EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Flemming »

Svar til OZ1FF

Hvad har dit indlæg at gøre med min kommentar til OZ0J?
Det er ikke andet end dit sædvanlige mudderkastning, personfnidder og chikane.
Har du ikke noget konstruktivt at bidrage med, så pas dig selv

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Flemming »

Til OZ7XF

Hvis du havde læst hele mit indlæg, så ville du nok have opdaget, at jeg henviste til den tekst du har gengivet, så jeg behøver ikke din hjælp.
Du har nu i ganske mange indlæg talt om, hvordan EDR skal gøre og ikke gøre.
Jeg er ganske enig med OZ0J. EDR ledes ikke fra et forum.

Ikke medlemmer, der har meget travlt med at kritisere foreningen, har jeg ikke rigtig respekt for.
I min verden er det dummeste man kan gøre at melde sig ud, hvis man ønsker forandring i foreningen.

Jeg forventer til gengæld, at ledelsen lytter og overvejer hvad medlemmerne siger - f. eks. hvis de indsender forslag til behanddling i HB eller RM.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Flemming »

Hej Jørgen

Tak for saglige svar.
Jeg er helt med på, at man bør henvende sig til f.eks. formanden eller HB; hvis man har konkrete spørgsmål.
Det jeg prøvede at udtrykke var, at HB ikke er særlig meddelsom, når det drejer sig om, hvad I går og laver.
Det er faktisk noget dybt bekymrende for EDR.
Du ved, at jeg havde en sag til behandling vedrørende overholdelse af vedtægter (offentliggørelse af dagsordner/referater) Det fik jeg også et svar på (måske ikke helt tilfredsstillende); men det undrer mig, at man allerede næste gang igen ikke overholder vedtægten.
Det mindste man kunne var da at skrive på hjemmesiden eller i EDRs forum at man af den og den årsag er blevet forsinket.
Det samme gælder for webshoppen. Hvorfor ikke en bemærkning om hvad der sker. Et halvt års tavshed (uændret tekst) er ikke særligt professionelt.

Med hensyn til hjælp/hænder, så er jeg kke enig med dig. Det må være HB, der ved, hvad de vil, og hvad de behøver hjælp til.
Det kan det enkelte medlem ikke gætte sig til.

Vy 73

Fleemming, OZ8XW
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 233
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1FF »

Flemming!
Har du ikke noget konstruktivt at bidrage med, så pas dig selv
Det er længe siden, at du har bidraget med noget konstruktivt vedrørende EDR. Så hvad med at du passede dig selv?
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Flemming skrev: tirs maj 09, 2023 15:00 Hvis du havde læst hele mit indlæg, så ville du nok have opdaget, at jeg henviste til den tekst du har gengivet, så jeg behøver ikke din hjælp.
Når jeg reflekterer med min hjælp skyldes det spørgsmålstegnene i dit indlæg. Dem jeg nu til lejligheden har farvet røde:
Webshoppen fungerer ikke. Når man klikker på shoppen mødes man med besked om, at man er ved at rydde op, og det har man været siden begyndelsen af november 2022.
Varerne kan man se på link: ”XXX”. ????????
Det eneste positive er, at det meddeles, at hvis man mangler julegaver, så kan man kontakte kontoret.
Sådan kunne man blive ved.
Når du fremhæver WEBshoppen i det brok og du konkretiserer et problem ved angivelse af en serie spørgsmålstegn har jeg svært ved ikke at tilbyde min hjælp til at nå den eftertragtede liste.

Du skriver videre:
Du har nu i ganske mange indlæg talt om, hvordan EDR skal gøre og ikke gøre.
Der tager du egentlig lidt fejl. Mine indlæg er ikke ment som skal eller ikke gøre, men et hint om andre måder til løsning af fælles problemer.

Og videre skriver du:
Jeg er ganske enig med OZ0J. EDR ledes ikke fra et forum.
Egentlig en temmelig absurd kommentar. Ingen kunne vel drømme om, at lede EDR fra et forum. Men der er intet til hinder for, at ledelseselementerne følger med og meget gerne bidrager med kommentarer og debat i et forum. Du kan selv muntre dig med lidt statistik her:
https://edr.dk/forum1/
I min verden er det dummeste man kan gøre at melde sig ud, hvis man ønsker forandring i foreningen.
Hvis du dermed antyder, at jeg er dum, har du givetvis ret. Det tager jeg gerne på min kappe.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Flemming skrev: tirs maj 09, 2023 15:00 Jeg forventer til gengæld, at ledelsen lytter og overvejer hvad medlemmerne siger - f. eks. hvis de indsender forslag til behanddling i HB eller RM.
DR Flemming

Meget af det, jeg skriver om, er holdninger. Holdninger, der ikke kan "lovgives" om, og som ikke er egnede til "behandling" i HB og RM.
For mig er det en falliterklæring, hver eneste gang noget går landsforeningen forbi. Hver eneste gang nogen tager et initiativ udenom landsforeningen.
Holdninger er, som sikkert bekendt, svære at ændre. Det tager tid, og det besværes af dem, der krampagtigt vil fastholde "det gamle". Lyder det bekendt, Flemming. Det burdet det for dig. For en af de største falliterklæringer for landsforeningen var da to radioamatører løb med salgsannoncerne fra OZ, gennem den snedige operation at kombinere annoncer med et forum. Det var på din vagt, det skete, og jeg beklager gerne, at jeg ikke var stærk nok til at lukke munden på dig den gang. Men jeg er en tålmodig herre, der forstår at fastholde målet. Også selvom jeg bliver udskammet af ledende elementer i foreningen.
At det så er mig en glæde, at landsforeningen har påtaget sig rollen som landsforening for gennem et kursus at påvirke lokalforeningerne, må ikke undre, da det er noget, som jeg har råbt op om i temmelig lang tid. At jeg så må læse om resultatet et andet sted end på landsforeningens hjemmeside eller forum, er for mig også en falliterklæring. Jeg må sige, at dit virke som hovedredaktør, fast inventar og referent ved hovedbestyrelsesmøderne, og som medlem af repræsentantskabet har sat sine meget dybe spor med rod i din forstokkede tilgang til moderne medier og dito ledelsesformer. Men ansvaret var ikke dit. Det fik du med vanlig elegance tørret af på hovedbestyrelsen.

-------

Nu, da jeg denne skønne morgen har åbnet ballet, vil jeg samtidig benytte lejligheden til at kommentere på denne bemærkningen i RDE-Posten Maj 2023 side 25, da også det drejer sig om holdninger:
I forenings regis arbejdes der i øvrigt videre med alle de igangværende projekter. Selvom I ikke kan se det
sker der mangt og meget bag fortæppet! Dét selvom en del af os er handicappede af stadig at være ude i
det pulveriserende arbejdsmarked. Det med at være på arbejdsmarkedet er ikke problematisk, altså bort
set fra for lidt tid til foreningen i perioder, det der virkelig kan rejse spørgsmålet om det i det hele taget er
værd at bakse med, er de evindelige skriblerier på nogle fora, hvor heldagsdebattører kloger sig på alt som
EDR’s valgte skal gøre og hvordan de skal agere – DET kan taget lysten til forenings arbejde fra selv de mest
hårdhudede – Altså når der ses bort fra kliken der vil transformere EDR til en avis og administration i en
cigarkasse.. Kritik er fin og ofte konstruktiv, men så kom med ik kampen kære debattører!
På vegne af EDR’s HB – OZ4VW Arne og OZ5WU Michael
"heldagsdebattører", hvad fanden bilder de sig ind. Den form for udskamning hører ingen steder hjemme, og hvem dømmer om en kritik er fin og konstruktiv, når man har skyklapper på og kun vil mele egen kage mellem måltiderne. Det bliver let alt for ensidigt.
Nuvel er det da besværligt at drive en foreningen, hvor hovedparten af mulige medlemmer er folkepensionister, og man selv er på arbejde. Men tag det for helvede langt, om få år er i også folkepensionister og får den tid i behøver. Tag det fuldstændigt roligt. Jeres tid kommer også, hvor i efter en god nats søvn på 7 - 8 timer skal op at pisse kl 4 om morgenen, og lige så godt kan blive oppe og få en god start på dagen med friskbagt brød fra ovnen og et par indlæg på et forum eller to, og gennemlæsning af et par af landets aviser.
Men var Jer, når Jeres tid kommer. I må nemlig ikke spørge efter udeblevne referater, og helt galt går det, hvis I spørger om, hvorledes et nyt initiativ er gået. Så er fanden virkelig løs i Laksegade og tudekortet trækkes.
Det er sgu ikke særlig inkluderende og næppe det, der tiltrækker arbejdskraft.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz1iky »

Ohøj alle sammen

Igen ...
viewtopic.php?p=10732#p10732
Mon ikke der er problemer med afløbet , som fører til upload?
Det virker som om der er forstoppelser et eller andet sted?

Nå, men nu stiller jeg mig hen og ser om jeg kan finde nogen af alle dem med de gode forslag (og dem med kritikken...)
i den lange kø af frivillige hænder, foran EDR indgangen...
:wink:

Og i øvrigt, mange tak for dine udmærkede betragtninger, Allan OZ7XF. Rart ind i mellem at få fortiden genopfrisket.


VY 73 til alle, bortset fra den velkendte undtagelse

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Halløj Kenneth

Lige på og hårdt: Vel done!
Både for alle dine skriverier i RDE-Posten, og ikke mindst din mesterlige deltagelse i gennemførelsen af Temadag i EDR HQ ”Licens og hvad så”. Jeg kan næsten ikke få armene ned af begejstring. Det er en af vejene til at løfte foreningen ud af sit dødvande, og et brandgodt tilbud til deltagerne.

Med hensyn til den lange kø af frivillige hænder, har jeg faktisk stået i den. I og for sig er mit sidste tilbud afgivet umiddelbart efter, at jeg meldte mig ud, og fra min side står det stadig ved magt. Men om det hovedbestyrelsesmedlem, som jeg har snakket med, har fået mundkurv på eller bare er almindelig sur på mig, ved jeg ikke. For foreningens skyld håber jeg det sidste, men frygter det første.

Tak i øvrigt for dine roser omkring at få fortiden genopfrisket. Jeg vil forsøge ikke at gentage det.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej
Overvångning af EDR det klare et camera med bevægelsesenson da sikker bedre !
Hvis der er VVS udslip eller kø ved håndvasken så må der mere til.

73 Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz1iky »

Ohaj Mester Allan, OZ7XF

OZ7XF wrote:
Tak i øvrigt for dine roser omkring at få fortiden genopfrisket. Jeg vil forsøge ikke at gentage det.
TVÆRTIMOD!
Jeg synes det er godt at vi får tingene frem i lyset ind imellem.
Hvor mange tror du, der kan huske at EDR i en årrække havde en person siddende i HB som ikke var valgt ind?
Dette var blot et eksempel på historisk genopfriskning, som du så udmærket bringer til genopfriskning.

VY 73 til alle, bortset fra den aldeles velkendte undtagelse.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: tors maj 11, 2023 6:54 Jeg synes det er godt at vi får tingene frem i lyset ind imellem.
Fanden tage mig, hvis ingen andre kan. Jeg troede, at mit udsagn var så overdrevet fis, at det var gennemskueligt.
For selvfølgelig vil jeg genopfriske historien igen og igen, og måske endda dykke ned i dossiererne for om muligt at hente yderligere inspiration.

Tårnby lørdag d. 20. Måske. Jeg ville forfærdelig gerne, men lige i disse dage er jeg noget fysisk udfordret. Rent ud sagt mørbanket af at hænge ud på motorcykel, og bevæge mig lidt mere rundt end jeg har gjort hen over vinteren. Og kombineret med min blodsygdom mm. tager det ubehøvlet lang tid at restituere. Jeg ved det først på dagen.

vy 73
OZ7XF, Allan
Oz1jhm
Indlæg: 14
Tilmeldt: fre mar 11, 2016 22:12

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Oz1jhm »

Hej med jer

Jeg vil gerne have lov at takke jer gamle sure mænd ...

Nu har jeg kun været på brugtgrej i den sidste måned og ikke her på Rak Det Endeligt ( ned ) forum

Hvor er det godt at i kun benytter dette godt gemt væk forum til at brokke jer og til at kloge jer.

Ligeledes er det godt at godt gammelt uvenskab og god gammel dårlig historie der er dødsygt og som intet positivt bringer holdes her ...

Tak for det ...

Nu vil jeg vente yderligere mange måneder med at kigge forbi her og det vil jeg da også råde alle dem som bliver i dårligt humør til at gøre også ...
Der er jo ingen grund til at demotivere sig selv, når man nu har motiveret sig selv til at gøre en rigtig aktiv - ikke virtuel - indsats for amatørradio..

Det er jo ikke her løsninger er ... De er ude i virkeligheden..

Tak til jer og keep on the good positive ham spirit

OZ8CW
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Hjalmar
Du lydder som en der er brug for i EDR friviligt arbejdskraft yngre mand, det er vel bare at melde sig i døren EDR HQ !
Jeg er sikker på at Jørgen vil syndes det er en god ide.
Måske kunne du også stille op til valg næste gang i hovedstaden der mangler vist nogle ?

73 Boye
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Rimax_15 »

Oz1jhm skrev: tors maj 11, 2023 11:51
Nu vil jeg vente yderligere mange måneder med at kigge forbi her og det vil jeg da også råde alle dem som bliver i dårligt humør til at gøre også ...
Der er jo ingen grund til at demotivere sig selv, når man nu har motiveret sig selv til at gøre en rigtig aktiv - ikke virtuel - indsats for amatørradio..

Det er jo ikke her løsninger er ... De er ude i virkeligheden..

Tak til jer og keep on the good positive ham spirit

OZ8CW
Vi venter spændt på din tilbagevenden
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ2D »

Vi venter spændt på din tilbagevenden
LOL :lol:

Jeg kan nu nok udholde spændingen. Jeg er mest interesseret i at nogen i EDR arbejder for at du og jeg kan få muligheder for at sætte antenner op, Rimax. Jeg tror dog ikke at det sker i vores levetid, desværre, om det nogensinde sker. Jeg har for længst opgivet at reklamere for denne her hobby, netop på grund af det med de umulige antenneforhold som mange oplever. Når ingen gider at høre på min og andres kritik af den manglende indsats fra EDR på området i flere årtier hvor muligheden for antennetilladelser i boligforeninger kun er blevet værre, så må vi vel bare acceptere at det er sådan det er, det er der hvor jeg er ved at være. Denne her tråd har slået det endelige søm i for min part. Er jeg så sur, gammel og gnaven? Det ønsker jeg ikke at være, jeg må bare få det bedste ud af de elendige antenneforhold som jeg har og gå nogle andre veje end andre går. Længere er den ikke.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
Besvar