Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af Flemming »

DR OM OZ7XF

Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår meningen med din belæring; men må jeg ikke lige påpege, at det ikke er mig der ripper op i gamle sager.
Det er OZ1IKY, der fremdrager retssagen i Esbjerg og påstande om ubetalte varer, og du selv, der henviser til retssag mod DDXG.
Hvis jeg ikke har overset noget, så er det vist flere år siden OZ1OXQ har skrevet her på RDE forum, så hvem det er der spiller op til dans vil jeg stille et stort spørgsmålstegn ved.
Hvis ikke det er chikane I har gang i, så må du altså skære det ud i pap for mig, for andet kan jeg ikke få det til.
Jeg forstår fortsat ikke vigtigheden af at få svar på OZ1OXQs uddannelse.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af Flemming »

DR OM Rimax
Jeg gider ikke diskutere med anonyme personer. Så længe du ikke vil oplyse et kaldesignaal, så får du ingen kommentarer herfra.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af Rimax_15 »

Flemming skrev: lør aug 27, 2022 13:00 DR OM Rimax
Jeg gider ikke diskutere med anonyme personer. Så længe du ikke vil oplyse et kaldesignaal, så får du ingen kommentarer herfra.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Kaldesignal til hvad ?
På walkie bliver Jeg kaldt Snubbi, og det er det eneste jeg har. DOH !
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af oz1iky »

DR OM OZ8XW

Jamen dog, jamen dog...

Du skriver;
Du er helt gal på den.
Dine konspirationsteorier om min og Vagns forbindelse må stå helt for din egen regning.
Jeg stillede spørgsmålet:
Hvorfor er det så vigtigt at få fastslået, om OZ1OXQ er cand.jur. eller ej, og om nogen har lidt skade, ved ikke at kende svaret herpå.
Konspirationsteorier? Jamen dog, jamen dog DR OM OZ8XW.

Vil det sige at OZ1OXQ Jensen, Vagn, har slettet dig fra hans e-mail liste?
Gennem alle de "blinde" e-mails der er fløjet rundt med dig som modtager, havde man da ellers det indtryk af at I to var "bonkammerater”?
Jeg tillader mig at indsætte Bilag 1, så du kan se hvorfor jeg havde den formodning du kalder en konspirationsteori.

Men det er jo blot glædeligt at hører at du ikke længere modtager "Søndags-Hilsner" længere.
Og bevares, jeg vil da så undlade at påstå I to er gode venner i fremtidige skriverier.
Udelukkende baseret på dit eget udsagn. Vi ser om min tillid til det er en god investering.

Tilbage til det du mener jeg ikke har svaret på. Jamen dog jamen dog.
Så lad mig se om jeg kan formulere mig så også Du kan forstå det, DR OM OZ8XW;

Han, OZ1OXQ Jensen, Vagn, anvender/anvendte titlen Cand.jur. på f.eks. brugt grejs forum, og stort set alle hans e-mails.
Det er altså i hobby-relaterede sammenhæng han anvender/anvendte den titel.

Når man aktivt anvender en titel, og man gentagende gange bliver taget i store divergenser i sandhedsværdien af ens udtalelser, så kan det vel næppe undre nogen - heller ikke en person som dig, DR OM OZ8XW - at der er mange som har et legitimt ønske om at få afklaret ægtheden af titlen som denne <person> anvender?

Titler som "Over Telegrafist" og "Cand.Rolator" skal jeg helt undlade at kommenterer.

Men f.eks. bruger jeg ikke i hobby sammenhænge mine akademiske titler.
Hvorfor ikke det?
Fordi det ikke har nogen relationer eller relevans for min hobby og udøvelsen af den.

Dernæst skriver du;
men fremkommer i stedet for med en helt masse påstande og oplysninger, der åbenbart skal legitimere din efter min mening nærmest sygelige interesse for OZ1OXQ.
Jeg kan kun sige at interessen må i høj grad være gensidigt fra hans side af?
Og mon ikke jeg, beklageligvis, havde sovet i timen i en del år, indtil jeg blev bevidst om hans "sygelige" interesse for mig. Jeg har dog indhentet det efterslæb som min dengang tilstedeværende naivitet og tro på Menneskets Iboende Godhed havde givet mig. Men igen - hvor startede "sygeligheden" henne, DR OM OZ8XW...

Og til sidst, så skriver du;
Jeg er simpelthen godt og grundigt træt af at du og andre med alle disse indlæg om Vagn ødelægger et ellers udmærket forum.
Derfor lav jeres eget forum eller mødested, hvor I kan bekræfte hinanden i hvad I vil, og lad alle os andre slippe for disse for flertallet uinteressante indlæg.
Her må jeg så spørge dig, lige ud og direkte, hvorfor interesserer du dig egentlig for hvad andre skriver om OZ1OXQ Jensen, Vagn, DR OM OZ8XW? Havde du ikke lige givet udtryk for at min påstand om jeres forbindelse var konspirationsteorier? Dernæst er jeg lidt irriteret på mig selv, at jeg ikke gemte dine bemærkninger - jeg mener det var på en tidligere udgave af EDR's forum - hvor du skrev at du ikke interesserede dig for hvad der blev skrevet andre steder.


VY 73 til alle dem der har en gældfri positiv HAMSPIRIT


Kenneth OZ1IKY

Bilag 1:
Bilag 1 - OZ1OXQ til OZ8XW og mange i BCC.JPG
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af OZ1FF »

Dr Om OZ8XW

Du skriver:
Til OZ1IKY, OZ1FF, OZ7XF, Rimax (hvem du så end er) med flere.

Nu har I gennem vel mere end 10 år udvist en utrolig interesse for OZ1OXQs uddannelse.
Dette er et spørgsmål, som kræver et svar.

Siden jeg i foråret 2016 overværede en retssag ved retten i Esbjerg, hvor OZ1OXQ havde stævnet en lokal radioamatør for injurier og æreskrænkelse, har jeg indimellem fulgt OZ1OXQ's gøren og laden. Konklusionen heraf er, at OZ1OXO, tidligere OZ4OO, har formået at splitte danske radioamatører i to grupper. Den ene som supporterer og hylder hans adfærd, og den anden, som bekæmper denne med alle til rådighed stående midler.

Hvorfor nu denne splid? Hvis jeg kigger i mine arkiver med sagsdokumenter, mails, indlæg fra diverse fora og lydoptagelser fra amatørbåndene, så danner der sig et broget billede. Det, som generer mig mest, er den manglede troværdighed. Jeg er født og opvokset i Sønderjylland, hvor vore tyske naboer har et ordsprog, som dækker min opfattelse godt: Wer einmal lügt, dem glaubt man nicht. Hvis jeg læser nogle af OZ1OXQ's skriverier, så er indholdet - for at sige det pænt - fri fantasi. Eller direkte løgn. Noget, som han så prøver på at sandsynliggøre, ved at underskrive sig cand. jur. eller endog advokat. Hvis man prøver at imødegå hans udsagn er resultatet som oftest mails med diverse trusler om bål og brand eller retssager. Noget en hel del danske radioamatører kan bekræfte. I førnævnte retssag indgik som dokumentation en lang række mails, med et indhold, som ikke er en jurist/advokat værdig. Hvad dommeren mente herom, kan man læse i domsudskriften, som OZ1OXQ var så venlig at dele med Gud og hvermand, sikkert også dig. Når man så senere, som dokumenteret i denne tråd, kan læse, at OZ1OXQ i denne sag havde bundet dommeren en historie på ærmet, så er min respekt for personen OZ1OXQ landet på det absolutte nulpunkt.

Dr Om OZ8XW, jeg kunne skrive meget mere for at besvare dit spørgsmål. Men da jeg ikke tror, at dette vil ændre noget som helst ved din opfattelse af den forfulgte uskyld OZ1OXQ, så lader jeg det blive herved. Dog vil jeg rose dig for, at du ikke gemmer dig i anonymitetens skygge, som andre gør - ingen nævnt, ingen glemt.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af oz7xf »

DR OM OZ8XW

Idet jeg til fulde anerkender din formåen udi skrift og tale formår ingen af dine kunster mig til at overgår til et skriftsprog, hvor jeg end ikke er fuldstændig sikker på stavemåden. Jeg vælger derfor for nuværende at strække våben, men er mere end villig til på et mere passende sted end her igen at krydse klinger med dig. For at skære det helt ud i pap, bliver det på klinger udenfor referat.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af OZ0J »

Flemming skrev: fre aug 26, 2022 15:14 Kunne I ikke lave en privat mailgruppe. Så kan I for min skyld dyrke denne ret specielle interesse for personer I tilsyneladende ikke kan lide, og alle vi andre kunne slippe for jeres uinteressante indlæg her på forum.
Ligesom med fjernbetjeningen på TV eller radio, så er det tilladt at bladre forbi eller slukke. Hvis disse indlæg er uinteressante for dig, så lad være med at læse dem.

Og der er sikkert nogen, der har 150.000 gode grunde til at lave disse indlæg.
Flemming skrev: fre aug 26, 2022 15:14 En positiv sidegevinst ville være, at eventuelle ”forbipasserende” vil kunne få et mere retvisende billede af hobbyen amatørradio.
Flemming, du kunne passende komme med nogle positive indlæg om vores hobby, her eller på EDRs forum til gavn for eventuelle ”forbipasserende”. Dit præsentation til det kommende RM valg viser ikke rigtig nogen positive tiltag.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af Flemming »

DR OM OZ7XF
Tak for din kommentar.
Jeg stiller gerne op til en snak i andet regi, og jeg håber at du deler mit synspunkt:
En fortsat debat om OZ1OXQs uddannelse eller ej her på RDE forum tjener intet formål

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af Flemming »

DR OM OZ1FF
Vi er overrasskende nok ikke helt enige.
Jeg tror, der findes tre grupper: En for, en imod og en (formentligt den største), der er trætte af at høre mere om emnet cand jur eller ej (og nok også alle de tilhørende skriverier).
Nu har spørgsmålet været rejst og debatteret i mindst 6 - 7 år.
Uanset hvor mange år yderligere denne hetz/chikane (det er så min udlægning) fortsætter, tror jeg ikke det fører til andet end "ævl og kævl".

Derfor stop nu eller find et andet sted, hvor et udmærket radioamatør forum ikke bliver ødelagt.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af Flemming »

DR OM Kenneth
Jeg er overrasket over, at du åbentbart har et kartotek med mine gerninger gennem tiden.
En mærkelig hobby.
Hvor mange andre radioamatører har du samlet oplyssninger om?

Nu stiller jeg dig for tredje gang spørgsmålet:
Hvorfor er det så vigtigt at vide, om OZ1OXQ er cand.jur eller ej?
og i tillæg:
Tror du, at du får svar ved at blive ved (i nu mere end 5-6 år)
Hvor længe vil du fortsætte med at chikanere og nedgøre Vagn her på RDE forum, hvor han i flere år ikke har skrevet .

Jeg mener spørgsmålet kan besvares uden at blande EDR eller mine gerninger/ugerninger ind i svaret.

Til slut:
Kom nu videre eller find et andet sted end RDEforum, hvis du ønsker at fortsætte.
Så kan vi andre måske bruge forum til amatørrelateret snak.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af OZ5WU »

Dr OM OZ8XW, Flemming
Bare ét godt råd:
2019-01-13_15-44-39.jpg
Blodtrykket dit falder - Kaffen smager bedre.

Dét eneste der ikke forsvinder er "Problembarnet" Ham vil der stadig være liv i så længe SANDHEDSBEVISER og afregninger for køb mangler.
Sådan er virkeligheden, lev med det, eller få din "Gode ven" til at ændre adfærd.

Må du have en fremragende aften - uden ild i skrivemaskinen! :D
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af oz4zat »

Billede
Flemming skrev: søn aug 28, 2022 18:54 Derfor stop nu eller find et andet sted, hvor et udmærket radioamatør forum ikke bliver ødelagt.
Vy 73
Flemming, OZ8XW
Flemming, det må være hårdt for dig at indse, at du hverken er moderator eller den, som skriver reglerne her på rdeforum.

Et eller andet sted føler jeg med dig, et så stort tab af kontrol er ikke din livret - det må gøre ondt blot at være én stemme - helt som os andre - det er vist nyt for dig.

Men; Omtalte Vagn Jensen (cw-operatør + en hel masse andet) har med sine retssager og andre svinestreger afstedkommet en masse omkostninger, ærgrelser og vrede (i bredeste forstand) hos mange mennesker.
At forlange tavshed om disse fakta og forsøge at tvinge andre til at tie herom bryder jeg mig ikke om.

At du skriver her, er for mig ganske tankevækkende. Tidligere har du taget så stor afstand fra rdeforum.dk, at du ikke engang ville nævne navnet i dine angreb og "modsvar" på edr.dk og brugtgrej.dk.

Og nu skriver du så her, hvor du, jeg og alle andre kan ytre os inden for lovens rammer - men ikke underlagt dine "regler" og din partiske fortolkning af samme.

Personligt kender jeg ikke Vagn Jensen, men jeg har gennem årene fulgt hans ... "konfrontationer" med andre og fået det indtryk, at du i et og alt forsvarede hans fremfærd.
Her i blandt at sagsøge en forening, hvis demokratiske ledelse og medlemsskare ikke ønskede at optage ham som medlem....
En, i mine øjne, latterlig, urimelig og i alle måder syg fremfærd, som kun kan vække min medlidenhed.

For at spare dig for at gentage dig selv, vedlægger jeg et skærmfang fra juni, 2016 hvor du redegør for hvordan et forum skal modereres/censureres.
Som jeg læser dine indlæg ovenfor, har du vist nogenlunde samme holdning til censur (af andres !) ytringer som i 2016.

/søren/4zat
Vedhæftede filer
borgfred-traed.png
Senest rettet af oz4zat søn aug 28, 2022 22:16, rettet i alt 1 gang.
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af oz1iky »

DR OM OZ8XW

Jeg har ikke til formåls at udøve chikane. Det klarer din "Gode Ven" så glimragende selv, uden min hjælp.
Men man er dog nødt til at svare igen, og stå imod, det man bliver udsat for.

Jeg ønsker udelukkende afklaring på det ret simple spørgsmål om hvorvidt <personen> er, eller ikke er, Cand.Jur.
Intet andet. Og hvor svært kan det være at fremføre "Sandhedsbevis" for den påståede titel?

Hans adfærd, ret afdæmpet sagt, lader ikke andre muligheder åbne. Han har selv bragt sig i den situation.
Og Du har lige som intet at gøre i dette felt, uanset hvad du selv forsøger på. Du er uinteressant i det felt.
At du begiver dig ind i dette felt, viser mere om dig selv, end om din Gode Ven ..

Det er kun og udelukkende OZ1OXQ Vagn Jensen, <personen> som kan afklare og afslutte den del med et iøvrigt ret simpelt svar.
Fremlæggelse af "Sandhedsbeviset" på at han er Cand.Jur.

Men det er tilsyneladende uden for din "zone" ?

Omkring "kartotek" over dine gerninger ...
Spørg da endelig din gode ven oppe i det Nordjyske. I brede kredse kaldet "Onkel Kurt"
Han har et tilsyneladende omfangsrigt kartotek over os alle.
Også på ting som ville have afstedkommet et søgsmål for injurier.

Jeg har kun et "kartotek" over dem som har gjort det nødvendigt at jeg har måtte implementerer de klassiske militære doktriner omkring dem som ønsker at være fjender til mig. Det er, som Du kan fornemme, ikke mit valg men andres.
Hvis du føler at jeg har dig i et kartotek, så kunne du måske funderer lidt over hvorfor jeg har det?
Mit liv er for kort til at aktivt opsøge fjendskaber. Men der er grænser for hvad jeg finder mig i..

VY 73 til dem der har en gædlsfri positiv HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKy
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af oz1iky »

og en stor tak til OZ4ZAT !!

Det er helt befriende at andre kommer med deres observationer

VY 73, men kun til dem som fortjener det

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af oz7c »

Hej

Ja det er ikke nemt at være OZ8XW for tiden ?

men jeg har et bedre billed af ham
OZ8XW_out_off_control.jpg
Det er ikke godt at vide hvad der Nord/Syd/West/Øst slet ikke i EDR

73 Boye
Besvar