Uinteressante indlæg på det brugte marked

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: tirs jul 25, 2023 19:21 Det kræver selvfølgelig, at I bliver valgt :mrgreen:
Måske jeg skulle flytte til en region, hvor der ikke er kampvalg :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: tirs jul 25, 2023 20:18 Måske jeg skulle flytte til en region, hvor der ikke er kampvalg :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Der er mangel på kandidater på djævleøen og omkringliggende øer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: tirs jul 25, 2023 20:32 Der er mangel på kandidater på djævleøen og omkringliggende øer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Netop, og så er det jo ingen hindring, at jeg kan sproget i forvejen :D

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: man jul 24, 2023 19:18 God fornøjelse med at grave i fortidens hjemmesider.
Jovist, skal der graves, ikke blot i fortiden, men også i nutiden. For i samme tråd om Internethistorier:
https://div.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=96995
skriver OZ1OXQ med sin vanlige tyngde således:
Screenshot 2023-07-26 at 18-59-25 Brugtgrej - Internethistorier.png
Det undrer mig dog såre, at han ikke syntes bekendt med begrebet: "Værker under public domain " princippet, der simplificeret betyder, at værket ikke er ophavsretligt beskyttet. Med andre ord, tages der ikke penge for adgangen til en hjemmeside eller er udgivelsen ikke bestemt for en snæver fortrolig kreds, må indholdet være at betragte som tilgængeligt for alle. Forfatteren har dog stadig ophavsretten, men kan ikke bruge den til ret meget.
Men hvad man ikke må er at kopiere værket med det formål at sælge det videre. Om man må tigge sig til en indtægt i den forbindelse vil jeg opfatte som stærkt problematisk og bør forelægges til rets prøvelse.

Om man kan tilbagekalde et allerede udgivet værk er også stærkt problematisk. Det gælder både ret fysiske værker og internettets værker.
Jeg glæder mig stadig til den dag, der står et par høflige tjenestemænd ansat under Justitsministeriet og deraf følgelige tjenestebeviser og udbeder sig en bog omkring Palæstinaproblemet, som jeg har stående, da journalisten, der skrev den, er kommet på andre tanker.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz1iky »

Ohøj Mester Allan, OZ7XF

OZ7XF skrev:
Det undrer mig dog såre, at han ikke syntes bekendt med begrebet: "Værker under public domain " princippet, der simplificeret betyder, at værket ikke er ophavsretligt beskyttet.
Det kræver nok 1 af 2 ting.
1 - et vist niveau af intelligens
2 - at man måske kan fremføre sande beviser, frem for lånte fjer.

Og i dette tilfælde vil jeg endda gå så vidt som at sige, måske begge ting samtidigt?

Nå, men jeg lytter lige videre til et par optagelser fra sidst i maj og først i juni 2020, hvor benævnte person af sin antennenabo
bliver taget i en kæmpe usandfærdighed. Man kunne nærmest argumentere for at han erklærer sig selv for utroværdig.
Ret underholdende må jeg sige. Så jeg deler gerne de MP3 filer.


VY 73 til alle, bortset fra den enkelte undtagelse

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: tors jul 27, 2023 6:31 Det kræver nok 1 af 2 ting.
Halløj Kenneth

Tja, måske også smidighed, når jeg husker tilbage på hans harceleren over manglende spørgsmålstegn efter QRZ, når det bliver afsendt spørgende. Det pudsige er, at tusinde af radioamatører godt kan leve med det manglende spørgsmålstegn efter QRZ og ikke har problemer med at tolke betydningen, når QRZ er afsendt "uopfordret" og uden efterfølgende oplysninger, og det derfor må være spørgende. Jeg er nu ret sikker på, at mange andre professionelle radiotelegrafiser også godt kan forstå, hvornår det er spørgende uanset om, det er efterfulgt af et spørgsmålstegn eller ej. I gamle dage ville man nok omtale OZ1OXQs harceleren som kværulanteri. Hvad man kalder det i dag, ved jeg ikke.
Ret mange gange vil man også kunne opleve, at svaret på et QRZ? ikke indledes med et QRZ, men sådan er der jo så meget. Det skal jo også siges, at jeg ikke er nogen DXpeditionsekspert, men godt kan regne ud, hvor meget afsendelse af unødige spørgsmålstegn tager af tid i en travl verden.

Skulle man, hvad man ikke nødvendigvis skal gøre, videreføre OZ1OXQs analogi til Phone, må man jo nødvendigvis indføre et "interrogativ" før QRZet. Alt andet ville jo være slapt jf. oberst Ditlev Hackel fra TV-serien Matador. At jeg så aldrig har oplevet det indenfor radioamatørverdenen er noget andet. Obersten var vist ikke radioamatør.

Som jeg husker det, var det Erik Kjersgaard, der tilbage i 70erne i en kronik i Politikken begyndte at gradbøje kværulant i kværulog og kværulister. Hvad, der blev af kværusofen fortaber sig i tågerne.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af OZ0J »

når vi nu er ved uinteressante indlæg, så er denne tråd da kandidat.

https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=97101

Det er vist agurketid også på den røde avis.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: lør aug 05, 2023 17:08 når vi nu er ved uinteressante indlæg, så er denne tråd da kandidat.
Så ganske afgjort er den en kandidat!

Det, der virkelig forbavser mig, er min lærte penneven, OZ1OXQs uvidenhed om det af trådstarteren anvendte argot: "evne", hvorimod han syntes ganske familiær med det anvendte latrinære udtryk: "jeg kan skide i havet".

PS
Jeg havde nær glemt dokumentationen for min påstand:
Screenshot 2023-08-06 at 06-23-37 Brugtgrej - Misbrug af Call eller.png
vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af oz7xf »

I denne tråd;
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=97128
, der ophandler CW4EVERs flytning, ses endnu et af en lang perlerække af uinteressante indlæg fra OZ1OXQ. Når jeg karakteriserer indlæggende som uinteressante er det selvfølgelig i forhold til trådens emne, og det interessante ved disse uinteressante indlæg er, at de ikke giver ny viden til det omtalte emne.
Når OZ1OXQ skriver således:
Screenshot 2023-08-08 at 01-23-17 Brugtgrej - CW4EVER er den side lukket.png
er det uinteressant, da OZ1OXQ på ingen måde deler ud af, hvorledes han opnåede sine færdigheder på omtalte gårdpumpe, noget som den omtalte Sebastian har haft og tilsyneladende stadig har svært ved.
OZ1OXQ kunne med lethed have delagtiggjort andre om de første timer ved gårdpumpen på signalskolen.

Jeg bemærker endvidere en enkelt sætning i OZ1OXQs værk:
Med hensyn til det såkaldte åg, så erindrer jeg adskillige radiotelegrafister der igennem årene afviklede adskillige SAR missioner. Disse vha. en gårdpumpe og ørerne.
, hvor jeg bliver nødt til at forholder mig til om OZ1OXQ skulle være udsat for en erindringsforskydning eller simpelt hen gør et forsøg på at sætte standen af radiotelegrafister øverst i hierarkiet i SAR operationer. Jeg hælder dog mest til det sidste.

vy 73 med enkelte undtagelser
OZ7XF, Allan
Besvar