Åbent brev til EDRs formand

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Åbent brev til EDRs formand

Indlæg af OZ5WU »

ÅBENT BREV

Kære Landsformand Jan Anderschou - OZ3QY

Jeg undres!!

Jeg svarede på din mail d. 3. juli 2019, jeg har ikke hørt noget som helst fra din side siden – direkte!

I din ”velkomst” påstod du at du IKKE kendte noget til den Facebookgruppe jeg spurgte indtil, der blev HELT tavst efter sidste mail, hvor jeg tillod mig at linke til gruppen..

Nu er det sådan at jeg ”kan” noget med ”døgnflue” (internet) relaterede ting, der gør at jeg kan finde ud af mange spændende ting, som hvor mystisk trafik kommer fra!, hvem der gemmer sig bag maske og mange andre praktiske ting..
Derfor var det forholdsvist simpelt at få allerede kendt viden om gruppen verificeret, nemlig at Du har oprettet den, datoen fremgår af billedklippet!
2019-07-23_10-25-37.jpg
Ganske forunderligt er gruppen oprettet liige efter det skændige ekstraordinære RM møde i feb. 2018, før du var officiel kandidat til EDRs repræsentantskab, men hvor en kreds fra Nordvest-Jylland forsøgte at trille dig i stilling – ganske vedtægtsstridigt!

Fra dag ét har den Facebook gruppe kun været for særligt indviede, dem med det ”rigtige” DNA!! Alle andre nægtes til stadighed adgang til gruppen, også selvom man er ”fuldgyldigt” medlem af foreningen EDR og gruppen bærer mere end tydeligt præg af at måtte tilhører EDR, da logo og det dit ”valgsprog” jo tydeligt fremgår..

Derfor vil det være rart om Du vil oplyse om denne gruppe er godkendt af EDRs øverste myndighed, repræsentantskabet??

Hvis ikke, hvornår vil du søge at få det forhold bragt i orden? I samme åndedrag kan du jo meget passende lukke de EDR medlemmer ind der anmoder om adgang uden videre vrøvl..

Nu skrev jeg ”Direkte” i første linje i denne mail, det er der en specielt god grund til!!
Røg har den uvane at undslippe revner, selv de mindste! På samme måde vil lidet flatterende udtalelser, om en kreds af gode hæderlig danske radioamatører, også komme denne kreds for ørerne..
Det gælder både termer som det forkerte DNA, eller ”et HB medlems” udskejelser på Agerskov marked..

Det gælder også de mere direkte, hvor du på skrift besværer dig over at gode danske radioamatører interesserer sig for at bevare 144-146MHz på radioamatør hænder i OZ-land og i IARU reg. 1 i øvrigt.

Jeg benyttede på INTET tidspunkt termen ”Slå i bordet” eller lignende.. Jeg gravede materiale frem i VUSHF udvalget sammen med andre gode udvalgsmedlemmer, fik dette oversendt mod teleudvalget sobert og ordentligt.

Ok, ja jeg forundredes ude i offentligheden over der INTET skete fra EDR’s side. IARU offentliggjorde deres anmodning til samtlige medlemsorganisationer d. 10. juni 2019 helt public på deres hjemmeside og på deres socialmedia konti med specifikke ønsker til medlemsorganisationerne: Orienter medlemmerne, Starte specifik dialog med de nationale myndigheder mv.
Der gik vel omkring 5 uger fra IARU meldte ud, til EDR med dig som pennefører kom med et kort intetsigende budskab om at ”EDR følger sagen” .
EDRs søsterorganisationer har været endda meget aktive og informative i sagskomplekset, dette gælder både DARC, ÖVSV, RSGB og ARRL for at nævne nogen, men også naboerne SSA og NRRL har været på banen.
Fra sagaens start har jeg delt al relevant information om hvad der skete i IARU r1 og hos relevante søsterorganisationer på de platforme jeg har adgang til uden censur.. IGEN må jeg konstatere at røgen også denne gang kom af huse!
Set i Din optik var det ”utidig” indblanding i noget ”modern” management ville ”følge” tæt…

Set fra medlemsside er det rystende at du ikke er/var mere informativ. Måske det var en skidt idé at du aflivede et af EDRs vigtigste udvalg i din iver efter at udøve ”modern” management?

Du ville have haft ganske stor nytte af de hænder der sidder i det udvalg, som jo sidder der fordi de brænder for hobbyen, ved utroligt meget om deres specialer og for den sags skyld tidligere uhindret har været Teleudvalgets fagressource på alt over 30MHz. I årvis har der ikke været et EDR medlemskrav og skiftende HB har IKKE stillet krav herom, de har været kisteglade for det frivillige arbejde der blev lagt til gavn for netop EDR.
Jeg tænker desværre at årsagen helt elementært er at der sidder gode folk i den gruppering, som du ikke bryder dig om!

Nu vil du selvfølgelig blot forsøge at feje ovenstående ind under gulvtæppet, med henvisning til at det bare er brok og skal ignoreres..

Dertil vil jeg så blot konstatere at hovedkilden til EDR ballader de seneste 8 til 10 år har været lukkethed, lemfældig omgang med sandheden, tilsat et godt stænk manglende moral og etik!!
Kom nu ikke med personfnidder sangen, den er faldet ud af hitlisten..

NEJ, så længe medlemmerne ikke TYDELIGT kan følge hvad der foregår i foreningen, via ordentlig dokumentation og gerne lidt lydspor, så vil der være basis for konspiration og angreb..
Bedre bliver det IKKE når vedtægterne misbruges og foreningens øverste organ sidder passivt som abekattene der intet ser, intet hører, intet siger!!

Husk hovedbestyrelsen ”kun” er en driftsorganisation sammen med formanden. Det er faktisk repræsentantskabet der bør tænke tankerne og udstikker kursen, ikke en tilfældig formand!
”Arbejdsmøder” uden de mindste skriftlige spor, bortset fra forkølet efterrationalisering er og bliver vedtægtsstridige. Det er faktisk græsseligt at Repræsentantskabet ikke er skredet ind for længst og stoppet selvtægten!

Så kære Hr Landsformand – HVIS dine ønske om at tale EDR op, rigtigt skal fungere, så må bagtalelsen af nogen af os STOPPE, du må lægge alle personlige præferencer i nederste skuffe inderst til venstre og smække skuffen i..
Det er ligesom nøglen til at starte rejsen og et godt ”booster-trin” vil være ÅBENHED ÅBENHED ÅBENHED – ÆRLIGHED ÆRLIGHED ÆRLIGHED
Det skal selvfølgelig følges op af handling, så de danske radioamatører der i dag IKKE er EDR medlemmer, kan tro på at foreningen kan og vil opfører sig ordentligt… Der går nok 3-4 år før den tro begynder at slå igennem og der skal endda meget åbne vinduer til for at fjerne den mistro der har eksisteret i mere end et årti..

Opfyldes mit dybtfølte ønske om stop for bagtalelse, ekskluderende adfærd og dette afløses af åbenhed mv. så er mine hænder til rådighed inden for de områder jeg arbejder med og jeg er sikker på at ganske mange andre har samme holdning…

Jeg ser frem til at læse din forhåbentlig positive reaktion
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Åbent brev til EDRs formand

Indlæg af oz7c »

Hej Michael

Opgiv det !

EDR’s ledelse er ude for pædagoisk rækkevide på alle planer.

Det er ikke sådan når 90 års fødseldagen er overstået !

Bortforklaringsfasen er også vigtig !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Åbent brev til EDRs formand

Indlæg af oz7xf »

Hej Michael

For snart en del år siden, blev jeg af oz8xw belært om, at jeg skulle benytte et repræsentantskabsmedlem i min region til at fremføre mine sager.
Sådan er det nok stadig, trods intensionerne i ver. 3.0.

Så mit forslag er, at du videresende dit fine åbne brev til et af de to repræsentantskabsmedlemmer i region Sjælland.

Du kan dog, hvis du er lige så ivrig og foretagsom som mig, anvende en metode, som jeg har haft stor succes med. Send dit åbne brev til samtlige repræsentantskabsmedlemmer, incl. bestyrelsen og formand.
Det eneste, der kan ske ved denne procedure, er, at du bliver ekskluderet.

7xf
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Åbent brev til EDRs formand

Indlæg af OZ0J »

OZ5WU skrev: tors aug 22, 2019 15:57 I din ”velkomst” påstod du at du IKKE kendte noget til den Facebookgruppe jeg spurgte indtil, der blev HELT tavst efter sidste mail, hvor jeg tillod mig at linke til gruppen..
På EDR områdemødet i Herning oplyste OZ3QY, at kun dem, der ikke ville brokke sig, var velkommen. OZ1FF var en af dem, der ikke var velkommen, da OZ1FF tidligere har ytret sig negativt om EDR.

OZ3QY oplyste, at den nævnte Facebook gruppe blev oprettet i forbindelse med en valgkamp. Hvorfor den så stadig findes, kan man kun gisne om. Der er valg(kamp) igen i foråret 2020, måske den nævnte gruppe kommer til live igen - for dem med det nye DNA i amatørradio.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Åbent brev til EDRs formand

Indlæg af OZ5WU »

@OZ0J
Tak for informationen..
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Åbent brev til EDRs formand

Indlæg af OZ5WU »

@OZ0J
Tak for informationen..

@Alle..
På EDR områdemødet i Herning oplyste OZ3QY, at kun dem, der ikke ville brokke sig, var velkommen.
Så er det jo KRYSTAL KLART at enhver kritik, eller spørgsmål / ideer der IKKE er forhåndsgodkendt i "Den Midtjyske Menighed" bliver katalogiseret som brok.

Det er lige så KRYSTAL KLART at danske radioamatører, der mener at basis normer som ÅBENHED og ÆRLIGHED IKKE er velkomne i EDR, set med nuværende formands briller

MON EDRs øverste myndighed Repræsentanskabet er enige i den vinkel, de har måske ligefrem godkendt kursen???

BTW så er der mere prestige I at blive smidt ud af foreningen!!
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Åbent brev til EDRs formand

Indlæg af oz7xf »

Det er ligesom om foreningen har været dér før. Lukkethed og manglende inklusion. Forskellen fra dengang til nu, er blot, at det denne gang er krydret med professionalismens varme luft.

Der er imidlertid nok en sandhed, der er meget værre end professionalisme og varm luft i en forening. Det er medlemmernes manglende lyst til at stille op til valg.
Nogle vil sikkert advokere for, at ingen gider stille op til al den brok. Til dem vil jeg sige, at det er min professionelle erfaring, at man har fuld kontrol over, hvor meget brok man genererer. For brok får man, når man ikke til stadighed informerer og inkluderer i en medlemsforening eller større arbejdsplads.

7xf
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Åbent brev til EDRs formand

Indlæg af OZ5WU »

Hej Allan

Dit indlæg er SPOT ON!

I den periode hvor jeg havde fornøjelsen at gøre et stykke frivilligt arbejde i EDR, hvor døre og vinduer var åbne, så alle kunne se hvad vi foretog os, var der sjovt nok ikke megen brok og ballade fra flertallet af EDRs almindelige medlemmer.

Vi havde korrekt vores hyr med TO "vel esitmerede" HB medlemmer og et "par" af deres medløbere. En af dem en senere kup general, der hældte ALT ud som værende afskyeligt.. Det fine var at deres ballade blev offentligt kendt i det sekund de åbnede munden eller satte pennen på papiret, så kunne alle der ville det være orienterede om deres tåbelige adfærd!!

Desværre har den gamle HRs menings tyrani og lemfældige omgang med sandheden, fundet vej til EDRs nuværende formand og mindst et HB medlem som vist tidligere har haft titel af formand. De har indtaget HRs lærdom med steroider så tilstanden nu er væsentligt værre end I 5HZs "Det rager IKKE dig" kultur.

Nu er "man" endda meget stolt af at føre sig frem med neoliberalistisk modern management, hvor man efter det oplyste endda er stolt af at udelukke nogen, i den tåbelige tro at det giver ro!

At EDRs repræsentantskab finder sig I tilstanden, kan jeg egentligt godt forstå! De er kun interesserede i den årlige frokost OG at de modtager "Avisen" til stadighed. De har "glemt" at læse EDRs vedtægter, eller også magter de ikke at forstå disse..
For repræsentantskabet svigter i den grad sin rolle, som dem der udformer 5 års planer og overordnede politikker i øvrigt..
EDRs formands rolle er i følge vedtægterne at klare driften efter de forskrifter han har fået sammen med HB fra netop repræsentantskabet!
Nu gemmer Formanden sig så bag, det faktum at der ikke er kommet nogen direktiver fra RM, meen det er lige lovligt Kejserligt! Han har jo behændigt, sammen med sine TO nære venner i HB undladt at spørge RM…

Han har bare ranet magten til sig, som var EDR en bananrepublik! - Mon ikke fremtiden gør samme korte process mod den slags diktatur, som det er sket før i historien, mindes en diktator der havnede i en lygtepæl med hovedet nedad!

Læg venligst mærke til at jeg ikke brokker mig - men koldt konstaterer tingenes tilstand!
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Åbent brev til EDRs formand

Indlæg af oz7xf »

Hej Michael

Jeg tror, Nej, jeg véd, at du som ordinært medlem må, Nej, skal affinde dig med tingenes tilstand, som er:
- At foreningens primære formål er at udgive et blad nogle gange om året
og så ellers passe dig selv, dine indbetalinger og køre noget godt radio.

Du kan så, sammen med de af dine bestyrelseskollegarer, der skred, glæde jer over, at I trods alt, og i en meget svær tid forsøgte og til dels lykkedes med at løfte foreningen ud af sit dødvande. I var godt på vej. Glæd jer, hver eneste dag over jeres indsats!
Lad dog andre om at underholde havenisser med et blad.

Hvis det stadig kribler i fingrene for at yde en frivillig indsats for radioamatører, er der absolut intet til hinder for, at denne indsats kan tage sit udgangspunkt i, og på dette forum. Det er bare at klø på!
Der er allerede en "DX-Spalte", hvor navnlig 7C boltrer sig rigtig flot!
Og det bedste af alt. Her er ingen formand, der bestemmer vejen!

7xf
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Åbent brev til EDRs formand

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: man aug 26, 2019 6:06 Jeg tror, Nej, jeg véd, at du som ordinært medlem må, Nej, skal affinde dig med tingenes tilstand, som er:
- At foreningens primære formål er at udgive et blad nogle gange om året
og så ellers passe dig selv, dine indbetalinger og køre noget godt radio.
Du glemmer, at medlemmerne også skal agere stemmekvæg i de lige år, så ledelsen kan genvælges og lukketheden fortsætte.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Besvar