NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af OZ5WU »

Altså venner... I MÅ altså sørge for at ham her ikke når ud af buret, dét vil være en katastrofe:
2021-02-18_12-27-50.jpg
Han vil svine med papir og porto 12 gange om året.
Han vil modificere sandheden til egen gunst.
Han vil udelukke enhver der taler ham imod.
Han vil råbe og skrige på et hvert møde, så høreværn er et must.
Han vil messe: "Det forstår jeg ikke, hvorefter han vil genfremsige sin "historie" med en ny vinkel!
Han blæser på vores behov for frekvenser.
Han blæser på vores behov for antenne muligheder (selvom han påstår noget andet)
Han ønsker "kun" en vare på hylden til abonninerne - på papir.
Han ønsker ubegrænset adgang til foreningens formue!
Han ønsker medlemskartoteket på et meget simpelt regneark.

Sørg nu for at han ikke gør mere skade, end han allerede har gjort - Det vil være en katastrofe og udløse endnu en Blå nål.

#dukogvæk
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af Rimax_15 »

Neverending story :-)
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af oz7xf »

Hej Michael W

I bund og grund handler det om at vælge sine venner med omhu. Det kan godt være, at man kan blive valgt ind i repræsentantskabet og der gøre en stor ballade. Men for at få foreningen til at fungere er det nødvendigt, at dem, som man vælger at samarbejde med, er bund solide og troværdige i alle henseender.
Så indtil videre er jeg meget fortrøstningsfuld.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af OZ2D »

Han vil udelukke enhver der taler ham imod.
Jeg kommer sådan til at tænke på en tråd om en vis personage. Her var der heller ikke så højt til loftet hos en vis person.

Vi tager lige et lille rask citat fra denne ucharmerede tråd på Brugtgrej:

"...
Mon det kunne tænkes at BG og BG-forums ledelse og moderatorforsamling kunne tænke sig at se nøgternt på 95% af alle balladers ophav de sidste fem til syv år?
Feltet kan relativt hurtigt indsnævres til ÈN personage og KUN ÈN personage..

Hvorfor virker det som om denne ”person” kan tillade sig lidt af hvert uden handling har konsekvens?

Personligt har jeg flere gange holdt ”ferie” fra BG ene og alene fordi, det virker som om denne person får frit løbepas på alle planer!
..."

https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=92825

Ak ja, hykleriet stortrives på disse kanter. Kedeligt er det ikke. LOL
Senest rettet af OZ2D man aug 29, 2022 7:43, rettet i alt 2 gange.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af OZ2D »

Hej Allan

Så længe at EDR's ledelse ikke udelukkende består af folk som går 100% ind for ytringsfrihed, så har jeg intet at gøre som medlem af EDR. Så det kommer nok aldrig til at ske at jeg bliver medlem og det er helt fint for mig. Har alligevel ikke så meget fidus til et foretagende som stort set intet har gjort for folk med forbud mod antenne-opsætninger de seneste par årtier.
Senest rettet af OZ2D man aug 29, 2022 12:46, rettet i alt 1 gang.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af Rimax_15 »

OZ2D skrev: man aug 29, 2022 0:53 Har alligevel ikke så meget fidus til et foretagende som stort set intet har gjort for folk med forbud mod antenne-opsætninger de seneste par årtier.
Har de nogensinde gjort det ?
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af oz7xf »

Hej Kim

Gennem medlemskab kan du sikre, at EDRs ledelse udelukkende består af folk, der går helhjertet ind for ytringsfrihed.
Og ikke nok med det. Hvert eneste medlem tæller, når en formand på et eller andet tidspunkt får taget mod til sig til en tur rundt på de bonede gulve på Borgen for at sikre denne kultur. At det så, lidt provokativt skrevet, næppe bliver i vores levetid, er noget andet.
Væk med alle pluddermandsmøderne, foldere og andet gøgemøg. Ryk, hvor der lovgives; det er på Borgen.

Ja, ja, ja. Den er feset ind. Du vil ikke. Din begrundelse er god nok. Det er derfor, at du er så vigtig for foreningen.

vy 73
OZ7XF, Allan
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af Flemming »

Jeg forstår OZ5WUs frygt.

Sæt der kom en ind i RM, der tør sige ham imod og vil gennemskue alle hans uforskammetheder og løgne.
Det vil være en katastrofe for EDRs sekretær.
Med en personage i EDRs ledelse, der ikke evner at lytte til andres mening; men fører sig frem med metoder, der benyttes i diktaturstater, hvis nogen skulle driste sig til at sige ham imod. er jeg dybt bekymret for EDRs fremtid.

OZ8XW Flemming
(Der åbenbart er så farlig, at OZ5WU ikke engang tør stå ved, at det er mig hans helt uacceptable indlæg handler om)
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af oz4zat »

OZ8XW

Var du i tvivl om, at OZ5WU sigter på dig med sin nisseanalogi ?
Tror du andre var i tvivl ?
(jeg var ikke !)

I øvrigt er det interessant, at også DU debatterer EDR-sager her - hvorfor bruger du dog ikke EDRs forum ?

/søren/4zat
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af OZ5WU »

Hej Flemming!

Velkommen til denne hyggelige tråd :D
Det er jo et fantastisk humør Hr. OZ8XW kommer trillende med, endda med usandheder i bagagen, og dog fordi ellers ville vi jo ikke kunne genkende dig!

Først vil jeg da takke mange gange for alle de fine roser, du rundhåndet kaster ud i min retning. Det gode er bare at dine udsagn ikke holder vand på nogen måder. Det kan referater og måske bedst af alt lydoptagelser dokumentere helt og endeligt.
Dit største problem er jo at danses der ikke efter din pibe, er det udemokratisk og i din verden diktatorisk. Går det ikke som du vil, så er fanden løs i Laksegade!

Jeg tænker de fleste læsere på dette forum sagtens kan hjælpe med dokumentationen herfor, nærmest uden opfordring. Heldigvis er der i de senere år tilkommet ny folk som IKKE lader sig tryne rundt i manegen af ”Formanden for RM”
Så ham er vi gerne foruden, men er du konstruktiv så er du skam velkommen.

Flemming! Dit største problem er jo at du ikke accepterer spillereglerne i demokratiske processer, det gør jeg rent faktisk til din store irritation. Jeg kan nemlig godt tælle til et demokratisk flertal, husk venligst hvordan det så gik! Afstemning blev der sagt, når dine endeløse ordflom blev for meget, så var du tøsefornærmet, fordi DU ikke fik vilje (DIN altså).
Du må meget gerne kalde mig både kynisk og det der er værre, for jeg kommer aldrig med forslag uden de er, ”trykprøvede” aka der vil være et demokratisk flertal uanset dit råberi. Som jeg skrev i en anden forbindelse, må du nok leve med den situation. Du kommer også til at leve med at EDR hverken er DIN forening, eller mit private legetøj.

EDR er og bliver alle medlemmernes interesse forening. EDR skal styrkes, ikke afvikles efter DIN plan. Jeg er håbefuld vedrørende styrkelsen, forudsat DU ikke spolerer RM med ligegyldige vedtægtsnusserier. Det ny RM vil få en anbefaling om at understøtte IARU region1’s #shapingthefuture projekt. Om demokratiet vil det, kan vi dermed få lagt årtiers ørkenvandring i tåbelige vedtægtsnusserier bag os!

Til sidst igen YTRINGSFRIHEDEN, den er ukrænkelig. MEN det er sgu ikke ensbetydende med at så kan allehånde mere elle mindre relevante udsagn, bare kastes ind i eksisterende samtale, med det ene formål at få skabt ”halløj på badehotellet”.
Som det står skrevet i dette forums klare husorden, skal man opføre sig ordentligt. Det kan frit oversættes til at man ikke kommer fedtende med Off Topic udgydelser i en relevant diskussion.

At OZ2D holder så meget på sin ret til at udtale sig, at det udarter sig til opfundne overtolkninger mv. kommer ene og alene til at stå på hans eget bord.
Jeg kommer nemlig ikke til at begrænse hans udfald – Det ville være censur! Som bestemt strider mod basale kerneværdier, men det opdager du nok på et eller andet tidspunkt Kim :)

@OZ4ZAT - så vil jeg opfordre til en genudgivelse af dit fantastiske billede af den bombede banegård, med det fine selskab i lænestolene :lol:
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af oz7xf »

DR OM OZ8XW

Når du skriver således:
Sæt der kom en ind i RM, der tør sige ham imod og vil gennemskue alle hans uforskammetheder og løgne.
må jeg minde dig om, at hvis andre havde skrevet sådan, ville du være den første til at udæske vedkommende for dokumentation.
Jeg vil medgive, at Michael W til tider kan være højtråbende, men i den disciplin er du dog den ypperste. I udgydelse af uforskammetheder står i nærmest lige, men måske med et lille forspring til dig grundet din store hetz mod den gruppe af medlemmer, der for år tilbage forsøgte at få foreningen ud af sit dødvande ved at inddrage lokalforeningerne i den demokratiske proces.
Med hensyn til løgnene savner jeg grundlag for bedømmelsen. Derfor kunne du meget passende dokumentere dit udsagn om disse.

DR OM OZ8XW
Du har en fortid. Den kan du ikke løbe fra. Den vil altid indhente dig på de mest upassende tidspunkter.
EDR mangler menneskelige ressourcer. Det er ikke noget nyt. Skal det problem løses kræver det, at medlemmerne føler sig velkomne, bliver taget seriøst og ikke afvist. Og kan man tilmed give dem indflydelse (en af de højest rangerende motivationsfaktorer) går det vanligvis en del lettere. Det var filosofien i at give lokalafdelingerne indflydelse i den demokratiske proces. Det er i lokalafdelingerne, der er hænder til de mange opgaver, der skal løftes. Ufattelig mange år har vist, at vi individuelle medlemmer ikke formår det. Vi har simpelthen ikke de nødvendige sociale netværk. Vi stikker slet ikke på næven i tilstrækkeligt omfang. Din fortid har indhentet dig nu. Jeg behøver vel ikke dokumentere mere end?
Der kunne jo komme nogen tilfældigt forbi, ikke?
.
OZ forside august 2015.JPG
vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af OZ1FF »

Dr Om Allan, OZ7XF

Tak fordi du rusker lidt op i EDR's nyere historie. Der mangler kun, at du havde nævnt "NyStart". Men det er XYL glad for, da hun ellers kunne have brændt ballerne ved sit daglige morgenbad i Vejle fjord.

OZ8XW nævner ved festlige lejligheder NyStart. Og det er tydeligt, at det virkelig piner ham, og sikkert også OZ5KM, at de aldrig fandt ud af hvem der stod bag. Og at det fandt sted bag deres ryg. Og at man holdt møder, uden at de var inviteret. Jeg lever fint med, at jeg af OZ5KM i et smædeskrift offentliggjort på OZ7OU's hjemmeside, blev udnævnt til bagmanden. Gruppen bag blev hurtigt lagt i graven, men jeg har stadig hele dokumentationen, mails m.v. i mit arkiv, som jeg regner med at tage med i graven, når det engang er så vidt.

Følgende er ikke signeret, men det er skrevet af OZ5KM:
Chikaner og benspænd
Striden, der de to sidste år har udartet sig i EDR, er desværre personlig. En gruppe, der ikke kan lide den af medlemmerne valgte formand, har med alle midler søgt at genere ham.
Det begyndte med, at OZ1FF ønskede, at OZ5HZ, der var næstformand, sendte ham interne papirer fra det organisationsudvalg, som jeg var formand for.
Da OZ5HZ nægtede at udlevere interne papirer, blev OZ1FF meget fornærmet og skrev nogle skarpe bemærkninger til OZ5HZ. OZ5HZ var åbenbart ikke klar over, hvilken betydningsfuld person i EDR, OZ1FF var, for han svarede tilbage i samme stil, og det fortsatte de med en tid. Så var OZ1FF ude på hævn.
Kredsmødet i Billund
På kredsmedlemsmødet i Billund i efteråret 2014 havde OZ1INN meget travlt med at nedgøre det forslag til organisationsændring (kredse bliver til regioner), som han en måned tidligere på et HB-møde havde været med til at vedtage, og ved slutningen af mødet, hvor vi nærmest er på vej hjem, foreslår OZ1FF, at vi skal vedtage en resolution mod organisationsændringen. Da vi forlader mødet, er det eneste, der står på OZ1FFs blok, ordet “resolution” (jeg sad ved siden af ham).
Nogle få dage efter modtager RM og HB en resolution. Den er “énstemmigt vedtaget på mødet”. OZ3MC og jeg har været til stede, og der har ikke været nogen afstemning.
Derfor udformer jeg en kommentar, der forklarer, hvad der er sket, og den sender OZ3MC og jeg til RM og HB.
Så blev OZ1FF endnu mere sur.
RM 2014
I forbindelse med RM har vi i de år, hvor jeg har siddet i HB altid mødtes på Klokkestøbervej efter mødet for at de nye HB-medlemmer kan hilse på de andre, endeligt konfirmere konstitueringen og for at drøfte, om der var noget, som vi skulle tage ”action” inden det første HB-møde. I de senere år har vi også ryddet op efter RM.
I 2014 ville vi det samme, men de nye HB-medlemmer havde ikke tid – de skulle hjem. Allerede medio august havde OZ5HZ fået konstitueringen på plads (det nåede OZ3MC aldrig inden RM).
Ekstraordinært HB-møde
Så måtte vi have et ekstraordinært HB-møde for at bekræfte konstitueringen af HB, men allerede dér gik det galt. Ved afslutningen af et HB-møde beslutter vi, hvem der skal inviteres til det næste møde, og det er sædvanligvis Lone og Flemming. OZ1IKY forlangte nu, at Lone og Flemming ikke skulle med, og da han fik at vide, at det var besluttet på det forrige møde, trak han sig ud af HB.
Jeg indkaldte til et ekstraordinært HB-møde i slutningen af november 2014, og i den forbindelse bad jeg alle indsende et CV. Tidligere har vi på mødet præsenteret os (jeg var vist den første, der gjorde det i 1988), men da jeg fandt ud af, at det kunne der let gå en time med, foreslog jeg for nogle år siden, at alle skulle indsende et CV. Så kunne man være forberedt hjemmefra. Kun formanden og jeg indsendte et CV.
Så skulle der fordeles ledere til OZ, og med en reduceret HB, skulle der skrive to ledere i løbet af året. Kun formanden og jeg ønskede at bidrage.
Vi har tidligere haft serien ”Vi er også radioamatører”, hvor – især nye – HB-medlemmer præsenterer sig (jeg har gjort det to gange), men det ønskede de nye ikke at bidrage til.
I en del år har vi på indersiden af bagsiden af OZ haft en omtale af enten en afdeling eller et udvalg. Det har været et HB-medlem, der på skift stod for det, men det ønskede kun formanden og jeg at bidrage til.
På HB-mødet i november 2014 ville OZ1INN have RMs beslutning fra oktober samme år om at ændre fra kredse til regioner annulleret. Han mente, at han med tre HB-medlemmer bag sig (i alt 4 HB-medlemmer) kunne henvende sig til RM og få RM til at tage stilling til sagen.
Jeg kunne kun se i alt tre personer, men OZ1INN mente, at et fraværende HB-medlem støttede forslaget. De mente – i modsætning til formanden og mig, at der kunne foretages en elektronisk afstemning. Vi mente ikke, at vedtægterne gav mulighed herfor.
For at få undersøgt, hvor mange HB-medlemmer, der stod bag ideen om en henvendelse til RM, bad formanden et par dage efter om en tilkendegivelse fra HBs medlemmer. Den gav to stemmer for og to stemmer imod – altså var forslaget bortfaldet.
Det fik imidlertid ikke OZ1INN til at stoppe. Han udsendte et spørgeskema til RM og bad om svar inden for en frist og bad revisorerne om at være stemmetællere.
For at undersøge, om der var mulighed for en elektronisk afstemning kontaktede jeg de to personer, der var hovedaktører, da de nuværende vedtægter blev udarbejdet i 1974. Jeg kendte dem begge fra min tid i København. OZ4JA, der var formand, kunne ikke huske noget om det – han er siden død. OZ9JB, der var sekretær, svarede på spørgsmålet om skriftlig eller elektronisk afstemning: ”Hvis der skulle have været mulighed for skriftlig eller elektronisk afstemning, så havde det været beskrevet i vedtægterne”.
Efter den omgang forsvandt OZ1INN og OZ1JEE; den sidste så vi i øvrigt aldrig til et eneste HB-møde, men da OZ1INN er aktiv i Esbjerg-området, fornemmede vi, at der var noget, der rumlede. Det viste sig senere, at gruppen havde holdt adskillige møder.
HAM RADIO 2015
RM 2014 havde besluttet, at EDR skulle deltage på HAM RADIO i Friederichshafen. I HB var det kun formanden og mig, der ville ofre tid (og penge) på en sådan tur. Kontoret spurgte så DDXG, om de kunne bidrage med noget; det kunne de ikke.
Vi fik OZ7OU til at køre turen; han fik brændstof (diesel) betalt, formanden fik sine fire overnatninger betalt, og jeg betalte selv alle udgifter. Vi deltog i møder med Region 1, DARC og VFDB og mødtes med flere andre foreninger. Loppemarkedet nåede vi først søndag formiddag, men da var alle de gode ting væk. Den første kritiker af vores deltagelse var OZ1IKY, der ikke var dernede, men som kunne offentliggøre et billede at EDRs stand allerede inden udstillingen var åbnet. Billedet havde han sikkert fået fra OZ1INN.
Ny Start
I et forsøg på at komme formanden og mig – samt ikke mindre OZ8XW til livs samler OZ1FF så en flok, og han udformer det vedtægtsforslag (NyStart), som blev trykt i OZ august 2015. Sigtet er klart: Ved et udelukke mere end halvdelen af medlemmerne fra at stemme (nemlig dem, der ikke er medlem af en afdeling) og arrangere indirekte valg mener man at kunne undgå de tre nævnte personer. Vedtægtsforslaget blev - uden at HB har været involveret – senere kraftigt og effektivt torpederet af OZ6XV Eigil Mølgaard (jurist og tidligere direktør for Finanstilsynet). Det bekymrede ikke de 12-14 RM’ere, der gik ind for forslaget.
Regnskabet
Revisorerne, som også er den del af NYStart-gruppen, gik så til angreb på regnskabet. Der var nogle poster, som de ikke kunne godkende. Halvdelen stammede fra OZ3MC’s formandstid, men OZ5HZ blev hængt op for dem.
Der mangler ikke én krone i kassen.
Fejlene var følgende:
1) Der er en fejlpostering på kr. 122.000. Der skulle stå kr. 2.000. Forklaringen er, at et hjælpsomt RM-medlem OZ9UB (med i NyStart) tilbød Lone at “rydde op” i gamle data. Han slettede en del, men ikke lige meget i debet og kredit, så det så ud til, at der var kr. 106.000 mere i aktiver end der virkelig var. De resterende kr. 14.000 var dobbeltposteringer fra Lones side. – Alle fejlene er rettet.
2) En post på kr. 6.000 er en udbetaling uden kvittering. Den er derfor korrekt opført som et udlæg, som HB har fået til opgave at enten skaffe en kvittering for eller skaffe tilbage. Pengene var tilbage inden RM.
3) En post på kr. 5.000. Den er der både kvittering og forklaring på. I forbindelse med, at OZ6OM blev fyret 1. august 2014, skulle der udformes en “fyreseddel”. Da Bjørn var ansat med kommunalt tilskud, var jeg ikke så godt inde i paragrafferne, at jeg turde udforme den, og OZ3MC magtede det slet ikke. Derfor lod vi en jurist, der arbejder med personalejura i eget firma, udføre den. Revisorerne mente, at OZ5HZ
og jeg egenmægtigt havde brugt pengene til trods for, at de var brugt i OZ3MCs formandstid og udbetalingen bar OZ3MC’s underskrift. Udbetalinger behøver to underskrifter: Formandens og forretningsføreren, og OZ5HZ tiltrådte først i oktober måned. Jeg har aldrig haft mulighed kunnet skrive på udbetalingsbilag.
De to sidste sager er altså forekommet i OZ3MCs formandstid.
RM2015
Da vi fornemmede, at der kunne opstå “støj” på RM, søgte og fandt vi en “neutral” dirigent, men NYStart havde på forhånd været samlet til flere møder, så de mødte op med en dirigent (han var ikke den dygtigste dirigent, som jeg har mødt). Da dirigenten var valgt af NyStart-folkene, sagde jeg til OZ5HZ, at nu kunne han regne med, at både formandens beretning og regnskabet ville blive nedstemt – og det blev de.
Formandens beretning var der ikke nogen særlige indvendinger imod – den blev bare nedstemt. Man troede åbenbart, at formanden derefter ville tage sit gode tøj og gå, men da formanden er valgt af medlemmerne og ikke af RM, skete det ikke.
Derefter gik man til næste fase, idet OZ1RH – tilsyneladende improviserende – men omhyggeligt forberedt hjemmefra uddelte et “mistillidsvotum til formanden”, som uden debat blev vedtaget af NyStart-folkene.
Underligt nok var der ikke nogen af NyStart-folkene, der havde kritik af eller kommentarer til det kupforsøg, som OZ1INN havde sat i værk i efteråret med at få rullet beslutningen om gå fra kredse til regioner ændret tilbage til en kredsopdeling.
Ind imellem fik NyStart-folkene også RM afbrudt, så de kunne koordinere deres planer med deres leder OZ1FF.
Regnskabet blev sendt tilbage til HB, som så havde frist indtil 31. januar 2016 til at få det korrigeret i samarbejde med den statsautoriserede revisor, der har udarbejdet det.
Da vi kom til punktet med NyStarts vedtægtsforslag, turde dirigenten ikke gå videre. Mødet blev suspenderet, indtil det var undersøgt, om det krævede, at den eksisterende EDR først blev nedlagt.
Spærring af konti
Men allerede to-tre uger senere slog NyStart-folkene til igen – oven i købet i modstrid med beslutningen på RM.
I et brev til Nordea og FIH-bank bad revisorerne begge pengeinstitutter om at spærre EDRs konti. Nordea ringede tilbage til den revisor, hvis navn stod næst øverst på henvendelsen for sikre sig, at revisorerne var klar over konsekvenserne af spærringen, og det blev bekræftet. Derefter blev beløb til kreditorer og Lones løn ført tilbage på EDR konto.
Det var kun ved en kraftig indsats fra OZ5HZ, at kontoen i Nordea dagen efter blev åbnet, og betalingerne udført – på den sidste bankdag i måneden. Det nye regnskab
blev – efter at HB havde godkendt det på mødet i januar - en uge før fristens udløb sendt til revisorerne, som så havde frist til 1. marts til at revidere det.
Tre uger (omkring 10. februar) senere var revisorerne så i Odense (af en eller anden grund har de hver gang taget revisorsuppleanten med) og efter fire timer havde de fundet et kørselsbilag, hvor datoen for aktiviteten og datoen for registrering i bogholderiet ikke stemte, Det, som de skulle have kontrolleret, de kr. 122.000, de kr. 6.000 og de kr. 5.000 hørte vi ikke noget om.
Så de blev ikke færdige den dag, og da de ikke var vendt tilbage inden 1. marts (de mente ikke at kunne få tid før en uge ind i marts), hvor regnskabet skulle til RM, blev det sendt ud til RM uden revisorernes underskrift.
I RM forkastede NyStart-gruppen som forventet regnskabet.
Konsekvens af revisorernes henvendelse til bankerne
Hvad skete der så med revisorerne ???
I HB anså vi deres ageren over for bankerne som meget alvorlig.
Derfor skrev vi til dem og bad dem trække sig både som RM’ere og som revisorer. – Det nægtede de.
Så faldt hammeren.
HB, det vil sige formanden og jeg indstillede dem til eksklusion af EDR.
Det kan godt være, at NyStart-folkene vil underkende eksklusionen, men så har vi da over for medlemmerne slået fast, at vi ikke mener, at revisorernes optræden er rimelig – den er nærmest kriminel.
Som du kan se af ovenstående, så har de sidste to år været præget af chikaner og benspænd over for OZ5HZ og EDR – det hele ivrigt orkestreret af OZ1FF.
Jeg holder ud – og i fortrøstning om, at der er medlemmer af EDR, der har den opfattelse, at jeg har handlet ret, - har jeg da også stillet op til HB igen.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af oz4zat »

OZ5WU> Man skal bare klikke på http://www.4zat.dk - den omtalte illustration ligger nederst på siden :-)

Linket på siden til archive.org virker stadig - det tager bare lang tid at loade. (en hel del af indholdet på edrs hjemmesider inkl. forum findes der - helt uden for alle sletteglades rækkevidde ).
Se selv her (men pas på det kan nemt tage tid ! ) : https://web.archive.org/web/20220000000000*/edr.dk

Hvis man har god tid, kan min udlægning af EDRs historie findes under overskriften - "to mand frem for en forening": http://www.4zat.dk/87.html
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af oz4zat »

Flemming Hessel, OZ8XW skriver ovenfor:
Med en personage i EDRs ledelse, der ikke evner at lytte til andres mening; men fører sig frem med metoder, der benyttes i diktaturstater, hvis nogen skulle driste sig til at sige ham imod. er jeg dybt bekymret for EDRs fremtid.
I mine øjne lyder det nærmest som et selvportræt ...
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af OZ0J »

OZ5WU skrev: søn aug 28, 2022 11:58 Sørg nu for at han ikke gør mere skade, end han allerede har gjort - Det vil være en katastrofe og udløse endnu en Blå nål.
Du har glemt, at han var med til at ødelægge en event i.f.m. en 90 års fødselsdag. Han og hans venner i daværende HB kunne ikke kende forskel på en event manager og en næstformand i EDR. Og den person, der absolut VILLE være med, kørte helt præcist nul (0) QSO'er.

Derfor - og kun derfor - laver jeg ikke flere events for EDR.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Besvar