EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ0J »

OZ1KNJ skrev: ons jul 05, 2023 9:57 Jeg forestiller mig, at folk bruger RDE og BG forum fordi EDR forum ikke er til noget som helst. Der skrives ingen indlæg og det er temmelig dødt i det hele taget.
Det kræver, at kommer nogle indlæg derind. "Nogen" ville have det forum, at det gå ikke bliver brugt, er ikke forummets skyld.
OZ1KNJ skrev: ons jul 05, 2023 9:57 Jeg tænker at folk skriver der hvor de forventer svar og reaktion og det er netop på nævnte fora og ikke EDR forummet.
Sådan har det så aldrig været i den tid, jeg har været med både indenfor og udenfor EDR. HB eller RM er i hvert fald ikke forpligtet til at svare eller for den sags skyld følge med på diverse forummer.
OZ1KNJ skrev: ons jul 05, 2023 9:57 Det der med at sende mail er totalt gammeldags
Det er det sikkert, men det er den kommunikationsform, der p.t. er vedtaget i EDR. Og så længe ingen kommer med et alternativ, der kan behandles på næste RM, så bliver det sikkert ikke ændret. Husk at EDR er en gammel dame, og forandringer tager tid at gennemføre - hvis det overhovedet er muligt.

Og det er ikke mig, der har bestemt kommunikationsform m.v., jeg gør bare opmærksom på de faktiske forhold i dag. Det kniber for visse personager på dette forum at forstå det.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 233
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af OZ1FF »

EDR har næsten altid haft det svært med at få etableret et debatforum på internettet. Overgangen fra censurerede læserbreve i OZ til et elektronisk forum er kun med en enkelt undtagelse indtil videre lykkedes.
Dette forum blev i 2007 under navnet edrforum.dk etableret som en "hjælp" til EDR, som også på dette tidspunkt ikke kunne finde ud af at lave et ordentligt debatforum. Sådan blev det ikke opfattet af EDR aka OZ8XW, som truede med bål og brand, hvorfor forum skiftede navn til det nuværende rdeforum.dk.
Da den nyvalgte bestyrelse i 2016 mere eller mindre overtog et fallitbo uden et fungerende forum blev rdeforum flittigt brugt indtil et nyt forum udviklet af OZ1JHM kunne tages i brug. Hermed fik EDR for første gang et velfungerende forum, hvor de mere end 1.000 tilmeldte brugere sørgede for stor aktivitet.
I 2018 fik man så en ny bestyrelse, som ikke mente, at dette var godt nok. Der skulle etableres et nyt debatforum på en ny platform sammen med en ny hjemmeside. Dette kom aldrig rigtigt op at køre, da den EDR-ejede server, som det var placeret på, crashede og ikke kunne gendannes.

Dette førte så til det nuværende forum, som egentlig startede fint, men mistede en masse indhold, da det også crashede og ikke kunne gendannes.

Her står vi så nu i år 2023. Succeser har der ikke været mange af, men mange amatører har fået lov til at forsøge sig på godt og ondt. Heldigvis ser det nu ud til, at bestyrelsen ikke kun sover, men bl. a. bruger tiden på at få professionelle kræfter ind over at bringe foreningens EDB op på et tidssvarende niveau. Jeg håber, at dette også kommer til at gælde for edr.dk med tilhørende debatforum.
Senest rettet af OZ1FF tors jul 06, 2023 20:19, rettet i alt 1 gang.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: ons jul 05, 2023 7:18 Og så kommer der ikke flere kommentarer vedr. EDR, når du (og andre) ikke kan finde ud af at sende en e-mail til [email protected]
Fra gammel tid er jeg bekendt med [email protected], men var egentlig af den opfattelse, at den ikke var til brug for medlemmer. Jeg kan da heller ikke genfinde den på hjemmesiden eller i de nyere OZ. Tak for vinket om, at den stadig eksisterer.

Forleden havde jeg behov for at sende en email til et bestemt hovedbestyrelsesmedlem, men den liste på hjemmesiden, hvor jeg tidligere har kunne finde hovedbestyrelsesmedlemmernes mailadresse var nu reduceret til kun at have Formandens med.
I forbindelse med min udmeldingsmail til Formanden viste det sig, at han ikke have modtaget den. En venlig sjæl må have hvisket ham i øret, at jeg havde sendt en sådan og ikke modtaget nogen refleksion derpå. Resultatet var, at Formanden kontaktede mig på anden måde, og det viste sig, at der var rod i mailadresserne, men endnu mere vigtig for mig var, at vi fik gennemgået tingene, hvorfor jeg fortsat er medlem af foreningen.

Om [email protected] er mere hensigtsmæssig end at anvende foreningens forum afhænger vel af situationen. Er det til almen debat omkring foreningen mener jeg, at foreningens forum må være at foretrække. At anvende e-mailadressen virker måske mere forpligtende for hovedbestyrelsens medlemmer at besvare, men for hulen et arbejde, det kunne blive. Så min opfordring til formand og hovedbestyrelsesmedlemmerne er, at få vist jer på foreningens forum. Forum er faktisk lige blevet anvendt, ret godt efter min mening:
https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?f=52&t=48
OZ0J skrev: ons jul 05, 2023 7:18 Jeres fine indlæg her gør i stedet, at man ikke engang gider at genopstille, men det er sikkert også en del af jeres plan.
Selvfølgelig skal du genopstille. Jeg har ikke og er ikke en del af nogen plan for det modsatte!

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Allan

e-mails bliver normalt leveret, hvis ikke kommer den retur !
Medmindre det er til en adr. der er oprettet og ikke læst.
Ja der er rod i butikken EDR

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: ons jul 05, 2023 15:34 e-mails bliver normalt leveret, hvis ikke kommer den retur !
Medmindre det er til en adr. der er oprettet og ikke læst.
Hej Boye

Helt så let er det ikke altid. En tidligere benyttet emailadresse, kan hvis den ikke er slettet helt hos udbyderen komme til at optræde som en spøgelsesadresse, hvorved afsender ikke modtager en fejlmeddelelse. EDR anvender ONE.COMs mulighed for videresendelse (e-mail-alias). At holde styr på det cirkus er måske ikke videnskab, men kræver en del overblik og utrolig meget tid at administrere.
En anden del af lagkagen er, hvordan hjemmesiden er personredigeret med hensyn til de ledende elementers emailadresser og telefonnumre. Hvordan web-masteren har arrangeret sig i den retning, har jeg ingen anelse om.

Fejl kan ikke undgås. At kalde det for rod i butikken er nok lidt overdrevet.

OZ0J vil gerne have at [email protected] anvendes i stedet for at skrive om fejl og mangler her. Fint med mig. Det vil jeg gøre fremover i det omfang min tålmodighed rækker.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7c »

Hej Allan

Lydder ikke sandsyligt at den ikke har virket, det er en e-mail adr
der har været der i mange år !
Nå hans mission var jo nok at overtale dig til at blive i EDR og den lykkes.
Søforklaringer er der mange af.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg ser ikke noget galt i, at en foreningsformand forsøger sig som brandmand.
Med hensyn til din konspirationsteori omkring en mailadresse har du ikke ret. Hvad, der er sket dér, ved kun få, og du er ikke en af dem.

73
OZ7XF, Allan
Besvar