Lidt om modereringspolitik

Her diskuterer vi RDEforums udformning, struktur og administration. Er der ting du mangler, eller vil du gerne bidrage med indhold, så er det her diskussionerne forgår.
Besvar
Brugeravatar
OZ8AAZ
Site Admin
Indlæg: 86
Tilmeldt: fre nov 30, 2007 1:16
Geografisk sted: Näsum (Sverige), JO76ge
Kontakt:

Lidt om modereringspolitik

Indlæg af OZ8AAZ »

Hej alle,

Foranlediget af et nyligt tilfælde, så har jeg tilladt mig at kåsere og formulere et par sætninger om den modereringspolitik, som RDEforum helst skal være forskånet for at traske rundt i:

RDEforum har kørt i over 15 år og mange af de aktive brugere har været med fra starten. Kommer man ind udefra så stikker man en finger i jorden, lodder stemningen og gør sig bekendt med kulturen, sproget og de rutiner som er gældende på forummet. Det er ikke specielt svært, men kræver en god portion tålmodighed og respekt for andres indsats. At tro man kan komme farende ind og svinge med arme & ben mens man lægger sig ud med alt & alle er ikke måden at begå sig og så må man (til en start) udstå en “nedkølingsperiode”, hvor man læser med for at forstå hvor fejltrinene blev sat.
På RDEforum hersker meritokratiet - jo mere man deltager på fornuftig vis, jo mere har man at skulle have sagt i almindelighed om måden tingene bliver drevet på.

Således overladt til meritokratiet.
Vy 73 es cuagn de
Kasper SA7LNK / 7S7K (ex-OZ8AAZ / 5P9K)
https://kasper.myram.dk
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Lidt om modereringspolitik

Indlæg af oz1iky »

_
( ((
\ =\
___\_-\
(____))( \----
(____)) _
(____))
(____))____/----
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: Lidt om modereringspolitik

Indlæg af OZ2D »

Således overladt til meritokratiet.
Dette 'meritokrati', hvad mon det er for en størrelse.....

Nu er jeg sådan en type, at jeg vægter ytringsfrihed temmelig højt og derfor er det at jeg har en anelse svært ved at få armene op. Jeg kan ikke lade være med at tænke: Hvem er det som skal skånes med dette 'meritokrati'?

Er denne ændring af spillereglerne ikke en begrænsning i debatterne?

Det som jeg nok har mest imod det, er den ugennemsigtighed som dette 'meritokrati' er udtryk for. Jeg kan godt se at det forsøges forklaret men det virker stadig ugennemsigtigt for mig.

Det som jeg har værdsat ved dette forum er jo netop at der er højt til loftet men dette loft synes nu at have sænket sig lidt, eller tager jeg helt fejl?

Hvordan vil dette 'meritokrati' påvirke 'Ordet er frit'. Betyder dette at ordet lige pludseligt er knap så frit, eller hvordan skal det forstås?

Det er jo ikke fordi at jeg ikke forstår at der er nød til at være spilleregler. Personangreb hører eksempelvis ingen steder hjemme. Dette sker IMHO for eksempel i tråden "EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ", i den tråd er der flere steder hvor jeg krøller tæer over det barnagtige niveau fra FLERE af deltagerne, ingen nævnt, ingen direkte fornærmet.

Jeg håber ikke at denne fornyelse, 'meritokratiet', en dag kommer til at gå ud over mig selv hvis jeg, efter administrationens opfattelse, skulle formaste mig til at træde ved siden af.

Jeg er selv administrator på en facebook-gruppe med over 2700 medlemmer. En af de ting som jeg hader er når jeg er nød til at gribe ind. Dette sker eksempelvis ved misinformation, overtrædelse af loven, personangreb, etc etc. Det sker heldigvis ikke ret tit at jeg er nød til det.

En af de ting som jeg fandt mest belastende ved forummet på Brugtgrej.dk var den konstante indgriben og smagsdommeri i debatterne, dette skete for eksempel ved en såkaldt afsporing af en given debat. Sådan en afsporing skete jo ofte der hvor trådens egentlige start dybest set var "uddebatteret". Jeg kan heller ikke se at en såkaldt afsporing er noget problem, eller sagt på en anden måde, scroll dog videre.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
Besvar