Anonyme brugere.

Sig hvad du vil! Vi ka' osse snakke om alt muligt andet end amatørradio.
Du behøver ikke at være registreret for at skriver her.
Brugeravatar
Rimax_15

Anonyme brugere.

Indlæg af Rimax_15 »

Hvorfor er det sådan et stort problem med anonyme brugere ?
Feks. Hauge.
Hr. Michael Jensen som Vagn påstår er en falsk profil, der ved BG admin at det ikke er.
Jeg snakker tit med andre ude i samfundet uden at vide hvem de er.
HVAD ER PROBLEMET ?
Senest rettet af Rimax_15 ons sep 14, 2022 13:15, rettet i alt 1 gang.
Vagn for President
Brugeravatar
OZ2D
Geografisk sted: Ishøj

Re: Anonyme brugere.

Indlæg af OZ2D »

Problemet er at anonyme skvatrøve ofte bruger deres falske profil til at lave ballade med fordi de ikke tør lave ballade når de bruger deres egen identitet.

Jeg forstår ikke den hang til at bruge falsk profil på Internettet. Jeg ville da også synes at det ville være noget mærkeligt noget hvis jeg talte med en person ude i den virkelige verden og bagefter fandt ud af at personen brugte et falsk navn. Min første tanke i den situation ville være at det var en kriminel person som jeg aldrig ville tale med mere. Sorry, men sådan anser jeg altså den form for opførsel ude i civilsamfundet, derude i den virkelige verden.

Så når vi nu alle sammen kan finde ud af at bruge vores rigtige identitet i den virkelige verden, hvorfor er det så sådan at det kniber med det på Internettet? Just saying.

Eksempler på Brugtgrejs administrations højt skattede fake-profiler:

Michael Olsen
Lars Petersen
Max N. Sørensen

Samt mange flere som jeg ikke længere kan huske fake-profil-navnene på. Måske jeg har noteret noget mere ned på en af mine andre computere.

F*ck, jeg synes at det er pinligt at Brugtgrejs administration beskytter disse misbrugere af Brugtgrejs forum. Nogen gange spekulerer jeg på om det kan være selve inderkredsen siden de ikke rydder op i dette trolling-cirkus.
Senest rettet af OZ2D søn sep 11, 2022 20:29, rettet i alt 2 gange.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DMR, FT8 m.m.

Rigtige mænd holder af New England Patriots (NFL) :-)
oz7xf

Indlæg af oz7xf »

Rimax_15 skrev: fre sep 09, 2022 10:16 HVAD ER PROBLEMET ?
Problemet er ikke så meget anonyme brugere, altså dem, der bruger nickname. Dem kan man bare afstå fra at have økonomiske mellemværender med.
Men, når det drejer sig om falske profiler, altså dem, der udgiver sig for at være en anden person, kan muligheden for straffelovsovertrædelser gennem dokumentfalsk og bedrageri være til stede.
Jeg tror, at man skal være meget påpasselig med ikke at sætte lighedstegn mellem det at være anonym og det at udgive sig for at være en anden person. Denne form for lånte fjer vil nærmest pr. automatik kunne udløse en længere fængselsstraf, hvis lånet havde rod i egen eller andres vinding.
Om hr. Overtelegrafisten er bekendt med de her skitserede juridiske forskelle har jeg ingen sikker viden om.
medlem af EDR, MCTC og Selskabet for Smøreostens Afskaffelse
Skriver ikke på Brugtgrej.dk
Brugeravatar
Rimax_15

Indlæg af Rimax_15 »

Alle steder har der været brugt anonyme profiler, bla. dating sider, forskellige foraer om alt muligt, usenet, og meget mere Det er ikke kun her i vores lille andedam, men over hele verden,
men her er det åbenbart et KÆMPE problem.

God save The King
Vagn for President
oz7xf

Indlæg af oz7xf »

Hej Rimax_15

Det er ret så pudsigt, at du i dit indlæg kommer ind på dating sider. Der om nogen steder er der et formål med at skjule sin indentitet. Succesraten er da også derefter, temmelig lav. Der er væsentlig mindre tidsspilde ved at troppe op på steder, hvor der er svingom eller lignende tætheder. Man oplever hinanden på helt andre måder end bag en skærm. Og selv om man træder anonymt ind i lokalet forsvinder anonymiteten allerede ved det første blik eller puf. Om man hedder Karlo Gustav eller Ole er for så vidt underordnet og ikke det, der giver trygheden mellem mennesker. Det er i langt højere grad ens udstråling og lugt.

Når man optræder anonymt på et forum er formålet ikke, at identiteten røbes. Det vil derfor for anonyme tage uforholdsvis lang tid at høvle hjørnerne af og komme ind til sagens kerne. Den bedste hjælp får man da også af nogen man har et godt fællesskab og bekendtskab med.
At nogle optræder med kendingsbogstaver og tal, kan godt nok sige noget om et fællesskab, men ikke ret meget mere. Det er først, når man er mødtes fysisk, at paraderne falder og det gode bekendtskab opstår. Man får identitet gennem mødet.

Den anonyme har taget et valg. Det må andre respektere, men omvendt må den anonyme være klar over ulemperne ved anonymitet. Nogle af ulemperne er beskrevet ovenfor, andre ulemper er, at man meget let kan forveksles og man skal holde sin stil mere ren. For ellers rager man meget lettere uklar med de øvrige i gruppen. Ens tolerance overfor ens gode bekendte er væsentlig større end overfor den ukendte. Den anonyme har langt sværere ved at være tryghedsskabende.

Ovenstående er fundamentalt for mennesket og ikke lokalt afgrænset.

At optræde anonymt er ikke det samme som at optræde med falsk profil.
oz7xf

Indlæg af oz7xf »

Rimax_15 skrev: fre sep 09, 2022 10:16 Jeg snakker tit med andre ude i samfundet uden at vide hvem de er.
HVAD ER PROBLEMET ?
Ude i samfundet afkoder vi hinanden ved brug af et utal af parametre. Nogle af dem er vi ikke engang vidende om, at de eksisterer. Vi har tilmed en helt nærmest ufattelig evne til genkendelse af både typer og helt ned på individplan. Selv til Roskilde Festival kan vi genkende ens bedste ven, selv på afstand, og tilmed bagfra. Vi gør det ikke udelukkende på baggrund af højde, hårfarve og silhuet. Også bevægelsesmønsteret, gangarten og gestikuleren indgår i vort genkendelsesapparat. Og når jeg skriver Roskilde Festival er det på ingen måde tilfældigt, at jeg har valgt den afgrænsning. For allerede i afgrænsningen ligger en skjult selekteren af gruppetypen.

Når man optræder anonymt på nettet har man ikke alle disse mere eller mindre erkendte parametre at trække på. Er "Kong Gullerod den 3." mon en rokkertype, en mikropsykopat eller det, der er værre, en missionær. Vi aner det ikke og er derfor ofte ret forbeholdende overfor den anonyme.

Der er himmelvid forskel på at møde et fremmed menneske face to face ude i samfundet og så det at skulle forholde sig til en anonym profil på internettet.
Når du ude i samfundet snakker med fremmede, har du allerede inden snakken afkodet om det er en, at du vil snakke med eller en du vil gå udenom. Afkodningen foregår ret ubevidst og på mikrosekunder. At der så ligger en stor læring bag udvælgelsen er noget helt andet. En læring, der starter allerede ved vores første skrig efter mad.
Brugeravatar
Rimax_15

Indlæg af Rimax_15 »

Hej 7xf

"At optræde anonymt er ikke det samme som at optræde med falsk profil."
Hænger det ikke lidt sammen ?
Anonyme bliver jo ofte beskyldt for at være falske, især på den "RØDE"
Selv Brugere med almindelige navne, bliver beskyldt for det.
Vagn for President
Brugeravatar
OZ2D
Geografisk sted: Ishøj

Indlæg af OZ2D »

Hej Allan

Det er sgu da også noget mærkeligt noget. Tænk sig hvis man sad i et selskab og alle sad og brugte falske navne, at ingen ville stå ved deres navn. Tænk sig hvis det i det hele taget var sådan ude i civilsamfundet. Jeg tror at de fleste mennesker ville anse det som underligt og uhensigtsmæssigt. Når nogen ude i den virkelige verden optræder under flere forskellige navne har det meget ofte noget at gøre med en eller anden form for kriminel aktivitet. Nå men på Internettet skal det så være social acceptabel adfærd!?! Jeg vil til enhver tid anfægte/kritisere det!

Jeg ved at fora som Facebook ser det som et stort problem med alle disse falske profiler og lukker dem ned så snart at de får øje på det. Stor respekt herfra til det. Så internationalt set anses det som et problem. Jeg tror at hele dette fake-profil problem en dag vil føre til langt mere kontrol med den reelle identitet angående brugere af diverse brugere.

Brugtgrej.dk kunne vælge at gå foran i den udvikling men nej de vælger at blæse på problemstillingen, måske fordi at disse fake-profiler giver god aktivitet til gavn for deres annonce-indtægter. Præcis så betændt har jeg det på mistanken at det forholder sig på BG.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DMR, FT8 m.m.

Rigtige mænd holder af New England Patriots (NFL) :-)
Brugeravatar
oz1iky

Indlæg af oz1iky »

Hej Rimax_15
"At optræde anonymt er ikke det samme som at optræde med falsk profil."
Hænger det ikke lidt sammen ?
Anonyme bliver jo ofte beskyldt for at være falske, især på den "RØDE"
Selv Brugere med almindelige navne, bliver beskyldt for det.
... skal jeg minde om en hvis "FinnA" som huserede her på RDEforum?
Sjovt nok havde denne en IP adresse i Allinge området?

Og andre finurlige "profiler" hvor den bagvedliggende IP adresse er meget afslørende.
Men sådan er det jo med de der "Troll's"

VY 73 til dem som har en positiv HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf

Indlæg af oz7xf »

Rimax_15 skrev: søn sep 11, 2022 10:28 Anonyme bliver jo ofte beskyldt for at være falske, især på den "RØDE"
Selv Brugere med almindelige navne, bliver beskyldt for det
Der må du ind og se, hvem der stå bag sådanne udsagn og på hvad formålet for dem kan være. Husk i den forbindelse at være opmærksom på om de skribenter selv har rent mel i posen. Ofte kan sådanne udsagn være afledningsmanøvre.
Tag i øvrigt ikke deres udsagn alt for tungt eller vægtigt.

vy 73
OZ7XF
oz7xf

Indlæg af oz7xf »

OZ2D skrev: søn sep 11, 2022 11:00 Det er sgu da også noget mærkeligt noget.
Ja, men det bliver lidt mere medgørligt, hvis man skelner mellem anonyme og de falske profiler.

Jeg er f.eks vidende om en ganske glimrende skribent, der har måtte vælge anomiteten for at undgå repressalier. Men hans profil er på ingen måde falsk. Han udgiver sig nemlig ikke for at være en anden person (identitetstyveri) eller anvender at fuske med titler.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7xf

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: søn sep 11, 2022 11:43 Men sådan er det jo med de der "Troll's"
Ligesom selve internettet udvides med tiden, gør begrebet det også:
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

Ikke, at jeg bryder mig særligt meget om formiddagsbladene, så er denne artikel ganske god:
http://www.bt.dk/udland/kamil-og-hundeh ... siske-haer

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
Rimax_15

Indlæg af Rimax_15 »

Er Cand. etellerandet desperat

Fået fra en TROLL
vagn-igen1.png
Vagn for President
Brugeravatar
oz1iky

Indlæg af oz1iky »

Ohøj Rimax_15

Jeg tror vi begge har fanget den samme "Troll" ?
Modus Operandi er vist præcist den samme?

VY 73 til alle dem som er retsmæssige indehavere af en positiv HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY

,
2021-06-30 - jeg har også fanget en Troll.JPG
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
Rimax_15

Indlæg af Rimax_15 »

FE er det det samme som lånte fjer ?
Vagn for President
Besvar