Valget 2020

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:31, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Mester Allan, OZ7XF

Jeg er nået til en slags erkendelse ...
Oh så lad der være lys ..

Skulle vi ikke bare lade dem der med al den der "tal-magi" rulle der ud af?
Og så efter den 14. november 2020 tage emnet op igen?

Så er det nemlig ikke dig og mig der spilder tiden og talenterne på "tal-magi" ?
Jeg synes nemlig der lidt for meget af den lige nu - både fra Rød og Blå Stue?
(at "balladen" så fortsætter, er journalistisk set ikke dit eller mit problem. Vi er jo "Den Fjerde Statsmagt" i den sammenhæng)
((Eller som de siger "Over There" - The People Has A Right To Know .. ))

Det er også lidt nemmere, journalistisk set, at tage dem ved no.... og så stille spørgsmålene de ikke kan undvige at svare på, til den tid.
Altså til den tid hvor vi ved hvem af delinkventerne som kommer igennem nåle-øjet? Dem der er sluppet igennem Inkvisitionen Af 14. november ...

For der er vel forhåbentlig nogen der går ind i det her, ikke bare for mad-billetten og Guld-øllen....
Jeg fornemmer det en smule når jeg sådan hører enkelte tidligere og nuværende RM'er sige lidt på radioen, på 80 meter.
Måske vi ikke helt skal afskrive kamelen til slagte-kvæg endnu?

VY 73 til alle sammen, også dem der ikke ville betænkes positivt.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:31, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ0J »

oz1iky skrev: lør aug 08, 2020 17:55 For der er vel forhåbentlig nogen der går ind i det her, ikke bare for mad-billetten og Guld-øllen....
Ja jeg kan efterhånden have min tvivl. Der er 32 kandidater og kun 19 valgoplæg. Der er flere nye kandidater, der ikke har noget valgprogram over for de menige medlemmer. Hvorfor mon de så stiller op?
oz7xf skrev: søn aug 09, 2020 8:15 enkelte kunne finde på at melde sig ind igen.
Se det kræver da i hvert fald en åben ledelse og nogle "varer" på bordet. Hvad kan EDR tilbyde i dag? Et medlemsblad og et QSL buro - og en masse diskussion om alt muligt, der i min verden ikke giver flere medlemmer - heller ikke mig.

Og så længe EDRs ledelse ikke er mere åben med deres information, så ser jeg ingen grund til at kaste penge i den forening - og slet ikke, når mine kontingentkroner går til bladstøtte trykt i Jylland og omdelt med den blå bil aka. Postnord - når de kan finde ud af det. Jf. indlæg på Facebook så er OZ med den forkerte stemmeseddel vist ikke kommet frem alle steder - og i hvert fald ikke til den lovede tid i uge 30 eller 31.
oz7xf skrev: søn aug 09, 2020 8:15 på det kraftigste anbefale enhver stemmeberettiget læser til at se lidt historisk på problematikken omkring medlemstilbagegangen
Nu var 2018 nok et "Annus Horribilis" for EDR, men tilbagegangen har faktisk været der efterhånden i en del år. Til gengæld går den gennemsnitlige alder på medlemmerne den anden vej :mrgreen: - nok mere i EDR end blandt danske radioamatører i Danmark i almindelighed.
oz7xf skrev: søn aug 09, 2020 8:15 den stort anlagte taljongleren ikke giver nogen kontingentbesparelse på bundlinien for det store papirlæsende flertal af medlemmerne.
Enig og jeg gad godt se dem, der kan få EDR tilbage på 2.600 medlemmer - især når man fra HB's side beskyder aktive danske radioamatører for "undergravende virksomhed". Den beskyldning gav mig kun en gulerod til at fortsætte mine artikler til rde-posten.dk/

Jeg har i øvrigt ikke se et eneste oplæg til, hvordan man får ungdommen ind i EDR - eller til at interessere sig for elektronik. At forventer, at man i 40 års alderen, når børnene er flyttet hjemmefra, pludselig kaster sig over elektronik, er vel utopi?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:31, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:32, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ0J »

ny stemmeseddel.png
og lidt info om den gamle (første udgave)
stemmeseddel fejl.PNG
Kommer der mon en udgave 3?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ0J »

image_2020_08_18T18_14_16_222Z.png
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:32, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

Tillykke med valgresultatet!
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa
OZ7XF wrote:
Tillykke med valgresultatet!
... det endelige resultat kendes jo først efter den 14. november 2020 !
(så nu er der 2 måneder til korridor-snak og intrige-planlægning)

VY 73 til Alle, helt uden muligheder for undtagelser

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:32, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: søn sep 13, 2020 8:24 de bliver valgt ind i hovedbestyrelsen og med samme formand som nu.
Man må da håbe, at de kommende medlemmer af RM finder en anden for bordenden, hvis foreningen skal have frivillige til at lave noget i den forening.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

halløjsa ...
OZ0J wrote:
Man må da håbe, at de kommende medlemmer af RM finder
... eller måske endnu bedre?
At de fandt ud af hvad det egentlig vil sige at blive valgt til RM?
At de fandt ud af hvad det egentlig vil sige at drive en forening som EDR?

Og nej - jeg skal nok lade være med at gentage mig selv.
Jeg håber bare at de læser på "lektien" denne gang, og ikke tror det blot er en "Spise billet med Guld-øl"
(jeg ved at et par stykker IKKE tror på den med Spise billetten og Guld-øl)

VY 73 til Alle, uden muligheder for undtagelser.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ0J »

oz1iky skrev: søn sep 13, 2020 20:28 At de fandt ud af hvad det egentlig vil sige at blive valgt til RM?
At de fandt ud af hvad det egentlig vil sige at drive en forening som EDR?
Finder de ikke ud af det før, så opdager de det, når medlemmerne "taler" i starten af 2021. Der skal næste kontingent betales, og ud fra meningerne på forskellige sociale medier, så er der vist mange, der "taler" ud fra RMs beslutning 14. november.
oz1iky skrev: søn sep 13, 2020 20:28 Jeg håber bare at de læser på "lektien" denne gang, og ikke tror det blot er en "Spise billet med Guld-øl"
(jeg ved at et par stykker IKKE tror på den med Spise billetten og Guld-øl)
Det ville glæde mig positivt, men jeg er bange for, at de er i mindretal, og at RM fortsætter tornerosesøvnen. De kommende medlemmer af RM kunne passende komme til de arrangerede møder i oktober (se https://bibliotek.edr.dk/wp-content/upl ... ekstra.pdf) og oplyse lidt om deres forventninger til EDRs fremtid.

Personligt savner jeg i den grad nogle forslag om et EDR om 5 år. Det kan forhåbentlig være mere end kun et regionskontor i Midtjylland og udgivelse af et medlemsblad i farver.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Besvar