Er Nystart et overstået kapitel ?

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af oz7c »

Hej

Ja det er vel spørsmålet ?
Med EDR's ledelse ageren af mangel på samme, blive bjørnen ikke igen vækket af sit hi !
Det var her at local afd skulle have en større indflydelse på en landsforeneing.
En "god" tanke fra østfronten af EU!

73 Boye
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af OZ1FF »

Hej Boye

NyStart blev lagt i graven i foråret 2016.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af oz7xf »

OZ1FF skrev: man mar 20, 2023 23:28NyStart blev lagt i graven i foråret 2016.
Hej Kjeld

I det øjeblik, at lokalafdelingernes medlemmer føler, at lokalafdelingerne ikke får tilstrækkeligt støtte til bl.a fælles arrangementer og til foredragsvirksomhed, kan der meget let ske det, at lokalafdelingerne går solo. Derved vil ske flere ting på samme tid. Den historiske QSL-kort fordeling standses, hvorved der lægges pres på IARU, med hensyn til tilhørsforholdet. Fødekæden til den væsentligste del af ledelsen i landsforeningen falder, hvorved landsforeningen skal ud og søge blandt medlemmer, de sjældent har kontakt til. Om landsforeningen standser af den årsag, tror jeg ikke. Der vil stadig være enkelte, der kan drive den videre, som forlagsvirksomhed fra et køkkenbord, og et abonnentkartotek i en skotøjsæske på den nederste hylde i dybfryseren.
Sammenslutningen af lokalafdelinger kan med et enkelt pennestrøg bevare rettigheden til afholdelse af certifikatprøver.

Jeg kunne godt se for mig, at den proces omkring fremtidsskabelse, som IARU har iværksat, kan blive enden på landsforeningen herhjemme og muligvis også andre steder, idet lokalafdelingerne nødvendigvis skal inddrages, men ikke er blevet hørt i tilstrækkeligt grad.

Det er en spændende tid vi går i møde, og måske må det nuværende internationale samarbejde mellem radioamatører også stå for tur for en omlægning.

Men du har ret. Nystart blev lagt i graven i foråret 2016.

Og til dig Boye.
Der eksisterer ikke nogen bjørn i EDR, og østfronten er godt forsynet med Vibroplex. Så det skal nok gå.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af oz7c »

Hej til begge

Nu er det nok sådan at det letter at starte en ny sportsklub op,
end at få den gammel i tale og rydde op i skabet af lig !

Vinter hi på bjørnen, men måske ikke så længe.
Jeg kan ikke se EDR gør noget for at forhindre det.

Der er vist al mulig grunnd til NY Nystart kort sagt forfra !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Nu får vi så se, hvad OZ3QY og drengene omkring ham barsler med denne gang. Det plejer jo altid at give anledning til lidt lune i koderne. Jeg har dog endnu ikke kunne måle forhøjet blodtryk, og ofte er det jo sådan, at gassen ret hurtigt går af ballonen igen.
Mon ikke, at vi allerede nu kan navngive papiret: "EDR version 4.0" med undertitlen: "strategier for den ukendte fremtid - en repræsentantskabssag".
Jeg kunne forestille mig, at papiret bliver af en størrelse, der egner sig til egentlig bogtryk, indbundet og med guldtryk på ryg, udgivet af EDRs forlag, hvor medlemmer og andre interesserede kan købe den. Repræsentantskabets medlemmer får dog hver en i personligt eje med dedikation af forfatterne, ligesom hver af forfatterne får 20 stk. til privat salg for øje for deres ulejlighed. Jeg har allerede hensat 1250,00 kr. til erhvervelsen af værket, og kan anbefale hovedbestyrelsens medlemmer incl. formanden at gøre det samme.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af OZ1FF »

Hej Allan

Du glemte lige, at det fornemme skrift også skal kunne hentes ned fra hylderne i jernbanekioskerne. Forslaget er ikke mit. Det blev i fuld alvor fremsat af en af deltagerne i at skrive EDR 4.0 for nogle år siden vedrørende OZ.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af oz7c »

Hej

Ja OZ3QY & co udvalg Hmmmmmmmmmmmm nok en god "ide"
der er behov for en sovepude eller syltekrukke for agere at der sker noget ?
Skal måske en tur forbi Vejle badehotel for godkendelse af idebanken.

Desværre er der inte nyt lys, han haft da han var formand for EDR var han jo på
rundtur med foredrag om fremtiden for EDR og det gav intet afkast.
Var også meget negativ omkring frafaldende soldater.

73 Boye
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af oz7c »

Hej
Mun ikke EDR's mangle ledelse er godt igang med at vække bjørnen i Nystart
med deres passive holdning til fremtiden ?
Det er faktisk nok dem der gør det bedst, ved at lægge sig på slagtebordet.
Når det går op for flere medlemmer så bliver der vel et frafald af menige soldater.

73 Boye
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af OZ1FF »

Hej Boye

Glem det. NyStart er lagt i graven.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af oz1bv »

oz7c skrev: lør apr 22, 2023 18:20 Hej
Mun ikke EDR's mangle ledelse er godt igang med at vække bjørnen i Nystart
med deres passive holdning til fremtiden ?
Det er faktisk nok dem der gør det bedst, ved at lægge sig på slagtebordet.
Når det går op for flere medlemmer så bliver der vel et frafald af menige soldater.

73 Boye
Rolig nu! NyStart er et overstået kapitel.
Vy 73 de OZ1BV, Brian
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af oz7xf »

oz1bv skrev: søn apr 23, 2023 0:12 Rolig nu! NyStart er et overstået kapitel.
Rolig nu! NyStart vil stå op af graven i samme øjeblik EDR opløses. Lokalforeningerne vil gå sammen og ikke videreføre EDR, men oprette et fælles råd, der kan varetage de internationale og nationale interesser. Og måske det bliver med en landsdækkende avis på internettet ;-)

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af oz7c »

Hej
For mig at se er det jo næmest som om at EDR ledelse ber om et modspild
Tavshed fra HB og ingen information om arbejdet, også den manglende stillingtagen/lyst til
problemer omkring antenne sager/vejling. der er klart behov for nytænkning !

73 Boye
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af OZ1OXQ »

oz7c skrev: man maj 22, 2023 16:38 Hej
For mig at se er det jo næmest som om at EDR ledelse ber om et modspild
Tavshed fra HB og ingen information om arbejdet, også den manglende stillingtagen/lyst til
problemer omkring antenne sager/vejling. der er klart behov for nytænkning !

73 Boye
Hej Boye
Uden jeg har til hensigt selv at komme med forslag om en ny start og andet, men du skriver at der er klart behov for nytænkning.
Er der noget specielt du har i tankerne vedr. nytænkning?
VH
Vj
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: man maj 22, 2023 16:38 Hej
For mig at se er det jo næmest som om at EDR ledelse ber om et modspild
Tavshed fra HB og ingen information om arbejdet, også den manglende stillingtagen/lyst til
problemer omkring antenne sager/vejling. der er klart behov for nytænkning !

73 Boye
Hej Boye

Ved du nu hvad. Du kan da seriøst ikke mene, at alle kan overskue sammenhængen mellem trådens emne; "Er Nystart et overstået kapitel ?", der jo i følge en efterhånden berømmet forside af OZ AUG 2015 skulle dreje sig om: " Din indflydelse i EDR er uønsket!" og den nuværende ledelses driftsform af foreningen, hvor stort set al kommunikation fra ledelsen side omkring ledelsens beslutninger, er ophørt.
Du bliver simpelthen nødt til at skære alt ud i pap samt bøje det i neon, hver evige eneste gang, samt medtage alt tidligere skrevet i tråden, hvis alle skal kunne følge med.
Det er ikke længere let at skrive her. Hensynet til de individuelle skribenters forskellige åndelige habitus må nøje indgå i overvejelserne, når man skriver her. Man siger jo ofte, at ingen kæde er stærkere end det svageste led, og det må vi så tage hensyn til her.

Skulle du på nogen måde være i tvivl om min hensigt med ovenstående. Så skriv, som du lyster, og ikke som en anden lyster. Gør som du plejer, det fejler intet. Her skriver hver fugl med sin pen, og en enkelt med lånte fjer.

Kast Anker i havnen, stod på et skilt i Rønne havn.
Og i mangel af Rock under Broen:
https://www.youtube.com/watch?v=0jYQvemQ9rI

vy 73 og meget, meget mer´, men ikke til enhver.
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af oz7c »

Hej
Den mere end 90 år gamle dame er tydeligtvis kørt trædt for kræfter,
så vi må afvendte en ny landsforening med andre mer morderne koste.

73 Boye
Besvar