HRD (MySQL) database placeret i skyen.

Alle HAM orienterede programmer. Har du programmer eller erfaringer du gerne vil dele med andre? Hvilke log-programmer bruger du? Har du problemer, og vil du gerne vide mere?
Besvar
OV2B
Indlæg: 78
Tilmeldt: ons feb 07, 2018 16:21

HRD (MySQL) database placeret i skyen.

Indlæg af OV2B »

Hej alle.
Er der nogen der har erfaring med at have en HamRadioDeLuxe-Log (helst MySQL database) liggende i "skyen", så denne kan tilgås/vedligeholdes fra 2 eller flere, PC'ere, samtidig ??
Indrømmet - jeg har ikke den store erfaring i databaser, så jeg stiller måske tåbelige spørgsmål.
Den korte version af mine udfordringer er:
Vi (OZ3PY/EDR Fredericia), har 2 stk radio og 2 PC - sjovt nok, 1 PC til hver radio (IC-7300 og IC9700) - begge skal på sigt køre HRD, og planen er, at de skal benytte MySQL, da antallet af QSO'er er tæt på de 10K.
Kan vi placere vores LOG (database) på en online-placering, så uanset hvilken PC/radio, der logger en QSO, så bliver databasen automatisk opdateret, og naturligvis også i "real time", når der køres både HF og VHF samtidig..??

På vegne af OZ3PY
//Lau//OV2B
Venlig hilsen / Kind regards :
J. Lau Lindhardt, Kleinsmed Emeritus
Middelfart, Danmark

HamCall : OV2B
https://www.dc3vennerne.dk/
facebook : No thanks
OZ1DCZ
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn dec 06, 2015 18:13
Geografisk sted: Holstebro, Jylland, jo46fh
Kontakt:

Re: HRD (MySQL) database placeret i skyen.

Indlæg af OZ1DCZ »

Hey
Nå nu var jeg så lige her på forum i anden medfør :D
Så kunne jeg jo lige så godt kigge hvad der var kommet siden jeg sidst har værert her.
Du kan sagten lave en fælles MySql database for HRD log. Der ligge en beskrivelse i RDE-posten november 2020 om hvordan dette gøres
Jeg har ikke lige undersøgt om det er muligt at have det som en disederet cloau løsning, men det kan muligvis også klares men det koster sikker kassen
Det er nemere bare at lave det på en PC som har internet adgang og som står et sted hvor den kan kører 24/7
Som jeg beskriver i artiklen, så har jeg min kørende på en lille NAS server, som står og trille altid. Så kan jeg tilgå den både hjemmefra og fra sommerhuset, eller enda fra mobil opkobling.
Det virker mega fint

Vy 73 de OZ1DCZ
Vy 73 de
OZ1DCZ, Carsten
Besvar