, 2023 18:35 I kan jo passende komme med jeres bud på noget hjælp - altså udover at hænge andre ud 40 cm fra skærmen. Det er også stadig tilladt at skrive en artikel til OZ. Der er endda et honorar for indsatsen.
Læg venligst din sarkasme fra dig. Kaptajnen og besætningen har alle muligheder for at annoncere efter den hjælp de måtte ønske. I stedes søges i en meget snæver bekendtskabskreds.
OZ0J skrev: ons feb 22, 2023 18:35 Jeg må desværre konstatere, at også denne tråd efterhånden kun består af gamle mænd i ternede skjorter. Jeg vil da overveje, om jeg fortsat vil være med her, med det niveau, som visse brugere her lægger for dagen.
Spar mig for dine familiariteter, og læg i stedet mærke til al den ros jeg også kommer med. Ja, jeg er gammel, men den ternede skjorte voksede jeg fra som 9 årig og siden den dag har jeg ikke været sur.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Jeg er overordnet set kommet til den konklusion, at foreningen kan sejle sin egen sø, og at det bliver uden mig som passager.

OZ7XF, Allan
OZ1KNJ
Indlæg: 12
Tilmeldt: tors nov 19, 2020 18:01

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1KNJ »

Jeg tror desværre at det foretagende har udspillet sin rolle.
Bare kig på EDR´s forum, der er jo ingen indlæg, ingen skriver derinde. Et forum viser direkte aktiviteten i en given forening, sådan er det inden for alle hobbies. EDR forum bliver desværre ikke brugt til noget som helst.

Det er skrevet før - EDR´s fornemmeste opgave er at aktivt sørge for at vi kan få antenner op - det er imo vigtigere end frekvenser. Jeg undværer hellere frekvenser end mulighed for antenneopsætning. Ja det er svært at gøre noget ved, men som JF Kennedy sagde:

not because they are easy, but because they are hard!

EDR er alt for tavse i den offentlige debat. Ærgerligt.
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Rimax_15 »

OZ1KNJ skrev: fre feb 24, 2023 12:45

Det er skrevet før - EDR´s fornemmeste opgave er at aktivt sørge for at vi kan få antenner op - det er imo vigtigere end frekvenser. Jeg undværer hellere frekvenser end mulighed for antenneopsætning. Ja det er svært at gøre noget ved, men som JF Kennedy sagde:

not because they are easy, but because they are hard!

EDR er alt for tavse i den offentlige debat. Ærgerligt.
Der er da ikke tid til sådan noget pjat.
Det vigtigste er at være efter alle andre end en selv, Det er XW et godt eksempel på.
Så er der sgu ikke tid til sådanne ligegyldige ting som antenner.
EDR bliver måske bedre om 50 år når alle vi gamle er SK.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ2D »

...Det er skrevet før - EDR´s fornemmeste opgave er at aktivt sørge for at vi kan få antenner op - det er imo vigtigere end frekvenser. Jeg undværer hellere frekvenser end mulighed for antenneopsætning...
Hej Per. Du har så ganske afgjort ret i dit indlæg. Dog så jeg gerne at EDR forsøgte sig med noget godt gedigent lobby-arbejde i forhold til lovgiverne på tinge, for det er her at det store problem ligger, nemlig at vi ikke har en ordentlig rammelovgivning som giver alle minimums-rettigheder til at opsætte antenner op i et rimelig omfang. Boligforeninger, almennyttige såvel som andelsboliger, udviser ofte en yderst vranten attitude når det kommer til opsætning af antenner til stor skade for vores hobby.

Problemet er at vi intet lovgivningsmæssigt har til at få disse vrantne boligforeninger til at "makke ret". Der er et kæmpe problem og det er et arbejde som mangler at blive gjort. I gamle dage for en 30-40 år siden, da hjalp EDR's antenne-udvalg med at få tilladelser igennem, man kæmpede fra hus til hus så at sige. I dag er det formentlig passé hvis man skulle hjælpe alle som ikke kan få antenne-tilladelser fordi det er kun blevet værre siden dengang. Skal vores hobby ikke dø ud før tid, så skal de problemer løses, for der er ikke meget ved amatørradio-hobbyen uden ordentlige antenneforhold.

Jeg har selv elendige antenneforhold med begrænsede muligheder og er radioamatør mere på trods af end på grund af.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej

Ja antenne spørsmålet bliver vist det emne der i sidste ende kommer til at lukke EDR !
EDR's ledelse priotere det ikke som et no:1 isue.
Derfor bliver det også svært at skaffe nye medlemmer til foreningen.
Især unge der ikke ejer en bolig. Alle der ejer deres ejen bolig burde have mulighed for at sætte Ant. op !
EDR kunne for længe siden have etableret en remute station til service for dem der ikke selv har ant.!

Så vidt jeg kan forstå har EDR's ledelse (RM+HB) et større problem m.h.t. afløsning af forretningsføren
der går på efterløn.
Et EDR HQ Odense uden personale betyder vel et salg ?

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Det drejer sig selvfølgelig om at have antennerne ude. Både de rent fysiske som dem i overført betydning. Uden medlemskab af foreningen EDR frasiger man sig den ene slags. Nuvel har det mindre betydning, hvis man ikke vil foreningen. Ikke kærer sig om den, om man vil. Lader den sejle i egen sø. Det er nu ikke hovedfortællingen i min lille morgenopsang, denne gang.
Jeg vil i stedet række ud efter nogle oplevelser, som jeg havde i forbindelse med min daglige gang fra 8 til 16 i et kulturhus i København. Husets personale bestod for det meste af nogle, hvis profession var afspejlet i at have "olog" som vedhæng i titlerne. Deres uddannelser var som universitetsuddannede generel høj, men der var også nogle autodidakte af yderst høj kvalitet. Det var en meget broget skare, der samledes til morgensang, hver eneste dag i ugen. Det er ret så forunderligt, hvor godt sang, og i særdeles morgensang binder folk sammen. Men den var nu ikke det, der var mit budskab, heller. Blot et lille indskud eller optakt til det væsentlige.
Ud over at synge sammen formidlede denne lille brogede skarer sig til hinanden og i særdeleshed til omverdenen ved brug af IT. Aha, de var alle sammen IT-eksperter. Kunne det med at skrive på internet og danne fyldige websider. Niks, det var der ikke en eneste, der kunne eller havde i opdrag. Der var man i stedet gået i byen og købt sig til ekspertise således, at det eneste medarbejderne skulle gøre var at skrive tekster på skærmen og trykke på udgiv. Ganske ligesom man gør i et almindeligt tekstbehandlingssystem. Bagved systemet lå der en form for backup i form af et spejl af det udgivne. Man skrev rent faktisk i selve spejlet, og når man trykkede på udgiv overførtes spejlet til den del, offentligheden læste i. Var der da ingen systemadministrator, der skrev lange indviklede remser af kommandoer, opsatte menuer, formaterede det skrevne og så videre. Jo, men vedkommende var faktisk en lille håndfuld personer, og disse havde heller ikke nogen større IT-teknisk baggrund. Det var såmænd blot gruppelederne, og metoderne de anvendte var langt fra det, der kendes i Drupal, Wordpress, og mange andre systemer. Det var akkurat lige så let som at skrive i et tekstbehandlingssystem med en grafisk flade. Det var nu heller ikke der, jeg ville hen med mit skrift. Men, der falder ofte lidt af i svinget, når jeg sætter mig ved tastaturet. Mit egentlige budskab ligger et noget andet sted end i det indviklede. Rent faktisk er det ret så simpelt. Så simpelt, at rigtig mange overser det. Det er den lille forskel, om man vil.
Forskellen mellem [Enter] og [Shift]+[Enter], når man skriver på sit skrivebræt for at formidle sig ud til andre.
Kunne man bare lære alverdens skribenter denne lille forskel var meget opnået i informationsverdenen, hvor hovedparten af skribenter stadig forestiller sig, at de skriver på en gammeldags skrivemaskine, hvor man måtte betjene sig af et særligt håndtag for ikke at skrive udover kanten af papiret. Et carriage return, eller på godt dansk: "vogn tilbage" håndtag blev brugt. Var man tilmed så heldig at have deltaget i sergentskolens aftenundervisning i maskinskrivning, havde man sikkert af egen erfaring lært, ikke at sætte sin øl, hvor slæden kommer farende.
Men allerede i forbindelse med fjernskriverens indførsel gjorde man det svært. For på denne kunne man rent faktisk skriver ligeså lange sætninger som man ville uden at tænke på om man skrev udenfor papiret. Ville man derimod indføre et helt nyt afsnit brugte man carrige return <CR>, "vogn tilbage" eller det, der i dag optræder på computerens tastatur som [Enter]. Hele 5 af slagsen, genlød ordene højlydt på signalskolen på Holmen, når der indlærte at skrive signalblanket på fjernskriver og danne afstand mellem hoved og tekst.
Ved at trykke på [Enter] på PCens tastatur sker der rent faktisk to ting på samme tid. Dels dannes ny linie og dels dannes et nyt afsnit med mulighed for eget layout, eller nyt punkt i en automatisk punktopstilling. Ønsker man blot det mere simple, en ny linie benyttes: [Shift]+[Enter].
Betyder det nu noget at lære sig fra at tænke på papirets størrelse og i stedet skrive mange tusinde bogstaver og ord i en lang række. Ja, for når det skrevne skal læses ved skribenten intet om modtagerens størrelse på papiret eller skærmen om man vil.
Læres den lille forskel. Brug [Shift]+[Enter], når i kun vil have ny linie, og [Enter], når i samtidig vil have nyt afsnit med nyt layout eller nyt punkt i automatisk punktopstilling afpasser maskinerne selv bredden. Der er derfor ikke nogen, der oplever skrift udenfor skærmene.

Med hensyn til de dersens fysiske antenner er det så som så. Løbet blev kørt for mere end 30 år siden i forbindelse med, at en lille skare mennesker gerne ville glo deres hjemlandes TV-kanaler. Ingen andre gad disse paraboler, og derfor valgtes der ude blandt beboerdemokratierne at indføre forbud, og for at være åh så politiske korrekte kom det til at gælde alle slags antenner. Sammenfaldende med perioden med paraboler var selvfølgelig også omlægningerne til flere fællesantenneanlæg, hvorved hele boligkomplekser, ja sågar, hele Gundsømagle kunne nøjes med en central antenne.
Man kunne godt have undgået parabolerne og det deraf følgende generelle forbud mod antenner ved at byde de nye velkomne og give dem de ønskede kanaler i fællesantenneanlæggene. Det gjorde man ikke.
Det er ikke så meget lovgivningerne, der skal laves om. Det er befolkningens holdning til antenner. Ændres denne, ændres lovene pr. automatik i et demokratisk system. Jeg tror ikke, at 1000 radioamatører kan ændre noget som helst ved befolkningens holdning i et snuptag. Men, hvis man bor i et større fællesskab, et alment boligbyggeri, kunne man starte en radioklub. Dels vil en sådan klub give nogle tiltrængte fritidsaktiviteter i sovebyen, og dels vil det være lettere for en kommunal sagsbehandling at give tilladelse til antenneopførelse, hvis flere drager fordel deraf, og sluttelig kan der meget vel samtidig søges om kommunalt støtte til aktiviteten. Det, som det drejer sig er om at komme i gang, og når man først befolkningen vænner sig til en antenne kan den næste lettere følge med.
I en enkelt almen boligafdeling, hvor jeg arbejde som varmemester understøttede afdelingens bestyrelse en lille radioklub, og en ægte radioamatør havde sågar et større privat rivejern på taget.

Jeg overlader trygt til læsernes frie valg af, hvilken del af ovenstående skrift de vægter størst, hvorfor jeg med sindsro kan udtrykke:
vy 73 til de fleste
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ2D »

...og en ægte radioamatør...
Uha da da, nu får du Rimax_15 på nakken. LOL :lol:

Nå spøg til side. Hele dit indlæg bærer præg af den vanetænkning som EDR havde for en 30-40 år siden med dette antenne-udvalg som kæmpede fra sag til sag. Den metode tror jeg er passé. Jeg tænker det lidt som en sygdom hvor sygdommen hedder antenneforbud og hvor patienten er amatørradio-hobbyen. Sygdommen kunne for så vidt godt kureres men i stedet vælger man at symptom-behandle i stedet for. Det virker for mig rimeligt tåget når du taler om at påvirke befolkningen til at acceptere antenner.

Hvordan forstiller du at hr. og fru Danmark bag de trygge liguster-hække og rundt omkring i boligforeningerne skulle acceptere antenne-opsætninger efter alle disse år hvor antenner er blevet pillet ned til fordel for kabelTV?

Det er en meget væsentlig del af det.

Din tankegang bærer præg af det gamle antenne-udvalg (i EDR) og deres kæmpen sig fra sag til sag, og se hvor DET har bragt os hen!

Det duer ikke, den opnåelige succes er formentlig ikke-eksisterende og metoden er uoverskuelig. EDR er nød til at nytænke, og metoden er og bliver politisk. Der SKAL ændres noget lovgivning ellers går det ikke. Bare tag vindmøller som eksempel. De fleste mennesker synes i dag at det er en mægtig god ide, vel at mærke så længe at de ikke selv skal have en stående i nærheden. Men så længe man planlægger sådan nogle på land og ikke kun offshore, så vil der blive protester. Og det kan forhindre opsætningen af vindmøller mange steder. Det kan man så mene om hvad man vil men for at vindmølle-opsætninger kan blive tilstrækkelige i omfang til at opfylde de energi-målsætninger (bæredygtig energi) man har i 2030-planen, så er man nød til at ændre lovgivningen på dette område. Den samme problemstilling gælder for store solcelle-anlæg på marker. Det her handler naturligvis om national infrastruktur og kan ikke sammenlignes med private menneskers behov for at sætte en antenne op. Og alligevel hænger det sammen fordi det i høj grad handler om folks intolerance.

Jeg bor i en almennyttig boligforening bestående af rækkehus-lejligheder. Her er der masser af skæmmende trampoliner i haverne hvis sikkerheds-afskærmning rager langt over hegnshøjde. Men fordi at de formentlig ikke er forbudte (i modsætning til antenner) og fordi at de tjener en masse børnefamiliers behov, så fryser helvede til is inden at den slags bliver forbudt. Det samme gælder mit behov for antenneopsætning med omvendt fortegn, helvedet fryser til is inden at jeg får sådan en tilladelse fordi der er ikke er nogen andre som har det behov hvor jeg bor.

DERFOR har jeg ingen beskyttelse i forhold til mit behov for antenner og DERFOR bør EDR kæmpe for at der vedtages en national rammelovgivning som sikrer os alle minimums-rettigheder for antenne-opsætninger som er tilfredsstillende for de fleste. Det vil naturligvis kræve godt gedigent lobbyarbejde hvilket vil kræve masser af arbejde.

Hvis ikke at det sker, hvis EDR fortsat intet foretager sig, så dør vores hobby ud langt før tid, og det gør den fordi du ikke kan sælge vores hobby til nogen som ikke kan dyrke den på grund af manglende mulighed for antenne-opsætning.

Præcis så alvorligt er det!

jeg er ikke sikker på at EDR er vågnet op endnu, det har jeg ikke set noget bevis på gennem handling i forhold til problemet og dets store omfang.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Rimax_15 »

OZ2D skrev: ons mar 01, 2023 11:17
...og en ægte radioamatør...
Uha da da, nu får du Rimax_15 på nakken. LOL :lol:
Bare rolig :-)

Har EDR nogensinde hjulpet nogen med at få sat antenner op ?

I 70-80'erne blev flere af mine walkie venner "ægte radioamatører"
De meldte sig ind i EDR men fik ingen hjælp, så de smuttede igen.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Besvar