FT4GL Glorioso Islands
FT4GL Glorioso Islands
Ohøj
For dem som skulle have misset det, så er Glorioso QRV nu.
FT4GL er callsign.
. .
https://ft4gl.blogspot.com/
(husk at vælge engelsk, da den starter på fransk)
Desværre er han ikke til CW, så det er nok kun "Bühl-Funk" og "Fidus mode"".
Men når det jo nu er en ATNO, så tager man det med også.
Det er så min nummer 325 DXCC. Så der er ikke så mange til ARRL's Honor Role.
. .
73's og god jagt
Kenneth OZ1IKY
For dem som skulle have misset det, så er Glorioso QRV nu.
FT4GL er callsign.
. .
https://ft4gl.blogspot.com/
(husk at vælge engelsk, da den starter på fransk)
Desværre er han ikke til CW, så det er nok kun "Bühl-Funk" og "Fidus mode"".
Men når det jo nu er en ATNO, så tager man det med også.
Det er så min nummer 325 DXCC. Så der er ikke så mange til ARRL's Honor Role.
. .
73's og god jagt
Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !
DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Re: FT4GL Glorioso Islands
FT4GL - Åbenbart et farvand med mange pirater. Som alle ved er pirater ofte ret dumme, de glemme f.eks. at rette sin lokator når de udgiver sig for andre
fra idag: og her kan man se hvor JN80 er henne i verdenen:
fra idag: og her kan man se hvor JN80 er henne i verdenen:
... ja!
Der er langt mellem JN80 og LH38 ? .
Men man har jo før set den slags - endda med calls på folk der ikke kører FT8.
Men jeg fik da den rigtige FT4GL på nu 3 bånd. .
Desværre kun på fidus mode (FT8) - men hellere det end slet ingen.
ATNO er jo ATNO, ikke?
73's
Kenneth OZ1IKY
Der er langt mellem JN80 og LH38 ? .
Men man har jo før set den slags - endda med calls på folk der ikke kører FT8.
Men jeg fik da den rigtige FT4GL på nu 3 bånd. .
Desværre kun på fidus mode (FT8) - men hellere det end slet ingen.
ATNO er jo ATNO, ikke?
73's
Kenneth OZ1IKY
DISCLAIMER
DISCLAIMER
Ohøj, Kenneth
Allerførst vil jeg gerne undskylde dette korrumperende indlæg i en ellers god tråd. Men, når jeg møder en mig ellers ukendt skrivemåde, et nyt udtryk, der er så rammende, at jeg gerne vil tage det til mig og flittigt benytte det, vil jeg vide mere. Det drejer sig om udtrykket: "fidus mode". Hvad kan du fortælle om det med hensyn til oprindelse?
vy 73
OZ7XF, Allan
Allerførst vil jeg gerne undskylde dette korrumperende indlæg i en ellers god tråd. Men, når jeg møder en mig ellers ukendt skrivemåde, et nyt udtryk, der er så rammende, at jeg gerne vil tage det til mig og flittigt benytte det, vil jeg vide mere. Det drejer sig om udtrykket: "fidus mode". Hvad kan du fortælle om det med hensyn til oprindelse?
vy 73
OZ7XF, Allan
Halløjsa!
OZ7XF skrev:
Han var nemlig ikke så begejstret for FT8. Han mente at det mere var 2 computere der talte sammen, frem for 2 mennesker (radioamatører).
Og fordi jeg et eller andet sted kan følge hans argument, så har jeg "overtaget" den lidt.
73's
Kenneth OZ1IKY
OZ7XF skrev:
Det var et udtryk som Finn OZ7YY (SK), brugte om om FT8 modulationsarten.Det drejer sig om udtrykket: "fidus mode". Hvad kan du fortælle om det med hensyn til oprindelse?
Han var nemlig ikke så begejstret for FT8. Han mente at det mere var 2 computere der talte sammen, frem for 2 mennesker (radioamatører).
Og fordi jeg et eller andet sted kan følge hans argument, så har jeg "overtaget" den lidt.
73's
Kenneth OZ1IKY
DISCLAIMER
DISCLAIMER
Tak for info, Kenneth
vy 73
OZ7XF, Allan
vy 73
OZ7XF, Allan
Halløjsa
Så kom LOTW bekræftelsen på FT4GL, Glorioso Island.
Godt nok kun på "fidus mode" - men det er en ATNO; All Time New One.
Det var så nr 324 DXCC af de nuværende. Eller nr 328, incl. deleted.
Men jagten går videre.
73's
Kenneth OZ1IKY
Så kom LOTW bekræftelsen på FT4GL, Glorioso Island.
Godt nok kun på "fidus mode" - men det er en ATNO; All Time New One.
Det var så nr 324 DXCC af de nuværende. Eller nr 328, incl. deleted.
Men jagten går videre.
73's
Kenneth OZ1IKY
DISCLAIMER
DISCLAIMER
Tilykke med den Kenneth.
Har du bestilt direte QSL kort eller via buro for at få QSO'erne bekræftiget på LoTW ?
Flemming
Har du bestilt direte QSL kort eller via buro for at få QSO'erne bekræftiget på LoTW ?
Flemming
Direkte selvfølgelig.
Så må vi se hvornår det ankommer.
73's
Kenneth OZ1IKY
Så må vi se hvornår det ankommer.
73's
Kenneth OZ1IKY
DISCLAIMER
DISCLAIMER
hej Kenneth
Så er alle LoTW QSO confirmerede ! Det holdt ellers hårdt for i første omgang var kun 2 ud af 10 QSO'er bekræftiget på LoTW (40M-10M)- men efter et par e-mail og en re-upload fra FT4GL manageren kom det på plads !
Flemming
Så er alle LoTW QSO confirmerede ! Det holdt ellers hårdt for i første omgang var kun 2 ud af 10 QSO'er bekræftiget på LoTW (40M-10M)- men efter et par e-mail og en re-upload fra FT4GL manageren kom det på plads !
Flemming
Stort tillykke!
Som det vist var moderne at sige engang:
"Stort tillykke. Det er godt gået med det simple udstyr du har"
LoL
73's
Kenneth OZ1IKY
Som det vist var moderne at sige engang:
"Stort tillykke. Det er godt gået med det simple udstyr du har"
LoL
73's
Kenneth OZ1IKY
DISCLAIMER
DISCLAIMER
Ohøj
Så kom papir-QSL endelig.
Den slags sjældne DXCC'er vil man jo gerne have på papir, ikke kun LOTW.
Godt Nytår og god jagt, til alle uden undtagelser.
Kenneth OZ1IKY
.
Så kom papir-QSL endelig.
Den slags sjældne DXCC'er vil man jo gerne have på papir, ikke kun LOTW.
Godt Nytår og god jagt, til alle uden undtagelser.
Kenneth OZ1IKY
.
DISCLAIMER
DISCLAIMER