WRTC 2018 ...

Contest-announcements og -resultater.
Besvar
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

WRTC 2018 ...

Indlæg af oz1iky »

hej Alle

Der er et par OZ'er der tager til Tyskland i juli 2018 for at opleve et WRTC.
(jeg skal være der, da jeg er udtaget til at være Dommer for et af de deltagende teams)
Nu er det jo tæt på. Og der er en mulighed for at møde"toppen af pop'en" inden for Contest.

Tænk over det - overvej om det var en oplevelse af den specielle art.
Det er jo ikke så tit man har mulighed for at være tilskuer til den slags.
Radioamatørernes Olympiske Lege.
www.wrtc2018.de

Se eventuelt også 9V1YC's video fra USA i 2014.
Der er mange andre oplevelser for alle, ud over "bare det med radio"
https://vimeo.com/119947598


VY 73

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1ahv
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 7:32
Geografisk sted: Borup Sj

Re: WRTC 2018 ...

Indlæg af oz1ahv »

Efter en kort samtale med Kenneth OZ1IKY tirsdag aften hvor han fortalte kort om arrangementet håber jeg på at Kenneth viser os nogen af hans ca. 400 billeder samt en lille beskrivelse her på RDEforum fra hans deltagelse i denne flotte selskab.

Godt gået Kenneth.

Måske også der kommer et lille opslag på facebook inden længe.
vy 73 de oz1ahv Finn
Handlinger har konsekvenser
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: WRTC 2018 ...

Indlæg af oz1iky »

WRTC 2018, mine oplevelser i kort format

Det var en lidt speciel oplevelse, ikke kun for mig men også for Thomas OZ1AA og Alex OZ7AM. Der var ingen der overhovedet var i tvivl om hvem vi 3 fra Danmark var. De kendte os set alle sammen, uden at vi skulle præsenterer os. Den bedste måde at beskrive hvem der var i Wittenberg den uge er med et citat fra OZ7AM Alex "Gud, her løber jo hele min contest log rundt nede". Mange var endda ikke (som Alex og Thomas) aktive deltagere, men var der bare fordi det var stedet man selvfølgelig var i den her uge.

Man kan tydeligt fornemme på billederne at der var folk fra både nær og fjern. Og selvfølgelig blev der i bedste radioamatør stil genopfrisket gamle venskaber, og knyttet nye bånd, på kryds og tværs. Der blev talt om hvordan det stod til både her og der og hvilke specielle ting der lige skete i blandt andet Danmark. Specielt fra Oceanien og Asien var man meget nysgerrige omkring danske forhold.

Man fik også snakket DXpeditioner med en del af dem der var der. Mange var jo lige som Alex, Thomas og jeg også DXpeditionsfolk. Bl.a. en god snak med Mike WA6O, som jeg kender fra bl.a. Clipperton turen, omkring den kommende Ducie Island tur som meget snart løber af stablen.

Det var også fantastisk at se alle de frivillige og ulønnede hjælpere som der var i Tyskland. Her var det ikke kun helt almindelige medlemmer, men som det bl.a. mandag aften viste sig, funtionærer fra selveste DARC samt ikke mindst fra underorganisationen VFDB. Jeg sad i alt tilfælde sammen med et par stykker af dem, og fik en rigtig god snak om mange interessante ting.

Selve contesten var nok lidt hårdere end jeg havde regnet med. Altså for mig som dommer (Referee) - jeg måtte jo ikke blande mig i hvad de 2 gutter lavede, med mindre det var direkte i modstrid med reglerne eller ting der var sikkerhedsmæssigt eller helbredsmæssigt uforsvarligt. Ja, prøv du lige og sid ved siden af i en contest uden at måtte rette en helt tydelig fejl, eller minde om at man måske skulle skifte bånd for at fange et par vigtige multipliere. Men Vladimir og Pavel tog det nu pænt. UN9LW og UN9L; mere kendt som UP0L eller UP2L.

Og mandag aften kunne jeg så se at Mindis LY4L og hans makker LY9A som en del af os kender fra contest turer til Qatar A73A blev nummer 1. Endnu en lille detalje der gjorde denne tur og strabadserne noget helt specielt.

Ud over det rent radio mæssige var der arrangeret turer i de omliggende områder; for eksempel en tur til Leipzig, hvor vi gik lidt i Göthes og Bach’s fodspor, og så hvor murens fald egentlig startede. Wittenberg havde vi også fornøjelsen af en rundvisning i. vi så døren hvor Luther havde naglet sine 95 teser op på.

Ved en given lejlighed skal jeg se om jeg kan samle sammen til en længere historie eller en præsentation. Lige nu må I "nøjes" med denne korte beretning.

VY 73

Kenneth OZ1IKY

PS
Billederne kommer i et par flere indlæg, på grund af begrænsningerne i antal billeder.
+
Vedhæftede filer
00 VIP Shuttle no 1 for OZ1IKY.JPG
02 WA6O and K6XX.jpg
02 WA6O and K6XX.jpg
01 K3LR and DL1QQ 1.jpg
00 VIP Shuttle no 1 for OZ1IKY.JPG
02 WA6O and K6XX.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: WRTC 2018 ...

Indlæg af oz1iky »

Og et par billeder mere
Vedhæftede filer
05 Ward N0AX.jpg
04 ZL3CW Jacky.JPG
03 ZL2YL ZL3IO and ZL4YL.jpg
05 Ward N0AX.jpg
04 ZL3CW Jacky.JPG
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: WRTC 2018 ...

Indlæg af oz1iky »

lidt mere fra fotografi apparatet
Vedhæftede filer
07 The Balcan teams talking.JPG
07 The Balcan teams talking.JPG (16.45 KiB) Vist 13271 gange
08 Wild Card Team 2 and Referee.jpg
06 EY8MM and E21EIC with yout teams.jpg
Senest rettet af oz1iky søn jul 22, 2018 7:02, rettet i alt 1 gang.
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: WRTC 2018 ...

Indlæg af oz1iky »

flere billeder
Vedhæftede filer
11 OZ1AA and OZ1IKY.jpg
10 OZ1AA and OZ7AM.JPG
09 K3ZJ and K1ZZ.JPG
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: WRTC 2018 ...

Indlæg af oz1iky »

og så lidt billeder med radio !
Vedhæftede filer
16 Site OEH 3.JPG
15 Y84G in action 3.JPG
14 Y84G in action 1.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: WRTC 2018 ...

Indlæg af oz1iky »

og de sidste
Vedhæftede filer
UN9L and UN0LW at Site OEH 3.JPG
17 Sun rise.JPG
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Besvar