EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Rimax_15 skrev: man maj 15, 2023 10:10 Bestyrelsen er god til at beslutte om der skal stå blomster på vores udendørs bænksæt, kort sagt værdiløs.
Hej Rimax_15

Måske bestyrelserne gennem de 20 år rent faktisk er den virkelige modstander af antennerne, men har anvendt en overspringshandling ved at lade administrationsfirmaet foretage det fornødne omkring et afslag.
Afdelingsbestyrelsen er valgt af de af afdelingens beboere, som møder på medlemsmødet. Har du haft taget sagen op der?

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af Rimax_15 »

oz7xf skrev: man maj 15, 2023 18:45
Rimax_15 skrev: man maj 15, 2023 10:10 Bestyrelsen er god til at beslutte om der skal stå blomster på vores udendørs bænksæt, kort sagt værdiløs.
Hej Rimax_15

Måske bestyrelserne gennem de 20 år rent faktisk er den virkelige modstander af antennerne.
Afdelingsbestyrelsen er valgt af de af afdelingens beboere, som møder på medlemsmødet. Har du haft taget sagen op der?

vy 73
OZ7XF, Allan
Bestyrelsen er kun et par år gammel.
Jeg har selv siddet i Bestyrelsen af et par omgange, men det hjalp slet ikke.
Vi snakkede om det for mange år siden på Beboermøde, og der blev det vedtaget, at hvis der blev
sat en mast op til paraboler kunne jeg sætte en ant. i toppen. Der kom aldrig mast op.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej
Mun ikke EDR skulle se at gang i denne opgave med ant. til OZ'er.
Passende starte med dem der har egen bolig !

Et buget på 10-15% af EDR 's samlet indtægt vil være passende ?
Det er i mine term = 1000*700Kr/0,1-0,15 + 70-105KKr
Det skal bruges til den faglig del EDR ikke har idag Juridisk bistand og lov regler omkring bygning!

73 Boye :D
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Rimax_15 skrev: tirs maj 16, 2023 10:19 Bestyrelsen er kun et par år gammel.
Jeg har selv siddet i Bestyrelsen af et par omgange, men det hjalp slet ikke.
Vi snakkede om det for mange år siden på Beboermøde, og der blev det vedtaget, at hvis der blev
sat en mast op til paraboler kunne jeg sætte en ant. i toppen. Der kom aldrig mast op.
Hej Rimax_15

Det vidner om, at du er en af dem, der er offer for borgerskabets dekadence i kombination med proletariatets diktatur. Et flertal i afdelingen, der ikke vil se på individuelle antenner på jeres matrikel.
Dit afslag fra Domea er måske i virkeligheden dit eneste håb for et positivt udkomme, da det er meget konkret. For sæt, at en uvildig bygningssagkyndig kommer til, at det godt kan lade sig gøre at montere den ønskede antenne. Du kunne jo prøve at lufte idéen overfor Domea i forbindelse med en fremvisning på stedet.
Selvfølgelig skal du have tegnet bygningsskadeforsikring og have deponeret penge til nedtagning af installationen i forbindelse med fraflytning, ligesom, at der godt kan sættes krav til faglighed i forbindelse med opsætningen.

vy 73
OZ7XF, Allan
Senest rettet af oz7xf ons maj 17, 2023 5:11, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: ons maj 17, 2023 0:21 Et buget på 10-15% af EDR 's samlet indtægt vil være passende ?
Det er i mine term = 1000*700Kr/0,1-0,15 + 70-105KKr
Det skal bruges til den faglig del EDR ikke har idag Juridisk bistand og lov regler omkring bygning!
Hej Boye

Det vil kræve som minimum en gevaldig vedtægtsændring og som sådan en helt anden forening. Det kommer ikke til at ske for EDR.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hel Allan

Uden en plan og et buget sker der intet !
Hvem der skal lave den plan og opstille et buget er jo op til EDR's ledelse.
Her tænker jeg ikke kun på de 7HB'er der følger sig overbelastet men også på
de 24 andre der er valgt.

Hvis dette betyder ændringer i vedtægterne med udgifter i denne klasse så OK ?
Nu har EDR jo 1 der er expert i vedtægterne 8XW så er det vel ham man skal spørge til råds !

Opgaven med at skaffe ordentlige forhold for danske radioamatører m.h.t. antenner er nok for
stor for landsforeningen EDR, det er bedre at overlade det til dem selv.

73 Boye
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1OXQ »

oz7c skrev: ons maj 17, 2023 16:22 Hel Allan

Uden en plan og et buget sker der intet !
Hvem der skal lave den plan og opstille et buget er jo op til EDR's ledelse.
Her tænker jeg ikke kun på de 7HB'er der følger sig overbelastet men også på
de 24 andre der er valgt.

Hvis dette betyder ændringer i vedtægterne med udgifter i denne klasse så OK ?
Nu har EDR jo 1 der er expert i vedtægterne 8XW så er det vel ham man skal spørge til råds !

Opgaven med at skaffe ordentlige forhold for danske radioamatører m.h.t. antenner er nok for
stor for landsforeningen EDR, det er bedre at overlade det til dem selv.

73 Boye
Hej Boye
Jeg synes du går "over stregen".
Der har for år tilbage været et udmærket antenneudvalg i EDR.
Jeg er ret sikker på at et sådant vigtigt udvalg igen vil se dagens lys.
Det kræver bl. a. at interesserede melder sig til et sådant udvalg, det er ikke nok at ikke medlemmer af EDR blot brokker sig.
Ej heller forstår jeg hvorfor du blander OZ8XW ind i EDR´s kommende ant. udvalg, ligeså hvorfor du oplyser at OZ8XW er ekspert i EDR´s vedtægter.
Det har da intet med sagen at gøre.
MVH
Vj
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Vagn
Måske du lige skulle læse mit indlæg en gang mere ?
Vdr et godt antenne udvalg. det kan være du husker bedre end mig.
Hvornår var det og hvem sad i det ? Hvad har de udrettet ?

73 Boye
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1OXQ »

oz7c skrev: ons maj 17, 2023 22:53 Hej Vagn
Måske du lige skulle læse mit indlæg en gang mere ?
Vdr et godt antenne udvalg. det kan være du husker bedre end mig.
Hvornår var det og hvem sad i det ? Hvad har de udrettet ?

73 Boye
Hej Boye
Jeg har læst dit indlæg, endda flere gange.
Og ja, det var et udmærket udvalg.
Formanden for udvalget var afdøde Kjeld//OZ9QQ, hvem der i øvrigt sad i udvalget erindrer jeg ikke.
MVH
Vj
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ2D »

Hej Vagn
Måske du lige skulle læse mit indlæg en gang mere ?
Vdr et godt antenne udvalg. det kan være du husker bedre end mig.
Hvornår var det og hvem sad i det ? Hvad har de udrettet ?
Lige præcis dette: "Hvad har de udrettet ?". Det kunne jeg også rigtig godt tænke mig at vide. Hvad har de helt specifikt udrettet, altså ikke en hel masse skåltaler om intransparente bedrifter men hvad har antenne-udvalget helt præcist udrettet? Jeg gætter på en larmende tavshed som respons på sådan et spørgsmål.
Senest rettet af OZ2D fre maj 19, 2023 4:03, rettet i alt 1 gang.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ1OXQ skrev: ons maj 17, 2023 18:24 Hej Boye
Jeg synes du går "over stregen".
Der har for år tilbage været et udmærket antenneudvalg i EDR.
Jeg er ret sikker på at et sådant vigtigt udvalg igen vil se dagens lys.
Det kræver bl. a. at interesserede melder sig til et sådant udvalg, det er ikke nok at ikke medlemmer af EDR blot brokker sig.
Ej heller forstår jeg hvorfor du blander OZ8XW ind i EDR´s kommende ant. udvalg, ligeså hvorfor du oplyser at OZ8XW er ekspert i EDR´s vedtægter.
Det har da intet med sagen at gøre.
MVH
Vj
DR OZ1OXQ

Det fremgår af dit skrift, at du syntes, at Boye går "over stregen". I den forbindelse kunne du så ikke delagtiggøre mig og andre om, hvilken streg, du syntes, at Boye går over. Hvor den er tegnet, og så videre.
Endvidere og i samme forbindelse kunne du så ikke anskueliggøre om dine evner udi "over stregen" hændelser, der kunne føre til eksklusion og eller karantæne fra debatforum på internettet beror på personlige erfaringer eller noget du har andet belæg for at fremføre. Er det f.eks din juridiske vurdering i forhold til straffelove og i givet fald, hvad er dine forudsætninger for en sådan bedømmelse?

Antenneudvalget syntes som et af dine specialer. I den forbindelse kan du måske i dine dossier finde optegnelse om antenneudvalgets sager gennem tiden, og om du på et tidspunkt har tilbudt dette udvalg eller andre i EDRs organisation juridisk assistance. Oplysninger, som du vil dele med os andre. Det er jo langt bedre end, at uvidenhed fører til fejlagtige konklusioner om en mulig forbindelse desangående.

At der tilsyneladende optræder en vis divergens om antenneudvalget gavnlige effekt i forhold til anstrengelserne skal jo på ingen måde give anledning til nogen "over stregen" sanktion. Det vil jo være direkte uhørt, endda at antyde det uden samtidig at føre sandhedsbevis derfor!

At du ikke forstår, hvad Boye skriver:
Hvis dette betyder ændringer i vedtægterne med udgifter i denne klasse så OK ?
Nu har EDR jo 1 der er expert i vedtægterne 8XW så er det vel ham man skal spørge til råds !
siger jo til dels sig selv i din forvanskning af hans indlæg.
Da, OZ8XW og ikke dig, OZ1OXQ har siddet som hovedredaktør, indbudt i hovedbestyrelsen og dennes referent, og som repræsentantskabsmedlem i omkring 30 år giver i sig selv en god mand at spørge i alle foreningsanliggender. På den baggrund alene er OZ8XW en kvalificeret person at spørge til råds i EDRs vedtægter.
Det er muligt, at du, OZ1OXQ gerne vil optræde som natmand, men også der mangler du kvalitet og kvalifikationer.

73
OZ7XF, Allan
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1OXQ »

oz7xf skrev: tors maj 18, 2023 5:50
OZ1OXQ skrev: ons maj 17, 2023 18:24 Hej Boye
Jeg synes du går "over stregen".
Der har for år tilbage været et udmærket antenneudvalg i EDR.
Jeg er ret sikker på at et sådant vigtigt udvalg igen vil se dagens lys.
Det kræver bl. a. at interesserede melder sig til et sådant udvalg, det er ikke nok at ikke medlemmer af EDR blot brokker sig.
Ej heller forstår jeg hvorfor du blander OZ8XW ind i EDR´s kommende ant. udvalg, ligeså hvorfor du oplyser at OZ8XW er ekspert i EDR´s vedtægter.
Det har da intet med sagen at gøre.
MVH
Vj
DR OZ1OXQ

Det fremgår af dit skrift, at du syntes, at Boye går "over stregen". I den forbindelse kunne du så ikke delagtiggøre mig og andre om, hvilken streg, du syntes, at Boye går over. Hvor den er tegnet, og så videre.
Endvidere og i samme forbindelse kunne du så ikke anskueliggøre om dine evner udi "over stregen" hændelser, der kunne føre til eksklusion og eller karantæne fra debatforum på internettet beror på personlige erfaringer eller noget du har andet belæg for at fremføre. Er det f.eks din juridiske vurdering i forhold til straffelove og i givet fald, hvad er dine forudsætninger for en sådan bedømmelse?

Antenneudvalget syntes som et af dine specialer. I den forbindelse kan du måske i dine dossier finde optegnelse om antenneudvalgets sager gennem tiden, og om du på et tidspunkt har tilbudt dette udvalg eller andre i EDRs organisation juridisk assistance. Oplysninger, som du vil dele med os andre. Det er jo langt bedre end, at uvidenhed fører til fejlagtige konklusioner om en mulig forbindelse desangående.

At der tilsyneladende optræder en vis divergens om antenneudvalget gavnlige effekt i forhold til anstrengelserne skal jo på ingen måde give anledning til nogen "over stregen" sanktion. Det vil jo være direkte uhørt, endda at antyde det uden samtidig at føre sandhedsbevis derfor!

At du ikke forstår, hvad Boye skriver:
Hvis dette betyder ændringer i vedtægterne med udgifter i denne klasse så OK ?
Nu har EDR jo 1 der er expert i vedtægterne 8XW så er det vel ham man skal spørge til råds !
siger jo til dels sig selv i din forvanskning af hans indlæg.
Da, OZ8XW og ikke dig, OZ1OXQ har siddet som hovedredaktør, indbudt i hovedbestyrelsen og dennes referent, og som repræsentantskabsmedlem i omkring 30 år giver i sig selv en god mand at spørge i alle foreningsanliggender. På den baggrund alene er OZ8XW en kvalificeret person at spørge til råds i EDRs vedtægter.
Det er muligt, at du, OZ1OXQ gerne vil optræde som natmand, men også der mangler du kvalitet og kvalifikationer.

73
OZ7XF, Allan
Tjae
Alt er som det plejer at være.
MVH
Vj
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ1OXQ skrev: tors maj 18, 2023 7:51 Tjae
Alt er som det plejer at være.
MVH
Vj
Der er ikke noget: "Tjae", her.
Du har med din vanlige prikne tilgang forsøgt at sætte streger overfor andre personer. Det er sådan set ganske normalt for dig at gøre. Problemet er blot, at de streger, der her skal sættes, ikke er op til dig.
30 dages "nedkølingsperiode" var tilsyneladende ikke nok.

Der er ikke noget: "Tjae", her. Og dog!
For jeg erfarer, at du har udvidet din "kundekreds" med dette indlæg i det tidligere lukkede forum:
OZ1OXQ skrev: ons maj 17, 2023 0:03
oz1ahv skrev: tors mar 01, 2018 18:16 Hej

Denne her gruppe kan KUN ses af en lille sluttet kreds af gode amatøre.

Vy 73 de Finn OZ1AHV
Finn//OZ1AHV
Jeg abonnerer på RDE POSTEN og jeg har derfor interesse i at være medlem af her omtalte RDE gruppe.'
MVH
Vj
I den anledning vil jeg takke tilfældigheden for, at netop du fik adgang til den del af forum. For så kunne du med selvsyn konstatere, hvad der navnlig ikke er foregået. Din tidligere konspirationsteori derom er dermed faldet til jorden. Bekymrende? Tjae, måske for dig!
At du så forsøger at berettige din tilstedeværelse dér med, at du abonnerer på RDE POSTEN, er helt hen i vejret. Der er ingen sammenhæng mellem den del af forum og RDE POSTEN. Det er vrøvl af værste skuffe fra din hånd. Bekymrende?
Nej, ikke for mig. Jeg er jo blot en lille dreng, der råber: "Han har jo intet tøj på".

73
OZ7XF, Allan
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1OXQ »

oz7xf skrev: fre maj 19, 2023 5:37
OZ1OXQ skrev: tors maj 18, 2023 7:51 Tjae
Alt er som det plejer at være.
MVH
Vj
Der er ikke noget: "Tjae", her.
Du har med din vanlige prikne tilgang forsøgt at sætte streger overfor andre personer. Det er sådan set ganske normalt for dig at gøre. Problemet er blot, at de streger, der her skal sættes, ikke er op til dig.
30 dages "nedkølingsperiode" var tilsyneladende ikke nok.

Der er ikke noget: "Tjae", her. Og dog!
For jeg erfarer, at du har udvidet din "kundekreds" med dette indlæg i det tidligere lukkede forum:
OZ1OXQ skrev: ons maj 17, 2023 0:03
oz1ahv skrev: tors mar 01, 2018 18:16 Hej

Denne her gruppe kan KUN ses af en lille sluttet kreds af gode amatøre.

Vy 73 de Finn OZ1AHV
Finn//OZ1AHV
Jeg abonnerer på RDE POSTEN og jeg har derfor interesse i at være medlem af her omtalte RDE gruppe.'
MVH
Vj
I den anledning vil jeg takke tilfældigheden for, at netop du fik adgang til den del af forum. For så kunne du med selvsyn konstatere, hvad der navnlig ikke er foregået. Din tidligere konspirationsteori derom er dermed faldet til jorden. Bekymrende? Tjae, måske for dig!
At du så forsøger at berettige din tilstedeværelse dér med, at du abonnerer på RDE POSTEN, er helt hen i vejret. Der er ingen sammenhæng mellem den del af forum og RDE POSTEN. Det er vrøvl af værste skuffe fra din hånd. Bekymrende?
Nej, ikke for mig. Jeg er jo blot en lille dreng, der råber: "Han har jo intet tøj på".

73
OZ7XF, Allan
Tjae
God morgen OZ7XF
Tak fordi du igen beriger min dag.
Tjae
Tak fordi du bekræftede min "mistanke" om signalvejene. Her tænker jeg på din visning af en henvendelse jeg rettede til Finn//OZ1AHV.
Du er et fint eksempel på at her hersker meritokratiet.
Mht. at meritokratiet "hersker" her på RDE forum, da er det en info fra administrator af dette udmærkede forum.
Tjae
Konspirationsteori, jeg er usikker på hvad du mener.
Tjae
Jeg har tøj på.
Tjae
De bedste hilsener
Vagn J.
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Efter den ret vanlige interferens fra OZ1OXQs side ser jeg ingen årsag til ikke at fortsætte vores hyggelige passiar omkring et emne, der vedrører ret mange.

Du skriver således:
oz7c skrev: ons maj 17, 2023 16:22 Uden en plan og et buget sker der intet !
Hvem der skal lave den plan og opstille et buget er jo op til EDR's ledelse.
Her tænker jeg ikke kun på de 7HB'er der følger sig overbelastet men også på
de 24 andre der er valgt.
Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om den konkrete belastning de 7 HB´ere har udsat sig for, men jeg er vidende om, at det er en del og med mange nye tiltag. Jer er også vidende om, at foreningens vedtægter levner store muligheder for at inddrage andre i arbejdsopgaverne. Men indtil videre har jeg ikke kunnet finde en oversigt over "stillinger" som interesserede kunne søge, og jeg kan udfra udvalgenes sammensætning se, at medlemmerne dér er ret gamle i faget og mange valgt udfra personlige bekendtskaber. Men det kan man jo lave om på med et snuptag, der tilmed er gratis.
Det virker lidt som om, at der har udbredt sig en kultur omkring, at den, der få idéen, udfører den, eventuelt med hjælp af egen i forvejen tætte omgangskreds. Sådan driver min ikke forening i min optik. Det er ikke det, der er foreningsskabende, som jeg gentagne gang har udtalt.

At inddrage de tilbagesiddende RM´ere i noget rent praktisk dagligt arbejde har i min optik ingen gang på jord. De er udlukkende valgt til nogle helt bestemte opgaver som er: at vælge formand, HB og kritiske revisorer ud fra egen kreds, vedtage eller forkaste forslag til vedtægts- og forretningsordensændringer, og som et plaster på såret deltage i et årligt ædegilde med en beskeden mængde stærk øl på husets regning. At sætte dem til andet vil udelukkende medføre en endnu mere sluttet kreds af hjælpere end tilfældet er nu.
Behøver jeg at nævne, at jeg er godt træt af den mangeårige råben op om manglende hænder.

Du skriver endvidere:
Nu har EDR jo 1 der er expert i vedtægterne 8XW så er det vel ham man skal spørge til råds !
Ja, for pokker. OZ8XW er en god mand at søge. Ikke kun omkring vedtægter, men generelt i alt om EDR. Han har en baggrund som næsten ingen anden. Men selvfølgelig skal man tage i agt for, at han ikke løber med sin idé for foreningen. Desværre har han det med at dukke op som trold af æske for derefter forsvinde ret hurtigt både hér og hisset. Jeg er ret spændt på om, at han stiller op til RM næste gang. Egentlig håber jeg det. For han er er ret farverig personlighed, som jeg ikke mener, at man bør gå glip af i det selskab.

Og sluttelig skriver du:
Opgaven med at skaffe ordentlige forhold for danske radioamatører m.h.t. antenner er nok for
stor for landsforeningen EDR, det er bedre at overlade det til dem selv.
Nok på det punkt indtager jeg et særligt standpunkt som ikke ret mange deler. Jeg mener, som jeg altid har gjort, at et antenneudvalg ikke kan løse opgaven, men at HB må drage omsorg for, at der i foreningens medier reklameres for såvel lidt rådgivende ingeniører og et par juridiske rådgivere. Derudover ser jeg det som en formandsopgave at banke på dørene på Borgen med foreningens andragende for på den måde at få foreningen bragt på banen som interesseorganisation.

vy 73 Tjae, der er nok en enkelt undtagelse.
OZ7XF, Allan
Besvar