TI9 Cocos Island

DX Nyheder, både lokalt og globalt. Samt nyheder gældende for HF området.
Besvar
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

TI9 Cocos Island

Indlæg af oz7c »

Hej
TI9 – Cocos Island
Two operations are slated for the present timeframe, TI9C by XE1B and HK5OKY,
this one supposedly going to February 9, on 160, 80, 40, 20, 17, 15, 12, 10 and 6 SSB and FT8,
two high power stations. So far no sign of them on the air. They had planned to be on:
SSB, 1850, 3790, 7065, 7165, 14195, 18140, 21295, 24940, 28475, 50140.
FT8, 1840, 3573, 7074, 14074, 18100, 21074, 24915, 28074, 50313.
QSL direct to XE1B with 5 USD and an SAE, or OQRS with 10 USD,
or LoTW on a six-month delay, no bureau. More details are on QRZ.com.

And the second TI9 operation, TI9A, with operators TI2JV, RA9USU, SM6LRR and UA3AB.
They plan 160-10 activity, CW, SSB and “possibly” FT8, three stations.
Their setup is in two camps with eight stations and 20 antennas.
QSL through OQRS or LoTW or via UA3DX. http://ti9a.info.

73 Boye
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: TI9 Cocos Island

Indlæg af OZ0J »

indtil videre er det kun TI9A, der er blevet spottet. TI9C glimter ved deres fravær.

Jeg har fået gaflet TI9A på 2 bånd, de har været kraftige på 80M. Det halter til gengæld en for dem med at høre på 80M.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: TI9 Cocos Island

Indlæg af OZ0J »

Så kom TI9A på Clublog OQRS. Her er, hvad jeg fik gaflet:
ti9a.PNG
ti9a.PNG (11.59 KiB) Vist 8939 gange
Det var så DXCC #312, som blev kørt.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: TI9 Cocos Island

Indlæg af OZ1OXQ »

Stort tillykke med TI9A. Ligeså med de mange gaflede entities. Selv er jeg kun oppe på 311 entities heraf er, inkl. LOTW samt qsl kort, indtil videre 252 af disse bekræftede. Det koster "en bondegård eller 2", med postvæsenet at sende/modtage qsl kort inkl. SAE og 2 eller 3 USD for retursending. Jeg er glad for at også du nu benytter den af mig længe benyttede term: "At gafle". Ligeså ser jeg til min glæde at du på et forum også benytter et nickname der minder om det jeg selv benytter. Jeg kan vel med en vis ret give udtryk for tilfredshed dermed. At jeg naturligvis er glad og en lille smule stolt over de mange entities jeg vha. 100 watt og dipol har gaflet, flertallet af disse gaflede entities er endda gaflet vha. en allerede dengang (fra november 2009 til september 2017), mere end 30 år gammel DRAKE TR7 hvor selektiviteten ikke kunne blive smallere end 300 hertz.Nå 100 watt er 100 watt, det vigtigste er vel modtageren, antennen og oplyser flere gode danske DX´ere, operatørens egenskaber med vægt på dennes ører, det siger sig selv. Til slut vil jeg gerne oplyse at jeg blev ret oprørt da en af mig igennem 55 år kendt danske DX (CW) mand, offentligt gav udtryk for at: Nybegyndere gafler DX på de høje bånd, de dygtige gafler DX på de lave bånd. En sådan bemærkning er ikke alene forkert, den er også arrogant. Det må være op til den enkeltes muligheder for opsætning af antenne(r) hhv. den enkeltes fascination på hvilket bånd man boltrer sig. Samme gælder brugen af FT8 hhv. enhver form for DIGI mode.. Også her gælder det vel at den enkelte benytter den mode der matcher egen interesse. Til slut blot følgende: Jeg synes det er beskæmmende når man i en pile up, ganske ofte hører at mange, trods DX stationen efterspørger dele af et kaldesignal, f. eks. DL1 eller lign. alligevel hører mange der oplyser deres, ikke efterspurgte kaldesignal. Mon det er muligt at de enkelte nationale radioamatørforeninger, så som ARRL, RSGB, EDR med flere, kan bringe dette uvæsen op på et for radioamatører internationale møder? Ifald flere udviser hamspirit ville mange flere opnå qso med et ønsket entity. At mange benytter den ret så store, nu om stunder, tilladte effekt er forståeligt. Jeg kan overordnet set ikke lade være med at tænke på den tekst der ses ved indgangen på et tjenested jeg havde for mange år siden. Det var på dette jeg kom på kursus i modtagelse af CW i høj hastighed, på det dokument jeg efterfølgende modtog står at jeg fejlfrit, på en skrivemaskine (det var dengang), kan modtage 200 tegn/min = 40 ord/min. På en sten ved indgangen ses , med bronzebogstaver, påført: Teknokrati som menneskets herre - er et fremskridt til det værre. Teksten/bogstaverne var en gave fra daværende personale i anledning af indvielsen af tjenestestedet (i 1955). Teksten er bestemt eviggyldig og helt korrekt, dette både for proff. radiotelegrafister, men bestemt også for aktive radioamatører.
Senest rettet af OZ1OXQ fre feb 14, 2020 22:37, rettet i alt 1 gang.
OU2X
Indlæg: 150
Tilmeldt: tors jun 02, 2016 22:53

Re: TI9 Cocos Island

Indlæg af OU2X »

Hej Jørgen

Tilykke med resultatet. Taget den korte expedition i betragtning og de meget store pileups som de har trukket - kan du godt være tilfreds med det du fik kørt. :D

Flemming
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: TI9 Cocos Island

Indlæg af oz1iky »

Stort tillykke også her fra (Betlehem)

Jeg nåede den så ikke da jeg jo skulle her ned på DXpedition ;o)
Men mon ikke den kommer igen, på et tidspunkt.

VY 73 til stort set næsten alle

Kenneth OZ1IKY

Ps Vejret her nede er alt andet end "sommerligt"
Men der er masser af"røver-historier" at fortælle til et eventuelt foredrag !
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: TI9 Cocos Island

Indlæg af OZ1OXQ »

Her i dag fik jeg såmænd gaflet endnu et nyt land , det var Tanzania//5H4WZ. Først på 20 meter, om aftenen samme på 80 meter. Nu er jeg oppe på 312 entities, jeg er ganske tilfreds. Utroligt at 100 watt og en flerbåndsdipol kan give så gode resultater. God weekend til alle gode DX ´ere.
OU2X
Indlæg: 150
Tilmeldt: tors jun 02, 2016 22:53

Re: TI9 Cocos Island

Indlæg af OU2X »

Hej Kenneth

Ja, det er jo problemet når alle expeditioner er QRV på samme populære tidspunkt. Du kan jo godt få anerkendt en QSO med OZ til DXCC'et - men ikke hvis du fra E4 får logget TI9.

TI9 operationer hænger ikke på træerne, men mon ikke med seneste tilladelser er lagt præsendens for evt en 1 uges operationtil f.eks. næste år på samme tid.

Flemming
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: TI9 Cocos Island

Indlæg af OZ0J »

oz1iky skrev: fre feb 14, 2020 15:48 Men mon ikke den kommer igen, på et tidspunkt.
Det håber jeg, for jeg missede SSB. TI9C skulle blive QRV på et tidspunkt i nær fremtid.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
OZ2PBS
Indlæg: 51
Tilmeldt: fre jan 15, 2016 17:05

Re: TI9 Cocos Island

Indlæg af OZ2PBS »

Hi Joe ...

STORT Tillykke med det kørte hos TI9A.
Herfra gik det ligeledes NOGET bedre, end forventet. TI9 var "kun" kørt på 10M SSB tilbage i 2015 (TI9/3Z9DX).
Vedhæftede filer
TI9A Udklip.JPG
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: TI9 Cocos Island

Indlæg af oz1iky »

God Glimragende Morgen

Fantastisk godt gået Palle!
Det må jeg sige.

Stort tillykke med det flotte resultat.


VY 73 til rigtig mange, men desværre ikke alle

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Besvar