Hjælp til JBC loddestation.

Alt om computerhardware - både almindelige desktop, laptop, microcomputere og meget andet! Her snakker vi om alle de tekniske aspekter ved data-udstyret vi kobler sammen med radioerne hvadenten det er for at styre som klient eller styre som terminal ved at overtage/digitalisere funktioner.
Og så alt det der ikke lige er dækket i nogen anden gruppe.

Hvis du vil snakke om operativsystemer, så gå ind i den gruppe :)
Besvar
OV2B

Hjælp til JBC loddestation.

Indlæg af OV2B »

Hej alle..
Jeg håber det er OK at poste her, da der ikke er en velegnet kategori.
Min elskede JBC Advanced DI 2850, er sprunget i luften...! (Hellere overdrive end lyde kedelig.)
Jeg fjernede blot 230V i slukket tilstand, og tændte den op 5 min efter, da jeg skulle bruge den andet sted i huset.
Da jeg tændte den, stod der blot "ERR 6" i display, og det eneste jeg kan finde på JBC's hjemmeside er "Overheating - cool down and turn on again"
Nu var den jo jo ikke varm (stuetemp), så jeg tvivler på "overheating", men det er det bedste de kan komme med.

Er der tilfældigvis en, der kender til JBC's produkter, og måske har adgang til mere info om pågældende fejlkode...??

Den er købt brugt for flere år siden og har fungeret fint, og jeg har ikke noget dokumentation på den.

//Lau
OV2B
Venlig hilsen / Kind regards :
J. Lau Lindhardt, Kleinsmed Emeritus
Middelfart, Danmark

HamCall : OV2B
https://www.dc3vennerne.dk/
facebook : No thanks
OV2B

Re: Hjælp til JBC loddestation.

Indlæg af OV2B »

UPDATE -og lukning af tråden !
Efter kontakt til JBC (via web-formular), har jeg været i kontakt med en tekniker.
Loddestationen er fra 2004, og der ydes ikke længere service på denne model.
Teknikeren anbefalede dog at jeg tjekkede selve trafoen, og for en ikke-kyndig som mig, tog jeg chancen.
Jeg åbnede banditten, og der var ikke synderligt med støv/urenheder, så det hele fik en gang trykluft - og vupti - skidtet fungerer igen.
Der er sikkert en løs forbindelse et sted - det må der kigges på....vigtigst er dog, at jeg kan få loddet det jeg akut står og skal lodde.

Tråden lukkes derfor.

//Lau
OV2B
Venlig hilsen / Kind regards :
J. Lau Lindhardt, Kleinsmed Emeritus
Middelfart, Danmark

HamCall : OV2B
https://www.dc3vennerne.dk/
facebook : No thanks
Besvar