Velkommen til OZ1OXQ på FT8

DX Nyheder, både lokalt og globalt. Samt nyheder gældende for HF området.
Besvar
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Velkommen til OZ1OXQ på FT8

Indlæg af oz1iky »

Dagens store overraskelse....

Ja,man har jo et standpunkt indtil man tager et nyt, var der vist en politiker der sagde engang?

Så man må jo sige velkommen til OZ1OXQ på DIGIMODE (FT8)
Endda med et signal som er kraftigere end en station med 100 watt og en W3DZZ.
Så også tillykke med det nye PA trin og den vertikale antenne,
som helt sikkert er grunden til det her fantastiske signal.

The Future has struck again, it seems.


VY 73 til alle, bortset fra de kendte undtagelser


Kenneth OZ1IKY
image_2023_11_04T11_41_59_808Z.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Velkommen til OZ1OXQ på FT8

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa alle sammen.

Ja, så kom der en slags respons på mine lykønskninger til OZ1OXQ.
Indlægget jeg lavede var for at gøre opmærksom på at hans kaldesignal rent faktisk bliver misbrugt af en eller anden, som åbenbart ikke helt er klar over hvad han har gang i.

Og som sædvanlig, ej heller helt uventet, fyldt med dårligt skjulte forsøg på trusler.
Modus Operandum, kunne man sige ...

Jeg har tilladt mig at anonymiserer alle navne på udenforstående personer, samt alle e-mail adresser.

Jeg vil overlade det til den enkelte hvad de mener om denne respons, på mit indlæg lige oven for.
Sandhedsværdierne på diverse udsagn i svaret, vil jeg også overlade til den enkelte at vurdere.


God læsning og VY 73 til alle, bortset fra de kendte undtagelser.


Kenneth OZ1IKY

Som et PS; jeg går ikke ind for misbrug af andres kaldesignal. Det er en uskik, og tilmed ulovligt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
E-mail modtaget af Vagn Jensen//OZ1OXQ:

Fra: Vagn Jensen <[email protected]>
Dato: 7. november 2023 kl. 18.24.23 +01.00
Emne: En forespørgsel.
Til: Kenneth Hemstedt <[email protected]>
Cc: Axxn Nxxg <[email protected]>

Kenneth//OZ1IKY

Jeg var og er af den overbevisning at du efterhånden havde forstået mit budskab, nemlig: Klart at holde dig fra min person hhv. fra mig som aktiv kortbølgeamatør, senest i forbindelse med min henvendelse til dig ifm. dit ønske, via OQRS Club Log at modtage qsl kort for vor CW qso ´er mere end 10 år tidligere, disse var i øvrigt begge bekræftede med LOTW qsl.

Oven i købet blev der efter hovedforhandlingen i mit søgsmål mod DDXG i september 2018, med dig indgået en aftale om at du samt diverse medlemmer af DDXG mv. skulle afholde sig fra tåbelige ytringer.

Denne aftale har du klart ikke overholdt

Nyeste tilfælde: se dette link: viewtopic.php?t=1687

Jeg har ved flere lejligheder oplyst dig om at OZ1OXQ groft misbruges.

Dette på CW, FT8, SSTV, RTTY, SSB samt diverse digitale modes.

Dertil kommer den aftale jeg tidligere har gjort dig opmærksom på, ligeledes opfordrer jeg dig til at kaste et blik på min qrz.com side.

Inden det for dig går helt galt, da igen, hold dig fra mig som person hhv. i min egenskab af aktiv kortbølgeamatør.

Hvilket hermed meddeles.

Vagn Jensen//OZ1OXQ

PS: jeg har aldrig modtaget en forklaring på+ hvorfor du på et forum kunne oplyse at jeg er cand. rollator, senere oplyste du at jeg er medlem af dansk rollatorforening.

Ligeledes har jeg aldrig modtaget en forklaring på hvorfor du telefonere til min tidligere chef på bevogtningsfartøjet DAPHNE = daværende KL Pxxl Sxxr, senere blev Pxxl Sxxr udnævnt til Kontreadmiral, men det er en anden historie.

Pxxl Sxxr havde i en bestemt anledning udfærdiget en erklæring om mit virke som radiotelegrafist på netop DAPHNE.

Herunder oplyste Pxxl Sxxr at jeg er i besiddelse af både 2. og 1. klasse civilt radiotelegrafist certifikat, Yderligere oplyste Pxxl Sxxr at jeg i 1972 blev nummer 1 i Søværnets signalkonkurrence for radiotelegrafister.

Endeligt oplyste Pxxl Sxxr at jeg blev ansat under Forsvarets Central Radio oven i købet med en bemærkning om at kun de dygtigste radiotelegrafister med 1. klasse certifikat blev ansat der.

Ikke overraskende kan jeg og med glæde bekræfte samtlige informationer fra Pxxl Sxxr.

Så hvorfor telefonerede du efterfølgende til Pxxl Sxxr for at få bekræftet at det var Pxxl Sxxr der havde udfærdiget omtalte erklæring?

Underforstået, i omtalte telefonsamtale lød det som om du troede det var mig selv der havde forfattet omtalte erklæring.

Til slut: Det var mit indtryk at også du forsøger at finde ud af hvem der massivt misbruger OZ1OXQ, se gerne diverse stupide bemærkninger ifm. misbruget på især frekvenser der benyttes af DX exp. Senest på samme frekvens som DX exp. til Yemen.

Det indtryk har jeg så ikke længere, du er klart ude på ballade, jeg vil derfor tage kontakt til adv (H) Axxn Nxxg for således at få klarlagt om din adfærd rettet mod mig som person hhv. som aktiv kortbølgeamatør er strafbar.



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Slut på e-mail modtagget af Vagn Jensen//OZ1OXQ
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Velkommen til OZ1OXQ på FT8

Indlæg af oz7xf »

Halløj, Kenneth mf.

Der er mig en stor glæde at konstatere, at OZ1OXQ, Vj følger med i indlæggende på dette udmærkede forum, eller måske ligefrem forfølger visse personers indlæg. Det er jo ikke til at vide med absolut sikkerhed.

Det er mig da også en stor glæde, hvis OZ1OXQ, Vj virkelig havde udvidet sit repertoire til også at omfatte FT8, men da OZ1OXQ, Vj ved tidligere lejligheder har omtalt (skrevet om) misbrug af sit kaldesignal, kan man jo ikke vide det med absolut sikkerhed om det nu er den rette OZ1OXQ, Vj, der er på banen.

Lad det være sagt (skrevet) med det samme. Jeg afskyr misbrug af andres kaldesignaler. Jeg afskyr også falske indrapporteringer på de forskellige reflektorer, der anvendes af radioamatørfolket. Jeg har således selv oplevet, at blive rapporteret for, såvel jamming af andre radioamatører, såvel som udsendelser i perioder, hvor jeg ikke kan have haft adgang til min egen eller andres radiostationer, hverken gennem tilstedeværelse eller fjernbetjent. Normalt tager jeg ikke sådanne meddelelser højtideligt, men da jeg gerne vil støtte min gamle penneven OZ1OXQ, Vj i opklaringen af et eventuelt misbrug af sit kaldesignal tog jeg et skærmdump fra PSK-Reporter, hvoraf en del deraf ses her:
Spam psk.jpg
Lad det være sagt (skrevet) med det samme. Ovenstående del af et skærmdump er på ingen måde sekventeret i modulationsarter og jeg kan berette, at der bag delen af skærmdumpets optagelser også ses CW fra bemeldte kaldesignal, og det med frekvensangivelse i den nederste del af CW-området på 80-meter båndet.

Om ovenstående del af et skærmdump kan være OZ1OXQ, Vj til hjælp i opklaringen af et eventuelt misbrug af sit kaldesignal skal jeg ikke kunne udtale mig om på så spinkelt et grundlag. Delen af skærmdumpen fra PSK-Reporter er udelukkende medgivet her for at vise, hvilke værktøjer, der kan tages i brug i forbindelse med kaldesignalers overvågning, og ikke mindst danne et grundlag for bestemmelse af radiobølgers rækkevidde i den aktuelle situation i tid og sted. Jeg bruger selv PSK-Reporter ret ofte, da mine DX-forbindelser for tiden er begrænset til PSK og FT8, og jeg er således bekendt med den svindel med kaldesignaler og deres angivne positioner, der kan forekomme.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: Velkommen til OZ1OXQ på FT8

Indlæg af OZ2D »

Dette misbrug af kaldesignaler, som jeg i øvrigt betragter som identitets-tyverier og burde straffes som sådan, at det vel er en konsekvens af at fjolser på Brugtgrej sidder og legitimerer at folk uden amatørradio-certifikat bare kan tilgå vores amatørradiobånd. Her tænker jeg især på Lars Laursen som ikke forspilder en chance for gavmildt at øse ud af al hans uvidenhed. Blandt andet sår han uberettiget tvivl om hvor vidt at det står i vores bestemmelser at det er forbudt at tale med stationer uden certifikat til amatøradio. Det er sådan noget som administratorerne på Brugtgrej gladeligt lægger spalteplads til. Jeg kalder det amoralsk og absolut dårlig amatør-ånd. Jeg kan ikke gøre op med Lars Laursen da Brugtgrej hellere vil have den slags skriblerier end saglige indlæg.

Nu kan vi naturligvis ikke vide om det er ikke-certificerede eller certificerede som misbruger Vagns kaldesignal på FT8 men det er i min optik hele den måde som amatørradio italesættes af bl.a. Lars Laursen som er skyld i det moralske forfald.

Mit eget kaldesignal er blevet flittigt misbrugt på både DMR og HF gennem lang tid. Så sent som for nogle dage siden blev et fjols i Humlebæk spottet for at bruge mit kaldesignal på 144.5375 MHz. Her skulle han, i følge hvad jeg har fået at vide, være blevet varmt modtaget og et eller andet kvajhoved skulle efter sigende have sagt til ham at han da bare kunne kalde sig hvad han ville, det var slet ikke nødvendigt med certifikat mere, og hvis det endelig var, så kunne han bare bruge et tilfældig amatørradio-kaldesignal hvilket sjovt nok blev mit kaldesignal som han endte op med at misbruge. Det blev som sagt misbrugt på 144.5375 MHz og på repeateren 'Røret'. Er jeg gal i skralden over det? Nej jeg er nogenlunde hvidglødende rasende over det. Både i forhold til hvad idioten (jeg kender hans fulde navn og nøjagtige adresse samt hans Walkie-Talkie kaldenummer) i Humlebæk har foretaget sig, men også i forhold til den tvivlsomme rådgivning som han efter sigende skulle have fået. Jeg har ingen grund til at mistænke mine kilder for at fortælle usandheder, de er selv rystede over det skete.

Nu vil jeg lige for en god ordens skyld lige bringe et copy/paste fra vores bestemmelser som krystalklart forbyder os at tale med folk uden amatørradio-certifikat:

"... 3.3. Øvrige krav og begrænsninger

For anvendelse af de i punkt 1 nævnte frekvensbånd gælder ud over punkt 3.1 og 3.2 følgende krav og begrænsninger:

1) Der må kun oprettes forbindelse med andre radioanlæg i amatørradio- og amatørradiosatellittjenesten. ..."


Dette står i Bekendtgørelse om anvendelse af radiofrekvenser uden tilladelse samt om amatørradioprøver og kaldesignaler m.v., bilag 4, afsnit 3.3, nummer 1.

Det er snart på tide at der sker opstramninger på disse forhold.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Velkommen til OZ1OXQ på FT8

Indlæg af oz7xf »

Hej Kim

Jeg er ovenud enig med dig omkring misbrug af andres kaldesignaler.

Men på et punkt tager du og OZ1KNJ fra brugtgrej fejl, og det er omkring:
OZ2D skrev: fre nov 10, 2023 13:29
Nu vil jeg lige for en god ordens skyld lige bringe et copy/paste fra vores bestemmelser som krystalklart forbyder os at tale med folk uden amatørradio-certifikat:

"... 3.3. Øvrige krav og begrænsninger

For anvendelse af de i punkt 1 nævnte frekvensbånd gælder ud over punkt 3.1 og 3.2 følgende krav og begrænsninger:

1) Der må kun oprettes forbindelse med andre radioanlæg i amatørradio- og amatørradiosatellittjenesten. ..."


Dette står i Bekendtgørelse om anvendelse af radiofrekvenser uden tilladelse samt om amatørradioprøver og kaldesignaler m.v., bilag 4, afsnit 3.3, nummer 1.

Det er snart på tide at der sker opstramninger på disse forhold.
Den paragraf siger intet om personen, men den siger noget om, at du f.eks ikke må oprette forbindelse med dem vi deler bånd med. Det kan f.eks være fiskere og militære tjenester, altså alle de andre tjenester end netop anlæg i amatørradio- og amatørradiosatellittjenesten.

Paragraffen, der omhandlede, at man for danske kaldesignalers vedkommende skulle verificere dem, blev sløjfet for mange år siden. Og selv da kunne man jo alligevel komme komme til at have forbindelse med en, der misbrugte en andens kaldesignal. Men dengang syntes jeg ikke at have bemærket nogen nævneværdig debat omkring misbrug af andres radioamatøridentitet.

Jeg må sige, at jeg simpelthen ikke fatter dem, der misbruger andres kaldesignaler. Det er svineri ud over alle grænser. I gamle dage kunne man også se alle i brug værende kaldesignaler i frekvensregistret og før den tid i P&Ts papirlister. Dengang kunne den, der absolut ville være pirat, være det ved at vælge et dødt kaldesignal. Det var trods alt lidt mere tåleligt. En person meget tæt på mig startede som pirat med et opdigtet kaldesignal. Det var min salig fader, der senere fik kaldesignalet OZ5SA.

Jeg vil ikke pt. lægge hovedet på blokken om hvorvidt denne nye tilføjelse af 3. marts 2022 til Straffeloven eventuelt vil kunne anvendes overfor misbrugere af andres kaldesignal:
§ 264 e. For identitetsmisbrug straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder den, der uberettiget

1) anvender oplysninger om en anden person, herunder cpr-nummer, navn og billede, til på utilbørlig vis at udgive sig for at være denne person eller

2) videregiver materiale, hvor der er gjort brug af oplysninger om en anden person, herunder cpr-nummer, navn og billede, til på utilbørlig vis at manipulere denne persons fremtræden.
, men det var nok værd at undersøge nærmere.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Velkommen til OZ1OXQ på FT8

Indlæg af oz1iky »

Hej Kim, med flere.

Den her sag med OXQ-fætteren og misbrug af hans kaldesignal - om det så er det nuværende, eller det gamle (OZ4OO) kaldesignal
- så burde han jo for længst have kontaktet rette myndighed for den slags,
Styrelsen har jo både mandskab og ressourcer til den slags. Måske ikke til at tage affære her og nu. Men alligevel.

I stedet for selv at komme med vage beskyldninger i øst og vest, kunne Styrelsen måske få lidt mere styr på situationen.
Mig bekendt har OXQ-fætteren ikke i nyere tid taget sig sammen til at kontakte Styrelsen, og meddele dem hvem han mener det skulle være.
Seneste sag er fra 2014 - sag nr 1403749 - er mig bekendt eneste "sag" fra OXQ-fætteren ved Styrelsen.
Det, til trods for at han i adskillige e-mails påstår han mener at vide hvem det skulle være.

Det ville jo være en let sag for Styrelsen at tage affære, når de tilmed får serveret navnet på 'gerningsmanden' ?
Styrelsen er trods alt på det her område den udøvende myndighed.
Så alt andet fra OXQ-fætteren til det her emne, må jo betragtes som værende useriøst.

Hvad misbrug af dit kaldesignal angår, så synes jeg du også skulle rette henvendelse til Styrelsen.
Og ikke andet for at der ligger en sag på hændelse(rne).


Det være sig hermed skrevet...
VY 73 til alle, bortset fra undtagelsen.


Kenneth OZ1IKY
Senest rettet af oz1iky fre nov 24, 2023 7:18, rettet i alt 1 gang.
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Velkommen til OZ1OXQ på FT8

Indlæg af oz7xf »

Halløj Kenneth

Noget rent lavpraktisk er så, hvorledes man udstiller sig selv på f.eks QRZ.COM. Der kan man muligvis gøre sig til et mål for chikane.
Fordi en ytring er legal, er det ikke sikkert, at den er hensigtsmæssig på et site med så stor kontaktflade som QRZ.COM har.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: Velkommen til OZ1OXQ på FT8

Indlæg af OZ2D »

Hej Allan
Den paragraf siger intet om personen, men den siger noget om, at du f.eks ikke må oprette forbindelse med dem vi deler bånd med. Det kan f.eks være fiskere og militære tjenester, altså alle de andre tjenester end netop anlæg i amatørradio- og amatørradiosatellittjenesten.

Paragraffen, der omhandlede, at man for danske kaldesignalers vedkommende skulle verificere dem, blev sløjfet for mange år siden. Og selv da kunne man jo alligevel komme komme til at have forbindelse med en, der misbrugte en andens kaldesignal. Men dengang syntes jeg ikke at have bemærket nogen nævneværdig debat omkring misbrug af andres radioamatøridentitet.
Den er jo rimelig enkel. Du må ikke tage kontakt til en station på amatørradiobånd hvis du er bekendt med at vedkommende ikke har et amatørradio-certifikat og det er det som den tråd på Brugtgrej handler om. At SDFI så har gennemsmadret frekvens-registret og samtidig har fjernet vores pligt til at sikre os at dem vi har kontakt med er legale amatørradio-stationer er ret uforståeligt i min optik. Jeg er med på at det er umuligt at holde styr på hvad angår udenlandske kaldesignaler men folk man taler med på dagligt plan her i landet og hvor man får mistanke til at der er noget galt, der bør man IMHO undersøge det og det kan man ikke nu på grund af at SDFI har gennemsmadret frekvens-registret. Jeg vil ikke gøre det til en lang debat fordi jeg tror at vi egentlig er enige et pænt stykke af vejen.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: Velkommen til OZ1OXQ på FT8

Indlæg af OZ2D »

Slettet.
Senest rettet af OZ2D tirs nov 21, 2023 19:24, rettet i alt 1 gang.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Velkommen til OZ1OXQ på FT8

Indlæg af Rimax_15 »

Er det et BUMP Kim :-)
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: Velkommen til OZ1OXQ på FT8

Indlæg af OZ2D »

Rimax_15 skrev: man nov 20, 2023 12:44 Er det et BUMP Kim :-)
Nogle af dine sædvanlige dumheder?

Hvornår begynder du at bruge dit rigtige ID med dit kaldesignal i stedet for det der 27 MHz agtige pjat?
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Velkommen til OZ1OXQ på FT8

Indlæg af oz7xf »

OZ2D skrev: tirs nov 21, 2023 19:26 Hvornår begynder du at bruge dit rigtige ID med dit kaldesignal i stedet for det der 27 MHz agtige pjat?
"Fordum var der fred på gaden": https://www.youtube.com/watch?v=DJxFJ-R5dqs

og så bliver jeg nødt til kontrasten, der måske i virkeligheden handler om det samme, det at lade maskerne falde:
https://www.youtube.com/watch?v=Xc5MrBGqWZg

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Velkommen til OZ1OXQ på FT8

Indlæg af Rimax_15 »

OZ2D skrev: tirs nov 21, 2023 19:26
Rimax_15 skrev: man nov 20, 2023 12:44 Er det et BUMP Kim :-)
Nogle af dine sædvanlige dumheder?

Hvornår begynder du at bruge dit rigtige ID med dit kaldesignal i stedet for det der 27 MHz agtige pjat?
OMG
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Besvar