"CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ANONYME ANMELDELSER ER RART

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: man aug 17, 2020 16:43 Han er travlt optaget med at skrive.
Ja, hvis det er samme person, der i tråden:
http://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode=thread&obj=83141
skriver således:
Inden du igen igen udtaler dig om de 2 søgsmål jeg har stået fadder for, da vil det vel være rimeligt at du, i hvert fald forsøger på at sætte dig ind i årsagen til begge. Lad det være sagt med det samme: Jeg er ganske tilfreds med udfaldet af begge.
kan jeg ud fra de indtil nu 9 ud af 26 indlæg i tråden udlede, at vedkommende har travlt med at skrive.

Af historisk interesse kan jeg af hensyn til den glødende skribent oplyse, at da jeg ikke i de første 10 år af min radioamatørkarriere havde økonomisk kapacitet til erhvervelse af Drake grej og lignende, byggede jeg mine egne stationer med, hvad jeg fandt rundt omkring. Og i min foretrukne sender sad der et stk 807 i klasse C i enden, og det var med den og en forkortet indendørs dipol, at jeg på 40 meter båndet med cw rakte Antarktisk første gang.
Her mange år efter og med færdigkøbt grej har jeg på 40 meter båndet været sydpå, igen. Denne gang var det med den digitale modulationsart FT8, en Elecraft K3s, 80 watt og en vandret udendørs 80 meter loop i 6 - 7 meter højde. Tasmanien og Sydorkney-øerne blev det til.
Den høje effekt på mere end 100 watt, den kommer fra mit hjemmebyggede PA trin med 2 stk 3-500 ZG og bruges udelukkende til lokal snak på 80 meter båndet.
Og jeg gør det, fordi jeg kan. Og det kan ikke kan, øver jeg mig i.

vy 73 til de, der fordrer, men så heller ikke fler´.
oz7xf, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re : ANONYME ANMELDELSER ER RART

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Mester Allan
kan jeg ud fra de indtil nu 9 ud af 26 indlæg i tråden udlede, at vedkommende har travlt med at skrive.
Han har nok lidt for travlt med at skrive på Brugtgrejs forum.
Han er nu oppe på 13 ud af 33 indlæg. Han går nok efter en Guldmedalje for flest indlæg.
Indholdet skal jeg overlade til andre at vurdere.

Det er nok derfor han ikke har færdiggjort den tidligere meget entusiastiske omtalte "Redegørelse".
Og mon ikke det meget storstilet omtalte "Opdragelses Dokument" lider samme uskønne skæbne?
... at drukne i tidsmangel, grundet skrivekramper på Brugtgrejs forum.

Heldigvis kan man andre steder putte den slags "CW-kejsere" og "Krager med lånte fjer" i blokkering.

VY 73 til Alle, også dem der helst ville være fri.

Kenneth OZ1IKY
.
Kejserens nye klæder billede.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Re : ANONYME ANMELDELSER ER RART

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: ons aug 19, 2020 10:02 Indholdet skal jeg overlade til andre at vurdere.
Navnlig hans syttende indlæg (#46) kan være skæbnesvanger, hvis nogen skulle forstå det anvendte udtryk:
mand til mand, at gøre vedkommende det klart at pågældende er på gale veje kan have en gavnlig effekt.
som en opfordring til korporlig udenretsligt tilkendegivelse.

vy 73 til de, det behager
oz7xf, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

ANONYME ANMELDELSER ER RART

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Mester ..

Ja - meget genkendeligt - men aldeles ubrugeligt modus operandi - fra "CW Kejseren" aka Kragen med de lånte fjer?
Når man er trængt på sandheden, eller mere mangel på samme, så forsøger man med "trusler".
"Truslerne" er så mere eller mindre skjulte, men aldeles ubrugelig. De er for gennemskuelige som en glarmesters søn.
(det er nemlig så gennemsigtig) ((transperant))

Som nogen ville sige, som tomme tønder fra Vedbæk der blot buldre, fordi de er tomme.

VY 73 til Alle, selv dem der havde håbet at slippe.

Kenneth OZ1IKY

PS - istedet for at få skrivekrampe, burde han måske hellere klippe sin hæk?
Den trænger nemlig meget ...

.
0000 Grine-mus 1c.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ANONYME ANMELDELSER ER RART

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: tors aug 20, 2020 21:14 PS - istedet for at få skrivekrampe, burde han måske hellere klippe sin hæk?
Den trænger nemlig meget ...
Problemet er, at alle i vore dage, uden videre, kan anskaffe sig en hæk og lade den gro uden hensyntagen til fællesskabets nydelse.

På den baggrund kan jeg anbefale ham at lade hækken opgrave og deponere til næste glædesblus for de Underjordiske holdes. Syv snehvide svaner, sikke et syn!

http://www.youtube.com/watch?v=YL_WRYS4Xd0

vy 73 til alle i hobe
oz7xf, Allan
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af Rimax_15 »

Jeg er sgu ved at være for gammel til at være med her.
Øgenavne, forkortelser, meget skjulte hentydninger. Fatter intet.
Bare jeg ikke bliver så senil at Jeg melder mig ind i EDR.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

Hej Rimax
Bare jeg ikke bliver så senil at Jeg melder mig ind i EDR
Jeg tror du skal have en seriøs snak med din læge?
(det burde et par andre for længst have haft, men det kan allerede være forsent?)
Ikke at det er det med EDR, det er såmænd en udmærket forening ...

Nu kender jeg dig jo lidt, så jeg er ikke så bange for dig.
Du skal sku nok klare den. Ellers må du bare kalde op på 225....

Og ind til da, så tror jeg bare vi skal vente på at CW Kejseren kommer tilbage fra sin
nær-undersøgelse af alle solcellerne i Sandkås og omegn.
Det var i alt tilfælde det som "Den Fremskudte Modtager" hørte ham og hans makker tale om
på deres "Bestyrelsesmøde" i den negative HAMSPIRIT komite den anden dag.
(for nedskruet effekt i deres sædvanlige naivitet)
((den modtager alle i den her kreds påstår ikke findes))

Men det kan vi jo snakke om over en Faxe Kondi lite' ved lejlighed.

VY 73 til Alle, også dem der helst ikke ville høres på båndoptageren.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

Rimax_15 skrev: fre aug 21, 2020 19:01 Øgenavne, forkortelser, meget skjulte hentydninger. Fatter intet.
Fat mod! Når du intet fatter, har du faktisk fattet rigtigt. Løsningsmængden er nemlig tom.
Så nej, du er ikke i nærheden af at være senil, så bemeldte forening må vente endnu en tid før de ser dig som medlem.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

"CW Kejserens Nye Klæder"

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Mester Allan
OZ7XF Wrote; Navnlig hans syttende indlæg (#46)
Nu synes jeg da han sløjer den af?
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=83141

Før stod han for omkring 39,4 % af alle indlæg i den her tråd, 13 ud af 33.
Nu er hans placering da godt nok faldet til kun 34 % af alle indlæg i den tråd, 17 ud af 50.

Men det kunne jo være, at han har travlt med "Opdragelses Dokumentet" og "Redegørelsen" ?
Eller man har iværksat en afsøgning af den nærmeste omegn efter SDR dimser?

VY 73 til Alle, også dem der helst ville være fri - de slipper nemlig slet ikke.

Kenneth OZ1IKY
.
0000 Grine-mus 1b.jpg
0000 Grine-mus 1b.jpg (24.15 KiB) Vist 10414 gange
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder"

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: lør aug 22, 2020 12:37 Nu synes jeg da han sløjer den af?
Hej Kenneth

Der sker jo det, at en tråds aktivitet daler med tiden. Derved falder muligheden for at udse sig profiler til gennem tilkendegivelser at kæle særligt for. Hvor stor en sorg, det forvolder den glødende skribent, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men jeg har erfaret, at hans skriveri er fortsat i en anden tråd.

Selve trådens indhold kunne være interessant nok, men den er ikke oprettet med det som formål. En lignende tråd blev oprettet for nogen tid tilbage, tilmed med samme link. Dengang, og alle de andre gange i tråde med samme problemstilling, tårner forummet sig op og direkte skænderier opstår, og ingen har en konstruktiv og legal løsning på et muligt problem.
Det pudsige er, at løsningen ligger lige for døren. Men, og det er et stort men. Den sammenslutning, der i tide og utide påberåber sig at varetage radioamatørernes interesse er så sky, at de ikke magter en fælles henvendelse til Styrelsen og Politimesteren.

vy 73
oz7xf, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

I en forøvrigt godt forvrøvlet tråd om selvtægt:
http://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode=thread&obj=83346
skrives således i #18:
Som jeg oplyste i mit tidligere indlæg kendte jeg udmærket til det link du her viser. Ja, det var/er selvtægt. Som jeg også tidligere, i samme indlæg, gjorde opmærksom på, er begge skadevoldere ikke alene sociale tilfælde, begge også udenfor terapeutisk rækkevidde. I øvrigt er vedkommende der opsatte støjsenderen nu afgået ved døden. Støjsenderen bar tydelige tegn på at være fremstillet af en tekniker hvis identitet ligeledes er mig bekendt. Den trækasse elektronikken var indbygget i, stammede i øvrigt fra en lokalafdeling her på øen. Støjsenderen og dens anbringelse har tidligere været debatteret her på brugtgrej.dk.
Det kunne være interessant, hvis "Gårdpumpen", hvem det så end måtte være, oplyste om selvtægten eller nærmere selvjustitsen ved anbringelse af støjsender havde den tiltænkte virkning at få radioamatøren til at standse sine udsendelser?
Om "Gårdpumpen" kan fremlægge sandhedsbevis for standsningen af udsendelserne ville glæde mig.

Om selvtægt, se SL § 294:
Den, som ulovligt tager sig selv til rette, straffes med bøde.
Om anbringelse af støjsender er en strafferetslig ulovlig handling, kan der næppe være tale om, hvis radioamatører generelt anerkender selvjustits indbyrdes. Der kan derimod ikke være tvivl om, at fjernelsen af den anbragte støjsender klart er en strafferetslig overtrædelse.


vy 73
oz7xf, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

"CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa

På BG skriver CW-kejseren om voldsparate radioamatører. Mon disse også er ondskabsfulde?
OZ7XF wrote:
Om "Gårdpumpen" kan fremlægge sandhedsbevis for standsningen af udsendelserne ville glæde mig.
Ind til nu har "CW Kejseren" nok aldrig fremlagt sandhedsbeviser af nogen art.
Kun vrøvlet om "at det var da ærgerligt at de ikke spurgte, for jeg havde det med i inderlommen".

Så du må påregne at det med sandhedsbeviserne nok går lige som med "Opdragelses Dokumentet" og "Redegørelsen".


VY 73 til Alle uden muligheder for undtagelser.

Kenneth OZ1IKY
.
0000 Grine-mus 1a.jpg
0000 Grine-mus 1a.jpg (14.5 KiB) Vist 9699 gange
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

Om lånte fjer mv.

I denne tråd i Annekset:
http://samling.brugtgrej.dk/forum.php?m ... &obj=83476
udbreder "Gårdpumpen" sig om sig om Siemens E310 modtageren, som han i #4 kalder papegøjemodtageren.

Jeg kan overfor den undrende forsamling berette, at jeg i et årstid har sejlet med en papegøjemodtager aka E310 ombord en af søværnets minestrygere.
Se endvidere side 9 i denne i øvrigt læseværdige artikel, og bemærk især titlen:
http://mfs.dk/wp-content/uploads/2016/0 ... en7-36.pdf

vy 73 til de, der mestrer selvforvaltningen.
oz7xf, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Mester;

Jo ..
Men som du jo, bedre end nogen af os andre ved, så er der mange - ja endda rigtig mange - lånte fjer,
blandt gård-pumpe og "CW-kejser". Og den gård-pumpe kommer der nok ikke meget ud af, ikke engang vand?
OZ7XF wrote:
har sejlet med en papegøjemodtager aka E310
Ja, nogen nøjes med at huske "Gode Gamle Dage" ..
Og det med "Gode Gamle Dage" har adskillege ægte akademikere jo flere gang godt og grundigt gennemhullet.
(havde "De Gode Gamle Dage" været et skib, lå det nok nu på bunden af Mariana graven i Stillehavet ud for KH0?)

Nogen samler ligefrem et museum af deres liv (?) sammen på 45 kvm excl. udenoms skur og skrammel ...
Jeg foretrækker at have dokumentationen elektronisk, kun på det der virkelig er sket.
Og så for resten af den slags gå på et vel udstyret og vel indrettet museum.
for at se på den rigtige vare i den rigtige sammenhæng. På det der er den ægte og uomtvisteligt sandhed.

Det giver mere plads til at leve og skue fremad frem for at sumpe rundt i fortiden der måske endda aldrig var ens egen?
Men man ved jo aldrig, det kunne jo være ...

VY 73, men kun til dem der formår ...

Kenneth OZ1IKY

.
Vedhæftede filer
At smykke sig med lånte fjer.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: man sep 14, 2020 20:01 "Gode Gamle Dage"
er det ikke dem, man først kan huske, når man bliver gammel nok?

vy 73
oz7xf, Allan
Låst