Hemmelige møder i EDRs ledelse

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Hemmelige møder i EDRs ledelse

Indlæg af OZ0J »

EDRs hovedbestyrelse afholdte 26. september et HB-møde. Ud fra dagsordenen kunne man ikke konstatere, hvilken tid på dagen eller på hvilken adresse, mødet fandt sted. Disse informationer findes nemlig ikke på dagsordenen.

Nu er der så gået 3 uger, og et offentligt referat for EDRs medlemmer (som jeg p.t. er) er stadig ikke uploaded til EDRs hjemmeside.

Som medlem må man konstatere, at EDRs ledelse fortsætter lukketheden, på trods af ønske om åbenhed nævnt på i hvert fald de fleste områdemøder i august og september. De i Gladsaxe omtalte nyhedsbreve stoppe også efter 2 udgaver - hvorfor mon?

Medlemmerne skal bare betale deres kontingent og være stemmekvæg i lige år. Og resten af tiden skal vi bare holde kæft og lade EDRs ledelse gøre, hvad det passer dem. Mon det giver flere medlemmer?

Jeg har i øvrigt rykket for et referat til EDRs ledelse, og på sædvanlig vis er svaret noget, der forsvinder i cyberspace. Det kommer i hvert fald ikke frem til mig.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Hemmelige møder i EDRs ledelse

Indlæg af oz7c »

Hej Jørgen

Det er jo snart betalings tid igen i EDR ?
Du må vel til at afgøre om du stadig vil være med m.h.t. buro'et.
Resten er vist ligemeget.

Her lidt musak !
https://www.youtube.com/watch?v=t99KH0TR-J4

håber det tager det værste tryk af !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hemmelige møder i EDRs ledelse

Indlæg af oz7xf »

Fra EDR ver. 3.0 valgkampagnen:
Vision for 2018-2020
EDR skal genvinde respekt og troværdighed – både internt og eksternt. Dette skal resultere i øget medlemstal, såvel af tabte som nye medlemmer. Ro og stabilitet i EDR mener vi skabes gennem faktiske resultater, større synlighed og professionel kommunikation.
Forretningsordenen for hovedbestyrelsen må være ændret gedulgt, da den oprindeligt foreskrev således:
§ 7.
Referater fra HB møder udformes som beslutningsreferater. Efter behandling af et punkt på dagsordenen, gennemgås og godkendes referatet for det pågældende punkt, inden næste punkt kan behandles.
Det endelige referat fremsendes til HB og repræsentantskabet. Referatet uden personsager offentliggøres på EDRs hjemmeside, når mødet er slut.
Stk. 2 HB møder dokumenteres desuden med optagelse af lydfil på hvert enkelt møde. Lydfilen offentliggøres efterfølgende på EDR.DK under HB møder. I den offentlige lydfil udelades sager med person specifikt indhold.
Jeg vil mene, at bestyrelsens resultatet indtil videre er så langt fra visionen som det overhovedet kan komme, at de af visionens forfattere, der sidder i hovedbestyrelsen i almindelig respekt for det skrevne ord og for foreningsvirksomhed som sådan nødvendigvis må træde tilbage ved det kommende repræsentantskabsmøde.
Skal jeg være pessimistisk, tror jeg ikke, at det vil ske, og udelukker ikke yderligere ballonfærd med dem ved roret.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Hemmelige møder i EDRs ledelse

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: fre okt 18, 2019 7:03 Skal jeg være pessimistisk, tror jeg ikke, at det vil ske, og udelukker ikke yderligere ballonfærd med dem ved roret.
Det er ikke at være pessimistisk, det vil være fakta efter 16/11. RM er kun interesseret i at møde op denne dag, få et måltid mad og en øl, og så køre hjem igen - og udbringe et "leve EDR".
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hemmelige møder i EDRs ledelse

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: fre okt 18, 2019 8:27 RM er kun interesseret i at møde op denne dag, få et måltid mad og en øl, og så køre hjem igen - og udbringe et "leve EDR".
Ingen tvivl om, at der er disket passende op, hvis man skal tage billedet for pålydende:
http://www.edr.dk/gaest-til-rm2019/

Det ser ret lækkert ud! Så velbekomme til HB, Repræsentantskabet og alle medlemmerne på lægterne.

7xf
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Hemmelige møder i EDRs ledelse

Indlæg af OZ0J »

jeg har i går aftes sendt en e-mail til RM vedr. de der kommende områdemøder "før RM", hvor RM-pakken sædvanligvis skal diskuteres.

På mødet i Esbjerg onsdag oplyste EDRs landsformand, at der er aftalt møde i Frederikssund d. 6. november. Nu er det så op til RM, om man kan finde ud af at finde datoer for de øvrige 4 regioner/områder.

Jeg er sikker på, at datoerne opdateres på https://www.edr.dk/medlemsmoeder/, når de kendes.

Kommer der ingen datoer i de 4 øvrige regioner/områder, så fastholder jeg min (og andres) udtalelse om, at RM kun er interesseret i det årlige møde, maden og drikkelse og så et "leve EDR".
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
oz1ahv
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 7:32
Geografisk sted: Borup Sj

Re: Hemmelige møder i EDRs ledelse

Indlæg af oz1ahv »

Du glemte guldøllen til maden.
vy 73 de oz1ahv Finn
Handlinger har konsekvenser
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hemmelige møder i EDRs ledelse

Indlæg af oz7xf »

Som en servicemeddelelse til dem, der ikke deltager i festlighederne ved dette års ordinære RM, har jeg fundet en opskrift på biksemad, hvor der er billedsammenfald med den til RM annoncerede biksemad:
http://www.louisesmadblog.dk/biksemad/
Den opmærksomme læser vil se, at æbler indgår i recepten. Det vil jeg prøve en dag.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Hemmelige møder i EDRs ledelse

Indlæg af oz1iky »

halløjsa

Har oplevet, siden jeg flyttet til "Die Hauptstadt" at man hælder "Bearnaise-sovs" på?
Jeg personligt fortrækker "HP sauce" i stedet for.
Men sådan er vi "dårlige DNA'er" jo så forskellige.

Så velbekomme og må det smage jer godt - til stort set alle.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hemmelige møder i EDRs ledelse

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: søn okt 27, 2019 18:05 halløjsa
Hvor er jeg glad for, at du har sat bearnaise sovs i citationstegn.
Ægte bearnaise, denne emulsion af æggeblomme og klaret smør hælder man jo ikke. Det kan man simpelthen ikke. Det skovles op med ske, stor.
Og for guds skyld. Kom det ikke på retter, der er varmere end 60 C. Så skiller det.

Al det københavneri med Knurr, kan jeg kun knurre over. Skal man endelig være visionær indenfor de tykke sovse eller man ikke længere tåler den ægte vare, kan jeg anbefale at koge en god portion MAIZENA-grød, som farves gul med gurkemeje, smages til med bearnaise-essens og fedtes ind med olivenolie. Uden essens og olie kan det også bruges til de efterfølgende amerikanske pandekager, eller som mellemlæg i en lagkage, dagen derpå. Gerne med et drys af Vanilla.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Fokusgruppeinterview

Indlæg af oz7xf »

Nu indkaldes til fokusgruppeinterview med titlen: "Hvad der skal til for at du føler du dig godt informeret".

Fokusgruppeinterviews er meget brugt i yoghurtkredsene til tilvejebringelse af nyskabelse, når debatter om yogaens indflydelse for folkesundheden bliver for trættende i længden.

Men hvad der lige ligger i overskriften er for mig noget mystisk både med hensyn til den ringe ordstilling og ihukommende, at det er den nye ledelse under formandens taktstok, der gennem ændring eller tilsidesættelse af Forretningsordenen for Hovedbestyrelsen, har lukket ned for den offentlige kommunikation.

For mig er resultatet af fokusgruppeinterviewet allerede på plads, idet fokusgruppeinterviewmetoden direkte lægger op til et styret resultat, og ingen kan tage til genmæle, når interviewet er slut (metodens svaghed).
Så for mig at se er tiltaget blot et initiativ til legitimering af den nuværende lukkethed, dog med mulighed (læs: interviewet resultat) for at inddrage alle medlemmerne i denne lukkethed. Nogle vil sikkert mene, at dette sidste var på tide.

Egentlig var det meget lettere, at den nuværende hovedbestyrelse gik af, og normaltilstande iht den oprindelige forretningsorden for hovedbestyrelsen indfandt sig.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Hemmelige møder i EDRs ledelse

Indlæg af OZ1FF »

Fokusgruppeinterview
Den flotte grafik kan ikke skjule, at man trods en selvpromoveret professionalisme heller ikke kan undvære en korrekturlæser. 2 fejl på 8 linjer :( .
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Hemmelige møder i EDRs ledelse

Indlæg af OZ0J »

OZ1FF skrev: man okt 28, 2019 10:07 2 fejl på 8 linjer :( .
Det er fordi, teksten ikke har været forbi OZ1JS. Han er HBs korrekturlæser. Måske noget mere skulle forbi OZ1JS, før det blev publiceret.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Fokusgruppeinterview

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: man okt 28, 2019 8:23 Egentlig var det meget lettere, at den nuværende hovedbestyrelse gik af, og normaltilstande iht den oprindelige forretningsorden for hovedbestyrelsen indfandt sig.
Der er jo snart RM, så alt håb er ikke ude. Og ellers er der valg til foråret, hvor man kan vælge nogle personer, der vil være mere åbne. Den nuværende har meget at lære på den konto, selvom landsformanden forsøgte med det modsatte senest i Esbjerg i onsdags.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fokusgruppeinterview

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: man okt 28, 2019 18:16 Og ellers er der valg til foråret, hvor man kan vælge nogle personer, der vil være mere åbne.
Vejrer jeg morgenluft og:
http://www.youtube.com/watch?v=wlPOcy7Z6Sk
hvor ville jeg håbe det!
Besvar