EDRs medlemsarkiv lækket

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: EDRs medlemsarkiv lækket

Indlæg af OZ5WU »

Dr. OM Allan og resten (næsten)

Af hjertet TAK for at åbne mine øjen og fremkalde realiteterne!!

Regnebrædtet er opgjort! - NÅR RM-valghandling 2024 er oversået - Resultaterne er overdraget til Formanden og revisorerne

SÅ ER OZ5WU FORTID i foreningen.

TAK for kampene - mange har været morsomme - NU vi jeg have et rigtigt liv!! Nyde at rode med teknik og være fri for evig kiv og kævl
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs medlemsarkiv lækket

Indlæg af oz7xf »

Dr. OM Michael

Hvor vover du, ikke at stille op til valg 2024.
Når jeg oppe i tråden og forøvrigt også andre steder har skrevet, at du er en forbandet god sekretær, og efter min opfattelse med mulighed for mere, er det fordi, at jeg mener det. Ingen som dig kunne have lavet så mange gode guidelines på så kort en periode, og velskrevne referater, selv om udgivelsen til tider var noget sløv. Valgplanlægninger og meget andet. Når man så går op i eksprestogsfart, som du til tider har været nødsaget til, vil der ryge både finker af panden og ikke alt falder lige heldigt ud. Det er uundgåeligt, navnlig hvis man ikke har nogen at spille pingpong med.
Jeg vil inderligt bede dig om at omgøre din beslutning. Jeg kan derimod ikke love dig fred, men er, hvor mærkeligt det end måtte lyde for andre, meget villig til at genoptage vores tidligere pingpongspil. Som vanligt, diskret, naturligvis. Men i Mentoclub kommer jeg ikke før, at DIF og andet EDR uvedkommende bliver udskrevet af formålet ;-)
Og så glemmer vi lige gabestokken, ik?

vy 73
OZ7XF, Allan
Senest rettet af oz7xf tirs apr 16, 2024 11:31, rettet i alt 1 gang.
OZ1JRL
Indlæg: 12
Tilmeldt: tors nov 26, 2020 13:32

Re: EDRs medlemsarkiv lækket

Indlæg af OZ1JRL »

Dr. OM Michael

Kan kun sige at du har gjort det rigtig godt.

Forstår godt hvis du ønsker mere tid til radio.

Mvh HC
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 710
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDRs medlemsarkiv lækket

Indlæg af oz1iky »

Hej Allan, OZ7XF

Du skriver:
Hvor vover du, ikke at stille op til valg 2024
Man har så meget tid i døgnet og ugen.
Man har andre forpligtigelser, end at bruge tiden på ens hobby.

Og i den danske radioamatør verden, når man et punkt hvor man stiller sig selv et spørgsmål...
For med al den brok og utilfredshed man ofte mødes med, men ingen stiller op (slet ingen af dem der brokker sig) og gør det bedre...
... så må man som sagt stille sig det spørgsmål!

Og spørgsmålet (og de underliggende spørgsmål) er, set med mine øjne, hvorfor gør jeg det her? Er det ikke blot spild af min i forvejen knappe tid?
Var det overhovedet det hele værd?

Og til sidst længes man efter bare at køre lidt god radio, brænde fingrene på en loddekolbe og den slags.

Og så er det jo at man træffer et valg! Og i mange tilfælde, forhåbentlig, et velovervejet valg.


VY 73


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs medlemsarkiv lækket

Indlæg af oz7xf »

Jo, tak, Kenneth

Jeg kender udmærket smøren, men tak alligevel. Jeg har jo været der selv i andre sammenhænge.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs medlemsarkiv lækket

Indlæg af oz7xf »

Hej igen, Kenneth

Jamen, lad os så bare ta´den, selvom den ikke har noget direkte med denne tråd at gøre, men er langt bredere. Nemlig kulturen i foreningen.

Du skriver:
men ingen stiller op (slet ingen af dem der brokker sig)
Jamen, har de ledende elementer og til dels også andre frivillige hænder i foreningen ikke en interesse, i på foreningens vegne, at være langt mere åbne for kritikker og være mere inkluderende frem for at grave sig ned i et hul og spille martyrer. Det drejer sig om foreningsdannelse, altså det at skabe forening.

Jeg har gennem årene gerne ville stille op. Men ikke for at være eneherskende på et område. Derfor har min betingelse altid været gruppearbejde, noget som jeg er særdeles bekendt med fungerer.
Da jeg for 10 år siden fik konstateret leukæmi, gik nogle kemiske processer igang, efterfyldt af stråling, for til sidst for 4 år siden at få fjernet min milt, der havde vokset sig til en størrelse på lidt over 5 kg. Kombineret med livslang rygning indtil for 4 år siden og deraf følgende KOL, er mit fysiske energiniveau under norm, ligesom mit immunforsvar er presset. Jeg lever dog på ingen måde isoleret og har faktisk en større social omgangskreds end de fleste. Men møderne sker på mine præmisser og er ikke noget, som jeg kan planlægge og andre kan regne med. Jeg undgår helt offentlige transportmidler, og jeg vil nødig planlægge at køre mere end 1 time af gangen på MC eller i bil.
Jeg er mere end trist til mode over, at jeg ikke kan planlægge med en tur til Tårnby for der at hoppe og springe rundt i gymnastiksalen, stikke på næven og alt det der, så andre kan se, hvem jeg i virkeligheden er.

Foreningsdannelse, du. Det er langt lettere og mere givende at mødes fysisk frem for bag skærmene eller være abonnent på et blad.

Nu skal vi kraftedeme have Michael op at stå igen. Det er jo slet ikke ham, som jeg er efter. Det er kulturen.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs medlemsarkiv lækket

Indlæg af oz7xf »

2. akt, Kenneth

Man skal yde noget materialistisk for at være berettiget til at udtrykke sine meninger har været og er stadig devisen i foreningen. Letter man ikke på hatten og i det mindste siger ja og amen er fanden løs i laksegade og det bliver betragtet som brok.
Kan man lede uden smalltalk. I min optik bliver kvaliteten ringere. Afholde møder over internettet er en NØDLØSNING. Ikke noget man seriøst kan bygge ledelse på i længden. Det er ikke fordi, at jeg er gammel, forstokket og konservativ, at jeg skriver således. Jeg er faktisk med på beatet og har været på forkant i rigtig mange år, og derfor har jeg mødt uhensigtsmæssighederne et utal af gange. Er det da ikke tidsspilde og dyrt at køre på tværs af landet for at mødes fysisk er blevet argumentationen for at lade være. Min erfaring er, at det er først, når man letter røv, rejser fra Frederikshavn til Vedbæk eller tæt på Laksegade, at problemerne løses og man når i mål i værdig gensidig tillid til hinanden. Det at kunne trykke på næven, lugte til hinanden har langt større betydning end mange tror eller er klar over. Det er de små ord, alt udenomssnakken og i sidste ende et solidt håndtryk eller som nogle foretrækket det, et kram, der tæller. Værktøjerne til det gode møde er simpelthen væk, når man bruger internettet.

vy 73
OZ7XF
Besvar