EDR's Webshop er ON Air igen

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af OZ5WU »

Så er EDR's Webshop åben igen
😃
Gå på edr.dk og vælg shop.
Der kan bl.a.nu købes spisebilletter til ATF-2023 d. 5. november.

Kan se at låsen sved i øjnene på debattørerne! Men forvent IKKE svar fra min side - dertil er der for travlt på alle fronter.

Siden har forskellige overtallige funktioner - til senere brug - nu står den på medlemskartotek og selfcare....
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7xf »

OZ5WU skrev: ons okt 18, 2023 19:37 Kan se at låsen sved i øjnene på debattørerne! Men forvent IKKE svar fra min side - dertil er der for travlt på alle fronter.
Direkte provokeret af, at låsen nu er fjernet blev mit seneste indlæg ikke det sidste om EDR.

Har du for meget om ørerne, må du skære noget fra. Der er intet i vedtægterne, der tilsiger, at det nødvendigvis skal være sekretæren, der er referent. Rent faktisk kan der ansættes en referent. Jeg tænker, at OZ8XW kunne være et godt bud på en skriftkyndig referent.

At låsen er fjernet ændrer intet for mig. Jeg ser mig ikke længere som en del af EDR. Formanden kan sikkert forklare nærmere, da jeg har sendt ham en e-mail.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7c »

Hej

Ja det er vel 1 skrit frem og 10 tilbage.

Det der med e-mail hos EDR det virker måske stadig ikke, var det ikke det formanden sagde
sidst at han havde ikke modtaget den selv om den ikke kom retur ?
Det er altid en god ide at be om en kvitering for modtagelse.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Du kan være helt sikker på, at jeg igen har anvendt den emailadresse til formanden, der figurerer på Hjemmesiden, og har i emailen anmodet om kvittering for modtagelsen.
Om der stadig eller igen er rod i e-mailfordelingen er mig ligegyldigt, idet jeg er sikker på, at denne tråd har sekretærens fulde opmærksomhed, og han nok allerede er i gang med at støve min e-mail op. Jeg har ham sikkert også snart i røret.

Når man handler via internettet er der en masse regler, der skal overholdes. Der er også generelle regler for registreredes rettigheder. Her er et par link, der omhandler de danske lovgivninger på områderne:

https://www.forbrug.dk/regler/rettighed ... aa-nettet/
https://www.datatilsynet.dk/Media/C/0/R ... gheder.pdf

Vidste du forresten, at der er et lille ord, der kan afsløre om noget stinker. Du kan jo prøve på foreningens fine nye webshop at søge i dens øverste søgefelt med ordet: "ost" (altså uden citationstegn), og vupti får du to interessante emner op. Jeg kan selvfølgelig også gøre det for dig, således:
https://shop.edr.dk/?s=ost

Rigtig god fornøjelse med osten

OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7xf »

Jeg kan se, at nyheden omkring EDRs nye webshop er nået det meget brugte marked, og at der i den forbindelse er opstået lidt tvivl om handelsbetingelserne og om krav til oprettelse af konto.
I tråden:
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=97603
svarer OZ0J således:
Screenshot 2023-10-21 at 00-08-57 Brugtgrej - EDR til salg!.png
"(endnu)", kunne jo antyde en hensigt, men hvordan står det egentlig til med hensyn til lovgivningerne på området, vil jeg komme lidt ind på her.
Jeg vil mere, at virksomheden ikke kan påkalde sig ret til opbevaring af kunders oplysninger i alt tid fremover. I det øjeblik, at virksomhedens forpligtelser i hht. købeloven ikke længere er tilstede i forbindelse med den enkelte handel, vil jeg mene, at køber har ret til at få de registrerede oplysninger fjernet. Med hensyn til en egentlig konto, som en handlende eller bruger har oprettet må retten til at blive glemt eksistere, hvorfor virksomheden må følge lovgivningen og slette disse kontooplysninger på brugerens opfordring. Læg mærke til, at jeg skelner mellem den enkelte handel og en egentlig konto.
Mange internetvirksomheder bruger at tilbyde oprettelse af konto for lettelse af indtastninger i forbindelse med gentagne handler, men de har også mulighed for at undlade den service eller, hvad man nu vil kalde denne noble affære.

OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7c »

Hej Allan og andre
Jeg har også været inde og kikke, jeg kan ikke læse tekst på siden for farvevalg hvid bagrund
og ukendt farve i tekst (det burde være sort) fontsize kan jeg selv sætte op,
ok det er første udgave. Bedre end nothing !

Jeg kan forstå der lidt problemer mht. registrering/betaling det rigtige for EDR er nok at vælge
fri løsning med dankort/visa/master ikke andre krav !
Eller bliver der nok ikke solgt så meget=dårlig foretning.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Ikke, at jeg ikke kan forstå dig eller kan se problemerne. Det kan jeg godt, og jeg kunne også besvare dit indlæg med yderligere og dokumenterbar kritik. Men jeg har valgt at vise EDR vintervejen, og derved bliver det.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Nu har jeg for mange år siden været på et kursus i web design,
der lærer man om farvevalg tekst og baggrund. Der vist stadig 3 x 8bit at vælge mellem RGB 000000 til FFFFFF i hexcode
Der er noglefarver der ikke er rigtige at sammesætte !
Hvis der ikke særlige grunde til valg, så er sort hvid et godt valg.
Jeg kunne godt nævne nogle farvevalg der ikke går men det vil jeg undlade.


Jeg vil tro det er let at ændre nok mindre en 5 min. hvis man ved hvad men laver,da det kun er 1 side.
Men Michael er jo en travl man.

Nu er EDR's webshop nok ikke den side jeg ville bruge mest. Bøger på Englsk kan købes andre steder,
og VTS på Dansk har jeg vist ikke brug for.
Ant./hardware mm. køber jeg der hvor det hvor prisen er bedst.

Jeg har forstået dit valg omkring EDR, det er vel indtil formanden igen bliver aktiv i foreningen.
Med gode ovetaelses evner. Eller bliver udskiftet.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Med hensyn til det at kunne se, drejer det sig meget langt hen ad vejen om, at ens kontrastsyn svækkes med alderen. Altså evnen til at skelne små forskelle i farvenuancerne.
Da degenerationen eller henfaldet af kontrastsynet starter ret så tidligt, kan det betale sig at indrette sine websider derefter. Sort tekst på hvid baggrund er, som du er inde på, et godt bud. Og i det segment jeg mest omgås, kan det betale sig at gå noget op i størrelsen af karaktererne, både i selve teksten, men også i menuerne og i knapperne.

Nogle gange kan ændringer foretages på brugerniveau. Andre gange kan man løbe ind i problemer med ophavsret. Der findes web-magere, der tager deres ophavsret højtideligt og lever af at tilpasse deres værker i takt med kundens ønsker. Juraen omkring Open-Source er ret speciel og må studeres i hvert enkelt tilfælde.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz1bv »

Nu har jeg for mange år siden været på et kursus i web design,
der lærer man om farvevalg tekst og baggrund. Der vist stadig 3 x 8bit at vælge mellem RGB 000000 til FFFFFF i hexcode
Der er noglefarver der ikke er rigtige at sammesætte !
Hvis der ikke særlige grunde til valg, så er sort hvid et godt valg.
Jeg kunne godt nævne nogle farvevalg der ikke går men det vil jeg undlade.
Boye, hvorfor har du ikke været en aktiv part i projektet? Du lader til at have en masse viden som kunne bruges. Det er en skam at din viden kun bruges til at generere "brok". Det fremmer intet og måden du gør det på virker nedladende overfor dem som bruger deres kostbare fritid på EDR.
Kom ind i kampen på en konstruktiv måde! Jeg er sikker på at der er plads til dig :-)
Vy 73 de OZ1BV, Brian
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7xf »

oz1bv skrev: søn okt 22, 2023 22:37 Boye, hvorfor har du ikke været en aktiv part i projektet? Du lader til at have en masse viden som kunne bruges. Det er en skam at din viden kun bruges til at generere "brok". Det fremmer intet og måden du gør det på virker nedladende overfor dem som bruger deres kostbare fritid på EDR.
Kom ind i kampen på en konstruktiv måde! Jeg er sikker på at der er plads til dig :-)
Hej Brian

Virkeligheden er nok en helt anden. Jeg vil ikke her bruge tid på at forsvare Boye. Det klarer han sikkert helt fint selv.
Dit indlægs indhold er set i et utal af afskygninger, der dog har det til fælles, at de ret kategorisk definere uønsket interesse som brok og iværksætter et angreb på den interesserede. Det er næppe således, at man driver forening. Lad for helvede fuglene synge med de næb, de har tilrådighed. Alt andet er under bæltestedet.

En anden del af virkeligheden er anvendelse af såkaldte nyttige idioter til fremme af egen sag. Der er valgte ledende kræfter i foreningen, der gør sig i anvendelse af nyttige idioter. Personligt er jeg for noget tid siden blevet tilbudt et sådan job af et hovedbestyrelsesmedlem, men takkede nej, da det var et job konstrueret med det bestemte formål at genere en helt bestemt person ved min blotte tilstedeværelse og samtidig have helt unødig kontrol over andre medlemmers legale gøremål. At takke nej til et hovedbestyrelsesmedlem vil ofte betyde, at man sættes udenfor interessen i mange andre og mere foreningsbefordrende opgaver.

Foreningen trænger i den grad til et generelt eftersyn. Desværre tror jeg, at det er for sent. Intrigerne fra en svunden tid burde være langt i graven, men er det ikke. Der skriges på manglende hænder til udførelsen af de mange opgaver, men næsten ingen slutter op. Og de få, der gør, kan i nogle tilfælde ikke komme til. Man er uønsket, en brokrøv, vil ikke være nogens nyttige idiot.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7c »

Hej Brian og andre

Hvad du vælger at kale det er op til dig.
Hvis du har fuldt med i andre tråde og læst min kritik/bemærkninger vil
du kende min holdning til EDR's ledelse og priotering, hvad er vigtigt og ikke vigtigt.

Hvis jeg havde mere en 24 timer på et døgn vil der være andre opgaver der ligger før hjælp til EDR.
Det er min indtryk at HB kun har 1 ord på 3 bokstaver NEJ,NEJ og atter NEJ.
Sådan har vet været længe !

Jeg tror ligesom Allan er det er for sendt at rette op på, det er bare ikke gået op for det flertal af de 31 der skal RM møde
om ca 1 md.Det er tak for betalt transport og frokost.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7xf »

oz1bv skrev: søn okt 22, 2023 22:37 Boye, hvorfor har du ikke været en aktiv part i projektet? Du lader til at have en masse viden som kunne bruges. Det er en skam at din viden kun bruges til at generere "brok". Det fremmer intet og måden du gør det på virker nedladende overfor dem som bruger deres kostbare fritid på EDR.
Kom ind i kampen på en konstruktiv måde! Jeg er sikker på at der er plads til dig :-)
Hej igen, Brian

Når du fyrer en sådan busser af, og indholdet møder kritik, er min forventning, at du følger op.
Du kunne jo passende gennem dokumentation argumentere for, hvorfor Boyes indlæg virker nedladende, og hvorfor du ret åbenlyst vægter prisen på fritid forskelligt.

Mig bekendt drejer det sig primært om hovedbestyrelsens ledelsesstil, som Boye kritiserer. Jeg må her erindre, at vi står overfor en hovedbestyrelse, der trods adskillige opfordringer til at annoncerer efter hænder til præciserede opgaver, nøjes med at kikke i egen omgangskreds. Vi står også overfor en hovedbestyrelse, der til trods for dens udsagn i et nyhedsbrev om ikke at bruge tid på at ændre vedtægterne ved det kommende RM, alt andet lige ikke benytter vedtægternes muligheder, når noget går skævt.
Hovedbestyrelsen har på nogle områder gjort det godt, på andre områder særdeles godt. Der er skabt arbejdsro omkring udgivelsen af OZ, og foreningen har overtaget ATF og skabt nogle gode temadage. Men disse nye tiltag har også betydet øget arbejdspres for hovedbestyrelsens medlemmer.
Kikker jeg på denne tråds emne: "EDR's Webshop er ON Air igen", er det gået dårligt. Dels er der gået et år uden webshop, hvilket, som jeg har kunne læse mig til i referaterne fra hovedbestyrelsesmøderne, har udmøntet sig i en omsætningstilbagegang. Og dels har man haft et helt år til at udarbejde de par skrifter (handelsbetingelser og persondatahåndteringen), der kunne gøre en hvilken som helst ny webshop gennemskuelig. Resultatet vidner ikke om, at det er gjort. Derudover er man gået på gaden med Lorem ipsum indhold. Endvidere er man raget ud i at gøre webshoppen til en konkurrent til edr.dk, hvilket alt andet lige er at skyde sig selv i fødderne med endnu mere arbejde på fabrikken.

Som du kan se, bruger jeg stadig lidt af min kostbare tid på EDR. Det skyldes min interesse for foreningen. Jeg troede, at jeg kunne frigøre mig for min interesse for foreningen ved at melde mig ud. Jeg må nok forsøge mere intenst i fremtiden, hvis det skal lykkes.

vy 73 og langt mere til
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz1bv »

Når du fyrer en sådan busser af, og indholdet møder kritik, er min forventning, at du følger op.
Du kunne jo passende gennem dokumentation argumentere for, hvorfor Boyes indlæg virker nedladende, og hvorfor du ret åbenlyst vægter prisen på fritid forskelligt.
Hej Allan,

Jeg har respekt for konstruktiv kritik, som kan bruges til at bære noget videre i en positiv retning. Når jeg læser, hvad Boue skriver, opfatter jeg det som kritik, der ikke fører nogen steder hen. Det er vel ikke noget, jeg skal dokumentere. Det bør enhver da selv kunne se. De, som gør et stykke frivilligt arbejde, vil garanteret sætte pris på, at man kommer med en brugbar kritik og gerne et tilbud om at bidrage. Men det vil nogen jo ikke. De vil bare brokke sig.
Vy 73 de OZ1BV, Brian
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR's Webshop er ON Air igen

Indlæg af oz7xf »

Hej Brian

Så fes den ind på lystavlen, hvad du mente. Tak for den hurtige respons.

Jeg tror nu nok, at hele problematikken omkring kritik og udvikling er mere kompleks end som så. Så kompleks, at dette skrevne medie næppe er egnet, så derfor lader jeg det ligge.

Har du en idé om, hvordan man kommer videre med den nye webshop?
Det vigtigste er nok lige nu at få indarbejdet lovgivningernes bestemmelser. Men, hvem gør hvad, og skal formanden ikke ind over som tegnende for foreningen. Det ville jo nok se pænt ud.
Og på sigt, når den første brandslukning er overstået, kunne det ikke være en idé at få nedsat et reelt udvalg til varetagelse af foreningens web-opgaver?

Nå, nu skal jeg jo ikke lave sagsbehandling for en foreningen, som jeg ikke ser mig som en del af længere.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar