Er Nystart et overstået kapitel ?

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Er Nystart et overstået kapitel ?

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: tirs maj 23, 2023 13:43 Den mere end 90 år gamle dame er tydeligtvis kørt trædt for kræfter,
så vi må afvendte en ny landsforening med andre mer morderne koste.
Hej Boye

Kørt træt for kræfter ser jeg ikke er tilfældet. Jeg ser derimod et stigende aktivitetsniveau. Om disse tiltag så er de rigtige for en foreningen af individuelle medlemmer kan man altid debattere.

Som jeg oplever det fremstår ledelsen nærmest konfliktsky grundets dens fravær i medierne, og dens ringe reklameren for deres virke. Men det er jo på ingen måde det samme som, at de er gået i stå. At sekretæren ikke altid kan få nosset referaterne færdige til tiden er jo heller ikke ensbetydende med, at han er gået i stå. Han prioriterer jo blot på præcis samme måde, som jeg ville gøre. Men måske jeg ville have fundet en nyttig idiot til det kedelige skriveri, som jeg så kunne gennemse inden udgivelsen. Altså fremstå som leder fremfor håndværker og fejedreng. Ledere skriver ledere, så enkelt kan det også siges.
Det skal dog samtidig med kritikken også fremhæves Formandens udtalelse om, at meget laves bag tæppet. Kunne det bringes frem i lyset, var en ikke uvæsentlig del af min kritik væk som dug for solen. Jeg tror såmænd ikke, at det kræver flere hænder end han selv har, og skulle det være tilfælde kunne han jo annoncere om den specifikke hjælp, han kunne ønske sig.

Det, som jeg mener mangler, er noget kant. Det kunne jo være en forside på OZ med ordlyden: "Din indflydelse i EDR er Ønsket". Og i det motto skyde den ny tid i gang. Formidle visioner, som man godt nok skal bruge lup for at kunne se lige nu. Jeg er mere end hundrede procent sikker på, at de gode folk i Hovedbestyrelsen alle har visioner, som de gerne vil formidle og om muligt være med til at gennemføre. Og i det øjeblik, at foreningens medlemmer oplever gejsten, vil hænderne stå i kø for at bære byrderne. Indtil dette sker bærer hænderne for det meste et OZ i et kedeligt A4 format, medens det læses. Sæt også noget kant på formatet, brug bogtrykkerkunstens mange muligheder for at skabe noget unikt og flot. Selve indholdet er der i dag ikke noget at sætte en finger på.

Og omkring foreningens hjemmeside trænger den i høj grad, at nogen tager ved. Den er i allerhøjeste grad ret statisk og på ingen måde up todate med hvad, der sker i foreningen. Jo, en kalender fungerer ganske fremragende, men artikler med billeder af mennesker er nærmest en by i Rusland. Få noget tryk på med indholdet og brug teknikker fra reklameindustrien i formidlingen af budskaberne, og knus for helvede de småkager siden helt unyttigt er belemret med. Det er ofte billeder af mænd og kvinder og deres prægtige maskiner, der sælger. Og det er ikke ligefrem begivenheder fra foreningens sidste træf, der møder en på foreningens hjemmeside.
Det er nu, og ikke måske engang i morgen, om en uge, en måned eller om et år, der er behov. Det er lige nu, og det må give anledning til kraftig ændring i den redaktion således, at man ikke er afhængig af en person.
Kan man ikke få en simpel funktionsdygtig WEB-Shop op at stå i løbet af et par dage, så drop det og lav et billedgalleri med varenumre og opret en emailadresse til bestillinger. Billederne af det meste eksisterer og jeg ser intet behov for at inddrage særlige fotografer, da det ikke er noget, der skal udgives som tryk eller på papir, metal eller glasplader.
Målet for en hjemmeside må og skal være, at den besøges hyppigt af foreningens medlemmer, samt være reklamerende for hobbyen og for foreningen. Få også noget kant på dér.

https://www.youtube.com/watch?v=CTyB89fOqhE

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar