ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hej Kenneth mf.
Meget få mennesker vågner hver dag og tænker, havd skal jeg forandre i dag. De fleste af os er glade og trygge ved en kendt hverdag, hvor daglig drift, opgaver og personlige kontakter ikke skifter dramatisk men kun gradvist.

Vi har som mennesker principielt ikke noget imod forandring - men har noget imod at blive forandret!
Piv stjålet fra: "Fra tanke til handling", der kan læses her:

http://docplayer.dk/366550-Fra-tanke-til-handling.html

og netop den kendte hverdag gør, at jeg sidder her og venter på en pakke leveret med PostNord. En pakke med et kabel, som jeg ikke kan lave selv :(
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: fre apr 03, 2020 13:06 at jeg sidder her og venter på en pakke leveret med PostNord
Det er lige før, at det er mirakel, hvis din pakke er kommet frem. Det er vist leveringsudfordringer nogen steder i landet.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1OXQ »

Hej Jørgen Her på Bornholm omdeler POST NORD, GLS mv stadig post og pakker. Oven i købet oplyser medarbejderen fra GLS at man aldrig tidligere har haft så travlt (med pakker og lign.) som nu. Som du selv vil jeg tro der er forskel på hvor i landet man bor.
God weekend
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

For en god ordens skyld kan jeg meddele, at PostNord kl 1326 afleverede pakken til mig således, at jeg kunne forbinde en nyindkøbt PC fra Refurb.dk og en skærm sammen med et displayport kabel.
Jeg syntes egentlig, at PostNord Pakke er blevet en del bedre end tidligere. Det er yderst sjældent, at pakker hertil bliver forsinket. Selv fra EL-supply i Nexø har jeg pakken dagen efter bestillingen.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1FF »

Hej Allan, Kenneth, Jørgen o. a.

NyStart blev på demokratisk vis aflivet af OZ8XW og konsorter. Selv om der siden da er løbet meget vand i havet, så er tankerne bag en død sild.

Der er ingen ønsker om forandring af den forening, som repræsenterer 1/5 af de danske radioamatører. EDR 3.0 er varm luft, og man forsøger at tale foreningen op. Satis eloquentiae, sapientiae parum. Dette bringer ikke flere kunder i butikken lige så lidt som et fornemt billedblad nu i 6 årlige udgaver á 84 sider.

Formanden nævner den manglende organisering som problemet. Dette er ikke helt forkert, men en af hovedårsagerne til al balladen skyldes at et sovende repræsentantskab har tilladt diverse enkeltpersoner at sætte deres egne personlige (økonomiske)interesser over foreningens ve og vel. Nogle af disse personer nyder endda p.t. repræsentantskabets fulde opbakning, men så længe de regerer vil der ikke blive ro.

Som Allan nævner, så burde lokalafdelingerne tage affære. Dette vil næppe ske, da hverken unge eller ældre står i kø for at gå ind i bestyrelsesarbejde. Så fra denne kant skal man ikke forvente de store initiativer.

Hvis ikke det kommende valg bringer nyt blod til repræsentantskabet, hvad jeg ikke ser nogen tegn på, så er EDR stille og roligt på vej i graven, da der ikke er lov for, at en forening skal fejre 100 år jubilæum. Danske radioamatører kan ikke undvære en interesseorganisation, så til den tid vil en ny opstå som Fugl Føniks af asken.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1iky »

... gad vide siden hvornår lånte fjer kan være sande eller uafhængig?
Specielt når der ikke kan præsenteres troværdig sandhedsbevis for de lånte fjer?
.
0000 Grine-mus 1b.jpg
0000 Grine-mus 1b.jpg (24.15 KiB) Vist 9287 gange
.

VY 73 til stort set næsten alle

Kenneth OZ1IKY
.
At smykke sig med lånte fjer.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hej Kenneth

Hvad sker? Har du drukket af natpotten eller er du bare filosofisk? Jeg vælger at tro på det første, for det kan du bare lade være med :wink:

Det, som du oplever, er jo blot, at den objektive sandhed har ringe vilkår, når mennesket er involveret. Jeg holder mig vanlig til terningspillet syveren, da der der er hurtig afregning.

velkommen til en flot sol, set fra mit synspunkt
hvem har givet de kort
oz7xf, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1iky »

God morgen Allan


Nej, jeg har bare set at der igen er en krage med lånte fjer her på forum, som forsøger at ligne en påfugl og skræppe op.
Men kragens inkompetence er jo på det område velkendt i brede kredse - ikke kun i Danmark.

Og ja du har ret i at sandheden har ringe vilkår.

Hvad spil angår så holder jeg mig til de asiatiske brætspil. De er mere om strategi end hastighed.
De er alle mere for de tålmodige, som sejre i sidste ende.

Og det har man lært en gang, da man også lærte betydningen af Laboremus Pro Patria.
jeg har ladet mig fortælle at nogen ikke har, men stadig kun mestre at pille sig selv i navlen...

VY 73 og god weekend til stort set næsten alle


Kenneth OZ1IKY
.
At smykke sig med lånte fjer.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

For øvrigt rumsterer det stadigt på foreningens hjemmeside. Der sker visse skridt eller måske nærmere tovtrækkeri mellem webmasterne.

Tilsyneladende er Andersine (andersine.edr.dk) afgået ved døden og overtaget af Birkerød 5. kolonne (https://edrdk.oz5bir.dk/). Hvad det næste bliver, er ikke godt at vide!

rigtig god fornøjelse
en lang weekend truer
oz7xf,Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1iky »

Mojn Kjeld

Hver gang man nævner forandring af en eller anden slags, er der straks en masse af GSM'erne og "Rødternede skjorter" som brøler NYYYYSTART.
Hvis du ser lidt nærmere på det, så er det hver gang de presses på deres "comfort-zone", fordi deres argumenter slipper op...
Hver gang ting ikke længere kan være som i gode gamle dage. (historisk set har de gode gamle dage aldrig eksisteret).
Et fantastisk godt eksempel er forsiden af OZ August 2015, og behandlingen af NYSTART her efter.

Og det alt sammen selv om NYSTART, kva dens projekt-beskrivelse, forlængst som projekt er nedlagt.
Det var jo det man var enige om den gang man formulerede projektet; Efter RM 2015, senest i starten af foråret 2016.
Men GSM'erne og "Rødternede skjorter" brøler mærkeligt nok stadigvæk "NYYYYSTART" hver gang der øjnes en lille forandring ?

En anden interessant ting er at jeg i bilen på vej tilbage til København efter mødet i starten af 2015,
sagde lige præcist det med fugl Phoenix. Mon det er der vi så desværre alligevel er nået til efterhånden?

Men nu står man der hvor man står, og hvor HB og RM har været skipper og styrmand for at sejle skibet hen.
Og de er jo valgt af EDR's medlemmer. Så det må jo være medlemmernes vilje og mening de her har udført?

Men som jeg har sagt tidligere, så er jeg jo erklæret det dårlige DNA, så det der blander jeg mig ikke i.
Det kan man jo ikke når man er blevet erklæret det dårlige DNA - jeg afventer så stadig at få test-resultatet at se.


VY 73 og god weekend til alle - bortset fra en udsøgt men heldigvis lille skare, som slipper for min hilsen

Kenneth OZ1IKY
Senest rettet af oz1iky lør apr 04, 2020 13:58, rettet i alt 1 gang.
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: lør apr 04, 2020 9:01 Hvad det næste bliver, er ikke godt at vide!
Som andre nævnte i går aftes, at der gik nok
aa.PNG
aa.PNG (45.31 KiB) Vist 9253 gange
i det hele.

Nuvel held og lykke med projektet til EDR
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: lør apr 04, 2020 9:28 brøler NYYYYSTART.
Det er måske det allerbedste ved nyStart. At gruppen bag fik revet godt og grundigt op i vanetænkning hos den etablerede del af foreningen. Og godt også, at de viste, at selv større projekter, ja hele omlægninger godt kan planlægges af en gruppe frem for af en enkelt person med fast stol i RM.
Jeg tror såmænd ikke, at foreningen var kommet så langt som den var ved slutningen af AHV perioden uden nystartgruppens forudgående ruskeri.

Nu er det så valgår. Reglerne forsvandt med badevandet og omtalen med Andersine, men måske Georg Gearløs kan finde dem frem og offentliggøre dem igen.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1FF »

Tilsyneladende er Andersine (andersine.edr.dk) afgået ved døden og overtaget af Birkerød 5. kolonne (https://edrdk.oz5bir.dk/). Hvad det næste bliver, er ikke godt at vide!
Mon Webmaster har husket at spørge Skipper om han måtte lægge EDR.DK over på en af ONE.COM's overbelastede servere? Hvis ikke, så venter der sikkert en diagnose om dårligt DNA, som jeg dog er sikker på ikke vil have den store indflydelse på hans beslutninger, og som han helt sikkert har en god kur imod.
Nu er der valgt et egentligt webhotel, hvor Hetzner garanterer jævnlig backup.
En væsentlig årsag til dette valg er processorkraft, mere præcist hvor mange websites der skal deles om den samme processor. Vi har tidligere anvendt One.com, men de samler for mange websites på hver server, så der er run på processorkraften. Det betyder ikke så meget på små private hjemmesider, men edr.dk har mange data, som mange brugere gerne vil tilgå samtidigt, og så mærker man det. Det skylder vi vores besøgende, at de ikke oplever time out eller andre forsinkelser.
Man må jo undre sig noget over hvem Skipper egentlig tror at EDR er? Trafikken på EDR.DK kan ikke på nogen måde sammenlignes med SKAT.DK eller andre sites med stor publikumsinteresse, så ovenstående udsagn er enten baseret på storhedsvanvid eller total mangel på viden om salig Erland, som var verdensberømt, dog ikke for sine logaritmetabeller, men for sine teorier om kapacitet i telefonsystemer, hvor kapaciteten i tidernes morgen måltes i Erlang.

https://de.trustpilot.com/review/hetzner.com kan man læse, at 31% af anmelderne mener, at man ikke bør røre Hetzner med en ildrager. Forudsætningen for at kapere dette er, at man er lidt hjemme i det sprog, som tales lidt syd for Kongeåen. Så Guderne må vide, hvad der har foranlediget EDR til at gå over åen efter vand, når vi her til lands har velrenoverede hostingfirmaer? Prøv selv at læse Trustpilot anmeldelserne af one.com og simply.com.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

En af hyppigst forekomne flaskehalse opstår, når foreningens blade ikke er tilpasset internettet, men er bibeholdt i trykkvalitet. Det duer simpelthen ikke.
Det har været meget magtpåliggende for hovedbestyrelsen at hjemmesiden kunne gå i luften senest d. 31 marts, således at OZ kunne ligge klart på hjemmesiden for medlemmerne til tiden.
Man kan jo godt sige, at de næsten nåede i mål. OZ ligger pænt og nydelig på hjemmesiden til alles fornøjelse. Om "til alles fornøjelse" så var meningen, er nok tvivlsomt.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Det må jeg nok sige; Andersine har indyndet sig igen: https://andersine.edr.dk/

Men det er ikke det eneste, der er sket. Hvad det er, røber jeg ikke. Men det ser spændende ud, og fuldt på højde med aftenens western.
Låst