Det hemmelige Valg

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Det hemmelige Valg

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: tors maj 21, 2020 7:07 Der er håb endnu. Der er længe til næste søndag d. 3. maj.
80mtest.PNG
Hvis datoen er for 2020, så er den test overstået for længst. Måske man skulle få hjemmesiden til selv at rette dato, så det er næste test, der vises?
Jeg takker så meget for din kvalificerede bedømmelse af, at der er håb endnu. Jeg har nu heller ikke opgivet helt, men jeg har svære betænkeligheder ved at installere det tilhørende logprogram, idet alle mine alarmklokker ringer, når jeg skal til at installere et ikke anerkendt program. Mine dertil hørende advarselsprogrammer stopper da også op ved forsøg på installation, og spørger mig om jeg er blevet vanvittig, og da jeg ikke vil bekræfte det, fjernes logprogrammets installationsfil øjeblikkelig. Jeg kan dog køre logprogrammet på en forsøgsPC, som jeg anvender til suspekte programmer, og tilsyneladende befinder programmet sig så godt dér, at det virker. Men jeg tror, at jeg hellere vil anvende mine vanlige logprogrammer, og så modificere så det passer til formålet.

Med hensyn til at få den hjemmegjorte side til selv at skifte dato kan det selvfølgelig godt lade sig gøre. Men lige præcis med denne test er der et helt specielt septemberproblem, da ikke alle første søndagene i den måned er undtaget fra undtagelsen. Det er lidt lettere med første søndagene i januar, da ingen af dem er undtaget fra undtagelsen.

At jeg ikke kan tilrane mig vandrepokalen eller diplom, ser jeg ikke som en hindring for at deltage og vinde. Om ikke andet kan vindernavnet offentliggøres her, hvis der er DNA-spærre på den hjemmegjorte side.

vy 73 til de udhungrede, men heller ikke fler´.
oz7xf, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Det hemmelige Valg

Indlæg af OZ0J »

[/quote]
oz7xf skrev: tors maj 21, 2020 9:57 men jeg har svære betænkeligheder ved at installere det tilhørende logprogram, idet alle mine alarmklokker ringer, når jeg skal til at installere et ikke anerkendt program.
Hvis du henter programmerne fra http://www.qrp.dk/ så ved jeg, at OZ1IVA Lars laver nogle gode programmer. Problemet er Windows og de ekstra sikkerhedstjek, som Windows har "opfundet". Jeg har selv de samme "advarsler" med andre programmer, som udover en Windows advarsel er helt OK.
oz7xf skrev: tors maj 21, 2020 9:57 Med hensyn til at få den hjemmegjorte side til selv at skifte dato kan det selvfølgelig godt lade sig gøre.
test.PNG
test.PNG (3.61 KiB) Vist 2992 gange
Det går den rigtige vej. Der er åbenbart så ingen aktivitetstest på 10 meter i juni, siden den dato ikke er den næste, der er nævnt.
oz7xf skrev: tors maj 21, 2020 9:57 Men lige præcis med denne test er der et helt specielt septemberproblem, da ikke alle første søndagene i den måned er undtaget fra undtagelsen. Det er lidt lettere med første søndagene i januar, da ingen af dem er undtaget fra undtagelsen.
Det kan vel ikke være så svært at lave en lille database el.l. med nogle datoer. Det kan vel højst give 24 datoer pr. år.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Besvar