EDR HB & RM Møde Nov.

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej Lau
Nu lever vi jo i et land med måske stadig lidt frihed.
Hvis du ikke kan tåle at der er kritik af EDR kan du jo vælge ikke at læse det så simplet er det vel.
Jeg læser også kun de aviser jeg har tiltro til !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Så simpelt, som du fremlægger det, er det ikke.
Laus kritik går jo på, at det kun er os to, der deltager her om dette emne, og hans anbefaling er, at vi smutter i enrum. Det giver sikkert mening for ham, men hvad med emnet. Gir det mening for emnet?

At der kun er to, der deltager her, kan der jo være mange årsager til. Endnu værre er, at foreningens eget forum er nærmest dødt. Og der kan meget vel være den sammenhæng, at medlemmerne i bred forstand er tabt for foreningen og ikke gider beskæftige sig med andet end at rydde postkassen, hver anden måned, så den er klar til modtagelsen af OZ.
Fra den anden side bliver vi mødt med udtalelser fra hovedbestyrelsesmedlemmer om, at man ikke skal komme med idéer uden samtidig at stille arbejdskraft til rådig. Så let er verden nok heller ikke i en forening af medlemmer. Idéen med en medlemsforening må vel være evnen til at kunne løfte i flok.

Måske man skal helt ned i hvorfor nogle enkelte stiller på til repræsentantskabsvalget og derfra til hovedbestyrelsen. Hvad er det for nogle kræfter, der ligger bag. Og er resultatet det, vi som medlemmer forventer. Et overordentlig interessant emne at beskæftige sig med for en forening, og tør vi overhovedet tage den debat. Jeg tror det faktisk ikke. For man kommer meget let til at blive meget konkret og derved komme til at trykke med en finger på de siddende bamsers maver. Og det er der ikke ret mange bamser, der bryder sig om. Jamen, skal man så ikke hellere lade bamserne pille sig selv i navlen, Måske, men hvad så med forventningsafstemningen, går den ikke let af fløjten. Der ligger nok ikke nogle entydige svar parat. Så simpelt er det ikke.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
EDR ligger som de selv har redt sengen !
Vedr. EDR forum ødelage man jo selv det tilbage i tiden,
med en modurator der mendte at hans mening var den eneste rigtige.
Senere blev det hele fjernet også det tekniske matriale !

Det er nok derfor ingen gider bruge den igen. det er ikke godt at vide om det er en døgnflue ?
At skrive det ind i vedtægterne vil ikke hjælpe, da ledelsen i EDR ikke vil overholde vedtægterne.
Der virker lidt som det vilde Westen i USA fra 1800 tallet

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg er det mere som en proces mod en medlemsløs forening, der jo sagtens kan fungere som et almindeligt professionelt forlag.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: lør nov 25, 2023 13:56 Jeg læser også kun de aviser jeg har tiltro til !
De findes ikke i dagens Danmark. De er alle farvede - lidt ligesom holdningerne her i debatten fra visse personager.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af OZ0J »

OV2B skrev: fre nov 24, 2023 18:36 Bevares - jeg kan jo bare melde mig ud af RDE, og det ender det nok også med - jeg er nemlig træt af brok og negative (radio)bølger.
Hej Lau

PYT-knappen findes stadig. Intet kan alligevel ændre holdningen fra OZ7C og OZ7XF. De har for længst fundet den ternede skjorte frem :twisted: :lol: . Jeg er efterhånden holdt op med at læse deres indlæg, der er ikke noget nyt i dem alligevel. Det er sjovere at være radioaktiv :D , senest var jeg med fra OZ5W i går.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: søn nov 26, 2023 15:00 Intet kan alligevel ændre holdningen fra OZ7C og OZ7XF.
Hej Jørgen

Jeg tror egentlig, at det er lettere at ændre begge forretningsordenernes referattyranni. Derved slås flere fluer ihjel i et slag :wink:
Det drejer sig ikke om holdninger, men noget så simpelt som forventningsafstemning.

PS. Jeg var radioaktiv i dag :D
PS 2. Jeg har kun haft en ternet skjorte, og den voksede jeg fra, da jeg blev 12 år. :(

vy 73
OZ7XF, Allan
OV2B
Indlæg: 78
Tilmeldt: ons feb 07, 2018 16:21

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af OV2B »

OZ0J skrev: søn nov 26, 2023 15:00 PYT-knappen findes stadig.
Ja, Jørgen - og hej, iøvrigt...
Nu mangler jeg bare "SUK-knappen" - ellers har du 100% ret..
//Lau
Venlig hilsen / Kind regards :
J. Lau Lindhardt, Kleinsmed Emeritus
Middelfart, Danmark

HamCall : OV2B
https://www.dc3vennerne.dk/
facebook : No thanks
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej
Nu er OZ0J selføgelig på banden igen med positive nyheder omkring EDR's fremtid !
Det er altid rart at høre der fremskidt på banen.
Der er ingen oplysninger med hvad kun syrlige drops !

73 Boye
OV2B
Indlæg: 78
Tilmeldt: ons feb 07, 2018 16:21

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af OV2B »

Hej Boye.
Hvor ser du at der er EDR-nyt fra Jørgen//OZ0J ??
Jeg glæder mig til at se/læse de NYHEDER vedr tråden/EDR, du hentyder til....ellers må jeg jo henvise til "SUK-knappen"

//Lau
Venlig hilsen / Kind regards :
J. Lau Lindhardt, Kleinsmed Emeritus
Middelfart, Danmark

HamCall : OV2B
https://www.dc3vennerne.dk/
facebook : No thanks
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Hej Lau

Der er utrolig mange knapper at trykke på, og nogle er godt slidt:
Screenshot 2023-11-27 at 02-51-18 EDRs-nyhedsbrev-01.11.2023.pdf.png
Screenshot 2023-11-27 at 03-14-26 EDRs-nyhedsbrev-01.11.2023.pdf.png
vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej
Nu er det at låne penge til veligelsholdense af EDR HQ en gammel bygning EDR ikke har behov for,
så der ikke er beskervet nogen frmtid og hvis løsningen er OZ3FYN skal overtage burde det
have være komunen der stod for det ?

Hvis det viser at der er et behov i EDR, burde det have været en kontigent forhøjelse i EDR regi.

73 Boye
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej
UPS det ser ud at der dukket et referat af RM 2023 på edr's home page !

https://usercontent.one/wp/www.edr.dk/w ... 1667436611

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye, og tak for opmærksomheden.

Det, som jeg hæfter mig mest ved, er det store afbud. Men OK, det er influenza-, kighoste- og covid-19tid, og hvorfor egentlig udsætte sig for smitte.
Godt at se, at de fremmødte kunne tage beslutninger, og så må man jo som medlem acceptere resultaterne.
Så herfra et stort tillykke.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: tirs nov 28, 2023 14:38 og hvis løsningen er OZ3FYN skal overtage burde det have være komunen der stod for det ?
Hej Boye

Her er lidt om årsagen til flytningen:
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=94036

Nogen overtagelse, ser jeg ikke som aktuel.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar