Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Indlæg af oz7xf »

Denne tråd er ment som en oversigt over landsforeningens gennemførte aktiviteter i år 2024 i huset på Klokkestøbervej.
Oz1jhm
Indlæg: 14
Tilmeldt: fre mar 11, 2016 22:12

Re: Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Indlæg af Oz1jhm »

Hej Igen

Nu kunne du alligevel ikke vente længere med at "kaste salt i såret" ..
Det var nu ellers godt gået med ingen negative post i så lang tid ..

Jeg lover dig at jeg personligt deltager i de arrangementer som du tager initiativet til og som du selv deltager i som arrangør på klokkestøbervej.
Dette uanset om emnet interessere mig eller ej.

Bare slå det op i tråden her - så ser vi lige hvem der får "fikset mest" i det hus i Odense ... Dig eller landsforeningen ( som jo er alle os andre )

Så sæt i gang - Jeg glæder mig virkeligt til at se ACTION IN REAL LIFE fra din side ;o)

Sorry - men du bad selv om ovenstående

OZ8CW
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Indlæg af oz7xf »

Hej OZ1HJM

Rart at se, at du stadig har tid til at skrive her.

Året i år er særdeles interessant for foreningen. Der vil ske store forandringer, navnlig i administrationen. Bogføringen outsources og medlemskontakten ophører. Handelsvirksomheden omlægges, lageret og varehåndteringen nedlægges. Hovedbestyrelsens mødeaktivitet i huset er allerede blevet markant mindre. Jeg er næsten sikker på, at fraværet af disse aktiviteter kan åbne for nye, og derfor tak for de forslag, du kommer med.
Jeg må desværre skuffe dig. Ingen af disse nye aktiviteter bliver med mig som arrangør eller deltager.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: man feb 12, 2024 18:46 og medlemskontakten ophører
Hvor læser du det?
oz7xf skrev: man feb 12, 2024 18:46 Hovedbestyrelsens mødeaktivitet i huset er allerede blevet markant mindre
Så du mener, at det er bedre, at HB bruger en masse tid og medlemmernes penge til at mødes i Odense?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: lør feb 17, 2024 8:06
Hvor læser du det?
Det er sandelig ikke noget, jeg læser. Jeg konkludere ud fra to parametre. Det ene er, at § 9 ansættelsen ophører, og det andet er hjælp dig selv projektet, der arbejdes på netop nu.
Så du mener, at det er bedre, at HB bruger en masse tid og medlemmernes penge til at mødes i Odense?
Nej, jeg mener ikke noget. Jeg konstatere, at det gør HB stort set ikke længere.

På en eller anden måde skal udgiften til huset retfærdiggøres.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 612
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: lør feb 17, 2024 14:30 Det er sandelig ikke noget, jeg læser. Jeg konkludere ud fra to parametre. Det ene er, at § 9 ansættelsen ophører, og det andet er hjælp dig selv projektet, der arbejdes på netop nu.
Så medlemskontakten kan kun foretages fra EDR HQ i Odense? Det konkluderer jeg så ud fra dine to parametre.
oz7xf skrev: lør feb 17, 2024 14:30 På en eller anden måde skal udgiften til huset retfærdiggøres.
Og du regner så med, at leje lokaler ude i byen til RM møder, og opbevare materialer til fx ATF?
Og der er stadig nogen, der bruger EDR HQ med mast og antenner.

Men som Hjalmar var inde på, så er du velkommen til at arrangere en masse aktiviteter i huset. Som jeg har skrevet et hav af gange, så skal der hænder med til sådanne projekter. Manglende hænder = manglende aktiviteter.

Lev med det - eller spis en makrelmad
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: lør feb 17, 2024 15:57 Lev med det - eller spis en makrelmad
Det gør jeg så, altså holder min kæft. 2024 var min sidste kontingentindbetaling.

Jeg er så forbandet træt af, når nogen ud af den blå luft forsøger at dreje emnet. Og for at mane enhver tvivl til jorden, har jeg ikke regnet med at leje lokaler ude i byen, men allerhøjest forholde mig til husets samlede udgifter i forhold til de aktiviteter, der rent faktisk foregår. Beslutningen om, hvad man vil, ligger i repræsentantskabet, og i medlemmernes pengepunge.

Af foreningens ca. 1400 medlemmer gør allerhøjst ca. 10% noget fysisk aktivt for foreningen. Jeg er ked af, at jeg ikke har den mulighed.

Jeg vil ikke længere deltage i foreningens debatter. Min begrundede udmeldelse af foreningen vil følge i rekommanderet post til foreningens kontor en af de nærmeste dage.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Indlæg af oz1iky »

... ikke for at skyde efter lige netop dig, Allan ...
Af foreningens ca. 1400 medlemmer gør allerhøjst ca. 10% noget fysisk aktivt for foreningen. Jeg er ked af, at jeg ikke har den mulighed.
Men der er noget interessant i den sætning/linie.

Fordi jeg har en - bevares, ikke en cand.skinhellig.glorie - fornemmelse af at en del af dem som ikke er en del af de der 10%, råber mega meget højt om aktivitet.

Men så kommer mit - som sædvanlig - grimme spørgsmål;
Hvad har de selv bidraget med, for at der er aktivitet?
Hvad har de selv indleveret af skrivelser til OZ-bladet?
Hvad har de selv ....?

Eller er det blot den her TV2-sang om igen?
https://www.youtube.com/watch?v=jw381dkHzBo

Ja igen, sorry, den er ikke direkte pegende på dig, men du gav mig jo så et stikord eller sårn'.


VY 73 til alle, bortset fra den kendte undtagelse..

\\\Kenneth OZ1IKY///
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: tors feb 22, 2024 20:21 Men så kommer mit - som sædvanlig - grimme spørgsmål;
Hvad har de selv bidraget med, for at der er aktivitet?
Hvad har de selv indleveret af skrivelser til OZ-bladet?
Hvad har de selv ....?
Hej Kenneth

JFK: “Ask not what your country can do for you – ask what you can do for your country,”.

Jeg køber blot ikke præmissen, at det er den eneste sandhed. Der er altid årsager til, at majoriteten ikke direkte deltager i aktivitetskabelsen. Søger du årsagerne, har du løst foreningens problem. Tør du?

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Indlæg af oz1iky »

eg køber blot ikke præmissen, at det er den eneste sandhed.
Enig!

Der er ikke kun ÉN sandhed i det her.
Og hvis, så er det en større kombineret en af slagsen.

Jo, jeg tøt godt - men kan ikke selv.
Her skal der flere gode kræfter til...

VY 73 til alle - bortset fra undtagelsen, som her igen må stå uden for ....

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: fre feb 23, 2024 12:44 Her skal der flere gode kræfter til...
Meget enig. Men inden, at jeg kommer videre, har jeg en hel farm af kameler, jeg skal have tygget mig igennem.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Indlæg af oz7xf »

Halløj Kenneth. Her kommer jeg!

Den første kamel er fortæret, og det gør, at jeg kan dykke lidt dybere ned i dit udsagn:
"Her skal der flere gode kræfter til...".
Og det leder mig lugt ind i en fortælling eller endog måske et absurd af slagsens:
https://www.andersenstories.com/da/ande ... klods_hans
fortalt af, tror jeg nok, min gamle folkeskolelærer Mogens Wenzel Andreasen, nok Thorvaldsenskolens eneste lyspunkt. Lyt med, det giver en ekstra dimension.

Her kommer jeg!
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Indlæg af oz7xf »

Ohøj, Kenneth

Over en god nats søvn blev endnu en kamel fordøjet. Egoets frihed i foreningsdannelsen, altså opdragelsen og i hvor stor grad dette ego kan tillade sig at eksperimentere uden hensyn til andres indhentede erfaringer. Erfaringer, der ofte ender som regler og vedtægter i foreninger. Jeg ser rig mulighed for at fatte lugekonen, når mit blik glider ned over foreningens vedtægts- og ordenskompleks.

Tilbage står en enkelt kamel, men her må jeg indrømme, at jeg har været fuld af løgn. Det er nemlig ikke en kamel, men en hel elefant, og det er ikke en af dem, der hænger i et blåt bånd, når man danser trinnene på de bonede gulve. Nej det er en af de helt fæle, som ingen har gjort sig fortjent til uden særlig omhu.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa
Det er nemlig ikke en kamel, men en hel elefant
Elefanter kan såmens være gode nok - bare ikke i en porcelænsforretning.
De skal nok heller ikke sendes ind i spinat-bedet.

Faktisk er det måske en fordel med en elefant?
Den spiser ikke alt det græs der er vokset hen over det man ikke vil se ...
((hver gang der er vokset græs hen over en "sag" kommer der sådan en kamel og æder det))

Men mon ikke du finder en løsning?

73's til alle - bortset fra den udelukekde undtagelse.

Kenneth OZ1IKY
.
Ottifant.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Landsforeningens aktiviteter i huset i 2024.

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: man feb 26, 2024 12:24 Men mon ikke du finder en løsning?
Den har jeg måske, måske ikke, haft hele tiden. Jeg ved det ikke engang, for løsningen skal ikke komme fra en enkelt hånd.
"Jamen, man skyder da heste?", og nuvel er en elefant ikke en hest, men udgangspunktet kunne jo være det samme, og er der egentlig ikke lidt for meget: "for Smed at rette Bager", over det. Og kan "vi" holde til det i det lange løb, hvis "vi" giver køb på den store samvittighed.
Jeg har ikke løsningerne på ret meget, men jeg kan få nogle til at undres. For mange år tilbage gjorde jeg det ved at optræde med forskellige hårfarver, makeup og en del sikkerhedsnåle gennem et øre og en diamant i det andet. Det har en ret sjov virkning, når man tager kasketten af og flasher en uventet hårfarve eller en hanekam. Nu gør jeg det mere i skrift, og kasketten er lagt på hylden.
Har "vi" ikke plads til mangfoldigheden, og det har "vi" ikke ret tit, er det jo godt at have en elefant, der står i vejen. Mon ikke?

Men elefanten skal ikke være en ronkedor, der er gået for sig selv. Det giver ingen mening, hvis en forenings gamle dilemma skal løses.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar