EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Ja det er ikke sådan med tophastighed m.m.
Vedr 2 hjulet barne/bike om man komme til fra 0-100 Kmt på 3 sec eller 2 sec. kan være vigtigt.

Jeg kunne godt ønske at EDR skiftet hestevognen ud med woop speed som i startrik, men det er ingen cahnce for
med de snegle tempo der forgår i HB ! Ingen rengøring og ingern fremtid planer.

Mit hurtigste var en bil 0-100 på 8,5 sec woop speed 230 kun 150 hyp mine heste.


73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: man mar 27, 2023 14:37 Jeg kunne godt ønske at EDR skiftet hestevognen ud
Man siger jo ellers, at den, der ager med stude også kommer frem. Og stude er vi vel nok af. Men for at være helt ærlig, så er min erfaring på området lig nul. Så dem lader jeg stå for en tid.
Jeg er nu ikke så sikker på, at hovedbestyrelsen er særlig langsom. De er blot, med enkelte undtagelser, ikke meget for at reklamere for egne bedrifter. Men jeg tror, at det er på vej, og meget er blevet bedre end de sidste mange år.
Der er en masse, der kører upåklageligt. OZ, Kalenderen og foredragsdelen er nok de mest iøjnefaldende ting sammen med QSL-centralen, der jo også er på plads og i orden. Nyhedsbrevene, der kommer forholdsvis regelmæssigt.
Der, hvor det har knirket, er omkring det at kunne kikke ind i maskinrummet. Og det er den del, jeg har en idé om, er under udvikling gennem mere rettidig information, og gennem information på helt nye måder.
oz7c skrev: man mar 27, 2023 14:37 Mit hurtigste var en bil 0-100 på 8,5 sec woop speed 230 kun 150 hyp mine heste.
God bil, god bil, men er det ikke lidt overdrevet af en DAF 33 Limousine´s præstationer?

Jeg beholder nok Hondaen, da et skift til den noget højere ydende Kawazaki vil give anledning til 6 - 7 gang hyppigere optankninger for samme kørte kilometre. Og sætte så meget tid til på en tankstation går jo slet ikke for en pensionist i min alder.

Det skulle da lige være her:
https://www.youtube.com/watch?v=-q5T4KzLwic

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Så os da tage ja Hatten på og lade nej hatten blive i hånden

Med en forsmag på referat fra dette HB møde.

1. Næste referat fra HB er alle gamle sager afslutet !
2. Der er fundet en løsning på bemandning af EDR HQ efter foretningsføren går på Efterløn ?
3. Vi har lagt en plan for hvordan amatører får ret til antenne opsætning, ihvertfald dem der har egen bolig !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

hej Boye

Du kan ikke gøre det helt så simpel, som du forsøger dig med.
Det er hverken et enten eller. Det er heller ikke nødvendigvis et både og.
Der ligger nogle traditioner og lurer i krogene. Nogle af disse er næppe værd at røre ved, selv med en ildtang.
Det ligger blandt andet problematikken omkring, hvad hovedbestyrelsen skal tage sig af i forhold til udvalg. Kan man ikke med fordel anse alle de stående udvalg som autonome. Det ville jo tage en del af arbejdsbyrden væk fra HB og RM, og dem, der gerne vil følge med i de autonome udvalgs arbejder kan jo sagtens gøre det alligevel. Det er som om, at man ind i mellem glemmer, at der overalt sidder voksne mennesker, der vil gøre deres allerbedste for den del af foreningen, der nu en gang interesserer dem mest. Vi vil så gerne kontrollere. Kontrollere andre. Men kunne man ikke gøre sig den ulejlighed at beskrive, hvad man vil kontrollere og så holde sig til det. Man behøver ikke have generel kontrol af alt.

Hovedparten af de sager hovedbestyrelsen behandler er løbende sager, der aldrig kan afsluttes, så et rent bord vil ikke kunne opstå.
Der er også sager, der umuligt kan sagsbehandles. Nogle af dem af den simple årsag, at man ikke aner, hvordan man skal tage hul på bylden. Det kan være sager, der grundet ændret lovgivning i det omliggende samfund er kommet på tværs af medlemmernes virke som radioamatører. I hvert tilfælde nogle steder i samfundet.
Du skriver om radioamatørers ret til antenneopsætning, ihvertfald dem, der har egen bolig. Ofte er dem, der har egen bolig medlem af en grundejerforening, og denne kan lave aftaler lokalt, der er mere vidtgående end lokalplaner og statens lovgivninger, under beskyttelse af den frie aftaleret. Jeg har i nogen tid skræppet op om en tvungen opgave for formanden, og før det en sag for hovedbestyrelsen om at søge vores landspolitikeres hjælp. Et eller andet sted har jeg på fornemmelsen, at der er en nervøsitet for at henvende sig. Dels kan man jo risikere at blive afvist eller få en standardiseret minimumslovgivning, der når den bliver sagsbehandlet ude i kommunerne vil blive betragtet som maksimumregler. Men hele området har ikke været tilstrækkeligt belyst, og hvor mange mon i virkeligheden har fået afslag af kommunerne, og jeg tror, at man skal op på et anseeligt tal før man kan få bakset et landspolitisk styringsredskab sammen til fordel for alle radioamatører. Jeg er ked af at sige det, men jeg tror ikke det kan lade sig gøre. Men min tro må ikke hindre nogen formand fra at prøve, igen og igen.

Med hensyn til ansatte og frivilliges arbejder i huset må du ikke forvente at se deres sager behandlet i referaterne af den simple årsag, at det kan stride mod lovgivningen.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Ganske kort, vi må så se om der dukker er referat op inden aprilsnaren tager over !
Med et indhold der er værd at læse. Med fremtid i.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Om drømmene maler virkeligheden vil vise sig.

Et eller andet sted mellem mine drømme og virkeligheden her til morgen så jeg for mig genindførelse af metalsløjd i folkeskolen. Vi får se om Murerdrengen i Folketinget, Børne- og undervisningsminister Mattias Tesfaye får samme drøm i år. Men mon ikke ;-)

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Allan

Nu må vi se om hestevognen EDR overhovedet kører måske til højre venstre eller kun bagud !
Det kan være den er blevet udskifted.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Der må ikke herske nogen som helst tvivl om, at jeg imødeser et fyldigt referat omkring pkt 5.3.
oz7c skrev: ons mar 29, 2023 15:41 Nu må vi se om hestevognen EDR overhovedet kører måske til højre venstre eller kun bagud !
Nu kan du jo ikke vide det på forhånd, men jeg kan, som tidligere elev på Mattssons rideskole, Klampenborg, betro dig, at det er yderst kompliceret at få en hest til at bakke, idet det ikke blot strider mod hestens natur. Det er direkte uelskværdigt at eksperimentere med.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Pkt 5.3 kan jeg ikke lige se det vigtige i OZ1HQ ?

Nu må vi jo se om der stadig er en hestevogn tilbage !

Jeg forstår iøvrigt ikke at referatet ikke er klar når HB mødet er afslutet.
I de bestyrelser jeg har været i betalt eller friviligt går man ikke videre til næste pkt
før alle deltager har godkendt referatet !
Således at når mødet er afslutet, så er referatet det også.

Bare et godt råd så kan alle huske indholdet for det pågældende område.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR Zzzz

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

I det meste af det, som jeg skriver om, handler det om forening, som begreb. Nogle gange kalder jeg det for foreningsdannelse. Andre gange opfatter jeg forening som en organisk organisme, en klat, som man kan forme. Men man er forening, hvorfor formningen foregår i fællesskab. Et fællesskab, der gerne skulle være tydeligt.
Men en forening kan få stress. En særlig form for angst over ikke at kunne præstere. Man ansætter f.eks en hovedredaktør ud fra devisen om, at vedkommende ikke må have en eneste sygedag. En fuldstændig vanvittig og eklatant ledelsesfejl, for blot at tage et enkelt eksempel frem.
En anden del af foreningens stress ses i, at der måles i hvor meget det enkelte medlem giver foreningen. Man må sandelig ikke påvise uhensigtsmæssigheder, hvis man ikke samtidig er i den del, der arbejder i den snævre kreds af medlemmer, som alle skræpper op om manglende hænder, og samtidig ved sin holdning afviser andre.
Et andet tegn på foreningsstress ses i ønsket om professionalisering. For år tilbage var jeg medlem af en forening, en slags loge, der blev ædt op af ønsket om professionalisering. Professionaliseringen blev indført, hvorefter foreningsånden og den frivillige arbejdskraft forsvandt. Foreningen var blevet en forretning. Ad lidt mærkelige omveje gik forretningen nærmest fallit, og foreningen kunne revitalisere sig, hvor foreningsånden igen gik forud for forretning, og de politiske målsætninger forfulgt og fornyet, og til en vis grad opnået.
Ligesom mennesket som individ ikke kan gennemleve et helt liv uden fejldispositioner, kan en forening det heller ikke. Vi kan stræbe efter det umulige, og i samme øjeblik vi rækker ud og står på tæer, bliver vi ustabile.
Vi skal spille vores bold, hvor hjertet er.

Pkt. 5.3 handler for mig om det "brevpapir", som OZ1HQ.dk skriver på, og om foreninger/grupperinger i foreningen, og hvorledes det administreres.
Jeg forstår iøvrigt ikke at referatet ikke er klar når HB mødet er afslutet.
Hvem siger forøvrigt, at det ikke var det. Sådan næsten da. Netop nu, i dette skrivende øjeblik kan jeg konstatere denne noget mærkværdige tekst:
Screenshot 2023-03-31 at 04-24-01 Bestyrelsesmøde referater - Experimenterende Danske Radioamatører.png
hvorledes denne lidt selvmodsigende tekst er opstået ved jeg ikke. Om det skyldes, at referenten har været mere optaget af sin livsopgave at grave havenisser ned end at redigere tekster, kan jeg jo ikke sige med absolut sikkerhed:
Screenshot 2023-03-31 at 05-07-52 Referat-HB-moede-20032023^L027032023.pdf.png
Det virker dog som om, at han har været på stikkerne.

Du kan forøvrigt glæde dig til læsningen af referatet. Det er ikke så ringe endda. Det virker som om, at nogen vil noget og er rykket frem i bussen. Får iscenesat sig selv. Det begynder at blive interessant.
Tak for det!!!

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz1iky »

.. .simpelt spørgsmål!

Skal der egentlig ikke bare laves - endnu en - vedtægtsændring?

Meget simpelt egentligt?
Alle der stiller op til RM og yderligere ønsker at sidde i HB, skal være pensionister.
Den som er dum nok til at ville være formand skal stille med en psykolog-test der siger at han eller hun er ....

Kort sagt, alle der skal sidde i en "Funktionær-stillinger", "Tillidsposter" i EDR, skal være rigtig gammel og uden for
alt der har forbindelse med noget som helst?

Så slipper vi for mere ballade omkring at den der er valgt til tillidsposter i EDR ikke er til rådighed 24-7-364,25 ?
(bemærk at skud-år er med indregnet...)

Og måske man skulle foreslå at en hver kritik - positiv så vel som negativ - kun må udøves af dem som ikke deltager aktivt i noget som helst,
samt at de tilmed skal være pensionister eller endnu bedre ikke-medlemmer af EDR?

Det er ingen anklage af pensionisterne, jeg glæder mig til det bliver min tur.
Men når jeg sådan læser ting & sager, kan jeg ikke lade være.

Og det egentlig spørgsmål lige bagved må så vel være; hvor fanden er det lige vi er på vej hen, venner - og u-venner!!!


God Påske til dem der er værdige her til - og dem der ikke er det, de ved det jo allerede selv


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

hjertelig velkommen, oz1iky, Kenneth

Det var sandelig på tide, at du giver dit besyv med. At du så kommer mig i forkøbet af min endelige afhandling efter det afsluttende punkt i Nyhedsbrevet, kan jeg kun nikke anerkendende til. Jeg har dog stadig nogle kort på hånden, som må vente til den sidste runde.

Med hensyn til din løsningsmodel ser jeg dog en lidt anden vej. En vej, der ikke favoriserer nogen alder, men åbner op for dem, der tør tage ansvar, stå ved det og være på forkant af de helt naturlige kritikker, der vil opstå, hvis man er bagud. Det gælder alle aldersgrupper.
Intet er så befriende som at opleve, at tæppet bliver trukket væk under en, af en, der tager ansvar for sine og sin organisations fejl, ændre sig og kommer videre i samme ryk og tid.

Til dit direkte spørgsmål:
hvor fanden er det lige vi er på vej hen, venner - og u-venner!!!
er mit bud:
Direkte ned i helvede med hensyn til medmenneskeligheden, hvis vi ikke tager os sammen gennem fysiske møder. Der er landsforeningen bagud på point, og har været det i rigtig, rigtig, rigtig mange år. Det er det, der allerførst skal løses for at komme videre i formningen af fremtiden. Og der nytter det ikke, at nogle af de nuværende valgte dukker sig, og afholder sig fra at debattere. Det er heller ikke tilstrækkeligt at holde debatterne indenfor rammerne af de valgte. Den skal bredes ud til hele foreningen. Om så forsiderne på de næste 85 aviser skal ryddes, må vi tage det med. Så vigtig er dannelsen af fremtiden og dens vedligeholdelse. Det er dels en løbende proces og dels en hurtig strukturændring, der indebærer, at landsforeningen bliver mere landsforening for de lokale afdelinger. Og ja, jeg ved godt, at det vil træde nogle over tæerne og få dem til at mobilisere nogle af foreningens fineste og ældste jurister for at imødegå den nødvendige forandring. Men problemet er, at selv samme persongruppe ikke har nogen anden løsning på tapetet end at lade stå til og lade den aldrende dame forfalde. Det er det forfald, de bruger deres krudt på.

Jeg arbejder for tiden med at finde en løsningsmodel for et besøg i København omkring den 20 maj 2023. Et besøg, der vil kunne involvere et kort besøg under en større pistol i Tårnby. Men jeg kan desværre ikke love det, og det gør mig faktisk så uendelig ked af det. Den endelige beslutning kan jeg først tage på selve dagen :(

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej

Nu må I jo lige huske at rengøring og oprydning ikke er det der står på menyen heller ikke til påske.
Men gode ideer efterlyses, om de så havner i papirkurven vides ikke og der er ingen feedback !

Jeg mindes at skulle et "nyt/gammel" medlem melde sig, så skal vi lige se om du har skiftet sko/tøj til den rigtig farve.
Ja faktisk ned til dit plankeværk om du har valgt samme farve no: i den farve. Ellers kommer grundejerforeningen med mortorsaven.

73 og god påske Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz1iky »

Ohøj med jer

Ja, det er jo så moderne at være umoderne ...
Så jeg vil citere en person som ikke har levet i omkring et par tusinde år...
Alea iacta est
Og så må vi jo se hvad de såkaldte, og selvpåståede, skriftkloge kan vise os?


VY 73 til alle, bortset fra de aldeles kendte undtagelser

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: ons apr 05, 2023 18:30 Og så må vi jo se hvad de såkaldte, og selvpåståede, skriftkloge kan vise os?
Hey ho, det bliver interessant. Du vil sikkert blive hængt ud som ordombytter og forvansker. Dit grammatiske udtryk sat under lup af en stavesvag med kuller. Det gør alt sammen nok ikke så meget. Slagsmålene mellem de såkaldte skriftkloge omkring terningen faktisk et støbt eller kastet, samt hvilken terning, det egentlig er, der er omtalt i de gamle overleveringer. Om den rent faktisk er en neutral terning, altså en uden sideafmærkning i lighed med dem, der brugtes til terre-spillet. Alt det og meget mere kan sikkert rive de sidste hår af hovedbunden på de såkaldte skriftkloge, medens os uvidende myndlinge må nøjes med at betragte tilfældighedernes spil fra galleriet. Og mon ikke, at det netop er på galleriet, at hunden ligger begravet.
Nu kunne jeg så godt causere en del over denne forbandede møgkøter, der altid ligger begravet, og hvad der sker, når "nogen" stikker til den med pegepinden. Men det er nok bedst, at jeg lige for tiden undlader at hælde mere salt i såret på "nogen". Et oprydningsarbejde forestår.


https://www.youtube.com/watch?v=JgTu6aM-lCk

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar