Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Indlæg af oz7xf »

http://www.edr.dk/wp-content/uploads/20 ... rev-HB.pdf

I en tid med megen snak om det rette DNA, bliver man jo også nødt til at forholde sig til genmanipulation, hvorfor det er mig til ikke ringe underen, at man ikke bare overholder den oprindelige forretningsorden for hovedbestyrelsen, og udgiver et kort resumé af hovedbestyrelsesmøder på den åbne del af EDRs hjemmeside, senest 8 dage efter afholdt møde.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Indlæg af OZ0J »

Når man nu læser det udsendte nyhedsbrev, så kan man så fundere over, hvor mange arbejdsmøder, der har været i HB.

De relativt få opgaver/problemstillinger, som er nævnt, kan ikke tage mange møder at få besluttet og iværksat.

OZ3QY nævnte en masse om fremtiden i Kalundborg i maj. Hvor er status på de visioner henne?
OZ1RH har både i Tårnby i juni og i København 19/8 nævnt noget om fremtiden. Heller ikke det er nævnt.

Regnskabet for 2017/2018 er nu for anden gang sendt til de kritiske revisorer, og regnskabet (halvår) for 2019 er stadig ikke færdig. Det klinger så lidt hult, når der i nyhedsbrevet står "for bedre og lettere at kunne få overblik over økonomien"

Programmet hedder i øvrigt E-conomic (uden s), se evt. mere på https://www.e-conomic.dk/
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Indlæg af OZ1FF »

Hej Jørgen

På mødet i Herning fik vi at vide, at vi skulle være positive. For at være positiv, så er udsendelsen af nyhedsbrevet, for at bruge det gamle ordsprog "at man skal kunne krybe, før man kan gå" et tegn på, at man nu befinder sig i krybestadiet efter pres om mere åbenhed fra deltagerne på de efterfølgende møder.

Så jeg venter spændt på "gåstadiet".
Senest rettet af OZ1FF ons aug 28, 2019 15:14, rettet i alt 1 gang.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
OZ2MA
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons mar 30, 2016 10:12

Re: Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Indlæg af OZ2MA »

Blev lige så glad da jeg så et NYT nyhedsbrev på edr.dk, som jeg havde håbet på ville give et lille indblik i hvad der sker i EDR og HB.
Det står stort set ingenting. Skuffet
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Indlæg af oz7xf »

OZ2MA skrev: ons aug 28, 2019 12:58 Det står stort set ingenting. Skuffet
Mon ikke, at det ligger i detaljen. At der rent faktisk ikke sker andet end de dagligdags rutiner, som de ansatte står for.

Der står jo rent faktisk, at der er store problemer omkring afviklingen af de nyudviklede HB-Arbejdsmøder. Dem, hvorfra der heller intet referat kommer.

Hvordan mon det går med ver. 3.0 visionen:
Vision for 2018-2020 EDR skal genvinde respekt og troværdighed – både internt og eksternt. Dette skal resultere i øget medlemstal, såvel af tabte som nye medlemmer. Ro og stabilitet i EDR mener vi skabes gennem faktiske resultater, større synlighed og professionel kommunikation.
Indtil videre og på det foreliggende grundlag tør jeg godt kalde denne vision for et blålys.

De 5 konkrete indsatsområder omtalt i ver. 3.0:
- Medlemsbladet OZ. Bladet har gennemgået en forandring. Om der er tale om en egentlig forvandling, der afspejles i øget kvalitet på indhold og form er jeg ikke den rette til at udtale mig om, da jeg kun sporadisk har skimmet 3 af bladene.
- Hjemmesiden edr.dk. Om man er i mål, håber jeg ikke. Hjemmesiden fremstår meget rodet. Den åbne del af debatforummet er stort set ubenyttet.
- EDR HQ, Klokkestøbervej. Øgede medlemsaktiviteter ses videreført fra oz1ahv perioden. Derudover mangler jeg tilstrækkelige oplysninger til at udtale mig.
- Forholdet til myndigheder. Et af foreningens fyrtårne. Ikke meget formidles uopfordret, hverken til offentligheden eller til medlemmerne. Min vurdering er her, at man ikke har skelet til egne visioner.
- Afdelings- og medlemspleje. Her ses en aktivitet rundt i landet. Det tegner godt omend, der måske kan spores lidt begyndervanskeligheder omkring emnestyring og debatformer, har jeg hørt.

Desværre mangler jeg tilstrækkelige informationer til bedømmelse af foreningens fremdrift. Det er efter min opfattelse foreningens allerstørste problem.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: tors aug 29, 2019 1:19 Den åbne del af debatforummet er stort set ubenyttet.
Som medlem indtil videre til 31. december 2019 så er den lukkede del af forummet om muligt endnu mindre benyttet. Det er aktuelt sådan, at dette forum (RDEFORUM) er mere aktivt end EDRs ditto.
oz7xf skrev: tors aug 29, 2019 1:19 Desværre mangler jeg tilstrækkelige informationer til bedømmelse af foreningens fremdrift.
På flere af de netop overståede områdemøder blev der oplyst, at der p.t. er 1.500 medlemmer i EDR. Det må da være fremdrift?
Ro og stabilitet i EDR mener vi skabes gennem faktiske resultater, større synlighed og professionel kommunikation.
De faktiske resultater er indtil videre et 23 måneders regnskab, der for 2. gang er mellem HB og de kritiske revisorer. Der er ikke kommet noget regnskab ud i detaljer, udover et 6 cifret overskud. Dette tal er i øvrigt kun oplyst på medlemsmødet i region HS.

Der var heller ikke et færdigt halvårs regnskab for 2019 (dvs. en afstemt bogføring pr. 30/6). Dog kunne landsformanden oplyse, at der var udført budgetkontrol til det budget, der er godkendt for 2019. Personligt ved jeg så ikke, hvad det er, man laver budgetkontrol op imod, hvis bogføringen ikke er ajour og afstemt.

Større synlighed er indtil videre kun et netop udsendte nyhedsbrev. Der er ingen lydfiler fra møder, ingen referater og ingen indkaldelse til møder, så man som medlem evt. kan lytte med. Jeg ved faktisk ikke, hvor synligheden er, for den er da noget mindre, end da jeg var en del af HB.

Den professionelle kommunikation lader også meget tilbage af ønske. Som OZ1FF er inde på, så er de nået til krybestadiet, hvis HB da overhovedet er nået så langt.

EDR har fået ro, men om det skyldes de faktiske resultater, den større synlighed og den professionelle kommunikation, tvivler jeg stærkt på. Medlemmerne er vel tilfredse med det der sker i dag, og ellers så "taler" de vel, når der skal betales kontingent næste gang.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
OZ2MA
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons mar 30, 2016 10:12

Re: Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Indlæg af OZ2MA »

Halløj OZ7XF

Tænker du har nok ganske ret.

Savner de gode referater fra div. HB møder, så man får følelsen af at foreningen lever, og ikke denne lukkethed.
Jeg trækker stikket igen, og vender tilbage om 6-12 md for at se om der er sket noget nyt.

God sensommer til jer alle.

73
;-)
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Indlæg af OZ0J »

Så er der kommet referat fra torsdagens arbejdsgruppemøde, se https://www.edr.dk/nyhedsbrev-2/

Jeg må så konstatere, at der ikke står noget om "hullerne" i download af de skandinaviske blade, så det er åbenbart ikke et emne, som HB finder interessant for medlemmerne. OZ1JS har oplyst, at hullerne ikke skyldes EDR, men der oplyses ikke, om EDR gør noget ved det eller ikke. HB har så heller ikke fundet det interessant nok til, at der skrives noget om det på EDRs hjemmeside.

Regnskabet er først tilgængelig for EDRs medlemmer, når der er blevet godkendt af RM. Det bliver så spændende, hvor mange fejl/spørgsmål, jeg kan finde der. Denne del skal HB dog ikke klandres for, for det fremgår af vedtægterne. Man må så håbe, at der blandt RM sidder regnskabskyndige personer til at stille evt. spørgsmål til regnskabet før godkendelse.

RM er 16. november. Min kalender er nok booket til anden side den dag.

RETTET 30. september 2019 efter E-mail korrektur fra HB-medlem OZ1JS, Jørgen Sand - HB har åbenbart ikke vigtigere ting at lave, end at læse korrektur på indlæg her på siden, samt at kommenterer disse på e-mail.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Indlæg af oz7xf »

Det var godt nok hurtigt med Nyhedsbrev nr. 2.
Dog undrer det mig stadig, at man afholder disse møder. Der er jo intet i vedtægterne, der forhindrer formanden i at indkalde til hovedbestyrelsesmøde lige så tit han føler. Men hovedbestyrelsesmøder kræver referater. Selvfølgelig har nyhedsbreve den fordel, modsat referater, at man selv er herre over, hvad man ønsker holdes skjult for pøblen. Jeg kan kun anbefale, at repræsentantskabet tager denne genmanipulation op til overvejelse.
Iøvrigt mener jeg, at rigtig mange af nyhedsbrevets emner, er emner, der hører til på hovedbestyrelsesmøder, og ikke i disse look alike møder.

Men nyhedsbreve, der ikke bygger på et solidt grundlag af informationer, giver den meget behagelige mulighed for, at ikke blot stille uddybende spørgsmål, men også for at digte. Lad mig give et eksempel på et oplagt digteri.
Som skrevet står:
Hovedbestyrelsen har holdt arbejdsmøde den 29. august i OZ6HR’s lokaler i Gedved.
Intet som helst, hvorfor man afholder mødet i Gedved. Dette giver jo anledning til en masse gætteri:
- er Huset på Klokkestøbervej, brændt, oversvømmet eller bare sundhedsskadeligt at opholde sig i.
- er der i bestyrelsen nogle, der ikke må forlade Jylland.
- en prøve på arbejdsforholdene i bestyrelsen, inden man afhænder Huset. Og er det dét, man skal forstå som mere samarbejde med lokalafdelingerne, at man fremover vil benytte lokalafdelingernes lokaler til landsforeningens aktiviteter.

HRCD ApS.
Hvad med dette selskab. Kan det ikke købe huset dyrt og gå fallit?
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF

Går ud fra at alle medlemmer er klar over det snart er pay off time 31/12-2019
Der er sikkert nogle der stiller sig det spørsmål har ledelsen leveret det de er
blevet lovet EDR 3.0 ?
Eller er EDR 3.0 blevet til 3.0-3.0 altså EDR 0.0

Jeg hævfter mig især på dem manglen info fra HB, det forsøger formanden at optrappe
op mod 31/12 og der jo også et valg i 2020 !

Vedr.: Regnskab undre det mig at det ikke er sat i OZ som 1. udkast ?
men skal hele møllen igennem afslutning med et RM møde, måske 2 RM møder
og bliver sikker ikke "offentligt" for medlemmerne før næste år !

Et nyhedsbrev der lister info omkring et bankskifte HMMMMM burde have været et referat fra et HB møde!

73 Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Indlæg af oz1iky »

Hejsa alle sammen;

Et regnskab offentliggøres jo normalt ikke før det er endeligt godkendt, eller underskrevet af parterne?
Det vil sige bestyrelsen, revisorerne - og så forhåbentlig da en godkendelse på en Generalforsamling.

Ude i den store grimme og turbulente virkelighed (det kaldes erhvervslivet, hvis nogen skulle være i tvivl)
er der derfor sat deadlines på for hvornår den slags ting skal være på plads (underforstået godkendt og afleveret)

Det kan jo være at regnskobet bare endnu ikke har bestået DNA testen ?
Hvem ved, hvem ved?

VY 73 og en fortsat god dag, til næsten alle.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Indlæg af oz7c »

Hej kenneth

ja regskabet burde have været klart senest 1/2 år efter 31/12-2018

Der er jo ikke så meget at sige, blodt at det falder tilbage til ledelsen
i EDR HB+RM for ikke at have sat en tidsplan op ?
Det er som om hverken TLF/e-mail eller scype er opfundet !
Og det haster sefølig ikke.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Indlæg af oz7xf »

Et andet sted, hvor der har været gang i den, er i Ham Radio Certificate Denmark ApS, hvor bl. a årsrapporten 21.11.2017 - 31.12.2018 er registreret 05.06.2019.
Så noget sker der da under skørterne af den gamle dame.

http://datacvr.virk.dk/data/index.php?e ... q=visenhed
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: man sep 02, 2019 10:44 Det kan jo være at regnskobet bare endnu ikke har bestået DNA testen ?
Det kan da klares med et snuptag med CRISPR, den nye molykulære saks, der virker mindst lige så godt som radervand i ethvert papirregnskab.

http://youtu.be/07Prftd2Fu8?t=94
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Så er der gang i, tja hvad er det egentligt

Indlæg af OZ0J »

indlæg viewtopic.php?f=2&p=6926#p6911 er blevet rettet efter bedste evne, efter at EDRs Hovedbestyrelse v/ OZ1JS, Jørgen Sand i dag har sendt mig korrekturrettelse på e-mail.

Hvordan et andet HB-medlem på indtil flere møder på Sjælland så kan bede om frivillige hænder, må stå hen i det uvisse. Visse medlemmer af HB har i hvert fald masser af tid til at læse og kommenterer korrektur på andres indlæg.

Dette indlæg kan have slå-, stave og grammatikfejl.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Besvar