EDR-temadag: "Licens og hvad så"

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

EDR-temadag: "Licens og hvad så"

Indlæg af OZ5WU »

EDR-Temadag ”newcomber” .png
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
OV2B
Indlæg: 78
Tilmeldt: ons feb 07, 2018 16:21

Re: EDR-temadag: "Licens og hvad så"

Indlæg af OV2B »

Hej Michael
Det syntes jeg dælme er et godt initiativ !
At byde nye "kolleger" velkommen på den måde, er et godt step i den rigtige retning. Tommel op herfra.
Det kunne måske - med tiden - udbygges, så der laves et par events om året, i tæt samarbejde med diverse lokalafdelinger, så der ikke skal køres helt til Odense for at få denne oplevelse.
Jeg er gerne QRV fra min QTH på dagen, hvis det kan være til nogen hjælp.

God påske
//Lau
Venlig hilsen / Kind regards :
J. Lau Lindhardt, Kleinsmed Emeritus
Middelfart, Danmark

HamCall : OV2B
https://www.dc3vennerne.dk/
facebook : No thanks
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: EDR-temadag: "Licens og hvad så"

Indlæg af OZ1OXQ »

Udmærket initiativ.
Mere af den slags vil klart gavne.
Fortsat god påske.
Vy 73
Vj
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: EDR-temadag: "Licens og hvad så"

Indlæg af OZ2D »

Ja det er en ganske udmærket ide. Herefter vil det være fint om konceptet udbredes over hele landet i de forskellige lokal-afdelinger af EDR. Jeg føler mig ret sikker på at en del af årsagen til den lave succesrate i forhold til fastholdelse af ny-certificerede i forhold til at være aktive radioamatører skyldes mangelende vilje eller evne til at inkludere de nye i fællesskabet blandt radioamatører. Et andet problem er manglende muligheder for antenne-opsætninger mange steder. Vi har jo så DMR- og DSTAR-repeatere mange steder i landet hvis man er til det, det er en god mulighed for at nå langt ud.

I gamle dage, da jeg blev radioamatør (i 1978), der var vi som regel ret mange som blev licenseret på samme tid, så det var måske lidt nemmere at blive del af fællesskaber. Men så stor en tilgang af nye radioamatører er der jo ikke længere, så der kræves en ekstra indsats. Aktivitet skaber aktivitet, inaktivitet skaber inaktivitet.
Senest rettet af OZ2D fre apr 07, 2023 18:45, rettet i alt 1 gang.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
OV2B
Indlæg: 78
Tilmeldt: ons feb 07, 2018 16:21

Re: EDR-temadag: "Licens og hvad så"

Indlæg af OV2B »

Hej Kim
Jeg føler mig ret sikker på at en del af årsagen til den lave succesrate i forhold til fastholdelse af ny-certificerede i forhold til at være aktive på amatørradio skyldes mangelende vilje eller evne til at inkludere de nye i fællesskabet blandt radioamatører.
Det kan du have meget ret i, men hvis "de nye" kun introduceres til diverse repeatere, og den snak der foregår der, så forstår jeg sgu godt at de falder fra, som fluer fra et vandfad.
Der er (hørt med mine øre, og de repeatere jeg kan lytte !) intet at komme efter, medmindre man vil høre om sygdomme eller vejrudsigter. Ret ligegyldige QSO'er - og meget ofte med de samme 2-4 personer hele dagen.

En ny "radio-kollega" med en D-licens, må/kan jo også benytte f.eks 50 og 70 MHz, som er yderst spændende - og med stor rækkevidde på diverse DIGI-modes, men også på SSB....lad os da endelig få dem smidt i den "rigtige retning" - altså, den retning som måske giver mening og vækker interessen for det at køre radio...

//Lau
Venlig hilsen / Kind regards :
J. Lau Lindhardt, Kleinsmed Emeritus
Middelfart, Danmark

HamCall : OV2B
https://www.dc3vennerne.dk/
facebook : No thanks
Besvar