EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Rimax_15 »

Jeg har stor respekt for OZ5WU/Michael.

Alt det antennehalløj er op ad bakke, og jeg tvivler på at EDR kan gøre noget i min levetid.
Man kommer sgu ikke langt med en stueantenne, men så er det sgu godt jeg kan lave ballade her.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ0J »

hej Flemming

Kan du ikke oplyse, hvornår du sidst har bidraget med noget POSITIVT i EDR?

Og udover de punker, som OZ5WU listede op, så var du sammen med et par andre også med at ødelægge en event i 2017. Vedkommende daværende medlem fik lov til at være operatør og kørte NUL (0) QSO'er. Men han fik ret og fik samtidig ødelagt eventen. EDR mistede samtidig en event manager.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ2D »

Rimax_15 skrev således:
Man kommer sgu ikke langt med en stueantenne, men så er det sgu godt jeg kan lave ballade her.
Blev du radioamatør alene med det formål?
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Rimax_15 skrev: søn mar 05, 2023 14:29 Alt det antennehalløj er op ad bakke, og jeg tvivler på at EDR kan gøre noget i min levetid.
Det skal du ikke sige, for der er nogle forandringer på vej ude i det dersens samfund.
Hvis du slår øjnene op, er f.eks nogle 10 årige drenge begyndt at gå til "tømrer" hos en lokal håndværker i Christiansfeld. Udviklingen fra omtalen i FT om at gøre håndværk mere attraktivt som uddannelsesretning er slået hurtigere igennem, end jeg havde troet på. Det interessante er også, at der her er dyrket en vis og traditionel kønsforskel. Der er kommet positivt fokus på drengene igen efter år med undertrykkelse.
EDR er på ingen måde helt bagud med hensyn til ungdomsarbejdet, men hvis man fortsat fedter med det og ikke går på landsplan gennem store kampagner, kommer det nok ikke rigtig igang. Jeg kan godt se overskriften for mig: "Gå til Amatørradio i den lokale klub".
Parallelt med, at Formanden banker døre på Borgen, er børn det bedste middel til forældres accept af en antennefarm i haven.
Jeg kunne godt se for mig, at den tidligere formand, OZ1AHV, gives fast plads i hovedbestyrelsen som ungerminister. Hvad behager, OZ1AHV som Ungerminister, og fast plads i hovedbestyrelsen. Det vil være noget der rykker mere end et sted i foreningen. Og så er det faktisk helt efter vedtægterne at gå udenom repræsentantskabet i slige tilfælde.
Rimax_15 skrev: søn mar 05, 2023 14:29 Man kommer sgu ikke langt med en stueantenne, men ............
Herre Jemini, det er jo næppe milde Moses, der har pisset på din sukkermad. Stueantenne!
Hvad er der nu galt med det. Jeg brugte selv et kosteskaft med en heftig sporvognsspole i bunden og en ligså stor drejekondensator (begge fjernbetjent med kabel), og med det kørte jeg 80 og 40 meter fra stuegulvet i Nyboder. Det kan godt lade sig gøre, men det er ikke de allerfjerneste stationer, man kan operere. Et andet sted havde jeg en forkortet dipol oppe under taget i 5. sals højde. Det fungerede sgu også. I et sommerhus havde jeg mulighed for at trække en dipol op, når jeg var der. Det gik endnu bedre.
Se bare din hjerteven Kim. Han har trods store udfordringer i bebyggelse rent faktisk fået noget til at fungere. Det kan givetvis forbedres på forskellig vis. At det så ikke er en stor pistol i 26 meter højde er der næppe noget at gøre ved som enkeltperson. Men måske kan det godt lade sig gøre som radioklub.
Vær ikke så pessimistisk på hobbyens og foreningens vegne. Tiden, hvor det eneste saliggørende var udgivelsen af et foreningsblad er endegyldigt forbi.
Stor ros til hovedbestyrelsen for midt i travlheden også at have overtaget et større og velbesøgt træf i Odense.

Læg ikke foreningen og hobbyen i graven før, hullet er gravet.
Det er muligt, at repræsentantskabets tid er forbi. Jeg tror, at det ville være gavnligt ikke at have andenpladserne siddende og gro varmluftballoner.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1FF »

Halløjsa

Det var ellers noget af et pust for lopper, som den stakkels OZ8XW med god ret har påkaldt sig. Så voldsomt, at sandet her helt ude i den 27. vestlige plovfure føg om ørerne. :lol: :lol: :lol:

Dr Om Flemming. Fortsæt du bare i det spor, som du sidder uhjælpsom fast i. Derved vil du opnå lige så lille en vennekreds som din ven på klippeøen.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej
Nu er der så vidt jeg kan se ikke noget der forhindre HB igen kan genoptage sagen fra 2017 til ny overvejelse ?
Evt udbygge med disse leak der var året før på Yding repeatern hvor "info fra HB" var et emne af 2 fra HB'er
omkring forretninger m.m.

Det burde alerede været stoppet i 2016, hvis det havde været et normalt A/S hvor regnskab/hemligheder m.m.
var leaket ville man nok havde bortvist den/de pågældene fra bestyrelsen.
Så HB's flertal var sendt udei 2017.
HB kunne jo starte med at geninstallere de lydfiler der findes tilbage til 2015, så alle selv kan tage stilling det.

73 Boye
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ2D »

Allan skrev således:
Se bare din hjerteven Kim. Han har trods store udfordringer i bebyggelse rent faktisk fået noget til at fungere.
Ja ja, da, det fungerer da nogenlunde. Billederne er fra pskreporter i dag viser alle de steder hvor mit TX-signal henholdsvis blev modtaget på FT8 i løbet af et par timer mellem kl. 16 og 18 på båndene 10, 12 15 og 20 meter (glemte at lege med 17 meter), og henholdsvis hvad jeg selv modtog mellem kl. 16 og 19 på de samme bånd, men for pokker hvad en udendørs placeret antenne ikke kunne gøre for mig.

TX-rapporter:
FT 8 230306.jpg
RX-rapporter:
FT 8 230306 2.jpg
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Rimax_15 »

Nu har Kim den store fordel at han har et loft.
Jeg har skam rodet lidt med antenner i stuen men ikke med den store succes.
Blev du radioamatør alene med det formål?
Interessen kom i 1968, 9 år gammel da jeg var på besøg sammen med min Far hos
en ægte radioamatør.
Jeg fik lov til at trykke på bordmic. og sige hallo.
Et kæmpe øjeblik da en Amerikaner sagde "Hello Rimax_15"
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ2D skrev: man mar 06, 2023 18:42 men for pokker hvad en udendørs placeret antenne ikke kunne gøre for mig.
Hej Kim

Med forbehold for tidspunktet på dagen, syntes jeg, at det ikke er så ringe endda.
Det kunne være sjovt at se om ikke, at du rækker Japan og ø-grupperne ned til Australien på et mere gunstigt tidspunkt på dagen.

Selvfølgelig vil du få et bedre resultat med udendørs antenner, og det vil navnlig hjælpe mulighederne for de andre modulationsarter.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ2D »

Selvfølgelig vil du få et bedre resultat med udendørs antenner, og det vil navnlig hjælpe mulighederne for de andre modulationsarter.
Jeg er kun interesseret i at køre digitalt på HF. Hørelsen er ikke hvad den har været og jeg lider en del af tinnitus som forstærkes af støj. Således dyrkes hobbyen på HF for det meste for nedskruet højttaler. Så jeg savner ikke rigtig noget bortset fra bedre digitale resultater. Jeg kan sagtens række ned til Australien især om formiddagen, det er bare ikke så tit jeg er ved radioen om formiddagen Jeg er også blevet hørt på FT8 på Antarktis og lyttet Antarktis bare ikke samtidigt. Er der nogen ved radioen dernede, så kan jeg uden tvivl ind i mellem lave kontakt dertil. Japan har jeg eksempelvis kørt 17 gange, og eksempelvis Indonesien 3 gange, så der er skam hul igennem den vej over. Der hvor det kniber for mig lige nu, det er når der er pile-ups af kraftige stationer, det er her jeg godt kunne bruge nogle flere db. Jeg er en af dem som bruger FT8 fuldstændigt manuelt, ingen robot-kørsel her. Havde jeg ikke taget turen til digimode på HF for en 5-6 år siden, så ved jeg ikke om jeg havde været aktiv på radioen i dag, så det er en vigtig teknologi for mig.

Her er hvad radioen har lyttet på FT8 siden kl. 16 og indtil nu, så den kan godt høre lidt i fjernøsten:
FT 8 230307.jpg
Senest rettet af OZ2D man mar 13, 2023 5:20, rettet i alt 1 gang.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ2D skrev: man mar 06, 2023 23:43 Er der nogen ved radioen dernede, så kan jeg uden tvivl ind i mellem lave kontakt dertil.
Hej Kim

FT8 er helt utroligt robust og selekterer ikke i forhold til signalstyrke. Operatøren gør det med stor sandsynlighed heller ikke. Afviklingen i lyttefasens afslutning til aktion går simpelthen så stærkt, at meget få ænser signalstyrkerne.
Den sætning, som jeg har pillet ud af dit skrift siger faktisk en del om problemstillingerne for, hvorfor man ikke altid får en kontakt. For udover, at nogle kører F/H, anvender mange Alerts muligheder for filtrering og ser kun et land indtil landet er i hus. Jeg gør det faktisk nogle gange selv, men når jeg ønsker mere aktivitet løsner jeg op på filteret og kan genaktivere et land. Flabet og ikke særlig kollegialt, men det er røv effektivt, når jeg dyrker min isme i starten af året, at opnå 100 forskellige lande hurtigst muligt.
Mange anvender efterhånden at påbegynde opkald inden afslutning af igangværende QSO. Det er faktisk ret irriterende, at få smasket opkald i hovedet inden, at man har afsluttet en QSO. Mange af disse uvaner kommer fra førerløse stationer. Jeg har den vane, at dem, der udsætter mig for det, på mærkeligste vis falder ud af køen, og er de for aggressive blacklister jeg dem helt og aldeles.
Så der kan være mange andre årsager end ens antenne til, at man ikke opnår kontakt.

Jeg må sige, at jeg er positivt overrasket over dine muligheder med din indendørs antennefarm. I forhold til mine forskellige trådantenner er der ikke den helt vilde forskel.

I tiden med mit kosteskaft i Nyboder fik jeg aldrig eksperimenteret med, at kamuflere kosteskaftet som et tørrestativ for at give det en topkapacitet. Ret beset havde jeg topkapaciteten i forvejen i form af nogle eksisterende galvaniserede tørresnore, men en egentlig mekanisk forbindelse fik jeg aldrig prøvet. I øvrigt vil jeg mene, at det er mere økologisk korrekt, at tørre sit tøj på kobbertråde:
https://www.jemogfix.dk/toerrestativ-ud ... 1/9036480/

vy 73
OZ7XF, Allan
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Flemming »

DR OM Michael OZ5WU

Jeg ønsker ikke at debattere på dit barnlige niveau og finder ikke, at det tjener EDRs tarv, at du fortsat fremturer på den facon.

Dog bliver jeg nødt til at kommentere, når du skriver:
Du var på vagten - OG aktivt medvirkende til valgfusk ved valget i 2016 (BDO-optælling af stemmesedler, der havde ynglet i EDR's pengeskab)
Her går du langt over stregen for anstændighed.

Jeg har aldrig nogensinde haft noget med optælling af stemmer i EDR at gøre; endsige været i nærheden af de afgivne stemmesedler.
Min ”rolle” i opgørelse af valget i 2016 var, at da jeg i min egenskab af hovedredaktør fra revisorerne (Jeg mener at huske, at OZ0J var den ene) modtog valgresultatet til offentliggørelse i OZ opdagende, at der i Nordjylland var to kandidater med samme stemmetal; og at der derfor burde have været foretaget lodtrækning, hvilket ikke var sket.
Det gjorde jeg revisorerne opmærksom på.
Efterfølgende blev der foretaget flere fintællinger og ”sagen” fandt sin afslutning på RM.
Forløbet er beskrevet i OZ juli 2016 side 380 og i OZ november 2016 side 592.

At anvende betegnelsen valgfusk er lige til en injuriesag med mindre du bringer en undskyldning.

Det fremgår i øvrigt ikke af dit indlæg; men udtaler du dig som privat person eller som EDRs sekretær?

Vy 73

Flemming, OZ8XW

PS:
Forretningsordner for RM og HB er en del af EDRs vedtægter.
De skal godkendes af repræsentantskabet, og vedtægter og forretningsordner hænger nøje sammen.
HB er derfor forpligtet til at efterleve gældende forretningsorden og uanset hvad du mener er undladelse heraf en overtrædelse af foreningens vedtægter.
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Flemming »

Om denne tråd

Overskriften og starten på denne tråd var egentlig både relevant og vigtig.

EDR kritiseres for at være faldet i søvn.
EDR kritiseres for manglende referater og dagsordner og en indsats for forbedringer af mulighederne for at få antennetilladelser.
Det bemærkes fra flere sider, at EDR er faldet i søvn.

Hvis jeg ser bort fra nogle – i øvrigt både relevante og positive beretninger om, hvad man kan opnå med meget begrænsede antennemuligheder, så har tråden affødt nogle ret uforskammede bemærkninger om de, der kritiserede EDR.

Jeg synes det er ærgerligt at kritik mødes på den måde af medlemmer af EDRs ledelse og andre.
Personangreb og usaglige bemærkninger gavner ikke amatørradioen.
Kritik bør give anledning til eftertanke. Føler man at kritikken er uberettiget skal man naturligvis tage til genmæle; men med saglig argumentation.
Jeg er ikke i tvivl om at HB har gode intentioner; men jeg efterlyser mere handling og oplysning.
Vist er det blevet meget svært med antenner; men har EDR overhovedet gjort noget de seneste år?
Jeg har ikke kunnet finde noget hverken om sager, hvor man har forsøgt at hjælpe eller om materiale, tilbud om mulig assistance og hjælp.

Ser man på referaterne fra de seneste års HB-møder, så er der masser af snak; men det kniber med at få færdiggjort sagerne. Der er sikkert gode forklaringer; men dem holder man for sig selv.
Det er derfor ikke så underligt, hvis medlemmer og ikke medlemmer føler at EDR er gået i stå.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ5WU »

Flemming OZ8XW!

Desværre for dig Flemming kommer jeg nu til at tilbagevise dine påstande vedr. 2016 valget i EDR!
For det virkeligt essentielle var IKKE nogle glemte lodtrækninger ift. suppleantpladser til EDR's repræsentantskab. NEJ Flemming den går altså ikke!
Formålet med formand 2014_16 og Advisory Board (som du var fuldgyldigt medlem af) beslutningen om at få BDO til at foretage en omtælling af stemmerne, var at sikre at "jeres" mand blev valgt som HB medlem nr. 7, i stedet for en uønsket person.

Klip fra de kritiske revisorers optællingsresultat:
Billede
Læg venligst mærke til hvem pladsen tilfalder og stemmetal
Her er så et klip fra den berømte BDO optælling:
Billede
Læg her mærke til hvem der så havde opnået valg, Flemming..

Nu vil du helt sikkert hyle og skrige hvis jeg ikke bragte dette klip fra afgående formands redegørelse for jeres beslutning om at få BDO til at foretage yngelpleje af bestemte stemmebunker:
Billede

Jeg tænker ikke det er nødigt med flere ledetråde Flemming!! Du var en del af det vedtægtsstridige Advisory Board du var på alle leder og kanter hyperaktiv som moderator på EDR's forum og uddelte karantæne til alt der var på tværs af "De rigtige meninger leveret af dig Flemming.

På baggrund af den tilgængelige dokumentation, som sikkert kan rekvireres fra EDR's kontor, som jeg her har vist klip fra, kan der aldrig blive tale om at sige undskyld Flemming!

At du så igen fremturer med 1970'er pædagogiske svinestreger undrer mig ikke Flemming, det understreger bare behovet for at sikre alle historiske dokumenter i et offentligt tilgængeligt arkiv, så læsere på dette forum ved selvsyn kan konstatere at DU, Flemming "leger" med sandheden.

Derfor er det nok nødvendigt at jeg lige vedhæfter de tre dokumenter som har leveret ovenstående klip, bare lige for at have SANDHEDSBEVISERNE i orden, Flemming
Revisors valgopgørelse
download/file.php?mode=view&id=1439
Afgående HB optælling BDO
download/file.php?mode=view&id=1440
Afgående formands skriv til repræsentantskabet
download/file.php?mode=view&id=1441

Flemming! Jeg behøver vel ikke at minde dig om at afgående formand og Advisory Board fremturede med BDO valgresultatet indtil det nyvalgte repræsentantskab efter lidt tumult, besindede sig og bestemte at det var de foreningsvalgte revisorers resultat der var gældende.

DET havde jo den for dig Flemming KEDELIGE konsekvens, at Michael OZ5WU, var valgt til HB og du og dine fæller IKKE kunne forhindre at lyset og lyden blev lukket ind i EDR.
AT I så gjorde jeres til at sabotere med utidige sager vedr. jeres vennekreds og meget andet i hele perioden er jo velkendt. Arkivalier er gemt og kommer i EDR's arkiv, hvis nu nogen skulle mangle sagerne.

De øvrige punkter i min tidligere skrivelse kan til din behagelige orientering også bevises via arkivdyk, dette gælder også sagen der omfatter din østlige ven..

SÅ en sidste ting - Dette skriv fremstiller Michael OZ5WU's helt og aldeles private holdning til en forrykt adfærd fra Din side Flemming.
Vedhæftede filer
Om opgørelse af valget.pdf
(52.33 KiB) Downloadet 104 gange
Afgående HB optælling BDO.pdf
(492.37 KiB) Downloadet 104 gange
160616 valg resultat.pdf
(54.87 KiB) Downloadet 111 gange
FM2014_16 redegørelse.jpg
BDO optælling.jpg
EDR revisors optælling.jpg
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

DR OM OZ8XW, Flemming

Du om nogen forstår at udstille din dobbeltmoral:
Flemming skrev: tirs mar 07, 2023 22:07 Personangreb og usaglige bemærkninger gavner ikke amatørradioen.
For ikke nok med, at du langer ud efter OZ5WU. Du tilmed truer med injuriesag.

For at sige det rent ud:
Allerede i børnehaven havde vi det kodeks, at vi ikke søgte "de voksnes" hjælp i vores slagsmål. Vi lærte, at vi mistede prestige og røg ned af rangstigen, hvis vi brød det kodeks.
Det er muligt, at få ret i en retssal. Men den virkelige dom tilfalder den skare, man gerne vil være en del af. En samfundsorden, der udbyggedes medens vi røg de første cigaretter bag tribunen i Enghaveparken og drak de første øller på Alsgade Akademi.

Jeg kan love dig, at jeg helt af egen kraft vil fortsætte med mine mindre sobre indlæg om manglende referater og andet. Du behøver ikke gå mig i bedene. Da jeg har et ganske glimrende forhold til OZ5WU og ikke søger den personlige konflikt, kan jeg lettere end dig opnå resultater.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar