NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af OZ0J »

når vi nu er ved regnskabet, så var det OZ5HZ, der på et før RM møde i Køge i 2013 nævnte, at E-conomic var det nye regnskabsprogram til kun DKK 100 + moms pr. måned. Virkeligheden blev en anden - i hvert fald hvad angår prisen.

For dem, der stadig har papir OZ liggende, så kan jeg anbefale, at man kigger på OZ oktober for årene 2014, 2015 og måske 2016 og kaster et blik på regnskabet. Især revisorposten er interessant. RM siderne er beklagelig vis ikke scannet ind i PDF udgaverne af de omtalte OZ'er.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af oz7c »

Hej

Det gælder vel alle referater/lydfiler fra h.v. HB/RM møder i EDR der er fjernet fra www.edr.dk
de sidste mange år !

Og det ser ikke ud til at ledelsen har tænkt at det skal tilbage på hjemme siden igen,
så alle kan læse/høre om fortiden !

Det går jo godt i tråd med at jeg vil kun tale om fremtiden, ikke min fortid i EDR.


73 Boye
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af Flemming »

Det er egentligt utroligt så megen energi diverse debattører bruger på at behandle hændelser for mange år siden, og som i dag stort set er ligegyldige.
De samme taler om, at vi skal se fremad og udvikle EDR.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
OV2B
Indlæg: 78
Tilmeldt: ons feb 07, 2018 16:21

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af OV2B »

Hej Flemming.
Man kan jo ikke forbedre fremtiden, hvis man ikke kender fortiden....

//Lau
Venlig hilsen / Kind regards :
J. Lau Lindhardt, Kleinsmed Emeritus
Middelfart, Danmark

HamCall : OV2B
https://www.dc3vennerne.dk/
facebook : No thanks
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af oz7c »

Hej
Flemming.
du må leve på en anden planet end os andre, nok en ude for PLUTO

Alt afhængrer vores tidligere handlinger, den kan selv du ikke rende fra !

Nyt job afgænger af din fortid !

Mit råd og sikkert andres, træk dig nu ud af arbejde omkring EDR
Inden du risikre sparket ud af EDR for 2 gang.

Disse filer med det gamle matrilale findes stadig og de er ikke til din fordel !
som du også ved at det der har været på internettet forsvinder ikke.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af oz7xf »

DR OM OZ8XW

Det er forbandet vigtigt i et demokratisk system at kende sin lus på gangen. Det var jo egentlig derfor, at der var mulighed for, at kandidaterne til RM kunne præsentere sig selv på foreningens hjemmeside. Dig kendte vi jo i forvejen. Både gennem magtfuldkommenhed, dit årelange virke som repræsentantskabsmedlem, gennem dække af hovedbestyrelsens ansvar og som fuldgyldigt hovedbestyrelsesmedlem. Fortiden er ikke ligegyldig.
Du er nu åbenlyst i gang med at indsamle krudt til din kommende tid i RM med mulighed for mere. Noget af krudtet er grundet vedtægterne vådt på forhånd, men du kan jo som altid blot råbe endnu højere.
Jeg er nu ret sikker på, at de to rutinerede herrer, OZ1FF og OZ5WU ikke lader sig skræmme af den blæst, du vil møde dem med. Jeg tror egentlig, at de er godt forberedt og kender vedtægterne ud og ind. Også selvom, at der skulle komme en efter eget udsagn cand.jur. OZ1OXQ på tværs med sagsanlæg mm.

må optællingen gå sin retfærdige gang
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af OZ0J »

Flemming skrev: ons aug 31, 2022 21:18 Det er egentligt utroligt så megen energi diverse debattører bruger på at behandle hændelser for mange år siden, og som i dag stort set er ligegyldige.
Og fra din præsentation på https://www.edr.dk/2022/07/29/flemming-hessel-oz8xw/
Det vigtigste for en forening er, at medlemmerne kan mærke, at de får noget for deres kontingent, samt at de ser sig som en del af foreningen.

Her synes jeg, at EDR de seneste år er gået i stå.
De vendte vi også, da du sad i HB, så det er lidt mere end et par år. Men du har jo selv været med til at tale EDR over i, at EDR var lig OZ på papir 12 (eller 11) gange om året modtaget med PostNord. Hvor finder vi dine ideer til fremtiden, som du hele tiden skriver om?
En strømlinet og digitaliseret administration kan være godt nok;; men fremmer næppe kendskabet til amatørradio i offentligheden
Vi så jo, hvordan det gik i 2018 med en syg forretningsfører, og en selvvalgt ledelse, der brugte mere tid på at diskutere, end at sørge for, at administrationen virkede.
En anden ting, som jeg vil arbejde for, er at inddrage medlemmerne.
Det er så nye tider i forhold til, hvad jeg har oplevet fra din side i rigtig mange år. Gælder det alle medlemmer?
Nyhedsudsendelser på radioen
Vil du dermed genoplive 3.748?
Og med OZ6EG inkl. rødvin som ordstyrer?

Eller skal det være via Yding repeateren?
Og med OZ5KMs version af, hvad der foregår?

Jeg gælder mig til at læse om dit frivillige arbejde i fremtiden.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Oz1jhm
Indlæg: 14
Tilmeldt: fre mar 11, 2016 22:12

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af Oz1jhm »

;o)

Det giver bare sådan en dejlig tryghed når man ved at alt er som det altid har været ....

ævl og kævl og de samme hane kyllinger som kæmper i det hjørne af hønsegården som ingen gider være i mere...

Alle bidrager til den gode stemning.

OZ8CW
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: NEJ - NEJ! Nu ikke igen!

Indlæg af oz4zat »

Flemming Hessel, OZ8XW - du skriver:
Det er egentligt utroligt så megen energi diverse debattører bruger på at behandle hændelser for mange år siden, og som i dag stort set er ligegyldige.
De samme taler om, at vi skal se fremad og udvikle EDR.
Jeg kan ikke svare for andre, men for mit eget vedkommende handler det om, at du med dine gerninger har medført, at EDR stille og roligt er ved at forsvinde fra jordens overflade.

Du har i tidens løb brugt alle midler for, at EDR ikke skulle være synlig på internettet. Du har qua dine handlinger - din krampagtige fastholden af OZ på papir - og udelukkende på papir - overladt radioamatørsamfundet og omegn til (især) Brugtgrej og Facebook.

Dine svinestreger, din råben og skrigen, din fuldstændigt manglende vilje (evne?) til konstruktivt at lytte til andre og indgå kompromisser, ser man nu resultatet af.

Andre har opfordret dig til at holde dig i baggrunden - for EDRs skyld - for din egen og dit eftermæles skyld, den opfordring vil jeg tilslutte mig.

Måske (!) kan de sidste års sejlads i nogenlunde smulte farvande redde stumperne af EDR. MEN, som jeg ser din fremtræden her den sidste tid, tvivler jeg.

Mon du nogensinde vil være i stand til at sætte dig selv i baggrunden og tie ? Tror du i ramme alvor, at din evige søgen konflikter vil gavne EDR ?
Eller dit eftermæle som en redaktør, der leverede et fint blad igennem mange år ?

Et gammelt ord siger at "tale er sølv, men tavshed er guld" ...Hvor kunne jeg ønske mig, at du fik noget mere guld ;-)

For tre år siden lavede jeg i min frustration og min sorg over din og dine medkæmperes hæmningsløse kamp mod al fornyelse denne collage - desværre er den så åbenlyst stadig både aktuel og relevant.

SUK !
edr-endloesung.jpeg
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Besvar