Formanden må på banen

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Formanden må på banen

Indlæg af oz7xf »

Nu tror jeg, at formanden for foreningen må på banen. Derfor har jeg på foreningens forum genopslået mit opråb:
https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?f=47&t=41
der i sit samlede hele gengives her, hvis der skulle ske det mystiske, at forummet gik ned eller indlægget på anden måde forsvandt:
Screenshot 2023-03-16 at 03-01-19 Foreningen slumrer! - EDR Forum.png
sagsbehandlingen skulle jo gerne være i Hovedbestyrelsen og ikke blandt pluddermænd ude i periferien.

vy 73 til de trængende i ubegrænset mængde
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Formanden må på banen

Indlæg af oz7xf »

Skulle enkelte være i tvivl om mit kendskab til:
Screenshot 2023-03-16 at 05-47-56 Referat-HB-moede-20022023.pdf.png
så er de ikke længere i tvivl. Klippet er for øvrigt fra referat af HB møde 20. februar d.å., altså for næsten en måned siden.

Ikke desto mindre er det slet ikke godt nok. Webshoppen har være nede i mere end 3 måneder, og så vælger man en dyr løsning for noget, der kan laves på få sekunder, stort set gratis.
Må jeg i den forbindelse minde om, at den, der har grisen, sætter prisen, og det er bindingen ved at få hostet shoppen og andet ude i byen. Hosteren, her udvikleren, sidder på gaspedalen.

På godt dansk: Jeg føler mig som medlem taget godt og grundigt i røven. Min tålmodig er sat på prøve, igen. Skrot den aftale, skrot tanken om salg af varer, og indgå fordelagtige købsaftaler med kendte og gennemskuelige forhandlere, sagførere (til antennesagerne) og forsikringsfolk mod, at der annonceres i bladet og på hjemmesiden. Få nu den forening op i gear. Man kan ikke leve på lidt mødevirksomhed med myndigheder og styrelser, og på fordeling af særbetalt QSL-kort, samt på folks lyst til at udgive et blad. Et medlemskab er ikke en hovedbestyrelsens legetøj.

vy 73 til ingen specielt
OZ7XF, Allan
Senest rettet af oz7xf tors mar 16, 2023 8:25, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Formanden må på banen

Indlæg af oz7xf »

Fra samme HB-møde.
Jeg tror, at det kan betale sig at informere tydeligere end:
Screenshot 2023-03-16 at 07-49-50 Referat-HB-moede-20022023.pdf.png
vy 73 til tidernes ugunst
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Formanden må på banen

Indlæg af Rimax_15 »

Vi må ha Flemming som Formand, han er den perfekte Diktator.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Formanden må på banen

Indlæg af oz7xf »

Nej Rimax_15. Det er slet ikke det, som det drejer sig om.
Det drejer sig derimod om at synge det bedste, som man har lært, ud. Det gælder både i medvind som i modvind. Og det føler jeg ikke sker i nært tilstrækkeligt omfang til, at man samtidig kan få smidt i hovedet, at der mangler hænder.
Hænderne er derude. Vi er derude. Men man skal være meget mere konkret, og det ser jeg ikke, at man er. Værre er det såmænd ikke. Der er mange i HB og lidt deromkring, der gør et stort og af mig værdsat arbejde. Der mangler blot de sidste brikker. Det, der skal til for at få nogen til at engagere sig.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Formanden må på banen

Indlæg af oz7c »

Hej

Ja Piratskibet EDR flyder måske stadig , uden retning og fart.
Det vil ikke var ret længe før det gå op for de fleste, at ledelsen ikke gør noget
ved de væsenligste problemer.

Der mangler klart ledelse og politik på generelle områder.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Formanden må på banen

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: tors mar 16, 2023 13:55 Der mangler klart ledelse og politik på generelle områder.
Hej Boye
Det er jeg nu ikke så sikker på medmindre, at man omskriver det til:
Der mangler en klart synlig ledelse..........
Det er ikke nok, at flaget vises ved ATF (som man så har overtaget) og rundt omkring i lokalafdelingerne. Det hjælper, men det er ikke hverdagskosten. Den er ofte langt kedeligere at beskæftige sig med.
Egentlig troede jeg i min naivitet, at det var slut med at købe flere serviceydelser i byen. Det var det så ikke!
Der vil med sikkerhed komme flere digitaliseringer og for de flestes vedkommende koster de penge. Men har hele problematikken i den sære forening ikke altid været fraværet af de menneskelige kontakter, det at stikke på næven, ude i geledderne? Nu er der så mulighed for det en gang om året, og det er trods alt bedre end ingenting. Så mangler jeg bare formandens synlighed i den daglige proces. Bare en gang imellem

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Formanden må på banen

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Der er vist behov for at HB tage på weekend seminar for at finde ud hvad er EDR's
kerne opgaver :
Er webshop virkelig det vigtigste i en landsforening ?
Om det er en forretning eller tab vil jeg undlade at bedømme !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Formanden må på banen

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: fre mar 17, 2023 9:46 Der er vist behov for at HB tage på weekend seminar
Hej Boye

Næsten lige mine ord. Et kroophold med ledsagere, vovser efter behov, og en masse svingom, og traveture langs vandet. Det er, hvad de ikke blot har brug for, men også fortjent.

Og som en selvfølge går de nogle timer på 80 meter med OZ1HQ, så medlemmerne får en chance for at få dem i loggen, og få et signeret certifikat. Hele molevitten som en årlig tilbagevendende begivenhed.
Come On, det skal sgu også være sjovt at sidde i bestyrelse. Og så tjener det faktisk et formål, måske det største i foreningens historie.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Formanden må på banen

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

For ligesom at få det hele med bliver jeg nødt til at nævne, at det måske ikke er første gang i historien, at OZ1HQ har været aktiveret ved et specielt event, og hvor hovedbestyrelsen eller en stor del deraf var hovedaktør. Der kan nemlig være sekunders forskel på om det er sandt eller falsk.

Benytter jeg et skrift, der bærer EDRs logo og er tekstet:
EXPERIMENTERENDE DANSKE RADIOAMATØRER
Repræsentantskabet

Protokol for perioden 17. februar – 1. marts 2018
ses anført:
Landsformand Finn/OZ1AHV bad om ordet og meddelte, at HB nu stoppede arbejdet og havde deponeret deres opsigelser.
og endvidere 2 dage senere:
19. februar 2018: RM modtager kl. 20:52 mail fra landsformand Finn/OZ1AHV, som meddeler, at HB-flertallet (OZ1AHV, OZ3MC, OZ5DM, OZ5WU & OZ0J) nedlægger deres mandater, idet man opfatter udfaldet af RM-mødet d. 17. februar som et mistillidsvotum.
Selve dokumentet, som jeg refererer fra er signeret af OZ9VA, Birkerød d. 15. maj 2018, opfatter jeg som værdifuldt i sit hele, men dog utilstrækkeligt i forhold til afklaringen af spørgsmålet om mulig aktivering af OZ1HQ, og hvem, der stod bag.

Det gode er så, at det vil være ret let at opklare ved lidt hjælp fra OZ5WU ved at stille spørgsmålet: Var i da I besatte radiorummet på Klokkestøbervej afgået fra HB eller var i stadig i den?
I en så vigtig sag kan et sandhedsbevis ikke stå alene.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Formanden må på banen

Indlæg af oz7c »

Hej

Ja den periode var vel den mørkeste tid i EDR historien !
Det RM møde betød at EDR gik fra at være en forening med fremtid i, til det sorte hul i universet.
Ny HB der ikke ville være HB også kaldt "militær junta" med hemelige møder for at undgå medlemmer
der mødte op som tilhøre. Møder holdt uden for EDR HQ, til høje omkostninger.

Resultat mange udmellinger af EDR incl min.


Militær juntaen blev efterfulgt af nyt HB hvor formanden klart og tydeligt havde alle der havde sagt fra i EDR.
Dette blev vist udtrykt, da han rejste fra Skagen til Gedser med "fremtidigen for EDR" hvor flere i lokal afd. fik at vide
at de var ikke vekommen og vil blive afvist !

Nu har EDR så fået en "ny" formand, der har lejet udstyr hos blindesamfundet og døve samfundet ?
Blodt for at sidde så længe han kan.

Og RM gør sikket ikke en fis for at rette op på det.

Jeg bliver nød til igen at gøre opmærksom på at "EDR's slette Lars" er grundig alle dokumenter er væk på
EDR's web page, lydfiler og HB/RM referater og ingen i EDR gør noget for at få dem tilbage !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Formanden må på banen

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Med hensyn til at få reetableret en medlemsadgang til, hvad der måtte være af optagelser og andet dokumentation. Ja, sågar helt fra foreningens start, har der været visse tanker i tanke. Jeg vil dog tvivle på, at det vil kunne lade sig gøre. Ofte går sådanne projekter op i hat og briller i form af debatter omkring typen af scanninger, der skal anvendes. Ligeledes mener jeg ikke, at det vil være forsvarligt på nogen måde, at arkivalier forlader Klokkestøbervej. Det vil med andre ord sige, at nogle skal bruge en del tid i huset, og hvem tør man efterhånden give adgang til det henset til, hvad der ligger af gammelt valgmateriale, flag og vimpler.
Det største problem ligger nok i, at foreningens to fraktioner ikke kan blive enige om noget som helst, hvorfor de holder hinanden i skak, og intet bliver til ret meget andet end den kamp. Det er jo ikke udelukkende dem, og os, der splitter vandene. Splittelsen er i langt højere grad hos dem. Havde det så været om kampen om vores gunst, kunne det forsvares, men det er det slet ikke. Det drejer sig om noget helt andet. Projekt Nystart var jo kun toppen af isbjerget. Jeg syntes nu ellers, at jeg har været de vanlige parametre igennem, der ofte er årsagerne til ufred, men jeg har ikke kunne finde andet, end det jeg ikke kan se. Hemmeligholdelsen, personsagerne og eksklusionerne. For år tilbage, i det år, hvor foreningen for første gang i på nettet og oprettede et forum kom jeg af vanvare til at omtale foreningens lukkethed som Kreml og lignende russiske familiariteter, og ikke mindst loger. Intet har jeg siden fortrudt så meget. Lukketheden i EDR er langt værre. Hver eneste gang, at jeg trykker den ene part på maven, klappes i som østers, og lukker sig om sig selv i et godt stykke tid.
Der er blevet indført en kultur, hvor de valgte og i særdeleshed hovedbestyrelsens medlemmer ikke deltager i debatterne på foreningens forum eller for dens sags skyld andre steder. Jeg vil ikke her gå i dybden og komme med egentlige sandhedsbeviser i form af klip af udgivet materiale, blot henlede opmærksomheden på, at meget af den kultur er indført af holdet omkring Vejle, og ingen har turde forandre i det.
Foreningens problem kan ikke løses ved kun at se fremad. Det vil jo svare til, at man brænder bøger.
Der er blevet indført en kultur, men ikke som en åben debat i en demokratisk proces. Slet ikke. Kulturen er kommet af sig selv, krybende ind langs fodpanelerne og utøjet har besat huset. Det er heller ikke, som jeg ser det, et bevidst enkeltmandsværk, men nok mere et sammenrend af tilfældigheder, som ingen rigtig har kunne magte at tage hånd om.
Mennesket har siden det rejse sig og begyndte at gå på to ben samlet sig om ild. Det var på ingen måde tilfældigt, at en tidligere formand satte en dyd i at stå for bålsætningen i form af en grill. Det var en af hans metoder at danne forbindelse til medlemmerne på.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar