EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

Så skal fremtiden formes. Hvis hoved mon den formes efter. Det kræver vel en debat og ikke et diktat kan mange sikkert advokere for. Jeg vil derimod gå direkte i flæsket på de enkelte punkter, der kan ses i EDRs nyhedsbrev:
https://usercontent.one/wp/www.edr.dk/w ... 1667436611

Jeg vil starte med pkt. 1:
Opbyg et tidssvarende PR-program for at promovere amatørradio.
Formålet med dette PR-område er at skabe og opretholde et positivt billede af amatørradio i
offentlighedens øjne. Dette involverer at formidle fordelene og betydningen af amatørradio overfor
forskellige interessenter, herunder potentielle amatørradiooperatører, de nationale klubber og
lokalafdelinger, medierne og den generelle offentlighed.

EDR’s hovedbestyrelse har her besluttet at revitalisere informationsudvalget med tilførsel af ny
kræfter, der sammen med rest udvalget udarbejder nyt informationsmateriale. Dette arbejde er
allerede igangsat. I den forbindelse vil vi gerne have opbygget et billedkatalog med gode billeder fra
jeres virke. Billederne i god opløsning kan leveres til [email protected] – hos at medgive en tilladelse til
benyttelse af billederne
.
Det kan jo syntes udmærket, at samle billeder, men PR arbejde drejer sig også om, at møde publikum i øjenhøjde. Og det kan man faktisk gøre her:
https://www.kulturnatten.dk/da/Kulturnatten
Bliv en del af Kulturnatten, et københavnerprojekt!
Landsforeningen og lokalafdelingerne i storkøbenhavn i et fælles projekt. Det er af en størrelse, hvor hele hovedbestyrelsen må op at stå, og hvor alle landets øvrige lokalafdelinger også kan deltage lokalt på radioen. Ikke nok med det, alle landets aktive radioamatører kan deltage.
Hvor og hvor mange Kulturnatstationer man vil sætte op i København, er man jo helt selv herre over.

Come on. Det behøver ikke være kedeligt sidde i bestyrelse. Tænk ikke i tanke. Handl så det batter!

DET ER IKKE ET SPØRGSMÅL OM AT FREMVISE DE STORE ANTENNER. Tværtimod. Hold det simpelt og ikke prangende. Gerne blot en enkelt tråd fra 4. sal og ned.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

Pkt. 2:
Bliv anerkendt som samfundsnyttig.
Vi ønsker, at amatørradio opfattes som havende en positiv indvirkning på samfundet. Dette kan
gøres på en række måder og områder, fx ved at bidrage til at udbrede teknisk ekspertise eller ved
at yde teknisk support. Der er mange måder, hvorpå amatørradio kan anerkendes som nyttig for
samfundet, ved at deltage i aktiviteter, der bidrager til lokalsamfundets trivsel, kan amatørradio-
operatører være med til at højne hobbyens profil og omdømme.
Her kommer EDR og alle aktive radioamatører til at deltage aktivt, meget endda.
Vi kan jo starte med at fortælle de måbende naboer en lille smule om hvad vores frygtelige
”fuglerede” (antennefarm) benyttes til.
Vi kan måske hjælpe med indstilling af Tv-kanaler, lettere PC-support mv. alt sammen noget der
OZ5WU / OZ4VW Side 2 af 3 EDRs nyhedsbrev 01.03.2023.docx
kan bidrage til at åbne lokalsamfundets øjne for vores hobby. Dette var bare et par eksempler –
mange flere vil komme til.
er nok det sværeste af punkterne at forholde sig til, hvis man da vil undgå, at troen på betydningen af ens hobby ikke helt tager magten fra en.
Meget har ændret sig gennem de sidste 50 til 60 år. Radio- og fjernsynseventyret, der kunne optage radioteknikere, der tillige var eller blev radioamatører er ikke længere til stede i nær samme omfang.
Når naboen i landsbyen har behov for digital støtte, hjælp til betjening og indstilling af det nye fjernsyn, hjælper jeg da gerne. Men min hjælp er ikke baseret på mig som radioamatør, men qua mit tidligere erhverv i en helt anden branche. Jeg er ikke den eneste i landsbyen, der hjælper naboer med digitale udfordringer og et skidt TV. Skolelæreren, missionæren og kommunalassistenten gør det også, og endelig har nogle bedsteforældre stor gavn af deres børns skolebørn.
Det er endvidere ikke min generelle opfattelse, at alle radioamatører har haft de muligheder som jeg har haft indenfor de områder som jeg her omtaler, hvorfor jeg endog støtter enkelte andre radioamatører.
Kunne vi for en gangs skyld ikke forsøge at undgå at stikke hinanden blår i øjnene for i stedet at forholde os til realiteterne omkring vores hobby.

Der, hvor jeg kunne se noget samfundsnyttigt er omkring foreningsdannelse og demokratilæring. Alle forudsætningerne for at kunne opnå kommunal støtte. Men om vi magter den del, er jeg ikke helt sikker på.

Come on. Det behøver ikke være kedeligt at sidde i bestyrelse. Tænk abstrakt!
Udvikling baserer sig ikke på tanker tænkt i tanke, men beror på dialogens tilfældigheder. Så kom dog ud af busken, hvis I vil noget i den Hovedbestyrelse. Ud og spil ping pong med jeres medlemmer!

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

Pkt.3:

3. Etablere og vedligeholde forbindelser med andre fællesskaber.
Handler om at etablerer mere samarbejde inde i amatørradiomiljøet og med ikke-
amatørradiofællesskaber, f.eks. maker-grupper, tekniske institutter etc. Det handler om strategier og
værktøjer til at fremme samarbejde.
Her handler det igen om aktivitet der skal udfoldes ude lokalt, så der f.eks. etableres samarbejde med
det lokale Makerspace, eller sportsforening (rævejagt for motionister). EDR’s HB vil løbe værktøjer op
og udarbejde en ”How to gør” på området.


Ligesom, at jeg går ind for smøreostens afskaffelse, er jeg heller ikke tilhænger af en udvandring af radioamatørhobbyen til de kommunalt kontrollerede grupper og statslige dito institutter. Vi har, efter min bedste overbevisning, som forening, intet at gøre der. Hvad folk personligt render til, må de selvfølgelig selv om.
Vi har her igen med et punkt at gøre, der virker som panik før lukketid. Radioamatørhobbyen skal nok bestå i mange år endnu, også selvom et par frøædere skulle pønse på at bygge bombedroner til krigsbrug, og til deres kommunikation skulle have et godt øje på 2-meter båndet. Krige og special operationer varer ikke for evigt, og historien tilsiger, at de restriktioner, der har været for radioamatørhobbyen under disse situationer, hurtigt er ophævet igen.
På sigt har jeg heller ikke nogen idé om, at hobbyen af sig selv skulle uddø. Foreningerne, og det internationale samarbejde mellem foreningerne vil sikkert opløses indenfor en overskuelig fremtid grundet, at den traditionelle verdensorden er sat under pres, og mere kontrol med grupperinger og foreninger må forventes. FNs charter på området vil blive reguleret, hvis ikke fjernet.

En "How to gør", kan jo være meget god, hvis man ikke gør i nælderne, rent foreningsmæssigt.

vy 73
oz7xf, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7c »

Hej
Naturligvis kommer amatørradio til at overleve, men det bliver ikke p.g.a. EDR
der ikke har sat en fod rigtigt i mange år !
Det kan være det bliver nedlagt p.g.t. total forbud.
De kan heller ikke finde ud af at priotere hvad er de vigtigste opgaver og sætte penge af til disse opgaver.
Det står ikke på dagsorden/referatet fra HB.

73 Boye
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af OZ5WU »

Hej I to "rare" GSM'ere

Boye du siger:
EDR der ikke har sat en fod rigtigt i mange år !
Så kunne det jo være konstruktivt om du nu bruger de næste 1000 indlæg her på forum til at beskrive, hvordan du mener fusserne skal sættes.

Du skriver også:
De kan heller ikke finde ud af at prioritere hvad er de vigtigste opgaver og sætte penge af til disse opgaver.

Her savnes også lidt kød!
Så du må gerne skrive en prioriteret liste over hvad du ser som EDR's vigtigste opgaver.

Og Allan, du slipper også lige vel nemt om ved lufthullerne..
Udsagnene i det nyhedsbrev stammer fra IARU region1's projekt #shapingthefuture som er sat i søen for at vende udviklingen i ALLE de landsforeninger der lider af samme sygdom som EDR..

1. En forrykt aldersfordeling, med absolut overvægt på de ældste generationer. Generationer der har lært via Pravda at holde yngre kræfter væk, hvis nu de skulle komme med "En Ny START" eller fjerne Pravda's papir svineri!
2. Absolut mangel på andre tilbud end Pravda - Lidt antennetråd og gensalg af udenlandske bøger.

For hvert punkt er de blå linjer - EDR HB's umiddelbare kommentarer og aktionspunkter, da HB anser IARUr1 projekt #shapingthefuture
i lokal dosering som en fin vej ud af moradset.

At pleje omgang med f.eks. Maker bevægelser ser jeg intet odiøst i - Det har virket positivt indtil flere steder i det øvrige Vesteuropa..

Du kunne jo også bruge de næste 1000 opslag på at komme med realiserbare forslag til at løse den Gamle dames udfordringer, det ville være rart..

Alternativt må jeg jo få jer to puttet i "De blå Nåles Klub", så kan I hygge jer der med en tankefælle, der vil fastholde fortiden på PAPIR forstås!! Og dennes ligesindede..
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

OZ5WU skrev: søn apr 02, 2023 19:02
Og Allan, du slipper også lige vel nemt om ved lufthullerne..
Så afgjort. Jeg er dog glad for, at du har bemærket dem, og supplerer med nogle vægtige punkter.

Omkring maker, syntes jeg, at du overser, at der er væsentlige forskelle for foreningers støttemuligheder rundt omkring i Europa. I DK har vi nogle ret gode forhold og har haft det i lidt mere end 60 års tid. Den væsentligste årsag til de store støttemuligheder herhjemme er ikke at få folk væk fra gaderne, men er læring i demokrati.

Du appellerer til, at jeg skal bruge de næste 1000 opslag på at komme med realiserbare forslag til at løse den gamle dames udfordringer. Jeg er ret ked af, at du ikke har bemærket mine mere end 20.000 opslag gennem de seneste 20 år om det samme emne.
Den gamle dames udfordringer er ikke produktion af oplysningsmateriel og kampagner. Det har være hyldevarer i mands minde, og har ikke haft den tilsigtede virkning. Informationsudvalg er dannet i en uendelighed og de er barslet med stort set samme idéer gennem meget lang tid. Det har ikke hjulpet. Den gamle dames problem er et helt andet, og det er det, som jeg har beskæftiget med med gennem de seneste 20 år. Foreningsdannelse.
Foreningen er ikke en forening, hvor medlemmerne aktivt deltager i stor udstrækning. Den væsentligste årsag dertil er den manglende inklusion. En inklusion, der vel at mærke er svær at opnå for en landsforening, hvis man stædigt holder fast i, at landsforeningen er for individuelle medlemmer.
Inklusionen opnås gennem at gnide lår i lokalafdelinger, og derfor er det naturligt, at medlemskabet af landsforeningen går gennem en lokalafdeling. De radioamatører, der ikke vil det, kan i stedet gives mulighed for at abonnere på bladet og få lov til at kikke lidt med i den kommende hjemmesides mangfoldighed. Og ja, nogle mister indflydelse. Men jeg kan ikke se, hvad den indflydelse skal gøre godt for, når de ikke vil bide til bolle og tage en tørn med.
Ovenstående fordrer selvfølgelig en udvidelse af landsforeningens virkeområde. Den skal blandt andet danne samlingssted for lokalafdelingernes ledelser og yde supervision for disse. Der skal også for de lokalafdelinger, der måtte have behov, kunne ydes mere organisatoriske ydelser såsom kontingentopkrævning, regnskabsvirksomhed herunder betaling af kreditorer, etc.
Intet er nyt i dette. Det er blot nyt for landsforeningen EDR.

Jeg har bemærket, at HB har et initiativ i gang omkring hands-on nye radioamatører således, at de kommer i gang i æteren. Alletiders, hvis det kan bredes ud til lokalafdelingerne, der jo er dem, som møders med aspiranterne i forbindelse med prøveafvikling.

Det er helvedes vigtigt, at I, det vil sige HB og RM, holder op med at flytte papir rundt mellem jer, og mellem jer selv. Skriv mindre, men skriv med vægt. Hold møder. Ikke kun i HB. Tag RM med og kald det konferencer. Gnub jer op ad hinanden. Tag en snak over grillen. Hvad satan venter I på. Saml handsken op! Det kunne jo være, at "nogen" kom forbi, følte sig velkommen, blev inkluderet, bed til bolle og tog en tørn med. Huset skal sprudle af energi. Og energi kommer af mennesker, og ikke af antallet af medlemmer.

Jeg tror ikke, at jeg får brug for nogen blå nål.

https://www.youtube.com/watch?v=LXFQsTp5ONo

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

OZ5WU skrev: søn apr 02, 2023 19:02 at komme med realiserbare forslag til at løse den Gamle dames udfordringer, det ville være rart..
Okay, Hvis du endelig vil lege, så er her et par forslag, der måske kunne få gang i futterne og få tæerne i retning af foreningen.

1. Få en aftale i stand med en advokat/Ingeniørfirma eller arkitekt med forstand på byggetilladelser.

2. Få en rabatordning med et forsikringsselskab til medlemmernes forsikring af udvidet el-forsikring og antenner, og antenners skade på bygninger.

3. Få rabatordninger hos:
- en sælger af diskrete komponenter.
- en sælger af high-end HiFi-anlæg.
- en sælger af masterør og alu-plader.
- et landsdækkende byggemarked.

Ovenstående er ikke en prioriteret rækkefølge.
Tilbyd, at reklamere for ydelserne i foreningens medier med præcisering af: "kun for medlemmer".
Andre foreninger anvender metoden. Sæt igang!

Tankerne er ikke engang tænkt i en RM afstemt tank, men samlet op undervejs i nogle af mine andre foreningsmedlemskaber, idet jeg laver andet end at drive en amatørradio. For at udrydde enhver misforståelse. Folkedans er ikke en af mine interesser.
En anden misforståelse, der syntes at brede sig for tiden er min interesse for udmærkelser og dekorationer, herunder træplader med klistermærker til ophængning på væg. Jeg må med skam meddele, at disse rygter ikke har hold i virkeligheden. Pillefyret på matriklens kraftcenter kan simpelthen ikke æde træplader, metaller og keramiske produkter, og plastafbrænding er generelt forbudt.
De eneste medaljer, som jeg tager imod med kyshånd, er dem fra Mette Blomsterberg eller anden anerkendt konditor. De ryger direkte til klimavenlig våd lavtemperaturforbrænding i min mavesæk. Samlesæt modtages ikke, hvis "nogen" skulle få den fikse idé!

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7c »

Hej

Ja EDR vil gerne have input, man kan vel starte med at lytte og se.
Det virker som om der er nogen der har slukket for høreaparatet og mangler læsebriller !
Kik på den røde avis, der har været nogle der skriver hvorfor de ikke gider EDR mere.
Hvis ikke slette lars har været igang i mellemtiden.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: man apr 03, 2023 13:17 Det virker som om der er nogen der har slukket for høreaparatet og mangler læsebriller !
Hej Boye

Du må, som jeg tidligere er blevet belært af OZ8XW, forstå, at ønsker man ændringer, må det foregå gennem medlemsmøderne i regionerne eller gennem det hovedbestyrelsesmedlem, som er udpeget i den region, man bebor.
Selve sagsgangen ved metoden tilsikrer en lang vandring i tid, hvorved initiativlysten for nogle mindskes.
Der er selvfølgelig andre veje at gå. Man kan f.eks skrive på avisen eller på foreningens forum for at sondere terrænet omkring et emne.

Du kan tro, at ingen i det cirkus har slukket for høreapparatet eller mangler læsebriller. Hvert eneste ord bliver læst, men derfra til, at noget sker. Det må man ikke forvente. Det ville da også undre mig, at de idéer, som jeg fremkom med i mit tidligere indlæg, bliver til noget.
Heller ikke den næste idé, som jeg her fremkommer med, forventer jeg bliver til noget. Men jeg kunne godt tænke mig, at EDR oprettede et legat for ingeniørstuderende.
Duk, og væk!

OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

En ting, der har generet mig gennem årene, er den manglende lette tilgang til medlemsantallet. Ikke fordi, at det kan fortælle noget særligt omkring den siddende ledelses formåen, men mere for at give en idé om, hvornår medlemstallet nærmer sig en størrelse, hvor man må forsøge sig med generalforsamlingsmodellen inden, at man går direkte til lukningsproceduren.
Måske tiden til generalforsamlingsmodellen er inde. Endnu et af mine efterhånden mange idéer til foreningens videreførelse, her inden jeg dukker og forsvinder.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

Pkt.4:
4. Træning og selvudvikling for radioamatører.
Dette handler om træning og personlig udvikling af radioamatører for at hjælpe med at fremme
tekniske færdigheder og viden. Dette kan omfatte både formelle træningsprogrammer, såsom
kurser eller workshops, og selvstyret læring, såsom at læse til amatørradiolicenser eller udforske
nye områder af hobbyen. Værktøjer til støtte for træning og selvudvikling er inkluderet i opgaven.
Måder at finde og producere indhold bør også overvejes.
Omkring dette punkt er der heldigvis igangværende arbejde på at få stablet materiale på benene.
Men der mangler nogle gode emner til Workshops samt ildsjælene som vil afholde disse
Temadage/Workshops. Igen modtager sekretæren gerne forslag og hænder der vil afvikle en
workshop eller Temadag.
Her er man måske inde ved sagens kerne. Men hvordan det så hænger sammen med at være landsforening og have lokale afdelinger, må man nok ned og smage på de anvendte ord: "lokale afdelinger", for at kunne forholde sig til. Er der overhovedet anden sammenhæng end de enkelte lokale afdelingernes ansøgte tilladelser til at kalde sig det, de har ansøgt om at kalde sig indenfor vedtægternes bestemmelser, og ved åbne foredrag kunne få støttekroner til foredragsholderen til afholdelsen. Det er ikke godt at vide. For langt hen ad vejen rekrutteres kandidaterne til ledelserne og de praktiske grise i landsforeningen i de lokale afdelinger. Sådan må det vel også være - langt hen ad vejen.
Langt hen ad vejen kan man jo godt sige, at punktet allerede er opfyldt, men om det er opfyldt i forhold til en arbejdsfordeling mellem landsforening og de lokale afdelinger, er så noget helt andet.
Jeg har stor forståelse for, og tilmed meget glad for, at landsforeningen påtager sig at afholde events, hvis disse events er af en størrelse, der ikke vil kunne afholdes af en enkelt lokal afdeling. Sommerstævner er noget af det første jeg stiftede bekendtskab med i foreningen. Overtagelsen af ATF som har været et nærmest nationalt samlingspunkt for mange af landets radioamatører er et vældigt godt initiativ. Men mon ikke der går nogle grænser for, hvad landsforeningen skal foretage sig for ikke at gå de lokale afdelinger i bedene. Det tror jeg nok, der gør, og det må være en debat, der skal følges op på. Jeg kunne nemlig på ingen måde forestille mig, at landsforeningen skulle i gang med at afholde Workshops i lodning, men meget gerne, som jeg så ofte har påpeget lave kurser i lokalforeningsdrivelse, og uddannelse af instruktører til brug i de lokale afdelinger. Når jeg skriver kurser, mener jeg selvfølgelig seminarer, da kurser henvender sig til et lidt andet niveau i rangordenen.
Når jeg i ovenstående nævner sommerstævner er det dog noget af en tilsnigelse, for mig bekendt har landsforeningen aldrig holdt sommerstævner. EDRs sommerlejre er afholdt af alle andre end landsforeningen, men med landsforeningens godkendelse i enkelte tilfælde. Og det var da også den københavnske afdeling, der afholdt det sommerstævne på Buske Mølle, som jeg hentyder til i min erindring.
Jeg så meget gerne, at landsforeningen satte sig tungt på sommerlejrene og arrangerede dem. Men sådan er der så meget, som jeg gennem tiden har kunne tænke mig, advokeret offentligt for og som ikke er blevet til noget.
Måske jeg skulle ændre taktik og advokere for det, som jeg gerne ville undgå i foreningen. F.eks, at den tidligere hovedredaktør og højt dekoreret medlem, OZ8XW, blev formand eller genansat som hovedredaktør med fast stol i hovedbestyrelsen. Det vil for mig række rigeligt, at få Flemming valgt ind i repræsentantskabet næste gang, der er valg. Det kunne tilmed gå godt i hånd med, at få den pensionerede overtelegrafist og Vibroplexssvingende radioamatør, OZ1OXQ til at forestå oplæring i brug af morsealfabet og Q-koder, samt varetage foreningens juridiske rådgivninger.
Men mon ikke der let kan gå lidt: "Aprilsnarrene eller Intrigen i skolen", i det. Det bliver i hvert tilfælde mere utydeligt, hvad jeg egentlig mener, og det bryder jeg mig meget lidt om.

Kære Landsforening. Tag ikke munden for fuld og gab ikke over de lokale afdelinger. Lyt til dem i stedet. Lad dem vælge jer. Til en start!

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz1iky »

DR OM Allan, OZ7XF

... jeg skal lige have sunket aftensmaden, en gang til
Det kunne tilmed gå godt i hånd med, at få den pensionerede overtelegrafist og Vibroplexssvingende radioamatør,
OZ1OXQ til at forestå oplæring i brug af morsealfabet og Q-koder, samt varetage foreningens juridiske rådgivninger.
Du mener forhåbentlig af ægte og ærlig sjæl at du har gang i en forsinket April-snar?
Vi skal forhåbentlig ikke belemres med den der "båd-flygtning" fra Hvidovre, som vi alle ved ikke har rent mel i posen?
Ja nærmest forsøger at slå samtlige Von Münschhausens rekorder?

Jurist, kan alle og en hver benævne sig - men Cand.Jur er en beskyttet titel.
Og vi ved jo nu efterhåden alle i den ganske danske radio amatør verden at denne <person> i følge Københavns Universitet
ikke er af dem bekendt som en tilligere studerende på deres Fakultet og Universitet ...
<Personen> benægter hårdnakket at han har grund til at underbygge sine påstande om uddannelsen, trods Universitets udsagn ...

.. og det går jo ikke bedre med de ret så vidtløftige og knap så vederhæftige, samt aldeles utroværdige,
påstande om et arbejdsrelateret forhold til dem der som IKKE holdt til i Vedbæk, men <personen> alligevel faldt i de tomme tønder ...
Ja det var den der med 10 dages reglen og at omtale <personen> og Forsvaret Efterretningstjenesten ....
(en interesse som eftersigende skulle have STORE konsekvenser, som stadig afventes ...)

De 10 dage er nu blevet til ret meget mere end 500 dage, uden at der har været nogen som har banket på min dør ...
Men det er jo så ikke første gang, at de her stakler skubber den her endnu mere stakkel foran sig.
Spørgsmålet som vi måske skal stille os er, hvor skal Molbotønderne fra Vedbæk stilles op næste gang?
(Hvids Vinstue gav en rigtig god fangst den 12. december kl. 12:00 for et par år siden ...)

Min verden går videre, men deres, den ser ud til at nogen har forsøgt at sætte i stå...
En gang i 1970'erne? Ja det er mit bud, men andre må gerne byde ind.

OZ8XW er et kapitel helt for sig selv. Min "STASI-Journal" på ham er lige så stor og righoldig som den jeg har på "Båd-flygtningen"
Men det er, som sagt, et helt kapitel for sig selv.


VY 73 til alle, mend undtagelse af de kendte utroværdige undtagelser

//// Kenneth OZ1IKY \\\\
\\\\ .............. ////


PS - sort Rimax_15 agtig humor kan forekomme i ukontrolelret omfang ...
(I love it, when people dont know they've been sacked!! Tak Rimax_15, fortsæt endelig, han fatter den ikke alligevel)
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: tirs apr 04, 2023 20:56 ... jeg skal lige have sunket aftensmaden, en gang til
Halløj Kenneth

Håber, at den smagte dig bedre anden gang og, at du ikke har fået varig og livstruende hikke. Det var på ingen måde hensigten med min grove spøg.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz1iky »

Ohøj Mester

Bare rolig der skal mere til at slå en gammel faldskærms mand ud af kurs.

Men lige da jeg læste det første gang, tænkte jeg; hvad er der lige sket med Allan?
:mrgreen:

VY 73 til samtlige der ikke er på utroværdighedens undtagelses liste

Kenneth OZ1IKY

.
0000 Grine-mus 1c.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs Nyhedsbrev marts 2023

Indlæg af oz7xf »

OZ5WU skrev: søn apr 02, 2023 19:02 hvordan du mener fusserne skal sættes.
Set i min stjernekikkert, der er stillet skarpt på en aprilsnar på det meget brugte markeds forum, vil det i disse dage være det rette tidspunkt at købe Brugtgrejs arkitektur, ændre farven til EDR blå og lave en anden form for adgangskontrol / sortering, til erstatning af EDRs nuværende forum.

At have forum og markedsplads i ét ser jeg som en fordel for brugerne. Dernæst skal muligheden for at optræde med mere end en profil forhindres. Alle brugere identificerer ved hjælp af MitId ved første adgang. Dem, der har mulighed for at benytte kaldesignal som brugernavn, kan gøre det. Alle andre tildeles manuelt et brugernummer af forummets praktiske gris på HBs vegne. Ikke EDR medlemmer kan tildeles karantæne på op til livstid, og for EDR medlemmer må foreningens gældende regler for eksklusion iværksættes.
Tilføjelse af et hovedmenupunkt til visning af EDRs nyhedsbreve kunne give en del liv og indsigt i foreningens øjeblikkelige virke. De plejer at være ret godt skrevet, og kan forøvrigt anvendes som gaspedal ved at lade dem udkomme oftere end en gang om måneden.

At drive forening for radioamatører drejer sig også om at rage til sig, hvad man overhovedet kan på markedet for radioamatører.

Blå nål med eller uden egeløv modtages stadig ikke for min vedholdende idérigdom, der frit kan sorteres i.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar