Racisme og antenner

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Racisme og antenner

Indlæg af oz7xf »

Som sikkert mange har bemærket, stiller OZ1OXQ i denne tråd:
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=93229
på det brugte marked spørgsmålet:
Screenshot 2022-08-13 at 04-51-59 Brugtgrej - Antenner i almen boligforening.png
Da jeg ikke mener, at spørgsmålet skal stå ubesvaret, kommer her en kort redegørelse for en mulig sammenhæng.

Tilbage i tiden til dengang jeg kom i lære som elektriker, kom jeg meget på små og store byggepladser og her oplevede jeg racismen for første gang. Dem, der dengang kaldtes fremmedarbejdere, arbejdede for det meste som arbejdsmænd, og i den forbindelse har jeg oplevet, at de ikke var velkomne i skurvognen på lige fod med deres danske arbejdskollegaer og murersvendene. De måtte i stedet arrangere sig i det fri eller søge lidt ly i byggeriet. Dog var det dem tilladt (læs: pligt) til at tømme hvid mands lortespand, og blev ofte beskyldt for selv at skide rundt omkring i byggeriet.
Jeg må sige, at jeg var meget chokeret over denne umenneskelige behandling, men som tyndspræller og elektrikerlærling kunne jeg ikke gøre andet end at holde kæft indtil, at jeg havde taget nogle kilogram på og var blevet udlært.
Som tiden gik blev disse fremmedarbejdere til indvandrere, tjente pænt og længtes efter fødelandets TV-kanaler. Det blev dem muligt via parabol at modtage satellit-tv og antallet af paraboler voksede rundt omkring i de sociale boligbyggerier.
Her bliver jeg nødt til at komme med et indskud. Mogens Glistrup danner i starten af 70erne et politisk parti, Fremskridtspartiet, og i den forbindelse inddrager ham muhamedanerne som prygleknappe. Da Fremskridtspartiet falder kommer Pia Kjærsgaard på banen med Dansk Folkeparti, og hun blev tidligt i karrieren tiltalt for racistiske udtalelser, men bliver frikendt med begrundelsen, at politikere må anses for at have en udvidet ytringsfrihed.
Også andre partiet begynder at interessere sig for de fremmede, deres familiesammenføring og indvandring generelt. Men der er det ved det, at Danmark anerkender FNs Menneskerettighedserklæring og har ratificeret Den Europæiske Menneskerettighedskonvention, hvorfor det ikke vil være muligt for Staten at lovgive differentieret, altså indføre apartheid.
Hele denne politiske korrekthed kommer også til at gøre sig gældende ude i de almene boligforeninger, hvorfor man der forsøger at administrere ens. Men helt ens kunne det dog ikke blive. Helt væk kom parabolerne ikke.
Man ligger som man har redt, siger et gammelt ordsprog. Kunne man have gjort anderledes. Ja, det kunne man. Gennem velkommenhed og imødekommenhed og bl.a ude i bebyggelserne have tilbudt de eftertragtede udenlandske kanaler gennem fællesantenneanlægget.
Lidt pudsigt afsluttede jeg mit lange arbejdsliv i et job som elektriker, og det i et område med massive indvandreproblemer, og på parabolområdet kunne jeg dér spore en vis fremdrift, idet det for alle, så længe plads haves, og for egen regning at kontrahere med det anerkendte el-installationsfirma om at opsætte egen personlig parabol på byggeriets tag mod at deponere et beløb for anlæggets nedtagning ved fraflytning. Det var ikke dér muligt, at overlevere anlægget til den ny indflytter.

Når jeg lægger ud med: "en mulig sammenhæng" skyldes det udelukkende, at racismen ikke var den eneste årsag til hindring af antenneopsætning. En stor forening, der går ind for fredning af naturen sætter også en dyd i at mennesket og dets antenner slet ikke skal være her. Mange ejendomsmæglere sælger udsigt vel vidende, at så snart køberen er flyttet ind, er den mest benyttede udsigt fladskærmen, der tilmed tages med i haven. Også selv om man indendørs har panoramaudsigt over Øresund.
Det skal så siges, og det indrømmer jeg gerne, at ikke alle radioamatørantenner er arkitektoniske perler.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: Racisme og antenner

Indlæg af OZ2D »

Hej Allan

Ja man må måbende kigge til hvordan at Brugtgrejs forum skamrides af en moderation som er komplet uforståelig. Tråde bliver slettet, indlæg bliver fjernet, folk bliver smidt ud, alt sammen noget som vidner om mangel på respekt over for ytringsfriheden på Brugtgrej.dk.

Men når det så kommer til en rask omgang hyggeracisme, så er der ingen problemer med at lade indlæg blive stående selv om disse indlæg er nok så frastødende.

Når det kommer til anonyme Internet-trolle, så har Brugtgrejs administration heller ingen problemer med at tolerere at disse fjolser, uden mod nok til at skrive under deres egen identitet, skriver masser af indlæg med det klare formål at skabe ballade. Når man så påtaler disse problemer, så bliver Hans V. Andersen straks tøsefornærmet, og skaber sig over at man i det hele taget omtaler dem som Internet-trolle med fake-ID, selv om det er sandheden.

Jeg fatter ikke den mentalitet som hersker hos de folk som styrer Brugtgrej.dk. Der er noget skrupravende galt med det team som styrer Brugtgrej.dk. Jeg er glad for at vi kan kritisere den slags her på RDE uden risiko for at Hans V. Andersen sletter vores indlæg. Her kan vi tage bladet fra munden, her har Hans V. Andersen ingen mulighed for at fjerne vores indlæg.

Jeg tror ikke at EDR, med den nuværende ledelse, nogensinde kommer til at gøre det rigtige, nemlig at påvirke beslutningstagerne til at skabe lovændringer som giver os radioamatører bedre muligheder for at sætte antenner op. Det kræver at der afsættes økonomiske midler til dette formål. Det eneste jeg har set er at de efterlyser pensionerede jurister til at hjælpe sig. Jeg mangler ord som kan beskrive hvad jeg tænker om det, i hvert fald ord som jeg kan tillade mig at skrive i et offentligt forum. Jeg har ingen fornemmelse af at EDR overhovedet forstår hvor alvorligt dette problem er. Uden antenne-muligheder, ingen radioamatører, så enkelt er det.
Jeg kan kun give OZ1KNJ ret i det som han skriver i den omtalte tråd: https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=93229
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Racisme og antenner

Indlæg af Rimax_15 »

Jeg har været i Bestyrelsen i 3 omgange her hvor jeg bor.
Når Jeg nævnte antenner, kom de op i det røde felt, især en der var Formand.
Han troede han bestemte mere end resten af Medlemmerne, da Jeg så viste ham på
skrift, at det ikke var tilfældet, gik han helt amok og kaldte mig alt muligt.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Besvar