Valget 2020

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa og god aften til ALLE - helt uden undtagelser og den slags ...
(for en gang skyld må de få stakler virkelig se sig udenfor da de ikke kan tage mig til indtægt for noget som helst - synd for jer ..)

Jeg sad sådan og filosoferede lidt igår og også idag ...
EDR har tidligere haft en formand i noget mere end 2 år af gangen i lange tider.
Den lader vi lige stå et øjeblik, som de i gamle dage sagde på DR, når godnat-fiskene kom på ....

Når man sådan tænker lidt over det og den slags ...
Hvad er det lige der sker i "Den Gamle Dame" ? Er man virkelig blevet et politisk parti, som har "kamp-valg" til formandsposten og andre poster hele tiden - selv uden for valg-perioderne?
Hvorfor lige det? Og hvad er det lige MEDLEMMERNE vil med det her paradigme? (eller mangel på samme?)
Og hvorfor klæder MEDLEMMERNE ikke deres valgte, om det så er automat-valgte eller ej - RepresentantsabsMedlemmer på med
HVAD HULEN DET ER DE VIL DERES RM'er SKAL ...

Måske skulle RM'erne - valgte og automat-indmeldte - faktisk vende den her rundt 180 grader?
Hvad er det DU, kære EDR medlem, vil JEG skal gøre for dig, de næste 2 år? (hvorfor er det lige DU har valgt MIG ?)
Jeg tror at de RM'er som kommer igennem nåleøjet i slutningen af august har et berettiget KRAV på at medlemmerne i deres kreds, region, område .. (what ever name ...) at få ren og klar besked på hvad medlemmerne ønsker af dem?
Ellers er der jo rigtig rigtig mange ting der slet ikke giver mening i at ..
Rigtig mange ting som jo er ligegyldige, fordi MEDLEMMERNE ikke har nogen holdninger om det ..
Bare jeg får mine ... bare jeg får mit ... - og ti stille med at det der myndigheds-vrøvl og internationale forpligtigelser ...
(ja så, ja så .. der er en verden uden for Dannmark, og den står IKKE stille, hvor meget du end ønsker det ...)

Jeg tror at EDR's medlemsskare skal se at vågne op af syvsoversøvnen?
Inden kuvøsen automatisk lukker ned på grund af manglende aktivitet?
Den politiske korrekte strømbesparende og økologiske klima-neutrale funktion sætter automatisk ind om lidt? Zzzzz, klick off ...

Frit efter den store Danske Filosof Kierkegaard;
Du står ved en skillevej, du kan ikke gå lige ud mere.
Til højre eller til venstre? Vælger du ikke NU, så vælger Livet for dig, og du har ingen indflydelse på udfaldet af dette valg.


VY 73 til alle - også dem der er ... nok til at tro de ikke er omfattet.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:20, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ1FF »

Hej Allan
Selvfølgelig skal en bestyrelse have magt over tingene. Men ikke over medlemmerne. Det nytter heller ikke, at bestyrelsesmedlemmer antager den atitude, at de kun vil beskæftige sig med, hvad de selv synes. En bestyrelse er et serviceorgan, hvortil kan stilles særlige krav om loyalitet overfor medlemmerne og medlemmernes mangfoldige interesseområder.
Her rammer du hovedet på sømmet. Tiden som medlem af EDR har lært mig, at det at være foreningsaktiv radioamatør på landsplan er noget meget individualistisk. På det lokale plan ser det meget bedre ud. Her finder aktive med et fælles verdensbillede sammen om at gøre noget for andre.

For tiden er der ikke noget, som tyder på at man kan forene disse to fjerne planeter til noget brugeligt for danske radioamatører.

Og så har der jo lige så længe, som jeg kan huske, været fløjkrige i foreningen. Også dengang hvor man mødtes årligt til GF. Da blev der også truffet tåbelige beslutninger hen over hovedet på de menige medlemmer. Et eksempel herpå var udmelding af IARU. Det fik så nogle medlemmer ud af hængekøjen og næste år var der flertal for at omgøre beslutningen.

Nu er jeg jo kandidat i valget til RM. Endnu har jeg ikke udtænkt et valgoplæg. Dilemmaet er om jeg skal tænke på foreningen eller ride mine egne kæpheste. Formanden mener, at de enkelte kandidater selv skal arrangere medlemsmøder. Det er han så selv gået i gang med, da han har indbudt kandidater vest for Storebælt til et uofficielt kaffemøde den 8. juli på Klokkestøbervej.
Hermed inviteres til ”kaffemøde” om arbejdet i EDR

Dette møde er ikke et officielt EDR møde, men arrangeres i ønsket om, at informere kandidater vest for Storebælt, om det kommende arbejde i RM og HB.

Mødet finder sted:
EDR HQ, Klokkestøbervej 11, 6230 Odense M
Onsdag den 8. juli 2020 kl. 19:00-22:00

Dagsorden

• Velkomst og præsentation
• Gennemgang af EDRs formål. Kan vi skabe konsensus om tolkningen af foreningens formål og hvordan, dette kan udmøntes i det praktiske arbejde?
• Eventuelt

Som det ses er dagsordenen meget simpel. Vi skal ikke debattere fortiden, men enes om hvad der bør ske i fremtiden.

Venligst tilmelding senest 1. juli, ved svar på denne mail.

Bemærk: Kørsel er for egen regning.

Vy 73 / med venlig hilsen
Jan Anderschou - OZ3QY
Teksten kan læses som om OZ3QY ser sig genvalgt som kommende formand????

Jeg gider ikke at deltage i mødet og har opfordret OZ3QY til at aflyse mødet og føre sin valgkamp sammen med de andre kandidater på EDR.DK.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:20, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Mojn Allan, OZ7XF
OZ7XF wrote
Jeg beklager min fejltagelse.
Ja ja da. Humanum errare est. Det er menneskeligt at fejle. (pas på - Google har flere varianter af den her ...)
Eller på Sønderjysk; Helle' kom' skidt afstæh' end slejt'
(over-korrekthed kan også være et tegn på handlingslammelse)

Og OZ5KM har jo sagt mange ting, som ikke altid blev skrevet ned. Nogen af dem mere kloge end andre.
Jeg husker meget tydeligt en af hans lange monolog agtige udtalelser den 16. december 2017 i Odense om en større sag der fandt sted i september 2018. Vi var en del der overhørte den udtalelse, med stor forundring endda. Men den har aldrig været nedskrevet i noget referat.
Og som en angiveligt anden klog mand engang sagde; står det ikke i referatet, så er det ikke sket
Måske vil nogen udsøgte undtagelser advokerer for at den der sag i september 2018 heller aldrig har fundet sted ...
De udsøgte undtagelsers udtalelser herom tyder der på. "Oh Tempora, Oh Mores" ...

Ja, man ved jo aldrig - det kunne jo være.

VY 73 til alle, men med virkelig udsøgte undtagelser.

Kenneth OZ1IKY

Og som et PS ..
Den slags viden gør jo både det forestående valg, og ikke mindst dets resultat, meget spændende.
(senest når de uskrevne referater udgives - nogen kalder dem "dossier" andre "responsummer")
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:21, rettet i alt 1 gang.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7c »

Hej
Vedr: Mødet den 8/7-2020
Vi må jo se om "nogen" andre føler sig fristet til at tage referat eller lave en lydfil.
Så det østlige af Danmark får info om hvad fremtiden er for EDR

Formanden er jo ikke kendt for at levere noget info om hvad der foregår i EDR !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:21, rettet i alt 1 gang.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7c »

Hej Allan
Ja tak for info.
Vi afventer slaget om Jylland og den næste udnævnte Kaiser i EDR

Det ser for mig ud til at bliver kamp til stregen ikke om EDR's
fremtid men mere om magten/vedtægterne/HQ Odense og eget ego m.m.

Det hele skal sikkert flyttes til vejle/aarhus

Der er sikkert nogen der kommer i himlen !
https://www.youtube.com/watch?v=Nnu1E5Kslig

Men det kan da godt være at EDR Danmark går tabt i kampen !

Og det her har aldrig drejet sig om medlemmers opfatelse om hvad EDR's
skulle have af aktivteter.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:21, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:21, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Hej Allan, OZ7XF

... er det så nu vi skal til at hamstre popcorn og cola, med mere?
(maritimt ville man vel sige at vi bunkre nu til hyggelig langfart?)

I dine, og et par andres, skriblerier fornemmer jeg at efteråret bringer en større grad af underholdningsværdi.
Underholdningsværdi der kræver forberedelse. Så mon ikke vi med rettidig omhu bør starte disse forberedelser allerede nu?
Opmagasinering af popcorn og cola i rigelige mængder for at modsvare underholdningsværdiens mulige størrelse og omfang,
Jeg formoder vi begge ser i krystalkuglens tågede slør i dette?

Her savner jeg lidt at Niels har sin krystalkugle, og dåse med tudekiks, med til de store og vigtige møder, hvor det vigtige afgøres.

Ja jeg ved det jo ikke, jeg er blot en sølle Civiløkonom fra en Handelshøjskole ...
Ikke en Cand. .. et eller andet ligegyldigt;

VY 73 til alle, godt og vel, men kun dem der ikke føler sig ramt.
((ja sådan er det jo med boomeranger, de kommer altid tilbage - men det er ikke mig der smider dem, så hvad ved jeg om deres ... ?))

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:22, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:22, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:22, rettet i alt 1 gang.
Besvar