"CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

Hej Allan

Mon der er fare for sammenfald, med alle de der sammenfald?
Altså at det falder sammen for dem i sidste ende ?

0000 Grine-mus 1a.jpg
0000 Grine-mus 1a.jpg (14.5 KiB) Vist 11225 gange

Ja vi har jo fået at vide at vi skal holde afstand i disse tider, ikke?


VY 73 til stort set næsten alle, og pas på jer selv i disse tider.


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af OZ0J »

OZ5WU skrev: ons mar 25, 2020 8:32 http:// er en usikker forbindelse skrevet i klart sprog, lige til at "gafle"

https:// er en krypteret forbindelse, med sikkerhedscertifikat som kan verificeres..
Hvilken af de 2 kan man "gafle" med en morsenøgle?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: ons mar 25, 2020 18:10 Hvilken af de 2 kan man "gafle" med en morsenøgle?
Hold op - Jeg får hikke af grin!
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

OZ0J wrote:
Hvilken af de 2 kan man "gafle" med en morsenøgle?
Sikkert kun den hvor man kan fremlægge et troværdigt sandhedsbevis for at man har bestået Gafle-Eksamen?
Eller måske endda et Over-Gafler-Bevis af hæderlig udgave?

Men det kræver vel at man ikke er faldet i en Molbo-Tønde som var stillet ud et eller andet sted?
Den slags utroværdige hændelser trækker jo meget ned på hæderligheds-skalaen, har jeg hørt.
.
0000 Grine-mus 3a.png
0000 Grine-mus 3a.png (53.56 KiB) Vist 11155 gange
.

VY 73 til stort set næsten alle - og pas nu på jer selv i denne virus tid

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

Efter indførelse af skammekrog på BG, har den kendte bornholmske certificerede radioamatør og overtelegrafist ændret sit brugernavn og sin signatur:
Screenshot_2020-03-28 Brugtgrej - Forum .png
nu får vi se, hvor lang tid det holder.
Jeg finder anvendelsen af det kendte citat: "IN LIBERTATEM VERITAS LATET" interessant.

Det fremviste stammer fra denne tråd:
http://www.brugtgrej.dk/forum.php?mode=thread&obj=80832
hvis nogen skulle føle trang til yderligere oplysninger, hvorimod Skammekrogen fremgår af første indlæg i tråden:
http://www.brugtgrej.dk/forum.php?mode=thread&obj=80860
således:
Screenshot_2020-03-28 Brugtgrej - BENYTTELSE AF FORUM.png
"Kejserens nye Kælder" er omend ikke fuldbragt, så temmelig tæt på!

oz7xf,Allan
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af OZ1FF »

Jeg synes nu, at dette passer bedre på Hr. Jensen:

Satis eloquentiae, sapientiae parum
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

God glimragende morgen
oz7xf skrev: og overtelegrafist
Mig bekendt er det noget man bliver udnævnt til.
Men det kan være du er en af de få "udvalgte" som har fået lov til at se sandhedsbeviser for de lånte fjer?

Det kniber jo med mange af sandhedsbeviserne fra den kant af, for alle de lånte fjer.
Men det kan være at papiret de er skrevet på er utroværdig?
0000 Grine-mus 1a.jpg
0000 Grine-mus 1a.jpg (14.5 KiB) Vist 10990 gange

VY 73 til alle, men med udsøgte og udvalgte undtagelser.

Kenneth OZ1IKY

PS - jeg kan så godt lide den her:
Laboremus Pro Patria.

At smykke sig med lånte fjer.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7c »

Hej
So say with the rock & roll
https://www.youtube.com/watch?v=E4tmfzNjsvA

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: søn mar 29, 2020 8:41 Mig bekendt er det noget man bliver udnævnt til.
Men det kan være du er en af de få "udvalgte" som har fået lov til at se sandhedsbeviser for de lånte fjer?
Uha, Nej. Jeg har ikke set noget sandhedsbevis, men jeg er bekendt med overenskomsten:
http://www.raf1917.dk/pdf/organisations ... t_2018.pdf
og overtelegrafist er på ingen måde noget man bliver certificeret, gør sig fortjent eller skal gafle sig til. Det opstår ganske af sig selv. Mit udsagn støtter sig således udelukkende til et overslag over, at det ville være svært at undgå.

NEC TEMERE - NEC TIMIDE

oz7xf, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

Hej Allan
oz7xf skrev: at det ville være svært at undgå.
... både ja og nej.
Det kræver jo at man i en minimum specificeret længde - og sammenhængende periode - har virket som telegrafist.
Men pyt den her er ikke så vigtig, da den jo ophører når man udtræder af som minimum arbejdsmarkedet.
Arkiver og registre har vist det de skulle, på dette punkt.

Det der er mest interessant er der hvor papirene på mindre troværdig vis har "forputtet sig" i en inderlomme.
Jeg fornemmer at mange håber at de papirer ikke har lidt overlast da jakken sidst var til rensning.
0000 Grine-mus 1b.PNG

VVY 73 til alle, men med udsøgte og udvalgte undtagelser.


Kenneth OZ1IKY

NUNC EST BIBENDUM - men dog kun formiddagskaffen
At smykke sig med lånte fjer.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7c »

Hej godmorgen til alle
Nu har vi 1 aprilsnaj ?
hvem er "der" kejser ?

Det er godt nok mange år jeg har været den ø ?
Er den stadig Dansk eller Rusisk ?

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: ons apr 01, 2020 5:10 hvem er "der" kejser ?
Mon ikke det er en kvinde?
Det ville sikkert sætte digtet, Kejserens nye Klæder i et andet perspektiv. Men indtil videre er det bar røv og bare tæer:
http://www.youtube.com/watch?v=z7aftRYBWpw

vy 73 de oz7xf, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

God morgen Boye
OZ7C wrote:
Er den stadig Dansk eller Rusisk ?
Man skulle måske spørge i Vedbæk på en bestemt adresse?
Men så skal man passe på at man ikke falder i Molbo-tønden der er opstillet på adressen.
Den 12. december bliver den nok midlertidigt flyttet til Københavns indre by.
0000 Grine-mus 3a.png
0000 Grine-mus 3a.png (53.56 KiB) Vist 10701 gange
VY 73 til stort set næsten alle

Kenneth OZ1IKY
.
At smykke sig med lånte fjer.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: ons apr 01, 2020 8:12 Den 12. december bliver den nok midlertidigt flyttet til Københavns indre by.
Det ikke alene lyder farligt. Det er det. Mange er faldet i tønden og enkelte er skadet for livet. Det vil jeg gerne advare imod!
Det er langt mere forstandigt at gnide røven af skinbuksen.

oz7xf, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

Hej Allan, OZ7XF

På den anden side kan det jo være lidt interessant at se hvad man fanger i tønden?
Den kan jo opstilles til at være et meget selektiv fangstredskab, vil jeg tro.
Det har den tidligere vist sig at være, da den blev stille op på hjørnet af Helgas Høj og Henriksholms Alle i Vedbæk
Her gik der jo en rigtig stor torsk i tønden.

Det forlyder fra en meget TROVÆRDIG kilde tæt på Molbo-tønden at man måtte sætte den ud igen.
Man ville ellers overskride den til en hver tid gældende fangstkvote for Molbo-Torsk og dermed pådrage sig
store problemer med næste års Molbo-Torske-Kvote.
Kvoten ville simpelthen være udløbet på grund af manglende troværdighed i størrelse og vægt samt andre
væsentlige Sandhedsbeviser.
.
0000 Grine-mus 1b.jpg
0000 Grine-mus 1b.jpg (24.15 KiB) Vist 10658 gange
VY 73 til alle, men med udsøgte og udvalgte undtagelser.

Kenneth OZ1IKY
.
At smykke sig med lånte fjer.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Låst