EDR HB & RM Møde Nov.

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Vel vidende om, at jeg ikke er nogen ørn for så vidt angår småregnskaber, og meget hellere vil have nogle væsentlig større tal at forholde mig til, samt det faktum, at jeg af nogen opfattes som at gå i for små sko, har jeg alligevel gjort mig den ulejlighed at vende budgetarket i RM-Pakken således, at jeg lettere kan overskue arkets tal. Og ja, jeg må undres.

Ser jeg på QSL-bureauets udgifter, er der anført, at der pr. 1/10-2023 er realiseret 67.000,00 kr, og der for året er estimeret 46.838,63 kr, hvilket i min verden er mærkværdigt, og må kræve en nærmere forklaring.

Ser jeg på HQ* og Kontorets udgifter, er der anført, at der pr. 1/10-2023 er realiseret 394.494,67 kr, og der for året er estimeret 525.000,00 kr, og det kan jo sådan set passe rimeligt godt. Der, hvor jeg har min opmærksomhed er, hvad der er budgetteret for i 2024: 577.000,00 kr. Hvis jeg antager, at der i det beløb ligger lønning til forretningsføreren og at denne udgift ophører efter første kvartal, kan jeg ikke se andet end at budgettet på det punkt kan være misvisende.

Og nej. Jeg har ikke gjort mig den ulejlighed at tjekke sammentællingerne i arket for fejl, da jeg ved tidligere lejlighed andet steds har haft den kedelige fornøjelse af at skulle bevise overfor selskabets controller om, at hendes regneark talte galt. Det hjalp en del, da hun fandt en ældre regnemaskine med strimmel frem.

Jeg er dog helt utrolig glad for, at RM jf. det korte beslutningsreferat har vedtaget budgettet for 2024 med 11 stemmer for, ingen imod og 5 blanke stemmer.
Måske jeg kan glædes endnu mere, når det endelige referat på et tidspunkt dukker op. Det vil kun tiden vise.

vy 73
OZ7XF, Allan.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Nu ved du at vaskemaskinen er opfundet !

Jeg hæfter mig ved at lånet er sparktet til pause og afventer en plan ?
Godt at man går over til afstemning på nettet istedet for at betale post nord.
Egentlig burde terminsdatoerne rykkes så RM mødet var i jan/feb efter regenskabs afslutning.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg håber da, at vaskemaskinen kan underbygge RMs afstemning om budgettet således, at jeg kan blive endnu gladere.

Med hensyn til facaderenoveringen vil jeg godt nok stille mig tvivlende på nødvendigheden af projektet og ikke mindst prisen. Det vil efter min opfattelse være vanvid at ændre karakteren på overfladen. En gulstensbygning fejler intet, og kan fuges om for et langt mindre beløb. Er der derimod tale om en større sætningsskade stiller sagen sig noget anderledes. Der mener jeg ikke, at man kan nøjes med en renovering. Det bedste resultat vil være nyopførsel af et hus, der er mere egnet til formålet og lever på til nutidens krav. Alene driftsudgifterne til et energirigtigt hus taler for en nyopførsel.
1000 medlemmer gange 3000 kr er lig med 3.000.000 kr. Sæt i gang, når medlemmerne har betalt.

Med hensyn til e-afstemning til repræsentantskabsvalg er jeg noget tvivlsom, men det skyldes min generelle tvivl på, at man kan drive foreningen uden medlemskontakt. Læg mærke til de par knapper, som Formanden, og mange før ham, har trykket på. Du finder dem lidt tidligere i tråden i et af mine indlæg. Hvis man vil inddrage flere er vejen den stik modsatte. Altså mere menneskelig kontakt, og det er blandt andet derfor, at jeg har skrevet om at gøre fest.
Hvis man endelig vil gøre noget ved valg til repræsentantskabet kunne det, set fra et socialpsykologisk perspektiv, i stedet betale sig at få medlemmerne op fra sofaerne og age til nærmeste lokalafdeling efter eget valg og sætte deres krydser dér, og samtidig støtte lokalafdelingens grillarrangement, og vigtigst af alt, få trykket nogen på næven og talt sammen medens man ser hinanden i øjnene. Vi skal være et forbillede for ungdommen, ikke en kopi, der godt nok har vist sine svagheder.

Med hensyn til at rykke rundt på terminsdatoer og et årligt RM, nytter det intet, da der også skal vedtages aktivitetsplan, som har en sammenhæng med regnskabsperioden. Også her vil jeg være fortaler for den besværlige løsning, nemlig 2 årlige RMer. Det løser problemerne. Og igen drejer det sig om at gøre fest. Pejsesalen til de 150 personer i det nye hus skal fylders op. Lad nu være med at gå i små sko, når det er syvmileskridt, der skal tages.
At noget er besværligt eller for den sags skyld dyrt, gør det ikke nødvendigvis dårligt. Den menneskelige fysiske kontakt er nødvendig i foreningssammenhæng.

vy 73
OZ7XF, Allan
Oz1jhm
Indlæg: 14
Tilmeldt: fre mar 11, 2016 22:12

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af Oz1jhm »

I guder ....

Nu skal der være mere menneskelig kontakt for at man kan drive en forening og det kommer fra 2 der sidder og pladrer løs online 24/7, og som ser sig selv som dem med de "rigtige" løsninger, den evige rigtige viden, og med retten til at save alt ned .....

Hvad med at I 2 lettede den bagerste del og fik noget menneskelig kontakt , og rent faktisk deltog AKTIVT i foreningen - UDE I VIRKELIGHEDEN - i stedet for at sidde med en "gratis" billet her online 24/7 ...

I er faktisk en del af underholdningen ...HELT på linje med https://en.wikipedia.org/wiki/Statler_and_Waldorf ... læs den ..en fantastisk beskrivelse ..

Over and out ...2 mdr til næste visit her på Ret Dårligt Elendigt FORUM

OZ8CW

ps ....sorry ...men i tillader jer at have gratis meninger ...Det forventer jeg så også at i giver andre ....så nul brok over mit opslag ...
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Hej OZ1JHM

Jeg er glad for, at du har samme indstilling, som jeg har. Jeg har tilbudt direktionen min hjælp med nogle konkrete opgaver, men min betingelse var, at det skulle foregå som gruppearbejde således, at de enkelte opgaver kan fortsætte kontinuerligt, når en deltager falder fra. Jeg har ikke fået et direkte nej, men såvel formand og et hovedbestyrelsesmedlem er ikke vendt tilbage.

Jeg går du fra, at du også går ind for, at aftaler overholdes. Jeg mener ikke, at jeg saver noget ned ved at påpege aftalebrud, der kan undgås.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej
Nu da igen er tale om HB, der mangler stadig et referat af HB mødet den 15 november.
Der er ikke nogen der i HB tænker på at oveholde love/regler i EDR ?

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

På det internationale plan er det nu over et år siden, at sidste opdatering af IARU Region 1 stort anlagte projekt: "Shaping the Futures", er foretaget. På sin vis kan det godt være, at man allerede er nået i mål uden egentlig at have opdaget det. Men det kan man jo så tænke lidt over.
På det nationale plan har EDR for længst mistet mig som medlem. Jeg kan dog ikke med absolut sikkerhed afgøre om, at min mangel af årets girokort skyldes, at min udmeldelse rent faktisk er gået gennem møllen, det beror på en tilfældighed eller, at jeg er kommet til at smide opkrævningen ud med badevandet. Det er for mig uvigtigt at vide, og det bekommer mig ganske vel, at jeg ikke har girokortet at glo på.
Mit sidste indlæg på foreningens autoriserede forum var en opfordring til OZ3MC Martin om at synge ud, men han har tilsyneladende tabt mælet, eller er det dunken med benzin eller sine træsko, han ikke kan finde.
https://edr.dk/forum1/viewtopic.php?f=5 ... 90ba9#p219
Jeg nærer ikke nogen og har faktisk aldrig næret nogen intention om at deltage i en forening, hvor demokratiet ikke er fladt udstrakt og hvor eliten stiller sig op i et hjørne og råber på manglende hænder. Den dag, hvor medlemmerne tages mere seriøst end et valg, hvert andet år, er jeg medlem igen. Jeg tror dog, at det er temmelig udsigtsløst.
"Shaping the Futures", hvad er det andet end store ord og luftballoner, når det er indsigt i foreningen, der søges.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Hvis du kikker i Dagsorden til HB mødet den 18/12
er EDR forsinket med udsendelse af indbetalingskort, man må da håbe de når det inden den 30/12 !
ellers rammer det de nye posttakster.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye mf.

I det nyligt udsendte referat fra HB-møde 18.12.2023 ses:
Screenshot 2023-12-27 at 02-03-33 Referat-for-HB-MOeDE-18.12.2023.pdf.png
Det er godt at se, at foreningens vedtægts § 7, Stk. 1, Pkt. 4, er overholdt gennem indkaldelse af 1. suppleant.

PS
En anerkendt metode til undgåelse af konspirationsteorier er rettidigt omhu. Med hensyn til det begreb ligger det vist lidt tungt for tiden uden nogen nærmere angivet konspirationsteori.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: tors dec 21, 2023 11:54 ellers rammer det de nye posttakster.
Betalingsservice har meddelt, at de først stiger 1. marts 2024.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR HB & RM Møde Nov.

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: ons dec 27, 2023 7:38 Betalingsservice har meddelt, at de først stiger 1. marts 2024.
God info. Tak for den.

Fuldstændig OT:
Jeg ser, at du på BG i en tråd, der omhandler spam skriver således:
Og et forsøg på at besøge hamradiodx.es er min Bitdefender ikke så meget for, så der skal jeg ikke ind.
Det er i og for sig meget klogt at holde sig fra. Men du kan prøve noget andet:
Prøv at søge hamradiodx.es i YOUTUBE.COM, så vil du se en side, hvor kaldesignalet ea7ixm fremgår.
Og hvis du i QRZ.COM søger det kaldesignal kommer "originalen" fint op og med hamradiodx.es som oplysning. "Originalen" er imidlertid svær at afkode seriøsiteten af, men noget siger mig, at hans ydelser koster penge, mange penge.

vy 73 og undskyld denne OT
OZ7XF, Allan
Besvar