D68CCC QSL direct ankommet !

DX Nyheder, både lokalt og globalt. Samt nyheder gældende for HF området.
Besvar
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

D68CCC QSL direct ankommet !

Indlæg af oz1iky »

Hejsa

Så var der igen et glædeligt syn i postkassen.
D68CCC QSL kortet var ankommet, den lange vej fra Italien. LOTW er selvfølgelig hurtigere.
Men sådan et QSL kort fra en DXpedition er jo dejlig at se på.

Jeg havde så fået kørt Comoros øerne tidligere, men kun på et par af de højere bånd.
I 2016 var D66D jo i gang, og var gode på 15 og 17 meter. I 2018 var D68I i gang, her kom 40 meter i kassen.
Denne gang var der en noget mere givtig høst så jeg fik fyldt de resterende huller op - bortset fra 60 meter.
Alt sammen på én DX fokuseret weekend ! 10, 12, 20, 30, 80 og 160 meter.


VY 73 til stort set næsten alle

Kenneth OZ1IKY
.
D6 Comoros.JPG
D68CCC QSL KORT.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
OU2X
Indlæg: 150
Tilmeldt: tors jun 02, 2016 22:53

Re: D68CCC QSL direct ankommet !

Indlæg af OU2X »

Flot arbejde Kenneth!
Jeg venter stadig på LOTW confirmation ... så jeg tjekkede deres hjemmeside og alt bliver uploaded til LOTW 6 måneder efter DX expd. Så vidt jeg kan se har de ikke kørt 60m og jeg er heller ikke i loggen her på 60m ;)

Flemming
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: D68CCC QSL direct ankommet !

Indlæg af OZ1OXQ »

Godt gået, især hvad angår 80 meter. Jeg gaflede også D68CCC, men på 40 meter, der hørte jeg ham bedst. Tidligere havde jeg såmænd D64K, det var på 30 meter. Begge er nu bekræftet både via LOTW samt papir qsl. Også jeg har glæde af de altid smukt udformede qsl kort fra DX ekspeditioner. For mig var det en glæde, med 100 watt og dipol (W3DZZ), på 40 meter, at trænge igennem den enorme pile up der var ifm. D68CCC. Uden al tvivl ville jeg profitere ifald jeg benyttede mere end 15 minutter når jeg deltager i en pile up. Jeg nøgler med enten gårdpumpe eller Vibroplex, dette er årsagen til at jeg i en pile up blot deltager i maksimalt 15 minutter. I en uendelighed at "slå" sit kaldesignal vha. disse 2 typer nøgler er i høj grad en udfordring. At jeg benytter disse typer nøgler hhv. 100 watt er et truffet valg.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: D68CCC QSL direct ankommet !

Indlæg af oz1iky »

Hej Flemming

Mange tak - og tillykke til dig med både 40 og 80 meter på D68CCC.

Ja, de fleste DXpeditioner har det med at vente i 6 måneder for at få overstået dem som er villig til at betale for et direkte kort.
Det er jo nærmest blevet en slags standard efterhånden skulle man tro?


VY 73 og God Jagt til stort set næsten alle

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: D68CCC QSL direct ankommet !

Indlæg af OZ5WU »

@OZ1IKY, Kennnth

Stort tillykke med din fine dokumentation for eksekveret forbindelse, dokumentation for merritterne er jo altid et godt SANDHEDSBEVIS

@OZ1OXQ Herr. Jensen

Når nu vi er ved SANDHEDSBEVISER, så kan De jo passende afgive svar på det seriøse spørgsmål, der tidligere er Dem stillet vedrørende Deres "Cand. Jur." titel:

Hvorfra er de student og hvilket årstal?? Og fra hvilket fakultet er De dimitteret og hvilket år?

P.S. spørgsmålet forsvinder IKKE fordi De er tavs Herr Jensen!!
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Besvar