EDRs nye hjemmeside

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

EDRs nye hjemmeside

Indlæg af OZ0J »

Fundet på Facebook
edrs hjemmeside.PNG
Landsformanden spurgte 2. april i samme gruppe læserne til råds:
viewtopic.php?f=2&t=1000&start=180#p7800

Det ser ikke ud til, at EDRs ledelse lyttede den gang, så denne gang undlader jeg at komme med min kommentar til hjemmesiden. Det er alligevel spild af tid.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDRs nye hjemmeside

Indlæg af OZ0J »

Nå en enkelt kommentar kan hjemmesiden jo få. De er dacapo fra marts måned i forbindelse med afstemningen:
nyside.PNG
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs nye hjemmeside

Indlæg af oz7c »

Kan det ikke besvares med en sang

https://www.youtube.com/watch?v=v9b6HAx8Sd8

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs nye hjemmeside

Indlæg af oz7xf »

At formanden benytter Facebook som kommunikation til medlemmerne forekommer mig forunderligt.

For at kommentere på selve hjemmesiden vil jeg mene, at det vil være et godt udgangspunkt at starte med begyndelsen, EDR 3.0 Planen, hvorfra er hentet:
Hjemmesiden skal opgraderes, så den kan understøtte EDRs behov.
Gennemgribende redesign skal sikre høj brugerkomfort og let administration.
Arbejdet forventes at udnytte frigjorte ressourcer fra OZ, så projektet kan gennemføres hurtigt og
professionelt.
Som læserne sikkert bekendt gik første forsøg ned som følge af en fejl i den dedikerede server i Tyskland, og det var ikke muligt at genoprette hjemmesiden. På den igen. Her ca. 2 måneder efter er den hjemmegjorte side ikke i nærheden af at være færdig. Strukturen heller ikke bare det, der ligner. Jeg har meget svært ved at se, hvor det professionelle, der blev omtalt i EDR 3.0 Planen, kommer ind i billedet. Og det må føre direkte hen i et ledelsessvigt af så stort et format, at det nødvendigvis må vække Repræsentantskabets interesse.

Jeg har gennem tilblivelsen af den nuværende hjemmegjorte side kommet med den del kommentarer og kritik. Ikke desto mindre er der nogle elementer, jeg godt kan lide. F.eks Biblioteket. Jeg kan også lide en landingsplads, men den må ikke, som nu, blive alen lang. Der har også været en del begynderproblemer, der er blevet rettet.
Noget, jeg virkelig mangler er et debatforum for medlemmer.
Det er muligt, at formanden ikke bryder sig om sådan noget, og hellere vil føre debatten ud på Facebook og Brugtgrej, men fra vedtægterne har jeg hentet følgende:
§ 10 Medlemspublikation
Stk. 1. EDR udgiver ved HBs foranledning sin egen medlemspublikation OZ og hjemmeside.
Stk. 2. EDRs hjemmeside og OZ er EDRs officielle kommunikationsplatforme.
Som jeg ser det er det igen et ledelsesproblem, der spænder ben for en god og fornuftig kommunikation med medlemmerne.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: EDRs nye hjemmeside

Indlæg af OZ1FF »

Hej Allan
At formanden benytter Facebook som kommunikation til medlemmerne forekommer mig forunderligt.

For at kommentere på selve hjemmesiden vil jeg mene, at det vil være et godt udgangspunkt at starte med begyndelsen, EDR 3.0 Planen, hvorfra er hentet:

Hjemmesiden skal opgraderes, så den kan understøtte EDRs behov.
Gennemgribende redesign skal sikre høj brugerkomfort og let administration.
Arbejdet forventes at udnytte frigjorte ressourcer fra OZ, så projektet kan gennemføres hurtigt og
professionelt.
EDR 3.0 må vel uden at overdrive betegnes som en død sild. Hvorvidt der nu arbejdes på et EDR 4.0 til lancering i den kommende valgkamp kan man kun gisne om, så længe den til de aflyste medlemsmøder forventede rapport om rigets tilstand endnu ikke er præsenteret hverken på FB eller EDR.DK

På FB kommer alle brokkerøvene, så for at undgå at skulderklapperne skal læse om al den konstruktive/ukonstruktive kritik, så holder han sig til FB, som ikke hører til skulderklappernes foretrukne nyhedsmedie,
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs nye hjemmeside

Indlæg af oz7xf »

Hej Kjeld

EDR ver. 4.0 blev listet ind under formandens skriftlige beretning til RM 2019:
Vi må ikke forvente, at frivillige kræfter lægger sig fladt ned og accepterer krav fra andre.
Med den indstilling, der ligger bag, vil det ikke være muligt at drive en medlemsforening. Det kræver en helt anden form for ydmyghed. Og det dertil nødvendige DNA er det ikke alle beskåret at have.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDRs nye hjemmeside

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: søn maj 10, 2020 16:52 Og det dertil nødvendige DNA er det ikke alle beskåret at have.
Apropos DNA så fik jeg denne kommentar fra en medamatør i går aftes på Facebook.
Nej, jeg kender resultatet fra seneste DNA-test: 33,3% menneske, 33,3% radiorør, 33,3% morsenøgle og 12,1% forkert DNA = 112%. altså helt i orden - lige som en Toyota
Det er nok ikke det DNA, som EDRs ledelse vil satse på :mrgreen:
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Besvar