Uinteressante indlæg på det brugte marked

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Rimax_15

Re: Uinteressante indlæg på det brugte marked

Indlæg af Rimax_15 »

Hej OZ1JHM.

Jeg tror du vil være en god Moderator på Den røde avis.
Vagn for President
OX1OXQ

Indlæg af OX1OXQ »

hørt
OX1OXQ er et rendyrket dumt svin
DIGI mode er vejen frem og alle burde køre DIGI modes.
Brugeravatar
oz1bv

Indlæg af oz1bv »

Hej alle

Husk, at man kan aktivere sit selektive filter og lade det som ikke er værd at spilde tid på dø ud af sig selv. Det forebygger stress og unødigt højt blodtryk.
Vy 73 de OZ1BV, Brian
oz7xf

Indlæg af oz7xf »

Hej Brian

Anden halvleg af dit udsagn: "dø ud af sig selv", bygger på en skrøne, viser al politisk aktivitet. Det er som om, at de bare vender skråen og starter forfra igen, og igen.

Selektivt filter, nuvel. Det virker sikkert fint for den enkelte, men støjen er der stadig. Og endelig er der de mere prof typer, der optræder med flere støjkilder, der argumenterer indbyrdes. At standse dem, er nærlig umuligt, og forsøger man at støbe dem ind i metalliseret epoxy, starter de pr. automatik en #MeToo sag eller man ender i retten i en sag om velfærdstab.

På en eller anden måde har jeg på fornemmelsen, at det er bedre at leve med dem og tage dem seriøst uden på nogen måde at indgå i en ægtepagt med dem og tie!
Ja, det er ikke altid lige pænt eller let, men dog bedre end, at deres argumenter får rodfæste i befolkningen.

vy 73
OZ7XF, Allan
medlem af EDR, MCTC,
Skriver ikke på Brugtgrej.dk
oz7xf

Indlæg af oz7xf »

Nu er den gal igen!
Screenshot 2022-07-31 at 06-42-31 Brugtgrej - CW kursus i OZ8NST EDR Næstved.png
Screenshot 2022-07-31 at 07-32-09 Brugtgrej - CW kursus i OZ8NST EDR Næstved.png
Jeg er for så vidt ligeglad med forvekslingerne. Det er operatørens problem, da han selv har valgt sit kaldesignal, og forøvrigt valgt et, der kunne antyde en grønlandsk forbindelse. Det er upraktisk og endelsen er for lang for en CW radioamatør.
Jeg er også forholdsvis ligeglad med kommentaren omkring:
"Man burde vel ikke kommunikere med en der ikke identificerer sig, forstået således at alle kan kalde sig Gerner, ligeså oplyse en by man reelt ikke er bosat i.".

Nej, det som jeg bemærker er ligegyldigheden i forhold til trådens emne, der på igen måde opvejes af undskyldningen. Snarere bliver den værre!
Jeg bliver samtidig nødt til at korigere lidt på operatørens udsagn, da han skriver således:
Jeg benytter ikke omtalte forum = RDE forum, ligeså har jeg ladet mig fortælle at ikke alt der skrives på dette sikkert udmærkede RDE forum, et forum hvor der er "højt til loftet", er validt.
Operatøren læser her, men kan ikke skrive her. Godt nok er her højt til loftet, men der er samtidig kort til døren, og det faktum er operatøren mærket af. Og det har højnet kvaliteten ikke så lidt på dette forum.

I øvrigt kan jeg henlede opmærksomheden på denne glimrende opsummering:
viewtopic.php?p=8857#p8857

vy 73 til langt de fleste
OZ7XF, Allan
medlem af EDR, MCTC,
oz7xf

Indlæg af oz7xf »

De uinteressante indlæg på det brugte marked syntes ingen ende at tage. Tag nu f.eks denne tråd om et ellers både interessant og vigtigt emne, hvor de uinteressante indlæg ligesom langsomt smyger sig ind langs kanten efter en længere pause:
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=93199
Og netop denne længere pause får mig til at fundere og mere end det. Ligefrem anbefale, at der på det brugte marked indføres den fra middelalderen kendte og frygtede gabestok, dog i en virtuel udgave. Altså, at bøddelen, nutidens moderator og slettefigur gives mulighed for at udstille sine bedrifter, såsom gule, røde kort, karantæner og udvisninger, således. at alle kan se, hvem, der er underlagt sådanne restriktioner og tiltag.

Lad mig give et eksempel over et uinteressant indlæg:
Screenshot 2022-08-16 at 03-10-31 Brugtgrej - Er vi en uddød race som radioamatør.png
Screenshot 2022-08-16 at 03-10-31 Brugtgrej - Er vi en uddød race som radioamatør.png (9.63 KiB) Vist 79 gange
Uinteressant fordi, at skribenten anvender vendingen: "hvad søren", der som bekendt anvendes for at udtrykke overraskelse, forbløffelse el.lign, dog ofte i den ikke særlige alvorlige ende jf:
https://ordnet.dk/ddo/ordbog?subentry_i ... A5&mpage=2
Det er ikke ordet: "søren", der er det afgørende for karakteren af udbruddet, men det, der står foran, altså ordet: "hvad". Kunne skribenten ikke i det mindste have svunget sig op til et: "for søren" eller det endnu stærkere: "for pokker" eller "for satan". Men sådan skulle det ikke være, hvorfor indlægget må karakteriseres som uinteressant.

Nu, hvor ballet er åbnet, vil jeg godt spinde et par ender omkring, hvad der er så interessant ved amatørradioen, at den ikke blot kan fastholde, men også tiltrække nye.
For mig at se kan det udfordrende ligge i det: "at kunne selv" altså uden indblanding fra teleselskaber og lignende. Det drejer sig ikke udelukkende om, at det er det loddekolbeeksperimenterende eller selve QSOerne, der er det vigtigste. Der ligger et samspil i at kunne sammensætte, opsætte, programmere noget teknisk betonet og have 1) korrespondance med nogle, der deler samme isme. At være en del af et helt utroligt stort interessefællesskab. Når jeg går på radioen og kalder op, rækker jeg ud til millioner.

Men, hvordan vi får formidlet det "at kunne selv" er så næste kapitel. Det gøres jo ikke alene ved, at fremvise radioamatørgrej og se, det i anvendelse. Der skal bindes adskillige ender på fortællingen for at kunne sælge den.
Måske man skulle rådføre sig med en universitetsuddannet sociolog. Måske kan man samtidig komme den skæve kønsfordeling til livs.
Foreningen EDR har alle muligheder for at række ud og vise en teknisk interesseret ungdom mulighederne indenfor amatørradio. Give dem mulighed for at prøve brug af amatørradio i praksis. Både på uddannelsesinstitutionerne og gennem invitation til øl-kald i de lokale foreninger. Og som POP UP arrangementer og på ladcykler på strøg og pladser.

1) Når jeg ikke præciserer, at det skal være radiobølgebåren kommunikation, er der fordi, at det giver af sig selv, hvis man ikke skal anvende kommercielle selskabers føringsveje og man blot skal række lidt ud over råbeafstand.

vy 73
OZ7XF, Allan
medlem af EDR, MCTC,
Brugeravatar
oz1iky

Indlæg af oz1iky »

Og så nåede den tråd på det brugte marked, som du referere til, også"Til Vejs Ende"
Denne tråd er nu lukket for nye indlæg.JPG
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf

Indlæg af oz7xf »

Ja, Kenneth.

Tråden nåede til vejs ende. Ikke problemerne!

vy 73
OZ7XF, Allan
medlem af EDR, MCTC,
Brugeravatar
OZ2D
Geografisk sted: Ishøj

Indlæg af OZ2D »

Jeg vil nu ikke kalde det uinteressant at D-certifikatet bruges til at køre HF, og det kan man gøre fuldstændig i døgndrift bare man snyder sådan rimelig kategorisk. Den regel med at man kan køre HF blot man er overvåget af en A- eller B-certificeret er komplet uhåndhævelig for telemyndighederne, det mener jeg ligger ud over enhver tvivl. Gad vide om de danske telemyndigheder clearede dette i forhold til ITU (Den Internationale Telekommunikationsunion) inden de indførte denne regel. Det tror jeg ikke at de gjorde. Og hvis jeg har ret i dette, så opfatter jeg denne forkætrede regel som ekstra kontroversiel.

OZ0MC har gjort det til nærmest et varemærke at presse den danske lovgivning. Det var DET som OZ1OXQ prøvede at gøre opmærksom på. Mange af de regelændringer som er indført i de senere år går jeg ud fra at EDR står bag. Det som undrer mig er hvor ugennemtænkt en lovgivning som er lavet af jurister som burde kunne have vurderet konsekvenserne mere kritisk end det der er sket.

Allan, du kan måske kalde indlægget og de efterfølgende indlæg fra OZ1OXQ for off topic men jeg synes bestemt ikke at problemstillingen og indlæggene er uinteressant.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DMR, FT8 m.m.

Rigtige mænd holder af New England Patriots (NFL) :-)
Besvar