T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

DX Nyheder, både lokalt og globalt. Samt nyheder gældende for HF området.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

Indlæg af oz1iky »

Hejsa

I dag blev en god dag.
Normalt er turen forbi postkassen ikke altid god.
Uønskede reklamer, grimme regninger og andet af den slags...

Men idag var det en rigtig god tur !

T30GC QSL kortet med en lille personlig hilsen fra Stan LZ1GC,
og 3B8M QSL kortet med endnu et nyt DXCC på 80 meter.
Så er man på 165 DXCC'er på 80 meter

Så trods regn og blæst, så blev idag jo en god dag alligevel.
VY 73 og god DX til stort set næsten alle.

Kenneth OZ1IKY
.
T30GC 20 meter CW.jpg
3B8M 80 meter CW.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

Indlæg af OZ1OXQ »

Flot Kenneth
STORT tillykke til - klubstationen OZ7AMG hhv. de der mange fine opsatte antenner. Måske også STORT tillykke til et passende PA trin placeret på klubstationen OZ7AMG .
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

Indlæg af OZ1FF »

Det lyder som om at rønnebærrene er sure.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

Indlæg af OZ1OXQ »

Nixen biksen
Rønnebærrene er bestemt ikke sure, jeg er fuldt tilfreds med egne resultater, 100 watt samt dipol (W3DZZ) har givet mig 311 entities hvoraf de fleste er på 80, 40 og 30 meter. Dertil kommer at jeg siden 14. november 2009 i alt har afviklet 5904 qso ´er, heraf skal trækkes 1303 alene med ZL, 407 alene med VK. Jeg går direkte efter DX. Det af mig antal kørte qso ´er er bestemt ikke højt. Jeg har aldrig lagt skjul på at der er områder jeg ikke kan høre, dette uanset bånd, periode på året, eller tidspunkt. Ligeledes er en W3DZZ ikke verdens bedste ant. - alligevel er det gået meget godt, oven i købet vha. en mere en 30 år gammel DRAKE TR7 tranciever fra start til ultimo september 2017. Nu er jeg så heldig at benytte en ELECRAFT K3 samt tilhørende Pa Adapter P3. Misundelse er en grim ting. Jeg synes bestemt det er flot, ligeså har Kenneth brugt megen tid for at opnå disse resultater. Det er givetvis ikke rart at være nødsaget til at benytte en klubstation.Selv bruger jeg ikke meget tid på at jagte DX, når jeg er med i en pile up benytter jeg maks. 15 minutter til jagten. Årsagen dertil er såmænd blot at jeg ikke benytter særlig elektronik i mit DX arbejde, således ej heller DX CLUSTER for at finde DX, jeg lytter mig frem til denne, ligeså benytter jeg en gårdpumpe eller Vibroplex til nøgling. At konstant nøgle eget kaldesignal er noget "anstrengende". Jeg kører DX på samme måde som blev benyttet til august 1976. Mangt og meget er ændret i de 33 år jeg ikke var qrv. For god ordens skyld: Det er ikke ulovligt at benytte et DX CLUSTER, jeg synes blot man "snyder" sig selv for den oplevelse det er selv at støve DX op. At jeg benytter 100 watt er et valg jeg har truffet, der er ikke meget sjov ved en DX kontakt, i en pile up at få svar med det samme. Ligeså ligger der en god udfordring i at skulle "spidse ørerne" når der er qso med en DX. Derimod har Teknik & Miljø, for mig, truffet det valg at der her på grunden ikke er tilladelse til opsætning af beam og lign. Bare det at få opsat en W3DZZ i en 10 meter høj flagstang var en udfordring. Der skal ikke herske tvivl om at jeg gerne ville have en anden, og mere, sofistikeret form for DX ant.
Brugeravatar
oz1ahv
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 7:32
Geografisk sted: Borup Sj

Re: T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

Indlæg af oz1ahv »

Til OZ1OXQ
Vil gerne henstille til at der ikke her går brugtgrej i tråden.
vy 73 de oz1ahv Finn
Handlinger har konsekvenser
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

Indlæg af OZ1OXQ »

OZ1AHV
Der går ikke brugtgrej.dk i dette forum hhv. i denne tråd. Jeg reagerede på en provokation fra OZ1FF. Husk at give ham samme besked. Reelt er jeg overrasket over indlægget fra OZ1FF, mit indlæg bærer netop ikke præg af sure rønnebær. Jeg lægger netop ikke skjul på at jeg selv gerne ville have opsat bedre ant. Som det ses kan mindre gøre det. Ligeså kunne jeg, ifald muligt, bruge mere tid på DX, et forhold mit helbred desværre ikke giver mulighed for.
Endelig er jeg typen der glæder sig over andres succes, hvilket ses i en lokal gruppe her i området, således er vi 3 CW, hhv. DX freaks kaldet nord Bornholm´s DX gruppe, der ofte glæder sig over andres succes. Denne gruppe har ingen formand hhv. bestyrelse Længere er den ikke. God DX og hvad du som aktiv radioamatør i øvrigt beskæftiger dig med.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

OT OZ1OXQ Re: T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

Indlæg af OZ5WU »

Jamen dog!! OZ1OXQ Herr Jensen, har De fundet vej til dette seriøse forum??

SÅ er det vel på sin plads at DE er seriøs Herr Jensen!

Dermed kan De jo passende afgive svar på det seriøse spørgsmål, der tidligere er Dem stillet vedrørende Deres "Cand. Jur." titel:

Hvorfra er de student og hvilket årstal?? Og fra hvilket fakultet er De dimitteret og hvilket år?

Det fine ved dette forum er at De ovenikøbet kan fremlægge billedokumentation for deres merritter :lol:
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

Indlæg af OZ1FF »

OZ1AHV

Hvor Hr. cand.jur. Vagn Jensen, også kaldet OZ1OXQ, optræder, der trækker han et spor af kontroverser efter sig.

Dette er han med sine indlæg i dette forum, hvor han nu åbenbart arbejder på at blive "Busenfreund" med OZ1IKY, i fuld gang med.

Hvis dette tiltag skal ses som et forsøg på at komme ind i varmen hos danske DX-entusiaster, så tror jeg at et kontant bidrag til en kendt forenings kasse vil have større virkning.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

Indlæg af OZ0J »

Kenneth er ikke den eneste, der har fået personlig post.
IMG_0266.JPG
Høsten fra tømning af denne uges postkasse.

ARRL var også flink (se nedenfor), så jeg fik en sticker til 200 DXCC på 12M og en til 125 DXCC på 80M. Jeg fik så ingen 310 DXCC i mixed mode, så den må jeg lige reklamere over.
dxcc.PNG
I min verden er et DXCC eller et båndland først accepteret, når det står på LoTW.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
OU2X
Indlæg: 150
Tilmeldt: tors jun 02, 2016 22:53

Re: T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

Indlæg af OU2X »

Lidt kan vel også gøre det : nyt DXCC på 80 meter og ny på 60+20 meter digimode: CY9C
CY9C * St. Paul Island 2019 expedition * QSL
CY9C * St. Paul Island 2019 expedition * QSL
Der er langt mellem de fysiske QSL kort - de fleste bliver i dag bekræftet på LOTW !

OU2X Flemming **Godt Nytår til alle DX'ere**
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

Indlæg af OZ1OXQ »

OZ1FF Der skal naturligvis "ikke gå" brugtgrej.dk i dette forum. Hvad betyder Busenfreund?
Jeg forsøger sandelig ikke at komme ind i varmen hos gode DX ´ere, med den markante omtale der i længere tid er blevet mig til del,synes det som om jeg netop er inde i varmen.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

Indlæg af OZ5WU »

@OZ1OXQ Herr Jensen

"Inde i varmen" - NEJ NEJ så nemt går det ikke..

De skal som minimum først besvare dét simple spørgsmål, der er blevet Dem stillet flere steder, senest tidligere i denne tråd Herr Jensen..

Kan De have en rigtig god dag ude i kulden Herr jensen
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

Indlæg af OZ1FF »

Vi er jo nogle radioamatører, som har haft vores opvækst i det med kongeriget (gen)forenede Nordsleswig/Sønderjylland.

Derfor indgår begrebet "Busenfreund" helt naturligt i vort ordforråd. Hvis en cand.jur. under sin akademiske uddannelse ikke skulle have stiftet bekendtskab med dette fine udtryk, så er jeg helt sikker på at det findes i en tysk/dansk ordbog, og hvis en sådan ikke indgår i biblioteket blandt de mange juridiske fagbøger, så er jeg helt sikker på at Google kan hjælpe.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

Indlæg af OZ1OXQ »

Hej OZ1FF
Jeg skal igen initialt oplyse at mit herværende indlæg ikke har til hensigt at gøre dette til noget der blot minder om brugtgrej.dk eller lign. Nej, jeg er ikke stødt på omtalte udtryk under mit jurastudium, ej heller i mit afsluttende speciale. Mht. de juridiske værker der igennem tiden har været i mit eje, herunder diverse, i elektronisk form, lovtekster, er disse over tid givet til kollegaer hhv. studerende der klart har glæde deraf. I de 12 år jeg drev selvstændig juridisk virksomhed, ejede jeg en ret så stor opdateret samling lovstof, dette i både trykt men også i elektronisk form, også disse er givet bort. Skulle jeg, fejlagtigt, her og der have fremført ikke korrekte oplysninger, da er der mulighed for at indgive politianmeldelse, et forhold jeg næppe har behov for at gøre dig opmærksomt på. Jeg betragter denne debat som værende bragt til afslutning, igen: jeg har intet ønske om at der "går brugtgrej.dk eller lign." hverken i dette udmærkede forum hhv. i denne udmærkede tråd.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: T30GC med personlig hilsen og 3B8M på 80 meter - dagens QSL direkt høst

Indlæg af OZ5WU »

Hej alle
Inden tråden bliver helt OT, må vi vist hellere få lukket spørgsmålet om "Kejserens Nye Klæder" aka "Måske Cand. Jur.

@OZ1OXQ Herr Jensen.
Det kan vist tydeligt konstateres at De enten ikke ønsker at fremlægge SANDHEDSBEVIS for de til DEM stillede spørgsmål, alternativt må Deres tavshed tolkes derhen at De ganske enkelt IKKE er i stand til at fremlægge SANDHEDSBEVISER..
Den uvilje til at besvare et par simple spørgsmål avler mistro og konspiration! Det fremmer jo ikke omgangstonen.. Desuden ryger det ultra sjældent uden der er ild i sandheden..

@Alle så har jeg selv absolut ingen årsag til at skjule mine "ugerninger" de kan ses på LinkedIn på dette link:
https://dk.linkedin.com/in/michael-wehn ... earch-card
Spørgsmål er velkomne og vil blive besvaret :)

@OZ1IKY, Kenneth
Ville du have nogen som helst imod at fremlægge beviser vedrørende dine civile uddannelser, du VIRKELIG er i besiddelse af?

Bare for at Vi kan konstatere at normalen er at dokumentere sit "fag" på venlig og sober forespørgsel
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Besvar