Valget 2020

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7c »

Hej Jørgen

Det har et navn, Det kaldes politik !
Hvis taksterne skulle afspeje de faktiske omkostninger
så var nok flere der valgte "pdf only" a.h.t. prisen.

Det samme gælder at have tilvalg af buroet,
en pris for dem der inde og en helt anden for dem der er ude !
Et ikke forklarigt fænomen der afspejler at det ikke er en service der hører
med til kerne opgaverne i EDR

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ1FF »

Hej alle

Der er ikke noget, som tyder på at QSL-kortet er ved at uddø foreløbigt, tværtimod, selv om vi har LoTW, Clublog, QRZ m.v.

Derfor er det nødvendigt, at danske radioamatører har en medlemsorganisation, som ved sit medlemskab af IARU kan varetage formidlingen af disse kort fra og til andre medlemsorganisationer. IARU accepterer kun een medlemsorganisation per land, og det er pt. EDR.

Hvis EDR skal leve op til disse forpligtelser i forbindelse med sit medlemskab af IARU, så skal QSL-formidling være en kerneydelse. Skulle man mene, at dette ikke er tilfældet, så må der andre mennesker til.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Mojn Kjeld
Hvis EDR skal leve op til disse forpligtigelser i forbindelse med sit medlemskab af IARU
og lidt tidligere
som ved sit medlemskab af IARU kan varetage
Undskyld jeg løsriver det lidt, men jeg tror nok at det er ok i forhold til det med EDR og IARU.
Nøgleordne her er forpligtigelser og varetager.

Ja, der er mange som ikke er klar over hvilke forpligtigelser der følger med et medlemskab af IARU. Det med QSL kortene er blot et af dem.
Og måske det kunne tjene alle - incl. RM kandidaterne, uanset om de allerede sidder i RM/HB , at de sætter sig ind i det.

Den mest passende sammenligning jeg har kunnet komme i tanken om er den fra det danske arbejdsmarked. DA og LO.
Altså parternes fælles organisationer som har forhandlingsretten og kompetencen i forhold til hinanden og deres underliggende organisationer.
Og hvis vi for et kort øjeblik skalerer det lidt om, til at vi nu siger ITU og IARU i stedet for.
Hvor vi så har ENS (den danske stat) som en del af ITU (DA) og EDR som en del af IARU (LO).
Og nu er EDR ikke medlem af den organisation længere, eller Gud forbyde det, ikke eksistere mere.
Det vil så også sige at ENS ikke behøves lytte til EDR mere, da EDR er "udenfor". Farvel og tak, ud af min butik med dig.

Hvad det så er man vil være "udenfor" var jo så det jeg lige før bad folk om at sætte sig lidt mere ind i.
Og erfaringerne fra bl.a. et par arabiske lande og et par af de gamle Sovjetiske "randstater",
har vist at det ikke er så simpelt at komme med ind i varmen igen.
For der skal lige lidt mere til end en "indmeldingsblanket".

Hvad er det man er forpligtiget til, og hvad er det man varetager - når man er medlem af IARU.
Det kunne man jo som sagt passende sætte sig lidt mere ind i?


VY73 til alle, selv de stakler der helst ville være fri slipper ikke.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:27, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:27, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Mester, Allan OZ7XF

Jeg skal da forsøge, efter en lang nat med DX arbejde. 6 meter ville ikke rigtigt som jeg havde håbet på.
Men til gengæld succes på 160 meter med et nyt bånd-land i Sydamerika og 60 meter med 2 nye bånd-lande i både Nord- og Syd-amerika. Så alt i alt en god DX nat.

Jeg har forsøgt at spore mig ind til hvorfor DDXG opstår på det tidspunkt. Uden at ville træde nogen over tæerne, eller andre af deres legemsdele, så sporer jeg en vilje og trang til at der skulle ske mere, end det man så fra bestående organisationer på Dansk jord udrettede på dette område på daværende tidspunkt.

Danish DX Group (DDXG) opstår i 1972 som et udtryk for at en gruppe DX interesserede radioamatører i Danmark savner et fælles samlepunkt.
Et sted at udveksle erfaringer og tale om vores specifikke del af Verdens Bedste Hobby som Kjeld OZ9QQ (SK) altid sagde om hobbyen.

Den stiftende generalforsamling var den 27. maj 1972 i Nyborg. Og formålet har, så vidt jeg ved, ikke ændret sig siden da;
Fra de gældende vedtægter;
DANISH DX GROUP's formål er at samle DX-interesserede i et snævrere samarbejde for at
a) øge interessen for DX-arbejde,
b) give informationer om DX-peditioner, nye lande og aktivitet fra fjerne lokaliteter,
c) støtte DX-peditioner såvel økonomisk som med materiel eller QSL-service,
d) opmuntre til deltagelse i contests for at skabe bedre OZ delta- gelse f.eks. ved coordinering af deltagelse,
e) arrangere et årligt møde med DX-stof, f.eks. lysbilleder, foredrag og lignende,
f) arrangere møder med udenlandske DX-amatører på besøg i Danmark.
DDXG er fra starten af grundlagt som en selvstændig forening.
Det vil sige siden 1972, og er det stadigvæk..

Meget hurtigt opnås der dog et udmærket samarbejde med EDR og de gennem tiderne siddende formænd, som DDXG's arkiver viser.
Derfor har EDR også tidligere været nævnt i DDXG's vedtægter på en uformel måde, ind til i 2017.
Her havde visse personer travlt med at fortolke (over-fortolke?) det i en for dem mere fordelagtig retning.
Noget mange af os desværre har måtte tolket som skjulte og mørke hensigter.
Denne kreds var helt ude i at vi nu pludslig var en "lokal-afdeling" under EDR?
Derfor besluttede Generalforsamlingen i 2017 på den baggrund - med en smule vemod - at fjerne "tilknytning til EDR" for at vise omverden at vi er og bliver en selvstændig forening, lige fra vores opståen i 1972.

Jeg håber at jeg, trods mit natlige DX arbejde, har kunne hjælpe dig lidt?

VY 73 til alle - om de vil eller ej.


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:27, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa alle sammen

Jeg kan se at der er flere RM-kandidater som vover sig efterhånden.
https://bibliotek.edr.dk/rm-kandidat-praesentation/

Det er da glædeligt, at medlemmerne af EDR, kan se hvad de fremtidige og håbefulde står for, inden de sætter deres kryds på stemmesedlen....
Enkelte er så knap så nye, og det med det håbefulde, vil jeg overlade til eftertidens dom.
... noget med splinten i Broderens, men ikke bjælken i eget !! Ja ja da.

Vi kan jo så kun håbe at EDR's medlemmer ikke kun læser de, til tider lidet sandfærdigt underbyggede udsagn på den side,
men også søger mere alternative kilder som f.eks. RDEforum med mere.
Så slipper de også for det lidt u-seriøse og udokumenterede DNA filter, samt de lidt spøjse og ukorrekte regne-øvelser.

Men allermest glæder jeg mig da til at se hvad dem som sidder i den nuværende Hovedbestyrelse har af tanker?
Men det kan være at vi skal vente helt til på fredag? Altsåtil efter HB-mødet den 30. juli?


VY 73 til Alle - helt uden undtagelser, så ingen for lov at slippe, om de helst ville det.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:28, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Valget 2020

Indlæg af Rimax_15 »

Jeg tror Bornholmer Vagn vil være en god Formand.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ5WU »

Hej Rimax

Sig mig - Har du snuset til "græsset" i dag :lol: :lol:

Hvis nogen indsatte "CW Kejseren" som formand i EDR, ville han jo omgående formøble formuen på at jagte ALT, der kan krybe og kravle, i gennem danske retssale..
Selvfølgelig uden gevinst for "CW Kejseren" som jo er kendt for tvivlsomme sager, der ikke kan betegnes som vundne..
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ5WU »

@Allan, OZ7XF Så er nathuen taget af!!

Michael Wehnert, OZ5WU, 12353

Jeg stiller op til EDRs RM, fordi ændringer i EDR sker via RM jf. vedtægterne og fordi jeg vil arbejde for:

• At udvikle et moderne EDR, med respekt for EDRs ånd og formål. Med ærlighed, åbenhed og ordentlig information, som essentielle værktøjer.
• At EDR er ALLE medlemmers EDR. En ÅBEN forening, med en aktiv inddragelse af medlemmerne.
• Et EDR, der benytter alle moderne internet platforme til hurtig og præcis kommunikation med foreningens medlemmer og potentielle medlemmer.
• At EDRs lokalafdelingerne bliver vores forenings lokale ambassader. Lokalafdelingerne ER og SKAL være fundamentet i et moderne EDR. Det er lokalafdelingerne der via aktiviteter skal skaffe ny radioamatører, der også vil være medlemmer i EDR
• At certifikat kandidater modtager en langt bedre uddannelse UDE i lokalafdelingerne, det vil klæde ny radioamatører bedre på, knytte dem meget mere naturligt til en lokalafdeling
• At EDR får en fremtidssikret økonomi, der giver medlemmerne mest for pengene. Det er nok ikke et magasin som det kendes nu. Der skal være meget mere synlige medlemsaktiviteter og medlemsstøtte, begge dele skal udmøntes via EDRs lokalafdelinger.
• At EDRs repræsentantskab vedkender sig sit ansvar og bliver foreningens ledende organ i praksis. Repræsentantskabet udstikker de forretningsordner m.v. som foreningens daglige ledelse – HB og formand SKAL efterleve
• At EDRs repræsentantskab i samarbejde med lokalafdelingsledelserne udarbejder et strategigrundlag for foreningens udvikling, set i 5 til 10 års perspektiv
• At EDR etablere mere samarbejde på frekvensområdet og andet relevant, med de store naboer (DARC & RSGB) og selvfølgelig via NRAU
• At enhver tale om vedtægts- og strukturændringer lægges ned, det giver INTET godt for EDR. De nuværende vedtægter, med nogle små tilbage-rulninger fungerer ganske fint hvis ellers de efterleves.
• At EDR IKKE skal tilbage til ”gode” gamle dage, som en del kandidater ønsker sig. Det vil ødelægge mere end det gavner.

CV: Årgang 1956. ”Opdraget” på Storno i 1978-82 og har arbejdet med radiosystemer frem til 2005. Derefter med trådløst bredbånd og fibernet.

Min interesse for vores hobby startede omkring 1967 med selvbyg af elektroniske dimser, herunder små FM-sendere. Herefter fulgte medlemskab af EDR og licens i 1971. Er i dag mest aktiv med loddekolben og på HF til SHF, herunder bygning og ansvar for et antal UHF repeatere, samt mage andre spændende projekter.

Foreningsarbejde har vakt min interesse de seneste år. Jeg har været medforfatter på det senest vedtagne kommissorium for Repeaterudvalget og en af drivkræfterne i den ny UHF repeater frekvensplan. Har leveret omridset til EDRs nuværende vedtægter

- formand for OZ8NST i Næstved, valgt i 2015
- Medlem af VUSHF-udvalget. Repeater manager, samt Digital Voice- og MGM manager i udvalget
- formand for Repeaterudvalget valgt som suppleant i 2014, indtrådt i RPU primo 2015

I mit civile liv projektleder/jernbanekoordinator, med ansvar for bl.a GSM-R og fibernet i et jernbaneselskab, med en fortid i landmobil udvikling og service. Jeg er enkemand og bosat i Næstved
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:28, rettet i alt 2 gange.
Besvar