EDRs valg 2018

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Der er en interessant udvikling igang med hensyn til beregning af mandatfordelingen i regionerne.
I denne tråd:
http://www.edr.dk/da/forum/information- ... alget-2018
optræder 2 revisioner.
Den første revision bygger på op- og nedrunding samt lodtrækning. Den anden revision bygger på 2 decimaler.

Jeg venter spændt på mindst én revision endnu. Den rigtige!

Endnu mere interessant bliver stemmeoptællingen til sin tid. Der bliver nok anvendt både mystiske pengeskabe, fyringer af stemmetællere, hvorefter en gang hen mod jul indkøbes optælling ved ekstern firma.
Jeg spår allerede nu mange forskellige valgresultater og mange klager.
Derefter skal hovedbestyrelse vælges. Det kommer ikke til at gå stille af sig, og jeg kan kraftigt anbefale et 3 dages ophold på Nyborg Strand i juledagene:
http://www.nyborgstrand.dk
Der kan nok arrangeres indmarch under afsyngning:
http://www.youtube.com/watch?v=clIJ2yk_krY


7xf
Brugeravatar
OZ1FUS
Indlæg: 88
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:44

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af OZ1FUS »

Jeg bider mærke i, at der denne gang er et barnebarn involveret... Da OZ1AMK var med i "advisory board" til den decimerede HB, var det trods alt ikke nødvendigt at inddrage børnebørn... Dengang klarede de "voksne" selv ærterne... Men læg mærke til persongalleriet; der er flere gengangere fra balladen omkring 5HZ og HB, og den nuværende "krisestyrende" ledelse...
Og da det meste af RM er pacificeret, gør de nok som de plejer, nemlig det der passer dem, uanset, om det passer i forhold til vedtægterne...
`73 de OZ1FUS, Lars
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7c »

Hej Lars og CO

ja valg er en by i USSR der er ingen regler der bliver overholdt !

Hvis jeg var i tvil da jeg meldte mig ud er jeg ikke i tvivl idag
og sådan har det være siden !

Vedr OZ5HZ han burde have haft en klar aftale med 8XW
at bliver du valgt så siger du dit job op som HR !
men sådan gik det jo ikke.

Og RM har stadig ikke forstået det.

73 Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz1iky »

Boye!

I den tidligere "Øst-blok" var der skam også valg!
Der var altid 99% valg deltagelse og man talte stemmerne op igen og igen ind til resultatet passede!

... alt sammen meget nøje overvåget af de lokale Polit-Officerer rundt i valg-kredsene,
så man var sikker på at det gik til som det skulle gå til - i følge direktivet givet fra "Ledelsen"..

Så der var skam regler i de gamle Øst-stater, du!
Om deres Demokratiske værdi er der, og var der, jo så en del ... diskussioner !

VY 73 - og nyd solen, så længe regnskyerne ikke tager den ...
:)

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye og Kenneth mf.

Jeg skal ikke kunne sige om Gert har ladet sig inspirere af de politiske styresystemer, som du omtaler i dit indlæg, eller inspirationen er hentet fra det amerikanske valgsystem, der fremstilles i adskillige western-film. Men ind i mellem støder man på nogle ret så interessante valgannoncer. Denne her er ingen undtagelse:
8 Jyllerier.jpg
Jeg hæfter mig ved, at alle er velkomne. Om det er en ny tone fra et af krojuntaens medlemmer ved jeg ikke, eller det blot skal ses som en velkomst til bikerne fra Last Call og lign., skal jeg ikke kunne afgøre.
Kun medlemmer af EDR har stemmeret. Nuvel, det lyder rimeligt, at besøgende fra "Dueslaget" ikke stemmer i EDR andragender.

Men hvad mod det er, der skal stemmes om ved dette opstillingsmøde. Der hører oplystheden åbenbart op. Så mon ikke det drejer sig om at stemme om, hvem der må opstille. Altså en fin si for anderledes tænkende. Og eller en samkøring af tankegange, så Region Nord kan tale i kor mod Sjælland og København.

Det værste er dog fraværet af menuen. Altså hvad, der kan fortæres under strabadserne. Der adskiller invitationen sig væsentligt fra de midt- og sønderjyske, der nærmest fremstår som interne konkurrencer i kagedyrkning og kaffebrygning.
Kunne de i det mindste ikke diske op med citronmåne og kernemælk. Begge dele kan købes færdigt!
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Så er kandidatlisterne offentliggjort:
http://edr.dk/da/forums/valg-til-repr%C ... tskab-2018
Det fremgår i det ovenstående materiale, at valget er afsluttet i de 4 ud af 5 regioner. Om dette skyldes, at der i de 4 regioner er færre kandidater end pladser, skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men personligt ville jeg finde det kedeligt ikke at blive valgt af andre medlemmer end eventuelt mig selv, og ville nok trække mig, hvis det skulle ske. Jeg kan godt lide, at vælgerne har givet mig mandat, men sådan kan man selvfølgelig se forskelligt på det.

Jeg har lavet denne oversigt:
Kandidatopg 2.0.jpg
som det ses er det kun lykkedes en region at stille med tilstrækkelige kandidater. Det samlede antal repræsentantskabsmedlemmer bliver reduceret til 26. Og det er kun den ene region, der kan supplere deres repræsentantskabsmedlemmer med suppleanter (regel 1.4 i bilag 1.).
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF
Tak for info !

Nå det gik som "nogen" havde spået ikke nok kandidater til at fylde RM med 34 personer !

Vi håber da det bedste for foreningen ?

73 Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz1iky »

Til dem der måtte have interesse!
Så er kandidat listerne på dem der er stillet op til RM valget på EDR's hjemmeside


VY 73

Kenneth OZ1IKY

PS - jeg putter dem ikke på her, da man jo bare bliver beskyldt for at lække fortrolige og interne EDR oplysninger...
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7c »

Hej Kenneth

Ja vi ser havd det fører til ?
Måske navneforandring EDR-jylland-Mid

73 Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz1iky »

... tror mere på "VFDB Dänemark" hvis man skal tro på sidste OZ ?
(i visse kredse også kaldet "Pravda")

73

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Nu er den første kandidatpræsentation løbet ind på edr.dk. Det er Gert Poulsen, oz1lly fra Region Nordjylland, der præsenterer sig.
http://www.edr.dk/da/forums/valg-til-re ... tskab-2018

For fuldstændighedens skyld bør jeg nævne, at teksten: "(Valget er afsluttet)", der i går fremgik af kandidatlisterne for Hovedstaden, Sjælland, Nord og Syd, er slettet.

7xf
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Her på denne Grundlovsdag kunne de resterende 29 kandidater til EDR-valget benytte ikke blot Grundlovens givne ytringsfrihed, men også EDRs valgforordning, bilag 1, pkt 1.8 til at præsentere sig på EDRs hjemmeside, da dette ikke er sket endnu!

Skulle kandidaterne mangle inspiration, kunne de jo tage udgangspunkt i om de var en del af eller støttede mindretalsafgørelsen ved det ekstraordinære repræsentantskabsmøde den 17/2 d.å. Det er der sikkert mange medlemmer, der gerne vil have afklaret inden de sætter deres krydser på stemmesedlen.
Idégrundlaget til en sådan tilkendegivelse har jeg hentet fra et tidligere valg, hvor den daværende hovedredaktør og repræsentantskabsmedlem OZ8XW gerne så, at kandidaterne oplyste om deres EDRnystart forhold.

7xf
oz1rh
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre jan 22, 2016 21:57

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz1rh »

Kandidaterne kunne også passende meddele hvorvidt de har stemt imod at HB's forretningsorden skal følges. For at hjælpe på deres hukommelse er det i RM-kreden oplyst at OZ7S, OZ1GRL, OZ9VA og OZ4JV har stemt imod at det midlertidige HB skal overholde HB's forretningsorden. At stemme imod de gældende demokratiske spilleregler vidner om at de pågældende har et særligt forhold til demokrati, som ikke hører hjemme i EDR.

73, Palle, OZ1RH.
oz5lg
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør maj 14, 2016 15:53

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz5lg »

Hej alle
Da jeg i protest, har meldt mig ud af EDR, på grund af al den uro, der er og har været,så er
det er jo ikke ensbetydende med, at jeg ikke gerne vil følge med i, hvad der sker, det kunne
være at det blev muligt/atraktivt at melde sig ind igen,men jeg tror, hvis det her fortsætter
vil der forsvinder ca.100 medlemmer mere til næste år,så hvis der ikke sker et eller andet
drastisk/ posivt,vi der flygte endnu flere medlemmer,så på nuværende tidspunkt, med det
antal RM´er ,der har meldt sig til, ser det ikke godt ud, også på grund af at," hvor blev ung
dommen af"? Så lad lyset komme til de ting I vil have der skal/vil ske ,hvis I tør!! Der må da
ligge en plan.Da jeg jo ikke er medlem, kan jeg ikke give mit besyv med.Det er nok ikke for
tidlig at vil se noget, for valget er overstået[,se antallet af tilmeldte og det antal der skal bruges.

Venlig hilsen
OZ5LG Leif

P.S. Svar evt. på de stillede spørgsmål,men det kunne være der er kommet nye boller på suppen,
så de to foregående læserbreve måske ikke er relevante mere,da jeg selv skulle svare
på, er du medlem af NY Start, det kan man IKKE stille spørgsmål om !!!!! Det var jeg forøvrigt
ikke.
:
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7c »

Hej Leif og alle

Jeg tror ikke du skal forvendte dig noget nyt ?
Det er altid sværet at bedømme fremtiden !
Men hvis du kikker på listen over fremtidig RM så eer det vist mere af
samme behandling som siden 15 Feb.
Ingen demokrati/overholdelse af love/vedtægter åbehed,
so gud bye EDR.
Der er ingen fremtridig version i disse personer der sætter sig i HB !
Heller ikke med at skaffe flere medlemmer unge som gamle !

73 Boye
Besvar