Afvikle certifikat prøver online via Skype, Facetime etc?
Re: Afvikle certifikat prøver online via Skype, Facetime etc?
Hej Jørgen
Det er jo helvedes svært at få et forum til at fungere, hvis hovedbestyrelsesmedlemmerne ikke tager kommunikationsformen seriøst og deltager i et passende omfang.
Hvis det var sådan, at hovedbestyrelsen kun skulle lave, hvad der fremgår af vedtægterne, ville det se meget sort ud for foreningen. Det gør den da heller ikke. Den laver meget mere.
Derudover har foreningens mange fora gennem årene været ramt af mere eller mindre tilsigtede fornyelser. Det højner på ingen måde deltagelsen, at man skal oprette sig som bruger igen, og igen.
Det nuværende forum har 100 brugere, og i år har du, Michael og Lars skrevet indlæg. Torbens sidste indlæg var i 2023. Jeg har ikke varpet andre af hovedbestyrelsens medlemmer. Trist og ærgerligt, at deltagelsen har været så ringe, men indlæggene har været gode!
At det dersens meget brugte grejs forum kører, er vist så meget sagt. Der er relativt få, der deltager, og de deltager så en del. Tidligere var der flere, der deltog. Og brugtgrejs succes skyldes udelukkende, at EDR ikke i sin tid kunne få fingeren ud af r... og lave deres eget marked.
Facebook er problematisk af mange forskellige årsager. Ikke alle kan eller vil deltage der. Facebook har sine egne retningslinjer og kan ekskludere selv præsidenter for store nationer.
Jeg tror egentlig ikke, at vi kan komme videre i denne debat. Den har ikke været dårlig. Meninger er pisset af og vi kan begge komme videre af vores egne veje.
vy 73
OZ7XF, Allan
Det er jo helvedes svært at få et forum til at fungere, hvis hovedbestyrelsesmedlemmerne ikke tager kommunikationsformen seriøst og deltager i et passende omfang.
Hvis det var sådan, at hovedbestyrelsen kun skulle lave, hvad der fremgår af vedtægterne, ville det se meget sort ud for foreningen. Det gør den da heller ikke. Den laver meget mere.
Derudover har foreningens mange fora gennem årene været ramt af mere eller mindre tilsigtede fornyelser. Det højner på ingen måde deltagelsen, at man skal oprette sig som bruger igen, og igen.
Det nuværende forum har 100 brugere, og i år har du, Michael og Lars skrevet indlæg. Torbens sidste indlæg var i 2023. Jeg har ikke varpet andre af hovedbestyrelsens medlemmer. Trist og ærgerligt, at deltagelsen har været så ringe, men indlæggene har været gode!
At det dersens meget brugte grejs forum kører, er vist så meget sagt. Der er relativt få, der deltager, og de deltager så en del. Tidligere var der flere, der deltog. Og brugtgrejs succes skyldes udelukkende, at EDR ikke i sin tid kunne få fingeren ud af r... og lave deres eget marked.
Facebook er problematisk af mange forskellige årsager. Ikke alle kan eller vil deltage der. Facebook har sine egne retningslinjer og kan ekskludere selv præsidenter for store nationer.
Jeg tror egentlig ikke, at vi kan komme videre i denne debat. Den har ikke været dårlig. Meninger er pisset af og vi kan begge komme videre af vores egne veje.
vy 73
OZ7XF, Allan
Halløj Kenneth og tak for et rigtigt godt indlæg, hvor du fik sagt (skrevet), en del af det, jeg ikke turde.
Og jeg ser, at du stiller op til repræsentantskabet. Også tak for det. Husk nu, at skrive en præsentation til udgivelse på edr.dk.
Jeg kan af gode grunde ikke stemme på dig, men det kan jo blive en del af din agenda at nedlægge regionerne så man stemmer på landsplan. Får du det igennem i din første periode vil jeg afgjort melde mig ind i foreningen igen. Og så ville jeg jo samtidig kunne stemme på OZ0J og OZ5WU. Det kan næste ikke blive bedre for en københavnsk flygtning.
vy 73 og hold hatten høj
OZ7XF, Allan
OZ7XF skrev:
Både fysisk, mentalt og måske en gang nye vedtægter.
Jeg er ikke sikker på at de nuværende kan bære så store ændringer.
Og er RM stadig kun en "komme-flytte-gruppe" - så var det måske her man skulle starte?
Jeg tror ikke det bliver i denne eller næste periode, du ser "paladsrevolutioner"..
Alt for mange mennesker vil have alt for mange kameler de skulle sluge.
Hvis det skal ske, skal det ske uden tidligere tiders store sværdslag og tumult på "Tinge".
Jeg er heller ikke sikker på at jeg sidder mere end den her ene periode.
Man skal vælge sine kampe med omhu - og ikke spilde sine kræfter!
Lad os se hvad fremtiden bringer. Den er jo som bekendt svær at spå om.
(og der er stor usikkerhed om det var Storm P. der sagde det)
73's
Kenneth OZ1IKY
Så skal der godt nok laves en del om.at nedlægge regionerne så man stemmer på landsplan
Både fysisk, mentalt og måske en gang nye vedtægter.
Jeg er ikke sikker på at de nuværende kan bære så store ændringer.
Og er RM stadig kun en "komme-flytte-gruppe" - så var det måske her man skulle starte?
Jeg tror ikke det bliver i denne eller næste periode, du ser "paladsrevolutioner"..
Alt for mange mennesker vil have alt for mange kameler de skulle sluge.
Hvis det skal ske, skal det ske uden tidligere tiders store sværdslag og tumult på "Tinge".
Jeg er heller ikke sikker på at jeg sidder mere end den her ene periode.
Man skal vælge sine kampe med omhu - og ikke spilde sine kræfter!
Lad os se hvad fremtiden bringer. Den er jo som bekendt svær at spå om.
(og der er stor usikkerhed om det var Storm P. der sagde det)
73's
Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !
DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Æv, er måske så meget sagt. Men efter GPSens opfindelse, hvor selv selv jeg, der ellers kun har øvethedserklæringer til at færdes i og på vand, ser jeg ikke længere behov for noget større landkendskab. Regionerne er ikke blot et bedrag. Det er direkte ærgerligt, at man i år må sige nej til 5 villige og samtidig ikke kan opnå de ønskede 34 medlemmer af repræsentantskabet.oz1iky skrev: søn jul 14, 2024 19:08 Jeg tror ikke det bliver i denne eller næste periode, du ser "paladsrevolutioner"..
Æv, sådan er der så meget. Men tillykke alligevel med pladsen i repræsentantskabet.
vy 73
OZ7XF, Allan
OZ7XF skrev:
Men det er ikke en ny foreteelse. Det har været et velkendt problem i mange år og valgperioder.
Og det begrænser sig ikke til den nyere tid med regionerne. At de i det politiske system heller ikke fungere, er måske mere et tilfælde?
Det var allerede et problem den gang vi stadig havde inddelingen efter de hedgangne Amter - Kredsene.
Hvis man husker tilbage, så var der længere perioder hvor alle stolene (kredse) i HB ikke var besat.
Om det hjælper noget at gå helt og aldeles over på en Generalforsamlingsmodel ved jeg ikke?
Tanken har været luftet mange gange, men om det er løsningen, det ved jeg ikke.
For det har man jo også haft i tidligere tider. Og dem der kan huske den tid, har ikke nødvendigvis optimalt.
Time will tell us, but remember it is the victors who write the historybooks.
Men måske en lys sjæl kan komme på et fornuftigt kompromis.
Hvem ved, hvem ved.
73's
Kenneth OZ1IKY
Tjah, det er selvfølgelig ærgerligt.ikke kan opnå de ønskede 34 medlemmer af repræsentantskabet.
Men det er ikke en ny foreteelse. Det har været et velkendt problem i mange år og valgperioder.
Og det begrænser sig ikke til den nyere tid med regionerne. At de i det politiske system heller ikke fungere, er måske mere et tilfælde?
Det var allerede et problem den gang vi stadig havde inddelingen efter de hedgangne Amter - Kredsene.
Hvis man husker tilbage, så var der længere perioder hvor alle stolene (kredse) i HB ikke var besat.
Om det hjælper noget at gå helt og aldeles over på en Generalforsamlingsmodel ved jeg ikke?
Tanken har været luftet mange gange, men om det er løsningen, det ved jeg ikke.
For det har man jo også haft i tidligere tider. Og dem der kan huske den tid, har ikke nødvendigvis optimalt.
Time will tell us, but remember it is the victors who write the historybooks.
Men måske en lys sjæl kan komme på et fornuftigt kompromis.
Hvem ved, hvem ved.
73's
Kenneth OZ1IKY
DISCLAIMER
DISCLAIMER
Sjovt som tråden vandrer væk fra det der var den oprindelige 

Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Privatradio.dk
Det er jeg fuldt ud med på, men en prøvetid på 10 år er vel passende til bedømmelse af, at man faktisk ikke fik løst problemet, da man gik fra kredse til regioner med virkning fra 2014. Jeg erindrer ikke de helt store sværdslag eller ryddede forsider i den anledning.
Jeg havde nu ikke tænkt mig, at generalforsamlingsmodellen med fremmøde skulle genindføres. Dertil har den nok for mange skavanker henset til mange af medlemmernes manglende lyst til eller mulighed for fremmøde.
Overordnet set stemmer medlemmerne nok mere på tillid til personer end på retninger for foreningen, og egentlig tror jeg, at det er meget godt. Jeg er ikke så bange for, at udkanten, hvor den så ellers måtte befinde sig, bliver overset, hvis der stemmes på landsplan. Og hovedbestyrelsesmedlemmernes tildeling af region kan man jo sagtens fortsætte med eller ændre til en emneopdelt tildeling. Medlemsmøderne i regionerne kan man jo også sagtens fortsætte med som hidtil. Jeg vil ikke gå så vidt, at det skal på skrift, at medlemmernes møde med hovedbestyrelsen lægges helt ud i hver enkelt lokalafdeling
Ovenstående giver ikke medlemstilgang på kort sigt, men på lang sigt kan det være med til at mindske afstanden mellem "dem og os", så medlemmerne føler sig hørt og inddraget, og ja endda får lyst til selv at gi en tørn med til løsning af de mange opgaver i foreningen.
vy 73
OZ7XF, Allan
Ja, det er en fin udvikling!
Har du bemærket, at der er sket en kraftig oprydning på forsiden af edr.dk, og at en opfordring til læserne om at benytte EDRs forum fylder hele bredden.
OZ7XF skrev:
... andet øjekast, intet fundet.
MEN - så når man bladre ned, langt ned, på forsiden ....
Mon ikek man bør overveje at finde et nyt design, som virker lidt mere professionelt - selv om vi er radioamatører?
(den nuværende side var jo noget som blev til fordi ingen andre meldte sig på banen ...)
73's
Kenneth
PS - ja Rimax_15, du har fuldstændigt ret.
... første øjekast, intet fundet.Har du bemærket, at der er sket en kraftig oprydning på forsiden af edr.dk, og at en opfordring til læserne om at benytte EDRs forum fylder hele bredden
... andet øjekast, intet fundet.
MEN - så når man bladre ned, langt ned, på forsiden ....
Mon ikek man bør overveje at finde et nyt design, som virker lidt mere professionelt - selv om vi er radioamatører?
(den nuværende side var jo noget som blev til fordi ingen andre meldte sig på banen ...)
73's
Kenneth
PS - ja Rimax_15, du har fuldstændigt ret.
DISCLAIMER
DISCLAIMER
Det er meget lang tid siden Jeg har været der.oz7xf skrev: tirs jul 16, 2024 11:26Ja, det er en fin udvikling!
Har du bemærket, at der er sket en kraftig oprydning på forsiden af edr.dk, og at en opfordring til læserne om at benytte EDRs forum fylder hele bredden.
Den er jo slet ikke på højde med RDE
Privatradio.dk
Privatradio.dk
Så vidt jeg husker, var årsagen til skiftet til den nuværende hjemmeside, at OZ3QY fandt forgængeren for uprofessionel. At man skiftede til en WordPress løsning skyldes givetvis, at daværende hovedbestyrelsesmedlem OZ1OP i forvejen var bekendt dermed og kunne påtage sig opgaven.oz1iky skrev: tirs jul 16, 2024 16:07 Mon ikek man bør overveje at finde et nyt design, som virker lidt mere professionelt - selv om vi er radioamatører?
Jeg tror ikke, at tiden er inde til at pille ret meget ved hjemmesiden. Den kan dog sagtens strømlines en del ved at anvende kendte teknikker. Hovedproblemet er nok mest af alt, at man har forsøgt at adskille amatørradio fra foreningen i hovedmenuen. Det skaber en del forvirring hos den besøgende, da ikke alt kan være entydigt eller lige logisk.
Der skal også kikke lidt på ordvalget i hovedmenuen. Ikke alt er lige sigende.
En anden, men nok noget dyr løsning er at indhente tilbud hos Mentoclub på drift af hjemmeside, medlemsregister og webshop. Det er muligt, at Sekretæren har tilbud liggende.
vy 73
OZ7XF, Allan
OZ7XF skrev:
Jeg tror nok nærmere det var fordi siden crashede' og man ikke havde den korrekte adgangskode til backup'en.
Så man var nødt til at lave en ny side.
Men som det hedder på ny-dansk:
Correct me if I'm wrong.
73's
Kenneth OZ1IKY
Her må jeg nok gøre lidt indsigelse!at OZ3QY fandt forgængeren for uprofessionel.
Jeg tror nok nærmere det var fordi siden crashede' og man ikke havde den korrekte adgangskode til backup'en.
Men som det hedder på ny-dansk:
Correct me if I'm wrong.
73's
Kenneth OZ1IKY
DISCLAIMER
DISCLAIMER
Ny ledelse, ny side !
Er det ikke det historien viser ..
Er det ikke det historien viser ..
Privatradio.dk
Privatradio.dk
Din indsigelse er fuldt ud berettiget, da crashed var den udløsende faktor.oz1iky skrev: ons jul 17, 2024 7:35 Her må jeg nok gøre lidt indsigelse!
HBs mødereferater fra den tid er i øvrigt ganske interessante i forhold til problematikken.
vy 73
OZ7XF, Allan
Med fare for at drage forhastet konklusion, idet den nuværende periode endnu ikke er afsluttet, så har den nuværende hovedbestyrelse ikke skiftet CMS. Det er stadig arvegodset WordPress og web-master fra den tidligere hovedbestyrelse.
Men den nuværende hovedbestyrelse har draget omsorg for og medvirket til, at ny WEB-Shop så dagens lys efter mere end et års braklægning, at et online medlemsadministrationssystem, hvor medlemmerne selv skal ændre deres personlige oplysninger, så dagens lys, og sekretæren fik udgivet guidelines i en lind strøm foruden en del medlemspleje bag linierne.
Jeg kunne godt forestille mig, at der fra tid til anden strøs om sig med ordet: "Professionel" og dets afledninger, hvor det i stedet måske var bedre at italesætte (skrive), hvori de egentlige problemer består, acceptere og tage ved lære af det.
vy 73
OZ7XF, Allan