EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Jej
God Torsdag, det er tilbage af den.

Men der bliver ryddet op. Nå nu EDR HQ bliver solgt, så havner alt det mølædte tøj vel i containern og
Radio stationen blev ikke opgaderet til brug for remute control til medlemmer uden Ant.
Så fik 8XW jo ret det hele kan ordnes fra de ene side af hans skrivebord, som han sagde tilbage i 2016/17
Der var lige lidt delay på. Det er vel også sådan at flertallet af HB+RM vil have det. I hvertfal den styrende del
af dem. Om det er vest for Vedbæk ved jeg ikke.


73 Boye
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: tors apr 06, 2023 15:38 Nå nu EDR HQ bliver solgt
Er det er forslag, du har sendt ind? Og i så fald til hvem?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1363
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: tors apr 06, 2023 15:38 Nå nu EDR HQ bliver solgt, så ....
Hej Boye

Tanken har været oppe i visse kredse for år tilbage. Jeg kan ikke afvise, at tanken ikke kan komme op igen i den af RM nedsatte Tænketank. Men jeg ser intet i sol eller stjerner tyder på, at et salg ligefrem vil være den siddende HBs livret. Måske snarere tvært imod arbejder de for en udvidelse af anvendelsesmulighederne indenfor foreningsdrift og amatørradio i sammenhæng. At kontoret bliver tomt, er ikke ensbetydende med, at lokalerne bliver tomme. Og helt tomt, tror jeg ikke kontoret bliver.
Det største problem lige nu er, at det er svært at se, hvilken retning HB mener foreningen skal tage indenfor de kommende år. Alt drukner i nogle rutiner og evighedsproblemer. Man kan selvfølgelig mene, at den overordnede retning skal fastlægges af repræsentantskabet på baggrund af input fra den af dem nedsatte tænketank. Det mener jeg så ikke, at det alene skal foregå sådan. Foreningens væsentligste ledende organ er og har altid været hovedbestyrelsen. Det er dem, der sidder med opgaverne til dagligt, og ved, hvor skoene trykker, og det er dem, vi sætter til ansvar, når noget går mindre heldigt. Jeg mener, at det er moralsk uforsvarligt ikke at tage dem med på råd og give dem stemmeret i Repræsentantskabet. Så en vedtægtsændring må der til, og det skal være meget snart. Hovedbestyrelsen er nok den bedste, der har siddet i lang tid. Også selvom, at jeg mener, at den burde være mere meddelsom.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Jørgen
Lukning af EDR HQ er logik for selv burhøns uden hoved, der render unden retning !
Men du kan vel fortælle hvor mange fysike møder der har været i Jan/Fen/Mar 2023 med mere end 5 personer.
Hvor mange QSOer er der kommet i log fra Radiorummet samme periode ?

Nu hvor der er lagt op til ingen daglig bemandning, kan jeg ikke se at der ikke nogen grund til forsat at betale.
Det vil da være spild af penge. Dette her er ikke en bank der bare sætter gebygriben på overtid.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1363
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Både i EDRs fine kalender og af referatet af dobbelthovedbestyrelsesmøderne 20. marts & 27. marts 2023, fremgår det, at næste hovedbestyrelsesmøde er fastsat til 17. april 2023 kl. 19:30 på Teams.
Kalender ref:
https://www.edr.dk/events/hb-moede-paa-teams-11/
Referat ref:
https://usercontent.one/wp/www.edr.dk/w ... 1667436611

End ikke dagsordenen ses oploadet til:
https://www.edr.dk/bestyrelsesmoede-referater/

Noget må være rivravruskende galt, men hvad?

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: fre apr 28, 2023 7:20 Noget må være rivravruskende galt, men hvad?
Hvis du stadig er medlem, så kan du kontakt landsformanden for at få et svar.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: tors apr 06, 2023 23:32 Lukning af EDR HQ er logik for selv burhøns uden hoved, der render unden retning !
Men du kan vel fortælle hvor mange fysike møder der har været i Jan/Fen/Mar 2023 med mere end 5 personer.
Hvor mange QSOer er der kommet i log fra Radiorummet samme periode ?
Du kunne jo tilbyde at være stationsforstander, så flere kan køre QSO'er derfra. Du sender bare dit forslag til [email protected]

Og hvorfor skal HQ kun bruges til møder? Der er andre aktiviteter i radioverdenen.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1363
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: fre apr 28, 2023 9:39
Hvis du stadig er medlem, så kan du kontakt landsformanden for at få et svar.
Hej Jørgen

Jeg har med interesse læst dit svar.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 712
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz1iky »

Ohøj

OZ7XF skrev :
End ikke dagsordenen ses oploadet til:
https://www.edr.dk/bestyrelsesmoede-referater/
Mon man skulle ringe efter en VVS-mand, der kan se lidt på afløbet til upload?
Det må være stoppet....

VY 73 til alle, bortset fra den velkendte undtagelse
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej
Dit sidste indslag bekræfter jo at det haster med at få solgt EDR Odense.

Ingen møder jan-mar, ingen aktivitet på DSB stationen, heller ingen lyst til at opgrade til remote via internettet.

Så den kan anvendes af dem der ikke har antenner ?

Du får da ikke nogen til at rejse til Odense for at køre radio.

Se nu at få det sat til salg indet taget flder ned, et nyt tag vil koste mere end EDR har råd til.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1363
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: fre apr 28, 2023 16:23 heller ingen lyst til at opgrade til remote via internettet.

Så den kan anvendes af dem der ikke har antenner ?

Du får da ikke nogen til at rejse til Odense for at køre radio.
Hej Boye

Den service, du efterlyser fås meget bedre lokalt. Det være sig i foreningens lokalafdelinger, radioklubber, i hønsehuse og i staklader hos private.
OZ1IKY, Kenneth er jo en af dem, der har tilpasset sig den samfundsskabte virkelighed og har forlagt sine radioaktiviteter ud til Tårnby Radioklub, og et par gange til et hønsehus lidt SØ af mig, sådan ca. 18 minutter på den lille MC.
Når jeg inden længe får min trådantenne op igen vil jeg med næsten sikkerhed få besøg af en anden radioamatør, hvis han da overhovedet kan få sit læskur til at køre. Men misforstå mig ikke. Min dør er ikke åben for alle og enhver. Det er ikke et folkekøkken, jeg driver!

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Ja der er flere lokalafd. der har det styring via internetttet.
Det fortæller bare at EDR er lysår bagud, men siger de tænker på fremtiden !

73 Boye
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: fre apr 28, 2023 16:23
Ingen møder jan-mar, ingen aktivitet på DSB stationen, heller ingen lyst til at opgrade til remote via internettet.

Så den kan anvendes af dem der ikke har antenner ?
Som HB-medlem imødeser jer dit forslag om remote, så EDR HQ kan komme ind i fremtiden. Eller det det bare varm luft, du lukker ud?

Du skal bare sende dit forslag til samme sted, som du ville sende forslag om valg via Internettet.
oz7c skrev: fre apr 28, 2023 16:23
Du får da ikke nogen til at rejse til Odense for at køre radio.
Det er så ikke korrekt.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1363
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg ser det ikke som en opgave nogen landsforening kan løfte ved brug af sit eget stationskompleks. Antallet af radioamatører, der kan tænkes at ville bruge en sådan tjeneste er simpelthen for stor, og det vil givetvis give en helvedes ballade indbyrdes i lighed med den, der omtales i forbindelse med de storkøbenhavnske repeatere.
Jeg har for år tilbage haft mulighed for at køre på fremmed mands fjernbetjente station, ligesom jeg har haft kørt min egen station fjernbetjent. Det blev dog meget hurtigt kedeligt for mig at være fjernbetjener, men meget interessant at sætte det op og prøve det, var det da.
Det interessante ved amatørradioen er vel først og fremmest det, at det er ens eget. At køre fjernbetjent fra en PC eller smartphone giver ikke imo samme tilfredsstillelse, om nogen. Der er jo et hav at internettjenester, der tilbyder lignende, nogle endda med video, og som ikke fordrer, at man er radioamatør.
Dernæst drejer det sig jo også om, at lugten i bageriet er attraktiv. For ca 15- 20 år siden var jeg et smut i Toldbodgade i København. Mere præcist i nabohuset til den baggård, hvor en del af Ingeniørfirmaet M.P. Pedersen for mange år siden holdt til. Ret øjeblikkelig, da jeg så det karateristiske baghus kunne jeg genkalde mig den særegne lugt, der havde været i lokalerne, og det til trods for, at jeg kun havde være der få gange og det i en alder af 5 - 7 år, altså ca 50 år tidligere. Samme fornemmelse har jeg endnu tilgode at opleve som fjernbetjener.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1363
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: fre apr 28, 2023 13:46 Ohøj

Mon man skulle ringe efter en VVS-mand, der kan se lidt på afløbet til upload?
Det må være stoppet....
Halløj, Kenneth.
Jeg var lige ved at overse dig i denne efterhånden noget triste og humørforladte tråd.

Jeg er desværre ikke bekendt med foreningens ned- og opløbsrør, og måske problemet ligger et helt andet sted, som ikke kræver en autoriseret kloakmester, men derimod en låsesmed. Se det er jo ikke til at vide, når dem til at vide det, enten ikke ved det, eller ikke vil vide af det, endsige tale om det, de ved eller det de ikke vil vide af ikke at vide. Det er sådan set det eneste, der vides med nogen sikkerhed, og så er man jo ikke engang sikker på det.
Selvfølgelig er der bagdøre, der kan åbnes. Og knuder, der kan løsnes. Mit merlespir og et par hint ligger klar til den med rette autorisation.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar