Nyt år i EDR

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Nyt år i EDR

Indlæg af oz7xf »

Som varslet af EDRs øverste leder, ville EDR gå i luften omkring nytårsskiftet.
Noget kunne tyde på, at forudsigelsen har holdt stik.
Ser man på EDRs hjemmesidens layout, er der sket en del. Der ses ny lyseblå streger på de widgets, der har prydet højre sidepanel siden hjemmesidens opbygning.
Det er virkeligt et nydeligt tiltag!
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Nyt år i EDR

Indlæg af oz1iky »

Hej Allan

Mon ikke det bare er et par små kosmetiske rettelser inden den helt store lancering af en helt ny fantastisk side?
Det har man jo set andre steder, hvor man lige lapper den gamle cykel-slange så den holder ind til den nye og funklende kan tages i brug.

Ind til da vil jeg nok bare trykke på den her, og så afvente :
IMG_20181208_212535.jpg

73 og godt Nytår til næsten alle

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Nyt år i EDR

Indlæg af oz7c »

Hej til alle
Ja PYT og bådt her gård det godt !

Lad os nu se hvad 2019 bringer ?
Mere lukkethed omkring regnskabe/HB mâder giver nok ikke
flere tilbagevendende MBR !

Så l○nge jeg ikke kan læse disse data vil der ikke blive tale om igen at indtræde i EDR !
Åbehed er nøgleordet !

73 Boye Godt Nytår ! :(
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Nyt år i EDR

Indlæg af oz7xf »

Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Nyt år i EDR

Indlæg af oz1iky »

Tak for det underholdende indslag, Allan

I øvrigt håber jeg at man ikke misforstår mit "billed-sprog" om at lappe den gamle slange fra mit indlæg lige lidt længere oppe?
Det er et meget anvendt billede fra projekt verdenen i det pulserende erhvervsliv.
Man skal jo holde det gamle kørende, ind til det nye er helt klar til implementering.

Jeg hører nemlig på vandrørene at nogen har misforstået (forhåbentlig ikke med vilje?)
den hvor jeg oplyser omkring hvad en "Kremlolog" er for en størrelse?
Lidt sjovt at man skal høre det på vandrørene ....

Men skidt - jeg trykker på PYT knappen. så går det straks meget bedre.
IMG_20181208_212535.jpg

73 og en rigtig god kommende weekend

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Nyt år i EDR

Indlæg af oz7xf »

Hej Kenneth

Valget af Anden beror på en tilfældighed i forbindelse med, at jeg søgte på Blip Båt af K. Larsen. Begge udtrykker for så vidt det samme.
Personligt har jeg ved forskellige lejligheder optrådt uopfordret på nogle af de dunkleste københavnske havneknejper, når ligegyldigheden holdt sit daglige indtog, med denne helt fantastiske vise. Selv Adam Oehlenschläger havde ikke kunnet ramme så præcist og simpelt på samme tid.
http://www.youtube.com/watch?v=RXzZtmOmwyA
For at udrydde enhver misforståelse på forhånd, var det ikke i forbindelse med disse optrædender, at jeg mistede nogle tænder.

7xf
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Nyt år i EDR

Indlæg af oz1iky »

Hvordan er det lige de altid siger i starten af de der amerikanske film?

"Alle navne er ændret for at beskytte uskyldige, og en hver lighed med eksisterende personer eller organisation, samt virksomheder, er en ren tilfældighed"

det er jo lige før man skal have den "Disclaimer" stående under alt hvad man siger eller gør eller skriver nu til dags
i disse politisk totalt ukorrekte overkorrekte korrekte dage...

Nå - jeg tror bare jeg vælger at kører lidt mere radio, i stedet for.

VY 73

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Nyt år i EDR

Indlæg af oz7xf »

Jeg tror nu nok, at tiderne lige nu ikke er til at køre lidt mere radio. For mig er der en anden hobby, der i 2019 kan tage en væsentligt del af min tid.
2019 er nemlig året, hvor loven om konkurskarantæne skal evalueres og muligvis ændres.
Med den nuværende Regering og med høj sandsynlighed også med en socialdemokratisk ledet regering, støttet af DF, vil DF med al sikkerhed kunne handle deres version af ændringen på plads således, at den kommer til at minde om smiley-ordningen, forstået således, at dem, der administrativt tildeles konkurskarantæne, modsat nu, sættes i gabestok til offentlig beskuelse.
For at forstå, hvorfor sådanne en ændring ikke er acceptabelt i et retssamfund, er man nødt til at dykke dybt ned i selve loven, samt se de afgørelser, der har været rejst ved Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol, samt samtidig forholde sig til, hvad den domstol er for en størrelse og om den lever op dertil. Alt dette vil føre for vidt at komme ind på i et forum for radioamatører.
Nu er ovenstående kun en lille del af, hvad 2019 for mig kommer til at handle om. En anden sag er den omsiggribende ø-lejr kultur, der har fundet vej til den nuværende Regering. Den pisser virkelig min menneskeopfattelse og min danskhed helt vildt af.

7xf
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Nyt år i EDR

Indlæg af oz7xf »

Så kom, der endnu en fornyelse af EDRs hjemmeside. Denne gang med et helt nyt design.
http://www.edr.dk/
at der så er lidt problemer med https tilgangen kommer nok på plads.

At der denne gang er anvendt WordPress, synes jeg er noget underligt for en forening med mange skift i ledelsen. Der havde Drupal være et væsentligt bedre valg, hvis man havde formået at sætte Drupal miljøet op efter Drupal filosofien.

Generelt, synes jeg, at hjemmesiden fremstår som et spejl af en topstyret forening. Elementerne fra brugernes synes fjernet. Hvilken skam!

Ændringen af hjemmesiden er ikke det, der appellerer til min genindtræden i foreningen. Så jeg venter med spænding på EDR ver. 4.0.

7xf
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Nyt år i EDR

Indlæg af oz7xf »

Det positive ved EDRs hjemmeside er, at man kan finde adressen og kontaktmuligheder til landsforeningen.

Men når det drejer sig om hvervning af medlemmer, er det med ikke ringe underen, at oplysninger om kontingent og foreningens vedtægter ikke for mig er at finde.
Og nu er det så, at jeg mangler den dersens PYT-knap. PYT.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Nyt år i EDR

Indlæg af oz7c »

Hej
Alt begyndelse giver problemer,
giv nu lidt tid til at rette diverse fejl ?

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Nyt år i EDR

Indlæg af oz7xf »

Jeg ved snart ikke, Boye.
For det helt store spørgsmål er jo, hvor EDR ver. 3.0´s stort anlagte professionalisme er blevet af.
Selv yngstemanden på et reklamebureau, havde næppe glemt informationer omkring nytegning, gentegning, priser og vilkår på abonnementstyper. Alt sammen oplysninger, der var frit tilgængelige på den gamle hjemmeside.

7xf
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Nyt år i EDR

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: tors jan 17, 2019 13:11 oplysninger om kontingent og foreningens vedtægter ikke for mig er at finde.
Det går den rigtige vej:

https://www.edr.dk/mdocs-posts/kontinge ... bonnement/

https://www.edr.dk/gaeldende-regler/

Man skal så være logget ind for at få denne besked

Billede
Vedhæftede filer
vedtægter.PNG
vedtægter.PNG (4.51 KiB) Vist 16037 gange
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Nyt år i EDR

Indlæg af oz7xf »

Så vidt jeg kan orientere mig i EDR ver 3.0, skrives om hjemmesiden således:

"Gennemgribende redesign skal sikre høj brugerkomfort og let administration".

Det, må vi så vente med spænding på, bliver virkelighed.

7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Nyt år i EDR

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF
Lad dem nu kæmpe om hvad de mener
Skal der gamle kunder tilbage så kræver åbne tiltag !
Regnskaber og mødereferater !

73 Boye
Besvar